Gönderen Konu: Spacer nedir ve yol tutuşunu arttırır mı? Avantaj ve dezavantajları  (Okunma sayısı 2921 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 745 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Spacer nedir ya Flanş işte :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Galiba forumda spacer kullanan bir ben varım :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Galiba forumda spacer kullanan bir ben varım :)

Nasıl bir de senin yorumlarını duysak :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Nasıl bir de senin yorumlarını duysak :)

Tek başına dünyaları değiştirmesi beklenmemeli tabi. Corollayı herkes biliyor ama 225 tabana çıkıp, spor yay ve spacer ile destekleyince videoda bahsedilen yüzdelik artışlar daha çok oluyor. Farkı var mı derseniz, kesinlikle var. bildiğim yolların keskin virajlarına giriş hızım epey arttı, tüm uygulamalardan sonra tabi
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Bu amcaoğlu birşeyler anlatmaya çalışmış ama bu gibi uygulamalar bir takım halinde yapılmadığında (lastik jant ebat hesaplama ve hatta kamber kaster ayarları) aracın airodinamiğini bozar dönüşü olmayan yollara girdirir araca jant lastik süspansiyon eklemeleri yapılacaksa kesinlikle fabrika üretici verilerinin üst limitleri aşılmamalıdır,sonra spacer nedir ya bildiğimiz flanş adı janjanlı olunca daha mı çekici oluyor :D

Mesaj Birleştirildi: Ocak 02, 2019, 00:53:29
Tek başına dünyaları değiştirmesi beklenmemeli tabi. Corollayı herkes biliyor ama 225 tabana çıkıp, spor yay ve spacer ile destekleyince videoda bahsedilen yüzdelik artışlar daha çok oluyor. Farkı var mı derseniz, kesinlikle var. bildiğim yolların keskin virajlarına giriş hızım epey arttı, tüm uygulamalardan sonra tabi
Kaan bey aks genişliği arttığı için yol tutuş ve aracın yerle temas ettiği alan genişlediği için daha konforlu olur ama sizinde bahsettiğiniz gibi tek başına hiçbir anlam ifade etmez.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Kaan bey aks genişliği arttığı için yol tutuş ve aracın yerle temas ettiği alan genişlediği için daha konforlu olur ama sizinde bahsettiğiniz gibi tek başına hiçbir anlam ifade etmez.

Günlük hayattan basit bir örnek vereyim. Metroda yada otobüste ayakta giderken ayaklarınızı ne kadar açarsanız o kadar sabit durur, tutunurken zorlanmazsınız. öyle düşünmek lazım :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Tek başına dünyaları değiştirmesi beklenmemeli tabi. Corollayı herkes biliyor ama 225 tabana çıkıp, spor yay ve spacer ile destekleyince videoda bahsedilen yüzdelik artışlar daha çok oluyor. Farkı var mı derseniz, kesinlikle var. bildiğim yolların keskin virajlarına giriş hızım epey arttı, tüm uygulamalardan sonra tabi
Astrayla bayağı bayağı viraj dönmüştüm. Buraya yazsam sansürlemem gerek yoksa ceza alırım  :)))) 205 yanakla böyle yapışıyorsa 225 ya da 245 lastik ile nasıl tutar diye kafamdan geçiyor.Tabi ki spor araçlar değiller ama güzel bir güven veriyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Astrayla bayağı bayağı viraj dönmüştüm. Buraya yazsam sansürlemem gerek yoksa ceza alırım  :)))) 205 yanakla böyle yapışıyorsa 225 ya da 245 lastik ile nasıl tutar diye kafamdan geçiyor.Tabi ki spor araçlar değiller ama güzel bir güven veriyor.

astra H direksiyondan kazanıyor. Gerçekten hisli ve ağır bir direksiyonu var. o güven veriyor insana :)

18 penta jantlar, 225/40r18 ve spor yay ile dünyası değişiyor diyorlar :D
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
astra H direksiyondan kazanıyor. Gerçekten hisli ve ağır bir direksiyonu var. o güven veriyor insana :)

18 penta jantlar, 225/40r18 ve spor yay ile dünyası değişiyor diyorlar :D

Kesinlikle direksiyonu tam uzun yol direksiyonu.Şehiriçi biraz yoruyor ama olacak o kadar 🙂

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 745 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Bu amcaoğlu birşeyler anlatmaya çalışmış ama bu gibi uygulamalar bir takım halinde yapılmadığında (lastik jant ebat hesaplama ve hatta kamber kaster ayarları) aracın airodinamiğini bozar dönüşü olmayan yollara girdirir araca jant lastik süspansiyon eklemeleri yapılacaksa kesinlikle fabrika üretici verilerinin üst limitleri aşılmamalıdır,sonra spacer nedir ya bildiğimiz flanş adı janjanlı olunca daha mı çekici oluyor :D

Mesaj Birleştirildi: Ocak 02, 2019, 00:53:29
Kaan bey aks genişliği arttığı için yol tutuş ve aracın yerle temas ettiği alan genişlediği için daha konforlu olur ama sizinde bahsettiğiniz gibi tek başına hiçbir anlam ifade etmez.
Dogru ama yillardir Flanş olarak bildigimiz bir anda spacer oldu  yeni yeni şeyler üretiyorlar satış için :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Dogru ama yillardir Flanş olarak bildigimiz bir anda spacer oldu  yeni yeni şeyler üretiyorlar satış için :D
Anıl adı ve ambalajı janjanlı olunca kaliteli olur,olmasa bile öyle bir hissiyat verir patatesi evde yapınca kızartma olur ama marketten alınca cips olur :lol:
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Poryaya ek moment yaratıp daha erken ömrünü bitirir diyen var. Ne diyorsun bu işe Kaan? Yoksa ben de benim araca arkaya 10-15 mm atmak isterdim. Bir de güvenlik konusu? Yolda giderken çukurlar malum tekersiz kalmayalım.  :rofl:
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 745 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Anıl adı ve ambalajı janjanlı olunca kaliteli olur,olmasa bile öyle bir hissiyat verir patatesi evde yapınca kızartma olur ama marketten alınca cips olur :lol:
Sanayiye gidip spacer desem one lan derler bana  :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Galiba forumda spacer kullanan bir ben varım :)

Pardon ? :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Pardon ? :D

Çok özür diliyorum. Benden önce de kullanan var diyecektim abi  :saygi:
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Bir konumuz vardı, araçlarınızın özellikleri ile ilgil. Orada insanların araç iz açıklıklarını vs. paylaşmasını, aslında öğrenmelerini amaçlamıştık. Çoğu kişi muhtemelen bu değerler ile hiç ilgilenmemiştir. Araçları bu yönlerle de karşılaştırmak gerekir.

Ön ve arka iz açıklığı değelerinin bile etkileri vardır. Keza karşılıklı lastiklerin yer teması sonucu, her lastiğin yer ile yaptığı açının oluşturacağı tam çember boyutu da (eşdeğer eğim) değişecektir. Bu açıklıktaki büyüme, bazı dğer detaylar dahilinde tabi ki de olumlu etki edecektir yol tutuş açısından. Fakat aks kolu uzadığından, lastik-yer temas noktasında teker stroku da artacaktır. Ancak aks kolu gerilmesi (tork kolu uzamış olacak) Ayrıca ask bağlantı parçalarına etkiyen yükün açısı da farklılaşacaktır. Daha içteki dikey yük noktalarında aks kafasına daha dik açı ile gelecek yükler, teker dışarı çıktıkça daha büyük açı ile etkiyecektir. Aracın ağırlığının yere aktarımında jantın etki ettiği noktada değişecektir (sonlu eleman metodu için güzel bir çalışma olur).
Videoda atalete değinilmiş, bu çok anlamlı. Jant tercihlerinde de hep söyleriz, mukavemeti yüksek ancak mümkün olan en hafif jant hem yol tutuşu, hem tüketimi, hem performansı, hem de frenajı iyileştirir.  Ataletin artması, bunu terse çevirir. ANcak özellikle yokuş aşağı gidişlerde mekanik aksam sürtünme dirençlerini yenmede avantaj sağlar. Yani ilk harekete daha çok karşı koyan bir kütleye neden olur spacer eklemesi, fakat hareketi sabit olan sistem açısından avantaj sağlar.
Değinilmemiş bir nokta var ki bu da çok önemlidir. SÜspansiyonsuz aksamın kütlesi. Bu kütle ne kadar düşük değerli olursa, araç o kadar seri ve kıvrak olur, aracın konforunu olumlu etkiler.

Spacer öncesi ve sonrası iz genişliği değerlerini de paylaşmak lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ben hatırlıyorum Hakan abi hatta belki mesajlarım vardır,Spacer teorik olarak viraj mukavemetini daha rijit yapsa da işin içine bir çok etken girdi mi artı eksi meselesi tamamen.Videoda da belirtmişler çoğu bilgiyi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Çok özür diliyorum. Benden önce de kullanan var diyecektim abi  :saygi:

Çocuklara ayar verir gibi yorum yazmışım, okuyan küfür etmese bari  :-[