Gönderen Konu: Corolla E160 Bakım  (Okunma sayısı 1656 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 82 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Corolla E160 Bakım
« : Şubat 10, 2019, 18:30:36 »
Herkese selamlar. Forumda yeniyim çünkü ilk kez toyota kullanıyorum. 2013 model 97000 de 1.33 life e160 corolla aldım.
Araç şimdiye kadar full servis bakımlı uzatılmış garantili henüz bitti Brc lpg kit bulunmakta.
Bu aracın 100000(yüzbin) bakımında neler yapılıyor bilgisi olan varsa bana aktarırsa sevinirim. Bana baskı balata zayıf geldi onu kesin değiştiririm zaten.


Mesaj Birleştirildi: Şubat 10, 2019, 18:31:44
Ayrıca fotoğraf ekleyemiyorum Ekler ve diğer seçenekler bölümünde dosya ekle seçeneği yok.
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=43043.0 bunu okudum çözüm olmadı.
Biz istemesekte üstünlerin haklarını korumak için varız!!!

Toyota Club Türkiye

Corolla E160 Bakım
« : Şubat 10, 2019, 18:30:36 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 48850
  • Model Yılı: '16
  • 192 kere teşekkür etti
  • 1141 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E160 Bakım
« Yanıtla #1 : Şubat 10, 2019, 18:39:11 »
resmi servis bakımlı olduğuna göre motor yağı,şanzıman yağı,hidrolik yağları vb zamanında değiştiğini var sayarak 100.000 km de ek olarak iridium bujiler değişecektir.4 teker açılacak,filtre ve zamanı gelmiş yağlar değişecektir.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 82 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E160 Bakım
« Yanıtla #2 : Şubat 10, 2019, 18:42:25 »
resmi servis bakımlı olduğuna göre motor yağı,şanzıman yağı,hidrolik yağları vb zamanında değiştiğini var sayarak 100.000 km de ek olarak iridium bujiler değişecektir.4 teker açılacak,filtre ve zamanı gelmiş yağlar değişecektir.
Tokay abicim teşekkür ederim. Aranızda olmak mutluluk verici saygılarımla.
Biz istemesekte üstünlerin haklarını korumak için varız!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E160 Bakım
« Yanıtla #3 : Şubat 10, 2019, 22:18:53 »
Debriyaj balatasının zayıf olduğunu nasıl anladınız bilmiyorum,eğer yukarda kavradığı için değiştirmek istiyorsanız normalde yukarıda kavrıyor,ful servis bakımlı olmasına aldanmayın servisten kayıtlarını iş emirlerini isteyin belki eski sahibi satmayı düşündüğü için bazı değişmesi gerekenleri ertelemiş olabilir mesala fren hidroliği gibi normalde her 40 binde değişmeli.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '19
  • 224 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E160 Bakım
« Yanıtla #4 : Şubat 10, 2019, 22:25:03 »
125.000 olduk geçen, hala fabrika çıkışı debriyaj balatasını kullanıyorum. Bence Ümit abinin de dediği gibi değiştirmeyin. 100.000deki arabanın balatası normalde değişmez ve yine Ümit abinin dediği gibi bizim araçlarda yukarda kavrıyor yani normal bir durum... boşuna 2-3.000TL masraf etmeyin derim...
Corolla 2019 ve üstü modeller icin her sey-> Facebook Corolla2019+ Grubunda!
2019 Corolla Vision 1.6 Valvematic
2014 Corolla Advance 1.4 D4D
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 82 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E160 Bakım
« Yanıtla #5 : Şubat 10, 2019, 22:26:26 »
Debriyaj balatasının zayıf olduğunu nasıl anladınız bilmiyorum,eğer yukarda kavradığı için değiştirmek istiyorsanız normalde yukarıda kavrıyor,ful servis bakımlı olmasına aldanmayın servisten kayıtlarını iş emirlerini isteyin belki eski sahibi satmayı düşündüğü için bazı değişmesi gerekenleri ertelemiş olabilir mesala fren hidroliği gibi normalde her 40 binde değişmeli.
eski sahibi bi yakınım titiz birisidir güvenirim yani erteleme işine girmez. Baskı balatayıda yukarda kavrıyor 1 ve geriye kemikli geçiyor kavrama zayıf tahmin ettim yani

Mesaj Birleştirildi: Şubat 10, 2019, 22:28:10
125.000 olduk geçen, hala fabrika çıkışı debriyaj balatasını kullanıyorum. Bence Ümit abinin de dediği gibi değiştirmeyin. 100.000deki arabanın balatası normalde değişmez ve yine Ümit abinin dediği gibi bizim araçlarda yukarda kavrıyor yani normal bir durum... boşuna 2-3.000TL masraf etmeyin derim...
yinede bi ustaya göstereceğim baskı balatayı, yukarda kavraması, kavrama İn zayıf olması 1 ve geriye sert geçmesinden kıllandım kardeşm
Biz istemesekte üstünlerin haklarını korumak için varız!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E160 Bakım
« Yanıtla #6 : Şubat 10, 2019, 22:29:26 »
eski sahibi bi yakınım titiz birisidir güvenirim yani erteleme işine girmez. Baskı balatayıda yukarda kavrıyor 1 ve geriye kemikli geçiyor kavrama zayıf tahmin ettim yani
eski sahibi nin titiz ve tanıdık olması güzel bir şey,baskı balata için acele etmeyin aracı bir müddet kullanın ayağınız debriyaja eliniz vitese alışacaktır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 82 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E160 Bakım
« Yanıtla #7 : Şubat 10, 2019, 22:32:40 »
eski sahibi nin titiz ve tanıdık olması güzel bir şey,baskı balata için acele etmeyin aracı bir müddet kullanın ayağınız debriyaja eliniz vitese alışacaktır.
tamamdır abi dediklerinizi göz önünde bulunduracağım.
Biz istemesekte üstünlerin haklarını korumak için varız!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '19
  • 224 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E160 Bakım
« Yanıtla #8 : Şubat 10, 2019, 22:43:31 »
@Mehmet  İçli (46364) abi bizim araçlarda standart malesef 1e bazen geçmeme ya da sert geçme olayı. Vitesi 2ye takın sonra bire takın o şekilde takıldığında daha kolay geçiyor... Sen sıfır Aisin balata da taktırsan emin ol verdiğin 2000TL kadar fark etmeyecektir... Ben de sizin gibi kıllanmıştım ilk aldığımda. @Ümit ŞAHANTİMOR  (39478) abi sağolsun beni çok aydınlattı ve masraftan kurtardı beni doğrusu. Arkadaşımın Toyotasını kullandım 65.000 km’deydi. Onda da aynı şekilde yukarda kavrıyor. Yani ben de Ümit abinin dediğinin üzerine araştırdım, sordurdum... Bizim Toyotaların genellikle böyle bir karakteristiği var malesef. Benim alışmam 2 ayı buldu. Örnek veriyorum Hyundai i20 de çok kolaydı, topuktan kaldırdığım an kavrıyordu araç ama bizim Toyotalarda bunu yapmak oldukça zor. O yüzden verebileceğim en büyük tavsiye ayağınızı topuktan değil, bileğinizle beraber kaldırın yani topuk yere temas etmesin debriyajdan çekerken. Emin olun buna alıştığınızda insan “aaa böyle de rahatmış baya” diyor insan... Baskı balatanız iyi gayet bence, sadece şanzıman yağını bir değiştirin derim uzun ömürlülük açısından... Onun dışında çok oynatmayın buji dışında :)
Corolla 2019 ve üstü modeller icin her sey-> Facebook Corolla2019+ Grubunda!
2019 Corolla Vision 1.6 Valvematic
2014 Corolla Advance 1.4 D4D
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 82 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E160 Bakım
« Yanıtla #9 : Şubat 10, 2019, 23:45:07 »
@Mehmet  İçli (46364) abi bizim araçlarda standart malesef 1e bazen geçmeme ya da sert geçme olayı. Vitesi 2ye takın sonra bire takın o şekilde takıldığında daha kolay geçiyor... Sen sıfır Aisin balata da taktırsan emin ol verdiğin 2000TL kadar fark etmeyecektir... Ben de sizin gibi kıllanmıştım ilk aldığımda. @Ümit ŞAHANTİMOR  (39478) abi sağolsun beni çok aydınlattı ve masraftan kurtardı beni doğrusu. Arkadaşımın Toyotasını kullandım 65.000 km’deydi. Onda da aynı şekilde yukarda kavrıyor. Yani ben de Ümit abinin dediğinin üzerine araştırdım, sordurdum... Bizim Toyotaların genellikle böyle bir karakteristiği var malesef. Benim alışmam 2 ayı buldu. Örnek veriyorum Hyundai i20 de çok kolaydı, topuktan kaldırdığım an kavrıyordu araç ama bizim Toyotalarda bunu yapmak oldukça zor. O yüzden verebileceğim en büyük tavsiye ayağınızı topuktan değil, bileğinizle beraber kaldırın yani topuk yere temas etmesin debriyajdan çekerken. Emin olun buna alıştığınızda insan “aaa böyle de rahatmış baya” diyor insan... Baskı balatanız iyi gayet bence, sadece şanzıman yağını bir değiştirin derim uzun ömürlülük açısından... Onun dışında çok oynatmayın buji dışında :)
tamam kardeşim teşekkür ederim izah ettiğin için
Biz istemesekte üstünlerin haklarını korumak için varız!!!