0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Takipteyim bende kolay bir baskı balata testi arıyorum
Sistemi açmadan, yolda en sağlıklı test şu şekildedir;Hafif rampa çıkışı olan ve güvenli bir yolda, araç en yüksek viteste ve araç hızı 50km/s civarlarında iken gsaz pedalına yüklendiğinizde eğer motor devri hızla artıyor ancak araç aynı oranda hızlanmıyor ise balata artık sağlıklı kullanım ömrünün sonlarında demektir. Bu şekilde, balata bitmemiş dahi olsa, balata özelliğini (hamur) yitirip, tutunma kayığları yaşıyor demektir. Yani sadece pedal seviyesinden tespit doğru olmaz. Et kalınlığı olduğu halde aşırı yanan balata da kaçırma yapabilir.Ayrıca sistem sadece balata ömrü ile incelenmez. Rulman, baskı gibi donanımların da yıpranması vardır. Yalnız balata ömrünü tamamladı ise bunlar henüz iyi olsa dahi bu yüzden tekrar işleme gerek olmaması için değiştirilirler. Bunlardaki sorunları da, debriyaj ayırma, vites geçişleri, uygun olmayan ses gibi belirtiler ile anlayabilirsiniz.
anladığıma göre eli kulağında gibi,bu saydıklarınızdan biri hemen olabilir,veya beklenmedik zaman da patinaja düşüldüğünde veya düşmek zorunda kalındığında başa gelebilir,bu durumda bütçeniz uygun hale gelir gelmez harekete geçin,büyük şehirde yolda kalıp çekici vs ek masraflarda çıkmasın.
'fiyatlarda yükselecek',hepimizin ortak tedirginliği.diğer taraftan eldeki ürünü sonuna kadar kullanmak ve istifade etmek,hem israfı önlemek hemde ödemesini yaptığımız üründen azami süre kadar fayda sağlamak görevimiz,ancak uygulamada kış ve çamur şartlarında hiç bir şeyi olmayan bir arabanın zorlandığında aniden koku gelip debriyaj baskı balatası sıyırdığını gördüğüm için belki 3-5 bin km daha yapacak olsa bile fırsat bulunca yenileyip bir 125.000 km daha sorunsuz kullanımını düşünürüm.
Sefa bey sizi tenzih ederim ama böyle her okuduğumuzu kendi aracımızda düşünürsek boşu boşuna masraf açmış oluruz ve eldeki sağlam parçayı boşa değişmiş oluruz,bir Toyota motoru için 125 bin km daha başlangıçtır ( LPG mereti bulaşmamışsa) seni çok iyi anlıyorum aracına gözün gibi bakmak istiyorsun ama fazla kurcalatma sakınan göze çöp batar. Hele bir 200 bini görsün ondan sonra düşünürsün kaçırma koku olursa ufuk Bey'in yanına gidersin en iyi işçiliği yaparlar,öyle korma yağlama vs durumlar olmadıktan sonra yolda bırakmaz.
Biz fabrikasyon balatayı 380 bin kilometrede değiştirdik(Mitsubishi L300 Exedy Daikin marka set). Ne kalkışta ne de vites geçişlerinde bir problem yoktu. Sadece üst devirlerde çok sıkıştırınca ufak ufak kesiklik yapıyordu. Yolda kalmadan değiştirelim dedik. Balatanın hali aşağıdaki gibi. Daha tam bitmemiş.20-30 bin kilometre daha götürürdü belki de Devirlenirken kaçırma yapmıyorsa daha gideri vardır, kurcalatmayın bence. Bu arada Corolla aracımızın debriyajı 0 kilometreden beri yukarıda kavrıyor. Toyota'ların debriyaj yapısı böyle sanırım.
@Ümit ŞAHANTİMOR (39478) hocam yine yetiştiniz vallahi LPG yok hocam hatırlarsınız belki. Galiba bu Toyota’ların doğası biraz da öyle yukarda kavrıyor? Geçen mesela avm den çıkarken rampada kalkış yapmak zorunda kaldım , geri kaçırma yapmadı sadece afedersiniz benim kazmalığımdan dolayı kendim 1-2 karış geriye kaçırıyorum malesef 10.000km olacak hala stop ettiririm diye korkuyorum,meret çok yukarda kavrıyor Yazın ufak bir Ege-Akdeniz turu yapmak var aklımda ama o zamana kadar eksiklerimi tamamlamak istiyorum. Genelde hani hep 130.000 gibi biter falan diyorlar ama neticede kullanıma bağlı bu. Bu meret anladığım kadarıyla hemen yolda bırakan bir şey değil. Bunun için ilk belirtiler nedir acaba? Geçen bir arkadaşımla test videosu çektik, 3.viteste 90km/h hız yaptı (yapacağını bilsem vermezdim de işte iş işten geçti ) dedi balataların geliyor hafiften... O zamandan beri aslında kafamda soru işareti. Keşke şöyle yağ cubuğu gibi bir şey olsa da anlayabilsek... Bu meretin ilk sinyalleri nedir ? Bir de ilk değişim sinyallerinden sonra daha ne kadar kullanabilirim? Mesela bizim evden Tem Toyota bi 45 km mesafe ve yer yer yoğun trafik. Mesaj Birleştirildi: Ocak 07, 2019, 00:49:35 @Emre Mert Güler (36563) hocam Maşallah gerçekten, ben malesef daha yeni otomatikten manuele geçtim. Bana böyle uzun ömürlü kullanım için tiyolar verebilir misiniz? Benim emektarım 123.000de ve tüpsüz , galiba sizinle karşılaştırırsam çok daha ömrü var gibi... Yalnız hocam ben biraz kazmayım galiba yani dikkat etmeye çalışıyorum tabi , kırmızı ışıkta hep boşta beklerim,yokuşta boşta beklerim,yoğun trafikte hep boşta beklerim. Bunları yapıyorum ama malum bu meret de çok pahalı bir parça,gerçekten mutlu olurum bana kullanım tiyosu verirseniz... Şimdiden teşekkür ederim
Sefa bey Emre Mert bey orjinal balatayı 380 binde değiştirmiş ve daha gideride var,tabiki Daikin aısın'a göre daha kaliteli bir ürün ama aısında kalitelidir dikkatli kullanıldıktan sonra sizin balata daha çok gider.
toyota auris 2018 1.4. d4d dizel otomatik aracım gaz almıyor devir yükselse de vites artmıyor. ve bugün oldu 80 i geçmedi araç bassam da devir arttı ama araç gaz almıyor. ve pis bir koku geliyor. yanık yağ mı desem öyle bir koku. baskı balata mıdır bu da sizce?aracın bir iki durumu:117350 de değişmesi gereken yağı şu an 121500 km de yarın değiştireceğim.son bir kaç gündür araç hız yapsa da yine yerli yersiz yükse devire 4000 devire çıkıyor.bugün manuele alıp vitesi kendim arttırsamda yine vites düşüp devir arttı.akşam eve gelirken de eve yaklaştığımda artık çok yavaş gitmeye başladı hızlanmadı.parkedince aracın kaputu açtım yağa baktım çok ekstrem bir yanık kokusu yok ama motor mahalline eğilince kokunun ve sıcaklığın ön ızgaraya doğru fanlı olan yerden geldiğini gördüm. ordan olmayabilir ama sıcaklık ve yanık yağ kokusu vardı.
toyota auris 2018 1.4. d4d dizel otomatik aracım gaz almıyor devir yükselse de vites artmıyor. ve bugün oldu 80 i geçmedi araç bassam da devir arttı ama araç gaz almıyor. ve pis bir koku geliyor. yanık yağ mı desem öyle bir koku. baskı balata mıdır bu da sizce?dediğiniz koku muhtemelen debriyaj baskısından geliyor. birkaç gün daha sürmeye devam ederseniz yolda kalırsınız. Bu arada 1 yılda 120bin km yapmak da baya emek istiyor. saygı duyuyoruz