Emrah Can kardeşiminde isteği ile ne zamandan dır ekleyecğim bu konuyu hazır bugün müsait iken ekleyeyim.Elimdeki fotoğraflar dan biri Emrah'ın AE101'ine ait.Diğeride benim 2003 1,4 motor Corolla'ya ait.Bu iki araca sahip arkadaşlar öneride ki gibi korkmadan arabalarının motorlarını temizleyebilirler..AE90 ve 1999-02 model arası kullanıcılarda bu fotolara bakarak uygun olan yerleri kapatıp gerekli temizliği yapabilirler..Motor temizliği iç-dış temizliğe benzemez.SABIR gerektiren ve elleri çizen bir temizlik.Bunları göze aldıysanız eğer şimdiden kolay gelsin.Yok eğer sabır ve çizikleri göze alamıyorsanız hiç aklınızdan bile geçirmeyin.
Öncelikle malzemeler...
-1 adet kova
-1 adet güçlü çözücülü bulaşık detarjanı.Mümkünse markalı birşey olsun.Pril gibi..
-2 adet sünger (biri yıkamak,diğeri ise mazot uygulaması için)
-plastik parlatıcı ve koruyucu SÜT (bulaşık süngeri yeterlidir)
-0,5 Lt mazot (küçük su şişesine pompa ağzı sığıyor)
-boya parlatıcı pastalı cila (uygulama için sünger-üstübü ve parlatmak için pamuklu bez yada bir paket pamuk)
-1 adet cam sil spreyli şişesi.mazotu koymak için
-2 çift ameliyat eldiveni (birini mazot işleminde kullanın)
-bolca parça bez..
-ve elbetteki elinizin dayandıgı sıcaklıkta sıcak su ve soğuk su...
-termosta sıcacık çay(çaysız gitmiyor)
Öncelikle AE101 sahibi arkadaşlar
özellikle distribütör kapağını,ana sigorta kutusunu iyi sarmalı ve kapatmalılar.Bunu bir market poşeti ve üzerine kalın bir bez sararak yapabilirsiniz.Sonrada fren ve direksiyon yağının kapaklarını sıkıca kapatıp kontrol edin.Gevşek ise onlarıda sıkıca sarın.Su kaçmasın içine.LPG olan arkadaşlar,her ihtimale karşın LPG beyninide sarın..Silecek motorunuda unutmayın.Zaten her iki fotoda da kırmızı ile işaretlediğim yerleri sarın işte...
AE101 motoru2002-2007 Corolla motoru ( bu arada bizim Corolla'nın üetim kodu ne ki?)
Sizlere önerim mümkün mertebe
SİLME tekniği ile motorunuzu temizleyin..İşe sarılacak yerleri sarma ile başlıyoruz.Sarma işleminden sonra eğer motorunuzun (PLASTİK parçaları hariç ) metal aksamlarında ve motor kaputunda yağ-kir izleri var ise önce bu kısımları fısfıs yarıdımı ile güzelce mazotlayın.5 dakika bekledikten sonra mazot için ayırdığımız sünger ile yağlı kısımları güzelce ovun.Korkmayın iyice bastırabilirsiniz.Mazot boyanıza yada metal aksamlara zarar vermez ama plastik parçalarda renk solmasına neden olur.Çıkmayan yerlere tekrar uygulayabilirsiniz,sorun değil.Yağlı yerleri mazot ile temizledikten sonra kovaya sıcak suyu ve bolca deterjan ekleyin.Motor izolasyon keçesi olmayanlar kaputun tamamını,olanlarda keçeden arta kalan yerleri güzelce yıkayın.Keçeyi sökme gibi bir gaflette bulunmayın.Çünkü plastik vidaları ve mandalları piyasa da yok.
Kaputtan sonra motorun istediğiniz kısmından temizlemeye başlayabilirsiniz.Size bir önerim motoru 4 parçaya bölün ve parça parça temizleyin..Bu işinizi daha kolaylaştırır.2002-07 Corolla'lar için önerim sol taraftaki amortisör kısmından öne doğru başlayabilirler.
Çok önemli bir ayrıntı:2002-07 Corolla'larda her iki ön farın motor tarafında alt kısımlarda havayastığı sensörleri var.Yarım kibrit kutusu büyüklüğündedir ve rengi siyahtır.Bu sensörlere dikkat edin.Bu önemli hatırlatmadan sonra devam edelim.Motoru 4'e böldükten sonra kısım kısım silin-yıkayın.
Ayrı bir not;motoru soğuk halde yıkayın.Motora vereceğiniz zarardan çok elinizi yakabilirsiniz..Silme-yıkama işlemini her bitirdiğiniz yeri küçük plastik bir bardak yada maşrapa yardımı ile soğuk su ile durulayın.Bunu daha çok boyalı yada metal yerlere yapın.Fişlerden-soketlerden suyu uzak tutun.ilerleyen dönemlerde oksitlenme yapabilir..Sabunlu yerleri duruladıktan sonrada bir bez ile silin ve kurutun..Bu işlemi diğer üç bölümede aynen uygulayın.Manifolt bölgesini unutmayın.Hatta ben biraz daha abartıp akis körüklerine kadar uzanmıştım.Karter muhafazayıda atlamayın..
Şimdi sıra sıcak ve tavşan kanı çayda..Oturup güzelce çayınızı yudumlayın.Tahmini 15-20 dakikalık bir moladan sonra motorunuzun son olarak ıslak kalan yerlerini tekrar bir elden geçirip kurutun.Kaputta ve motorun tüm bölgelerinde ıslak bir yer olmadıgından emin olduktan sonra öncelikle boyalı yerleri parlatabilirsiniz.Islak işlemler bitince sardıgınız yerleri açın ve nemli sünger ile buralarıda silin ve temizleyin.
Özellikle AE101 kullanıcıları DİSTRİBÜTÖR KAPAĞI'na dikkat ediniz.Su kaçması yada nemlenmesi halinde motorunuzun çalışması değişecektir.Yada çalışmayacaktır. Öncelik yine kaputta.Mazotla kirden-pasaktan temizlediğimiz kaputu,iyice yedirmek şartı ile iyice pasta-cila'nızı sürün.Kuruyunca pamuklu bez yada pamuk ile parlatın.Parıl parıl olsun ama...Bu işlemi motor kabininde bulunan boyalı yerlerede sırası ile uygulayın ve parlatın.Bu işlem sonrası artık kaputunuz geç ve zor kirlenecektir.Nemli bir bez yardımı ile artık daha kolay temizleyeceksiniz..
Boyalı yerlerin parlatma işleminden sonra son aşama olarak plastik aksamlar ve kabloları palatacağız..Bu işlemi ister palatılacak yüzeye direkt yada süt'ü süngere dökerek yapabilirsiniz.Ama ben size süt'ü süngere dökerek uygulamanızı tavsiye ederim..Fazlada dökmeyin bu sefer çirkin bir görüntü meydana çıkıyor.Şöyle söyleyeyim baş parmağın tırnağı miktarda ki süt size sigorta kutusunu parlatacak kadar yeter.Aklıma gelmişken Mazotlama ve Süt'leme işlemlerinde lütfen eldiven kullanın.Bu iki üründe ellerde uzun süreli kokuya neden oluyor.
Ve bu işlemin sonunda tertemiz bir motora sahip olacaksınız.Sabrınıza,zahmetinize ve uğraşınıza değdi değil mi...Ellerinize sağlık.Müsait olursam Passat'ın motoru temizlerken uygulamalı foto ile size yardımcı olabilirim.Ama bunun için söz vermiyorum..
Motor temizleyici spreyler hakkında soru soracak olursanız eğer maalesef cevap veremeyeceğim size.Çünkü kullanmadıgım ürün hakkında size olumlu yada olumsuz bir yorum yapamayacağım...
Sizlerden ricam arkadaşlar eğer motorunuzu temizlerseniz,kirli ve temiz halinin fotoğraflarını yayınlarsanız sevinirim kendi adıma.Şimdiden teşekkürler...
Emrah sözümü yerine getirdim.Şimdi sıra sende.Göster marifetini...