Gönderen Konu: Avuç içi kadar 1.3 CDTI 1.2 TSI , 1.4 TSI , 1.6 TDI yüklenmek  (Okunma sayısı 2863 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: Avuç içi kadar 1.3 CDTI 1.2 TSI , 1.4 TSI , 1.6 TDI yüklenmek
« Yanıtla #20 : Aralık 31, 2018, 11:46:04 »
İstediğiniz kadar kötüleyebilirsiniz. Vw grubu her türü bir tık önde. Toyota hibrit teknolojisini ve turbo teknolojisini geliştirmezse ikinci planda kalmaya devam edecektir. Vw Trim sesi olmayan, gaza bastığın anda ok gibi fırlayan ve nispeten sorunsuz araçlar üretiyor. Yakın zamanda ülkemize fabrika kurma durumu da var. Kötüleyenler kötülemeye devam edebilir. Adamlar zaten peynir ekmek gibi satmaya devam ediyorlar. Satış rakamları da ortada zaten.

vw'in tek artısı bir tık önde olduğu konfor ve yalıtımıdır. onun dışında teknoloji, donanım, sorunsuzluk, sağlamlık ve dayanıklılıkta toyota ve japonlar uzak ara önde.  şatışlara gelince güncel satış rakamlarını  takip etmediğiniz belli. corolla ve civic; passat, jetta, golf ve polo'ya nal toplatıyor. ( bakınız: güncel satış rakamları kasım 2018) bu arada sorun, pişmanlık, servis aboneliği= vw'dir.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 31, 2018, 11:50:48
bu arada vw fabrika açma konusunda da net değilmiş. yakında daha önce olduğu gibi vazgeçerlerse şaşmayın. toyota, honda en azından Türkiye'de üretilip dünyaya ihraç edilerek ekonomimize, istihdamımıza katkı sağlıyor vw gibi çin ve meksika'da ucuza mal edip  boş donanımlı araçlarını
Türkiye'de absürt fiyatlara satmıyor.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Avuç içi kadar 1.3 CDTI 1.2 TSI , 1.4 TSI , 1.6 TDI yüklenmek
« Yanıtla #20 : Aralık 31, 2018, 11:46:04 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Avuç içi kadar 1.3 CDTI 1.2 TSI , 1.4 TSI , 1.6 TDI yüklenmek
« Yanıtla #21 : Aralık 31, 2018, 12:04:50 »
Bence vw olarak genellemek çok yanlış.Çok iyi kondisyona sahip araçlar var.Yüksek kmlere rağmen ne bir trim sesi ne bir motor sesi ne de performans kaybı.Örnek kullandığım golf 5. Nazik bir araba olduğu algısını vermiyor hiç bana.

Katılıyorum. Öğrencide geçen gün gördüm ve almanyada kuzenimin aracını kullandım. Fsi motor düşük devirde torku güzel veriyor. Arızalı hali bile iyi para ediyor. Gerçekten de trim sesi o yaştaki arabada bile yok. Tsi motorları da göreceğiz gelecekte. :) dayanıklı olacaklar mı bakalım.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Avuç içi kadar 1.3 CDTI 1.2 TSI , 1.4 TSI , 1.6 TDI yüklenmek
« Yanıtla #22 : Aralık 31, 2018, 13:39:12 »
2000cc altındaki hacimli motorda bi-turbo belli bir basınca kadar mantıklı bir hareket, tabi burada sistemin mühendisliği de önemli, mesela Toyota 1.2 Turbo motoru Yamaha ile birlikte geliştirdiği su soğutmalı aftercooler ile bile belli ediyor, zira turbo'nun silindire yakınlığı ile bertaraf edilen turbo gecikmesinin neticesinde ortaya çıkan giriş havası sıcaklığını da su soğutmalı aftercooler ile bertaraf etmişler, verimlilik ve ömür açısından çok çok iyi bir mühendislik örneği sergilemişler.

2000cc ve üzeri motorda bence tek turbo ile yüksek basınç nispeten hem verimsiz hem ömür konusunda olumsuz bir seçim, bu konuda super charger çok daha mantıklı bir yaklaşım, vortech type super charger modelleri uygulama kolaylığı ve ömür açısından biçilmiş kaftan, sırf bu sebepten MB Kompressor modellerine saygı duyuyorum.

Her tür aşırı beslemeye sahip araçların bakım ve bakımda kullanılacak ürünlere gösterilmesi gereken ihtimam, atmosferik motorlara göre çok çok daha üst seviyede, bu bilinç seviyesine ulaşılamadan muhtemelen günlük kullanımda içten yanmalı motorlara elveda diyebiliriz :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: Avuç içi kadar 1.3 CDTI 1.2 TSI , 1.4 TSI , 1.6 TDI yüklenmek
« Yanıtla #23 : Aralık 31, 2018, 17:13:01 »
Fsi dan da bayağı uzak duruyorlar lpg uyumu yok vs diyorlar ancak ben isteye isteye bile bile Fsi tercih ettim.Yeni teknoloji yeni teknolojidir.Tsi veya tfsi motorların atası sonuçta.Audi R8 4.2, 5.2 V10 modelleri mevcut. Porsche'da da 3.6 lık versiyonu var.
Türkiye'de biraz gelenekselcilik algısı var ve bu yüzden başarılı değiliz bence.Biraz daha yeniliğe açık olmak gerek.Turbo kötüdür pistir, haram beygirdir algısına gerek yok.Teknik ve bilimsel veriler ile karşılaştırmak en mantıklısı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 131 kere teşekkür edildi
Ynt: Avuç içi kadar 1.3 CDTI 1.2 TSI , 1.4 TSI , 1.6 TDI yüklenmek
« Yanıtla #24 : Aralık 31, 2018, 18:05:14 »
Fsi dan da bayağı uzak duruyorlar lpg uyumu yok vs diyorlar ancak ben isteye isteye bile bile Fsi tercih ettim.Yeni teknoloji yeni teknolojidir.Tsi veya tfsi motorların atası sonuçta.Audi R8 4.2, 5.2 V10 modelleri mevcut. Porsche'da da 3.6 lık versiyonu var.
Türkiye'de biraz gelenekselcilik algısı var ve bu yüzden başarılı değiliz bence.Biraz daha yeniliğe açık olmak gerek.Turbo kötüdür pistir, haram beygirdir algısına gerek yok.Teknik ve bilimsel veriler ile karşılaştırmak en mantıklısı.

İnsanların da imkanları bir yere kadar. Cepte 150.000 veya 200.000 otomobile ayıracak bütçe olsa kimse de dönüp atmosferiklerin yüzüne bakmaz. 1.6 tdi çeker vatandaş keyfine bakar veya fsı tercih eder.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 744 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: Avuç içi kadar 1.3 CDTI 1.2 TSI , 1.4 TSI , 1.6 TDI yüklenmek
« Yanıtla #25 : Aralık 31, 2018, 18:12:59 »
Konu başkaydı ama başka yerlere gelmiş:) alman grubu ıyidir ama o kadar çok iyi değil. Zamanında türklerin oraya göç edip alman araçları ile gelmesinden dolayı tabi turkiyede toros murat 131 japonlar geç girdi ama kim ne derse desin japon arabalarının üstüne yok

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: Avuç içi kadar 1.3 CDTI 1.2 TSI , 1.4 TSI , 1.6 TDI yüklenmek
« Yanıtla #26 : Aralık 31, 2018, 20:40:50 »
Konu başkaydı ama başka yerlere gelmiş:) alman grubu ıyidir ama o kadar çok iyi değil. Zamanında türklerin oraya göç edip alman araçları ile gelmesinden dolayı tabi turkiyede toros murat 131 japonlar geç girdi ama kim ne derse desin japon arabalarının üstüne yok

anıl bey, size sonuna kadar katılıyorum. f/p dengesinde, sağlamlık, dayanıklılık, sorunsuzluk, donanım ve konfor anlamında japonlar bence de en iyisi. sırf bir tık konforlu ve yalıtımı iyi diye elim yüreğimde turbosu ne zaman patlayacak, şanzumanı ne zaman inecek, acaba bugün başıma neler açacak diye elim yüreğimde gezmektense varsın konforu ve yalıtımı bir tık geride olsun -ki bunlar çözülmeyecek sorunlar da değil zaten- kafam rahat aracıma bineyim. beni servisle ve ustalarla kanka yapacak arabayı neyleyim :rofl: mümkünse ben servise bakımdan bakıma gireyim :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 744 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: Avuç içi kadar 1.3 CDTI 1.2 TSI , 1.4 TSI , 1.6 TDI yüklenmek
« Yanıtla #27 : Aralık 31, 2018, 21:20:39 »
anıl bey, size sonuna kadar katılıyorum. f/p dengesinde, sağlamlık, dayanıklılık, sorunsuzluk, donanım ve konfor anlamında japonlar bence de en iyisi. sırf bir tık konforlu ve yalıtımı iyi diye elim yüreğimde turbosu ne zaman patlayacak, şanzumanı ne zaman inecek, acaba bugün başıma neler açacak diye elim yüreğimde gezmektense varsın konforu ve yalıtımı bir tık geride olsun -ki bunlar çözülmeyecek sorunlar da değil zaten- kafam rahat aracıma bineyim. beni servisle ve ustalarla kanka yapacak arabayı neyleyim :rofl: mümkünse ben servise bakımdan bakıma gireyim :alkis:

Almanya ziyaretimde 2010 yilinda akrabama galeriden araba bakmaya gittik 2008 model camry vardi birde A6 baktik Camry deki konfor rahatlik yoktu A6 da  ardindan baska galeride lexus ls250 ye baktik mest olduk aldik ls250 yi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Avuç içi kadar 1.3 CDTI 1.2 TSI , 1.4 TSI , 1.6 TDI yüklenmek
« Yanıtla #28 : Aralık 31, 2018, 21:27:28 »
Almanya ziyaretimde 2010 yilinda akrabama galeriden araba bakmaya gittik 2008 model camry vardi birde A6 baktik Camry deki konfor rahatlik yoktu A6 da  ardindan baska galeride lexus ls250 ye baktik mest olduk aldik ls250 yi
adamlarda vergi derdi yok biniyorlar baba gibi arabalara,bizde hâlâ devam 1,0 1,2 en fazla 1.6 Güler misin ağlarmısın.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 744 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: Avuç içi kadar 1.3 CDTI 1.2 TSI , 1.4 TSI , 1.6 TDI yüklenmek
« Yanıtla #29 : Aralık 31, 2018, 22:02:31 »
adamlarda vergi derdi yok biniyorlar baba gibi arabalara,bizde hâlâ devam 1,0 1,2 en fazla 1.6 Güler misin ağlarmısın.

Artik 1.6 oyle bir motor oldu ki ooo 1.6 cok iyi gider sanki 2.5 gibi havasi var :D
Sana sunu soyleyim abi LS250 bindim trafige kapali alanda kullandim. Yok boyle bir araba konfor yol tutusu yalitim performans ust seviye

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: Avuç içi kadar 1.3 CDTI 1.2 TSI , 1.4 TSI , 1.6 TDI yüklenmek
« Yanıtla #30 : Aralık 31, 2018, 22:14:03 »
Almanya ziyaretimde 2010 yilinda akrabama galeriden araba bakmaya gittik 2008 model camry vardi birde A6 baktik Camry deki konfor rahatlik yoktu A6 da  ardindan baska galeride lexus ls250 ye baktik mest olduk aldik ls250 yi

aynen anıl hocam. kuzenim amerika'da, eniştem arabistan'da yaşıyor. ikisinin de söylediği ortak şey: burada zenginler lexus, land crauiser gibi araçları tercih ediyor. alman arabaları tutulmuyor. ümit bey'in de dediği gibi bu araçlar bizim için şimdilik hayal. keşke  hayal olmasa da her vatandaş o konforu yaşayabilse.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Avuç içi kadar 1.3 CDTI 1.2 TSI , 1.4 TSI , 1.6 TDI yüklenmek
« Yanıtla #31 : Ocak 01, 2019, 11:24:43 »
Artik 1.6 oyle bir motor oldu ki ooo 1.6 cok iyi gider sanki 2.5 gibi havasi var :D
Sana sunu soyleyim abi LS250 bindim trafige kapali alanda kullandim. Yok boyle bir araba konfor yol tutusu yalitim performans ust seviye
Anıl kardeşim adamlar dünya teknolojisinin son sınırlarını zorluyorlar ve hatta bitirmişler,artık uzay çağını yaşamaya geçmek istiyorlar ve bunun için ilk adımları atmaya devam ediyorlar yaptıkları küçük hacimli motorlu araçları bizim gibi henüz tam anlamıyla teknoloji yi yakalayamamış (son yıllarda güzel atılımlar yaptık ) her alanda araç,akaryakıt gıda sağlık her sektörde verginin yüksek uygulandığı ülkelere satıyorlar ama kendileri lüksün dibine vuruyor konfor en üst seviyelerde
aynen anıl hocam. kuzenim amerika'da, eniştem arabistan'da yaşıyor. ikisinin de söylediği ortak şey: burada zenginler lexus, land crauiser gibi araçları tercih ediyor. alman arabaları tutulmuyor. ümit bey'in de dediği gibi bu araçlar bizim için şimdilik hayal. keşke  hayal olmasa da her vatandaş o konforu yaşayabilse.
Kutay bey malesef şuan için e segmentin 93 modeline binebiliyoruz,daha üst modellere binmeyide nasip etsin Herkese RABBİM İNŞAALLAH
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 668 kere teşekkür edildi
Ynt: Avuç içi kadar 1.3 CDTI 1.2 TSI , 1.4 TSI , 1.6 TDI yüklenmek
« Yanıtla #32 : Ocak 01, 2019, 20:17:29 »
turbo ile istediğiniz kadar tork ve güç alabilirsiniz. bende 125 lik 1.4 tsi var. turbonun sesini sürekli dinliyorum ama turbo hiçbir zaman tam çalışmıyor. belli bir devirde sabit kalıyor. yani tahminim yazılımsal olarak sınırlanmış. zaten 1.4 motor aynı diyorlar , ama 125 de aynı , 150 de aynı. tek farkın yazılım olduğunu idda edenler var. yapanlar da var.

pazarlama olarak bakarsak eğer , motor parçaları aynı iken istenilen güce göre fiyat konulabiliyor. mesela ben ucuz olduğu için tercih ettim.

diğer yandan 1400 devirde 200 nm tork almak harika. ayrıca turbo patlama şeklinde çalışıyor. devreye erkenden giriyor. 2000 devir üzeri ise hiç çıkmasan bile olur..

gelgelelim trim sesine. superb in 2018 aracını sürüyorum. her yandan trim sesi alıyorum. araba bugün 12950 km de idi. ön camdan çatırtı geliyordu. size hiç katılmıyorum.

sürüş zevki olarak turbolu araba çok kötü. gaza basıyorum ama gücü alamıyorum. 2 saniye sonra güç geliyor. ansızın güç patlıyor ve patinaja düşüyor. kendisi gaz kesiyor. gaza basmam ile gidişi arasında orantı yok. dokunsam bile gaz kelebeği yarım açılıyor.

doğrudan enjeksiyonlu motorların sorunlarını araştırıyorum da , hiç maceraya gerek yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 131 kere teşekkür edildi
Ynt: Avuç içi kadar 1.3 CDTI 1.2 TSI , 1.4 TSI , 1.6 TDI yüklenmek
« Yanıtla #33 : Ocak 02, 2019, 09:13:33 »
Kimse kimseye zorla teknoloji satmıyor zaten. Bizim gibi ülkelerde birinci tercih sebebi otomobilin çok az yakması, ikinci tercih hiç sorun çıkarmaması, üçüncü tercih bakım maliyetleri ve yedek parça konuları, son olarak da vergisinden ötürü etiket fiyatı da pahalı olunca girilen riskin adı macera oluyor nedense. Bana göre tamamen tercih meselesi. Herkese otomobilleriyle huzurlu, keyifli sürüşler diliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 46 kere teşekkür etti
  • 103 kere teşekkür edildi
Ynt: Avuç içi kadar 1.3 CDTI 1.2 TSI , 1.4 TSI , 1.6 TDI yüklenmek
« Yanıtla #34 : Ocak 02, 2019, 09:30:33 »
sakin düzgün kullandıktan, belli başlı yerlerden temiz yakıt aldıktan, bakımlarını zamanında aksatmadan yaptıktan ve en önemlisi aracın dilinden anladıktan sonra turbo çok korkulacak bir şey değil küçük hacimli araçlarda. ama bütün bunlara rağmen turbo bozulur mu? elbette bozulur. Allah yapısı değil sonuçta.

1.3 cdti astra kullanıyorum. arabamın dilinden anlamaya çalışıyorum. sıkıştırmıyorum. düzgün devirli sürüyorum. ilk çalıştırma ve kontak kapatma anında bir dakika aracı yerinde çalıştırıyorum. vergisi ve yakıtı ile beni çok rahatlatıyor. üstelik c sınıfı araba. doluluk yönünden de hemen her şey var. bana yetiyor.

atmosferik motorlu araç da kullandım. birine iyi diğerine kötü diyemem. herkes kullanım durumuna göre araç seçmeli bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Ynt: Avuç içi kadar 1.3 CDTI 1.2 TSI , 1.4 TSI , 1.6 TDI yüklenmek
« Yanıtla #35 : Ocak 02, 2019, 10:22:15 »
sevgili kardeşlerim düşük hacimli turbolu araç kullanımı biraz karmaşıktır, 1.3 1.2 100 120 140 beygirlik arabalar, turbo lag devirlerinde yani turbonun güç veremediği devirlerde çok hantaldır, bilhassa yarı otomatik olanları. senin 120 140 beygir diye bindiğin araba 1700-2000 turbonun devreye girdiği devirlere gelmeden çok düşük beygir gücündedir, yokuş kalkışında veya yüklü isen kalkışlarda 40- 50 beyhirlik bir motor davranışındadir bunu önlemek için manual olanlarda yarım debriyajla kalkış yaparken deviri 1700-2000 devirlere çıkarırsan araba 120-140 beygirlik tepkilerine kavuşur ve canavar gibi kalkar ama otomatik olanları bu şansa sahip olmadığından sıkıntı çıkarır. bu durum bilhassa 4x4 suv larda daha önem arzeder ve toyota gibi markalar atmosferik veya çok küçük turbolu motor kullanır.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/