Gönderen Konu: Mazda'nın Tarihi Faciası  (Okunma sayısı 874 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 745 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Mazda'nın Tarihi Faciası
« : Aralık 28, 2018, 23:20:01 »
Hangi marka olsaydı bu araçlar satışa çıkardı 🤔

Mazda tarihinin en büyük facialarından biri olarak adlandırılarak tarihe geçen Mazda “Cougar Ace” Araba Gemi Faciası nedeniyle 4 Bin 703 Adet Mazda İşte Böyle Hurdaya Gitti.
 
4 Bin 703 Adet Mazda İşte Böyle Hurdaya Gitti

Alaska’da 23 Temmuz 2006’da meydana gelen otomobil gemisi kazasında binlerce Mazda aldığı hasara bakılmaksızın hurdaya gönderildi. 23 Temmuz’da Japonya’dan Kanada’nın batısındaki Vancouver kentine otomobil taşıyan, Japon gemicilik şirketi Mitsui O.S.K. Lines Ltd (MOL) firmasına ait Cougar Ace isimli Singapur bandıralı otomobil taşıyan yük gemisi, taşıdığı 4 bin 703 adet Mazda marka araç ile Büyük Okyanusta dev dalgalar yüzünden batma tehlikesi geçirip 60 derece yan yatarak kaza geçirdi. Yaşanan bu talihsiz kazada gemi içerisinde bulunan 23 kişilik mürettebat yaralanmadan kurtuldu. Kazanın ardından yapılan kurtarma çalışması ile Mazda yüklü gemi Hollanda’nın Aleutian Adaları’na demir attı ve içindeki araçlar tahliye edildi. Gemide bulunan 4 bin 703 adet aracın yüzde 60’ı Mazda 3, yüzde 30’u Mazda CX-7 ve diğer yüzde 10’luk araç yüzdesi ise markanın efsane spor modelleri olan RX-8 ve MX-5’ti.

Zarar 100 Milyon Dolar
 
Bu kazanın ardından gemide yüklü olan 2007 Model 4 bin 703 adet yeni Mazda otomobil incelenmeye alındı. İncelemede iyi lashing (gemiye sabitleme) yapıldığı için çoğu araç 60 derece yan yatan gemiden hasarsız bir şekilde çıkartılabilmiş, diğer araçlar ise hafif ve ağır hasarlı olarak çıkartılmıştı. Ancak, araçların ticari satışından sonra dava açılabilmesi olasılığı, markanın prestij ve güvenirliği adına Mazda Kuzey Amerika tarafından hasarlı hasarsız tüm araçların hurdaya gönderildi. Hurdaya gönderilen sağlam ve hasarlı araçlar kazadan 2 yıl sonra 2008 yılında önce hava yastıkları patlatılıp ardından antifriz, motor yağı, hidrolik gibi kimyasal maddeleri boşaltılıp daha sonra komple parçalanarak demir yığını haline getirildi. Mazda Kuzey Amerika, bu kaza sonrasında zararın 100 Milyon Dolar olduğunu açıkladı.

Kaynak: Araba Teknik Bilgi Facebook Grubu

Toyota Club Türkiye

Mazda'nın Tarihi Faciası
« : Aralık 28, 2018, 23:20:01 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda'nın Tarihi Faciası
« Yanıtla #1 : Aralık 29, 2018, 00:07:25 »
Vay anam vay, yazık günah getirip satsalardı burada.  :lol:
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 35 kere teşekkür etti
  • 179 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda'nın Tarihi Faciası
« Yanıtla #2 : Aralık 29, 2018, 01:45:29 »
helal olsun ...
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1149 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda'nın Tarihi Faciası
« Yanıtla #3 : Aralık 29, 2018, 10:15:44 »
gerçekten yazık olmuş ve yaklaşımı takdir etmek lazım,bu yüzden japonlar seviliyor.acaba sağlam kalan kapı,bagaj kapağı,motor,şanzıman vs gibi hem kaporta parçaları,hem de diğer yürütme ve aktarma organları sökülüp ,üretimde değerlendirilebilir miydi? diye düşünüyorum,burada ya temel prensipler ya da ekonomik olmadığı daha maliyetli olduğu gibi bir sonuç çıkıyor.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda'nın Tarihi Faciası
« Yanıtla #4 : Aralık 29, 2018, 12:43:36 »
japonları bu yüzden seviyorum. dürüstlükten kaybetseler de güvende kazanıyorlar. eniştemin garantisi yıllar önce biten corolla'sının hava yastığı fişeğini ücretsiz değiştirdiler.  başka marka olsa Türkiye'de bu araçları çatır çatır satar, bizimkiler de tok kapı diye sıraya girer alırdı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda'nın Tarihi Faciası
« Yanıtla #5 : Aralık 29, 2018, 12:47:01 »
Ben mi yanlış biliyorum ama bu tür durumlar için sigorta yok mu zaten?


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda'nın Tarihi Faciası
« Yanıtla #6 : Aralık 29, 2018, 13:40:22 »
Hamza bey doğru biliyorsunuz kimsede heleki Japonlar hiç bir şekilde sigortasız iş yapmazlar bu olay 2006 yılında yaşanmış ama türk basını Mayıs 2018 de servis etmiş e birazda çarpıtma olmuş gibi tabi bu konu Mazda formunda konuşulmuş ama araçları geri dönüşüme gönderen Mazda değil, sigorta şirketi gönderir,çünkü sigorta şirketleri zararımızı tazmin eder ama ürünü bize bırakmaz kendisi kullanır buradaki zarar diye mazdanın gösterdiği 100 milyon dolar ( sözde zarar ) aslında geriye kalan zarar görmeyen araçlarında hurdaya gönderilmesinden kaynaklanıyor.( Hiçte inanmadım )
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1149 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda'nın Tarihi Faciası
« Yanıtla #7 : Aralık 29, 2018, 16:46:04 »
sigortacılıkta sauvetage-sovtaj denilen bir kavram vardır,hasarın bir kısmını kurtarma gibi düşünülebilir,belki bu durumda değerlendirmeye alınmış olabilir.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 141000
  • Model Yılı: '03
  • 100 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda'nın Tarihi Faciası
« Yanıtla #8 : Aralık 29, 2018, 18:52:16 »
Sigorta şirketi hasarlı olan araçlara ödeme yapar burda birçoğu sağlammış. Mazda hepsini hurdaya ayırdıysa güveni sarsılmasın diyedir bence...
sonuna kadar toyota...