Gönderen Konu: Bu 2 oldu direksiyon sertleşiyor  (Okunma sayısı 3110 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 107000
  • Model Yılı: '16
  • 1 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Bu 2 oldu direksiyon sertleşiyor
« : Ocak 03, 2019, 15:12:09 »
Arkadaşlar daha öncede yaşamıştım araç çalışınca direksiyon yumuşaması lazımken sertleşti ve stop edip tekrar çalıştırınca düzeldi. Daha önce de çalıştırıp biraz ilerledikten sonra yaşamıştım bu sorunu ne olabilir?
2016 makyajlı Corolla 1.33 life 2017 çıkışlı..
C.C.li =)
Prins Technomax 09/11/2019

Toyota Club Türkiye

Bu 2 oldu direksiyon sertleşiyor
« : Ocak 03, 2019, 15:12:09 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 195 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu 2 oldu direksiyon sertleşiyor
« Yanıtla #1 : Ocak 03, 2019, 16:06:15 »
Dönüşlerde direksiyonun toparlanması nasıl? eskiye göre geç toparlanıyor yada toparlanmıyorsa ve elektrik destekli direksiyon varsa aracınızda yüksek ihtimalle akünüzün değişim zamanı gelmiş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu 2 oldu direksiyon sertleşiyor
« Yanıtla #2 : Ocak 03, 2019, 17:50:50 »
Samed Bey bilgi vermiş zaten.
Araç yeni görünüyor, akü kutup başlarını kontrol edin, sonrasında akü ölçümü de iyi olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 107000
  • Model Yılı: '16
  • 1 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu 2 oldu direksiyon sertleşiyor
« Yanıtla #3 : Ocak 04, 2019, 07:43:51 »
Araç 2 gün önce 2 yaşına girdi. 27.500 km de. Bu kadar kısa sürede akü ister mi?

Toparlamada sorunu bir kez yaşadım, sanki şahin direksiyonu çeviriyormuş hissiyatı verdi. (Önceki arabam şahin 131)

2 değil galiba 3 yada 4 oldu, daha önce de gösterge deki ünlemli direksiyon lambası sönmemişti direksiyonu çevirdim baktım sert kapattım tekrar çalıştırdım düzeldi. Bir kez de park yerinden çıkacağımda sanki çalışmayan arabada direksiyon çeviriyormuş gibi sert olmuştu.

Aralarında zaman olduğu için servise gittiğimde unutuyorum ama geçen arkadaşın captiva yolda direksiyon kilitlemiş korkuyorum öyle birşey olur diye.
2016 makyajlı Corolla 1.33 life 2017 çıkışlı..
C.C.li =)
Prins Technomax 09/11/2019

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 39650
  • Model Yılı: '12
  • 96 kere teşekkür etti
  • 70 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu 2 oldu direksiyon sertleşiyor
« Yanıtla #4 : Ocak 04, 2019, 08:20:26 »
Merhaba 2 yıl önce yoğun kar yağışından sonra arabamı parktan çıkartmak için bayağı zorlamıştım. Sonrasında benimde direksiyonum sertleşmişti. Ve servise gidene kadar devam etti bu durum. sonra servis ön aksamdaki ne kadar hareketli yer varsa yağladı ve direksiyon ecusunun yazılımını güncellediler. ( yaklaşık 3 saat sürüyor ) Çok Şükür 2 yıldır bir sorun yok. Sorun olarak araç patinaj çekerken hareketli kısımlarına dolan buzun sonrasında donduğunu söyledir. Bende sorun çözüldüğü için üzerinde pek durmadım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '19
  • 224 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu 2 oldu direksiyon sertleşiyor
« Yanıtla #5 : Ocak 04, 2019, 09:49:38 »
Araç 2 gün önce 2 yaşına girdi. 27.500 km de. Bu kadar kısa sürede akü ister mi?

Toparlamada sorunu bir kez yaşadım, sanki şahin direksiyonu çeviriyormuş hissiyatı verdi. (Önceki arabam şahin 131)

2 değil galiba 3 yada 4 oldu, daha önce de gösterge deki ünlemli direksiyon lambası sönmemişti direksiyonu çevirdim baktım sert kapattım tekrar çalıştırdım düzeldi. Bir kez de park yerinden çıkacağımda sanki çalışmayan arabada direksiyon çeviriyormuş gibi sert olmuştu.

Aralarında zaman olduğu için servise gittiğimde unutuyorum ama geçen arkadaşın captiva yolda direksiyon kilitlemiş korkuyorum öyle birşey olur diye.
@Mustafa Kervan (40001) hocam akünüz bitmez kesinlikle,o kadar kısa sürede. Onu kesinlikle söyleyebilirim... :)
Corolla 2019 ve üstü modeller icin her sey-> Facebook Corolla2019+ Grubunda!
2019 Corolla Vision 1.6 Valvematic
2014 Corolla Advance 1.4 D4D
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu 2 oldu direksiyon sertleşiyor
« Yanıtla #6 : Ocak 04, 2019, 20:44:16 »
Araç 2 gün önce 2 yaşına girdi. 27.500 km de. Bu kadar kısa sürede akü ister mi?

Toparlamada sorunu bir kez yaşadım, sanki şahin direksiyonu çeviriyormuş hissiyatı verdi. (Önceki arabam şahin 131)

2 değil galiba 3 yada 4 oldu, daha önce de gösterge deki ünlemli direksiyon lambası sönmemişti direksiyonu çevirdim baktım sert kapattım tekrar çalıştırdım düzeldi. Bir kez de park yerinden çıkacağımda sanki çalışmayan arabada direksiyon çeviriyormuş gibi sert olmuştu.

Aralarında zaman olduğu için servise gittiğimde unutuyorum ama geçen arkadaşın captiva yolda direksiyon kilitlemiş korkuyorum öyle birşey olur diye.
İleri Süsürş Teknikleri sayfamız bu yüzden önemli.
Benzer durumlarda yapılabilecekleri önceden bilmek gerekir. Dİreksiyon bahsettiğiniz durumda sertleşse de, uygulayacağınız yeterli kuvvete cevap verecektir.
Akü yeni olsa dahi, akü arızaları çeşitli olabilir. Yalnız sistemi adım adım incelerken, ilk yapılacak şey en basit olanı olmalıdır, bu da akü kutup başlarının kontrolü ile başlamak demektir. En son direksiyon takviyesine kadar gidilebilir. Aracınız da garanti kapsamında olduğundan, bu durumda dışarıda değil, yetkili serviste, dosya açılarak müdahale edilmesi doğru olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu 2 oldu direksiyon sertleşiyor
« Yanıtla #7 : Ocak 04, 2019, 22:09:12 »
gereken cevaplar verilmiş aracınızın direksiyon tertibatı elektrikli olduğu için anlık akım eksikliği veya stop ettikten sonra kontağı kapatıp hemen basmak ( sistemin hazırlık süreci ni beklememek) veya direksiyon yazılımında sorun oluşması,bir yerde ufak bir iletim kesikliği bu sorunların hepsi direksiyon sertleşmesine sebeb olur,servise durumu iletmenizde fayda vardır.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 04, 2019, 22:15:21
Ek olarak araç uzun süre (3 gün veya 1 hafta) çalışmadan bekliyorsa ve soğuk bölgelerde bu gibi sorunlar yaşamanız muhtemel durumdur. Yapmanız gereken aracı çalıştırdıktan sonra bir müddet yerinde beklerseniz daha iyi olur daha önce form üyesi bir arkadaşımızın Auris model aracında aynı sorun vardı onun direksiyon beyninden çıkmıştı zannedersem aracı garantili olmadığı için dışarıda yaptırmıştı.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu 2 oldu direksiyon sertleşiyor
« Yanıtla #8 : Ocak 05, 2019, 04:09:52 »
Akunun dolmasina firsat olmayacak kadar kisa mesafe kullaniyorsaniz ondan da olabilir.
 Akunun dolmasina firsat verecek kadar kullanmayi deneyin
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 39650
  • Model Yılı: '12
  • 96 kere teşekkür etti
  • 70 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu 2 oldu direksiyon sertleşiyor
« Yanıtla #9 : Ocak 07, 2019, 08:32:48 »
Akunun dolmasina firsat olmayacak kadar kisa mesafe kullaniyorsaniz ondan da olabilir.
 Akunun dolmasina firsat verecek kadar kullanmayi deneyin
Merhaba. bilgi amaçlı soruyorum. akünün tam dolması için ( arabada kendi kendine şarj ) gerekli zaman, kilometre yada devir nedir acaba ? özellikler bu kış aylarında akü önemli. birde geçende kısa süreli kullanımdan ve sulu tip webastodan dolayı aküm zayıflamış ve marş basmadı. Şuan korkuyorum açıkçası

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu 2 oldu direksiyon sertleşiyor
« Yanıtla #10 : Ocak 08, 2019, 15:49:38 »
Olcay bey daha öncede yazmıştım eğer çok soğuk bölgede yaşıyorsanız akü soğukta donmaya kadar gider ve bazen deşarj olur veya kısmi kesiklikler yapar akü zayıflığı veya boşalmalar genellikle kış aylarında yaşanır,akü iletkenliği içerisindeki sıvıyla sağlar donma veya üşüme olduğu zaman kesiklik,marşta zorlama veya diğer elektrikli aksamları çalıştırmada zorlanabilir,iç Anadolu'da bu gibi problemler çok sık gözlenir,hatta yuotube de bunlarla ilgili bir çok video mevcut aküyü izocam ile saranlar bile var eğer aracın yönü rüzgar alan ayaz çeken yerdeyse değiştirin mümkünse kapalı yerde park edin bakın bu sorunların hiç biri kalmayacaktır bide kutup başlarını ince yağ ile yağlayın soğuktan dolayı korozyon oluşmasını oksitlenme yi engeller,vakti zamanında bizim buraya akşamdan çok fazla kar yağmıştı sabah hiçbir araba çalışmazken ben 86 model dizel Ford minibüsü tek marşta çalıştırmayı başardım öncesinde akülerde el yakmayacak derecede sıcak su uygulaması yaparak (çok sıcak olursa kurşun çatlatabilir) aküleri ısıttım ve ısıtma bujilerini iki defa kızdırma yaptım sonuç tek marşta canavar gibi çalıştı.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '19
  • 224 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu 2 oldu direksiyon sertleşiyor
« Yanıtla #11 : Ocak 08, 2019, 16:12:32 »
Olcay bey daha öncede yazmıştım eğer çok soğuk bölgede yaşıyorsanız akü soğukta donmaya kadar gider ve bazen deşarj olur veya kısmi kesiklikler yapar akü zayıflığı veya boşalmalar genellikle kış aylarında yaşanır,akü iletkenliği içerisindeki sıvıyla sağlar donma veya üşüme olduğu zaman kesiklik,marşta zorlama veya diğer elektrikli aksamları çalıştırmada zorlanabilir,iç Anadolu'da bu gibi problemler çok sık gözlenir,hatta yuotube de bunlarla ilgili bir çok video mevcut aküyü izocam ile saranlar bile var eğer aracın yönü rüzgar alan ayaz çeken yerdeyse değiştirin mümkünse kapalı yerde park edin bakın bu sorunların hiç biri kalmayacaktır bide kutup başlarını ince yağ ile yağlayın soğuktan dolayı korozyon oluşmasını oksitlenme yi engeller,vakti zamanında bizim buraya akşamdan çok fazla kar yağmıştı sabah hiçbir araba çalışmazken ben 86 model dizel Ford minibüsü tek marşta çalıştırmayı başardım öncesinde akülerde el yakmayacak derecede sıcak su uygulaması yaparak (çok sıcak olursa kurşun çatlatabilir) aküleri ısıttım ve ısıtma bujilerini iki defa kızdırma yaptım sonuç tek marşta canavar gibi çalıştı.
Hocam hangi tip yag tavsiye edersiniz bu islem icin koruyucu olarak ?
Corolla 2019 ve üstü modeller icin her sey-> Facebook Corolla2019+ Grubunda!
2019 Corolla Vision 1.6 Valvematic
2014 Corolla Advance 1.4 D4D
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu 2 oldu direksiyon sertleşiyor
« Yanıtla #12 : Ocak 08, 2019, 17:38:47 »
Ümit Bey izninizle bir ekleme yapayım.
Soğukta akü şarjı boşalmaz, kimyasal işlemler ile elektrik üreten akü, belli ısılara düştükçe, kimyasal işlem kabiliyetini kaybeder ve elektrik üretmesi zorlaşır.

Merhaba. bilgi amaçlı soruyorum. akünün tam dolması için ( arabada kendi kendine şarj ) gerekli zaman, kilometre yada devir nedir acaba ? özellikler bu kış aylarında akü önemli. birde geçende kısa süreli kullanımdan ve sulu tip webastodan dolayı aküm zayıflamış ve marş basmadı. Şuan korkuyorum açıkçası
Genel anlamda bazı detaylı bilgilere linkten erişilebilir;
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=78183.0

Ayrıca; eski tip araçlarda, akü şarj sistemi nispeten yüksek motor devrine ihtiyaç duyardı aküyü uygun şekilde şarj edebilmek için. Yeni araçlarda motor devri büyük oranda etkili değil. Yalnız motorun her çalıştırılmasında büyük akımlar çekildiği unutulmamalı.
Ümit Bey gerekli bilgileri vermiş, aracı mazgal üstü, rüzgara karşı vs parketmemek temel önlemlerdir. Ayrıca motoru ilk çalıştırma öncesi kısa süreliğine iç ışıkları yakıp, sonra söndürmek ve ardından marş basmak faydalı olur. Akü durumunuzu nasıl tespit edebileceğiniz yukarıdaki linkte detayları ile mevcut.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu 2 oldu direksiyon sertleşiyor
« Yanıtla #13 : Ocak 09, 2019, 09:12:35 »
Rica ederim hakan bey akü boşalmasından kasıt sizin detaylı olarak anlattığınız durum halk arasında akü boşalması olarak adlandırıldığı için o şekilde yazdım,izninizle bir hatırlatmada daha fayda olacağını düşünüyorum,bilindiği üzere araçlarımızdaki akü şarj durumu ve hızı konjektör vasıtasıyla sağlanmakta şarj ihtiyacı hasıl olduğunda konjektör tam şarj veriyor yeterli seviyeye ulaştığında seviyeyi düşürüyor,bazı durumlarda kesiyor eğer konjektör de bir sıkıntı varsa veya algılamada geç kalıyorsa yine akü geç şarj olur,yine şarj dinamosu üzerindeki kömürler de eskime veya üretimden kaynaklı bir sorun varsa aynı şekilde şarjı zayıflatır veya keser 2 yıllık araçta bu arıza olmayabilir ama üretimden kaynaklı sorun olabilir kontrol edilmesinde fayda vardır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu 2 oldu direksiyon sertleşiyor
« Yanıtla #14 : Ocak 09, 2019, 18:27:15 »
Aslında yeni araçlar bir yönden avantajlı, çünkü akü yönetim sistemleri eskiye nazaran çok daha iyi. Akü şarj durumuna göre araç içinden bile uyarı veriliyor, örneğin teybe belli süre müdehale edilmediğinde elektriğini kesiyor. Diğer yandan yeni araçlarda elektronik sistemlerin çok olması, daha gelişmiş aküler gerektiriyor. Hatta kimi araçlar, stop-start sistemine sahip olduğundan, bu özellik için özel olarak üretilen EFB aküler ikinci akü olarak mevcut. Aslında sıvı yakıtlı araçlar devem ettiğinde, 48V sistemlere geçecekler muhtemelen.
Hocam hangi tip yag tavsiye edersiniz bu islem icin koruyucu olarak ?
Vazelin tavsiye edebilirim akü kutup başlarının koruması için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 39650
  • Model Yılı: '12
  • 96 kere teşekkür etti
  • 70 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu 2 oldu direksiyon sertleşiyor
« Yanıtla #15 : Ocak 12, 2019, 13:07:59 »
Verdiğiniz değerli bilgileri içim teşekkür ederim. sormak istediğim birde zoraki marş basan bir aküyü ne kadar zamanda toparlar ? ne kadar zamanda sorunsuz çalışacak hale kadar şarj edebilir acaba ? araba 2012 d4d auris akü orjinal toyota 77 amper ( 6 aylık akü )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu 2 oldu direksiyon sertleşiyor
« Yanıtla #16 : Ocak 12, 2019, 22:50:04 »
Verdiğiniz değerli bilgileri içim teşekkür ederim. sormak istediğim birde zoraki marş basan bir aküyü ne kadar zamanda toparlar ? ne kadar zamanda sorunsuz çalışacak hale kadar şarj edebilir acaba ? araba 2012 d4d auris akü orjinal toyota 77 amper ( 6 aylık akü )
Bunu buradan söylemek oldukça zor. Akünün iç yapısını bilmek gerekir. Örneğin plakların kurşun saflık derecesi, plaka kalınlıkları, plaka yüzey şekilleri, plaka sülfatlaşma durumu vs.
Sizin yapabileceğiniz, aşağıda verdiğim linkteki yönergeleri izleyerek, bir multimetre (avometre vs.) yardımı ile akünüzün boşta, marş esnasında (anlık en düşük) ve şarjdaki değerlerini ölçmenizdir.
Araç dizel olduğundan, ilk çalıştırma (soğuk) için gerekli enerji mitarı da nispeten fazla olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 39650
  • Model Yılı: '12
  • 96 kere teşekkür etti
  • 70 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu 2 oldu direksiyon sertleşiyor
« Yanıtla #17 : Ocak 12, 2019, 22:58:27 »
Tesekkur ederim verdiginiz bilgiler icin. Arabamda sulu tip webasto var. 3 amper civari akim cekiyor. Ve arabaya binmeden 15 dakika once isitmak amacli webastoyu calistiriyorum. Dolayisla 1 yil once aldigim aku hep kisa zamanli kullandigim icin mars basmadi. Korkum ondan. Ne yapalim kalirsam yine calismasza yasasin toyota yol yardimi 🤣

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu 2 oldu direksiyon sertleşiyor
« Yanıtla #18 : Ocak 12, 2019, 23:05:21 »
Tesekkur ederim verdiginiz bilgiler icin. Arabamda sulu tip webasto var. 3 amper civari akim cekiyor. Ve arabaya binmeden 15 dakika once isitmak amacli webastoyu calistiriyorum. Dolayisla 1 yil once aldigim aku hep kisa zamanli kullandigim icin mars basmadi. Korkum ondan. Ne yapalim kalirsam yine calismasza yasasin toyota yol yardimi 🤣
Araçta standart olarak kullandığınız akü SLI'dır. Sizin, webasto için Stasyoner akü tercih etmelisiniz. Yani mümkünse çift akü en sağlıklısı olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 39650
  • Model Yılı: '12
  • 96 kere teşekkür etti
  • 70 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu 2 oldu direksiyon sertleşiyor
« Yanıtla #19 : Ocak 12, 2019, 23:10:09 »
Aku hakkinda hic teknik bilgim yok acikcasim tek bildigim markasinin toyota oldugu ve 77 amper oldugu. Cift aku bende dusunuyorum ama en fazla 80 ampermis benim arabamin kapasite aku icin. Cift aku olunca bu limit asilacak mecburen. Kim ve nasil baglanir teknik bilgim olsa hemen cift aku yapacagim