0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Canlı değil ki zararı olsun. Uygun yağı kullanıp motor çalıştırdıktan sonra motor ısınasıya kadar sert kullanmıyorsanız ve yüksek devir çevirmiyorsanız sıkıntı olmaz.
Parkedilen yere (mazgal, çatı altı, rüzgar alan vs. dikkat etmek iyi olur. Yer bilgisi vermemişsiniz ancak bazı bölgeler ve ülkelerde çok daha zorlu kış koşulları olabiliyor.
Benzinli araçlar için yüksek devirden kasıt nedir? 3bin devir sabah hareket ettikten sonraki ilk 3 km için yüksek gibi yorumlarınız nedir?
Ben motor ısınasıya kadar 2bin devrin üstüne çıkmam.
Soguk havalarda arac cadırının yararı olur mu acaba? ( soguk ve ruzgarlı havalarda catı ve sacak altına park edemıyoruz malum.)
Isı göstergesi yarıyı gösterdiğinde 90 derece. çeyrekte 45 derece civarı diye düşünüyorum. Gösterge çeyreğe geldiğinde, max 2500 devirde kullanıyorum. Birde rodaj süresindeyim hala. fakat motor ısındıysa 3bin devri geçmiyorum yine.Fakat ülkemizde garip bir sürüş var. İleride kırmızı ışık yanıyor bende arabadan gazı çok az çekiyorum arkamdaki sellektör çakıyor makas atıyor çok komik bir durum sonra kırmızı ışıktan beraber kalkıyoruz.
Yalnız şu nüansa dikkat etmek gerekir Mücahit Bey, o gördüğünüz muhtemelen motor soğutma sıvısı ısısı, motor yağ ısısı değil (günümüzde çoğu araçta yok). Motor yağı, yağ kapasitesi, yağ özellikleri, motor özellikleri, egzoz tasarımına göre daha geç ısınabilir.45 C derece, 90 C derecenin yarısı değildir. Ya da 90 C derece 45 C derecenin iki katı değildir. Bunu 0 C derece ya da eksi (-) dereceleri düşündüğünüzde görebilirsiniz.Ayrıca imzanız çok anlamlı, faydalı, güzel, teşekkürler.