Gönderen Konu: Uzay çalışmaları ve ülkemizin bu alandaki yeri  (Okunma sayısı 3813 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Uzay çalışmaları ve ülkemizin bu alandaki yeri
« Yanıtla #20 : Aralık 09, 2018, 20:56:06 »

O zaman soralım, siz olsanız, dünyadan uzaya göndermek istediğiniz bir aracı, hangi (şu alt alta olan çizgiler) ve hangi yönde fırlatmak istersiniz?

Uzaya bir şey gönderecekseniz bunu mümkün olduğunca az ağırlıkla yapmak istersiniz.Bunun içinde ilk kural az yakıt harcamaktır.

o Yüzden uzaya çıkacak araçlar ideal olarak dünyanın dönüş durumundan dolayı mümkün olduğunca ekvatora yakın ve doğuya doğru atılırlar.

Konuya gelecek olursakta bu işler neyi istediğiniz ve ne kadar para yatırdığınızla alakalıdır.Bugün İran bir çok alanda dünya ortalamasının gerisinde olmasına rağmen füze teknolojisinde oldukça iyi seviyededir.Keza Hindistan da öyle.Zira bu ülkeler nükleer bombaları düşman topraklarına taşıyacak araçlara ihtiyaç duydular ve bu yolda para emek ve beyin gücü harcadılar. (MTCR anlaşması gereği 300 km menzilden fazla gidecek Füze ile ilgili bilgi ve teknoloji paylaşımı yasaktır bu yüzden oturup kendiniz geliştireceksiniz)

Türkiye her konuda olduğu gibi aklı başına sonradan gelen bir ülke.Başımıza ne zaman bir musibet geldi o zaman bazı konularda kendi göbeğimizi kendimiz kesmemiz gerektiğini anladık (Bakınız Kıbrıs harekatı sonrası ambargo ve yakın zamanda örtülü yüksek teknoloji ambargosu).Bu yönde atım atınca her atılan adım bir sonraki ihtiyacı doğurdu.Kısa menzilller için Çinden alınan teknoloj ile geliştirilen teknoloji (J füze sistemi) ile üstüne koyarak daha uzun menzillere daha sonra ise hassasiyete ulaştık.

Şimdi ise uyduyu yapmak ve o uyduyu kendi aracımızla uzaya göndermek istiyoruz.Bu bize hem teknolojik ilerleme hem mali kazanç hemde istihdam sağladığı gibi uzun menzilli füze teknolojisi kazandıracak (reentry-füzenin uzaya çıkıp tekrar atmosfere girmesi) bir ilerleme.

Bunlar bilinen şeyler.Mesele ise bu işe yatıracak para ve bunun altından kalkacak beyin gücü.Zira bu tip teknolojileri kimse kimseye vermediği yada gramına milyarlar istediği için bir kazanç elde etmeden milyarları dökmek zorundasınız.Hemde bir çok başarısız deneme ve parayı  çöpe atarak.işte burada siyasi irade bu işin arkasında ne kadar duracak ne kadar kaynak sağlanacak hep birer soru işareti.Eğer milli bir politika yol haritası belirlemeyip bunu kuşaklarca devam ettirmez ve her gelen hükümetin inisiyatifine bırakırsak o uzay çalışması zamanında açılıp kapanan uçak fabrikalarına dönecektir.

İşin kötüsü biz bu işlere yeni başladık.Bu konuda bir birikim oluşturmak altyapı üretim ve test tesisi kurmak ve en önemlisi insan yetiştirmek nasıl olacak bunu yapabilecek miyiz ? sorulması gereken bu.

bu linkte de gözüktüğü üzere daha   Uydu Fırlatma Sistemi Projesi Ön Kavramsal Tasarım Dönemi (Dönem-1) Sözleşmesi 2013 yılında imzalanmış.Bu işin daha albafesi halbuki.

inş. az zamanda çok başarır ve diğer gelişmiş ülkelerle aradaki farkı hızla kapatırız.Yoksa kıytırık bir mikro uyduyu bile atmak için elin oğluna milyon dolar dökmek zorunda kalacağımız gibi elimizdeki kritik bilgileri bile dışarı vermek zorunda kalacağız.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Uzay çalışmaları ve ülkemizin bu alandaki yeri
« Yanıtla #20 : Aralık 09, 2018, 20:56:06 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Ynt: Uzay çalışmaları ve ülkemizin bu alandaki yeri
« Yanıtla #21 : Aralık 10, 2018, 18:10:21 »
Tam Hamza Bey'in anlattığı gibi. Zaten uzaya gönderilen araçların seyahatlerinde, doğal uzay cisimlerinin çekim kuvvetlerinden yararlanılmaktadır, bir çeşit sıçrama ortamı olarak.
hakan bey burada anlatsanız yani biz yokuz orada bizi mahrum bırakmayın
Teknolojide geliştirilen bazı donanımlar üzerine Ümit Bey. Kısaca; uzun çalışmalar sonucu bir ortamda geliştirilen bir ürünün bir başka yerde birden oluşturulması (çok mu kapalı oldu).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.