Gönderen Konu: avensis t27 v kayışının hareket verdiği parçalar..!!!  (Okunma sayısı 257 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Arabasi degil , toyotasi.....
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 85000
  • Kan Grubu: ---
  • 20 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
1. avensis 2012 makyajlı kasada v kayışının hareket verdiği parçaların tamamını bilen var mıdır ?

2. hareket verdiği parçalardan bakım gerektiren parçalar hangisidir?

3. v kayış rulmanı ve bağlı oldugu tüm rulmanlar kayışa bulaştırmadan sprey gresle yağlanabilir mi , bu rulmanların değişim maliyetleri nasıldır?

4. alternatör bilyasını sökülmeden sıvı gresle yağlamanın bir yolu var mıdır?
 !!! !!!
5. akünün zayıf kalması alternatörde zorlamaya sebep olur mu ?

6. marş motoru bakımı kaç kmde yapılmalı ? gereklimidir? baskı balata gibi bittiğinde mi alakadar olunmalı?

bilgisi olanlardan yardım lütfen...


Toyota Club Türkiye

 

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 56 kere teşekkür etti
  • 330 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis t27 v kayışının hareket verdiği parçalar..!!!
« Yanıtla #1 : Aralık 06, 2018, 22:06:04 »
V kayışı klimaya altörnatöre ve direksiyon pompasına hareket verir yeni sistem rulmanların hepsinin önü kapalıdır (presli) bakım ve yağlama gerektirmez yağlayamazsınız 2.sorunuzun cevabı yine üstte mevcut ayriyeten bakım isteyen zaten altörnatöre düzenli bakım gerektirmiyor özellikle japonlarda uzun ömürlü direksiyon pompası hidrolik sıvısı bakımı düzenli yapılmalı yine klima bakımı düzenli yapılmalı
3. Sorunuz hayır yağlama şansınız yine yok sizin araçta v kayışı gergi Bilyası amasötörlü yağlı sisteme sahip bozulduğu zaman değişmesi ve kesinlikle orjinal olması lazım ve biraz pahalı ama biraz :)
4.soru yine hayır yok
5. Soru akü zayıf kalması derken tam anlayamadım akü zayıf olursa marş motorunu çevirmez ve araç çalışmaz altörnatörle alakası olmaz alternatör ajüyü şarj etmeye yarar akü gereğinden fazla yüksek amper olursa işte o zaman altörnetör zorlanır
6. Soru belirli bir km ömrü olduğunu duymadım ama günlük aktif kullanılan bir araçsa yıllık düzenli bakım yapılmalı mı olabilir veya 2 yılda bir sökülüp bakım yapılabilir yolda kalmamak adına.
Zaten bizim toyotaların en güzel yanı daha 3.saniyede ateşleme yapıyor yani marş motoru zorlanmıyor bildiklerim bu şekilde yanlışım varsa düzeltin lütfen.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 75000
  • Kan Grubu: A+
  • 538 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis t27 v kayışının hareket verdiği parçalar..!!!
« Yanıtla #2 : Aralık 07, 2018, 00:09:15 »
7.soruyu da ben eklesem umarım ayıp etmiş olmam zira konuyla alakalı zaten okuyunca aklıma geldi

klima komprasörü haraketini v kayışından alıyor benim kulladnığım araçta ki sorun şu klimalı kullanınca aracı çekişten baya az bir düşüş olsa "komprasör devreye gidiyor motora ek güç olacak o kadar " der geçerdim ama klimayı açınca o kadar fark ediyor ki bazen sıcak hava da sadece havalandırma kullanıyorum uzun yolda bu kadar bezdim v kayışını 80 binde değiştirdim o zamanlarda yapıyordu bu kayışın ayarıyla alakalı olabilir mi
2005 Corolla 1,6 sol ---- 2011 Avensis elegant extra

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 56 kere teşekkür etti
  • 330 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis t27 v kayışının hareket verdiği parçalar..!!!
« Yanıtla #3 : Aralık 07, 2018, 03:50:57 »
7.soruyu da ben eklesem umarım ayıp etmiş olmam zira konuyla alakalı zaten okuyunca aklıma geldi

klima komprasörü haraketini v kayışından alıyor benim kulladnığım araçta ki sorun şu klimalı kullanınca aracı çekişten baya az bir düşüş olsa "komprasör devreye gidiyor motora ek güç olacak o kadar " der geçerdim ama klimayı açınca o kadar fark ediyor ki bazen sıcak hava da sadece havalandırma kullanıyorum uzun yolda bu kadar bezdim v kayışını 80 binde değiştirdim o zamanlarda yapıyordu bu kayışın ayarıyla alakalı olabilir mi
aracınızı profil bilgileriniz de Avensis olarak gördüm ona göre yorum yapacak olursam araç 1.6, 1.8 , 2.0 hangisi ?. eğer 1.6 ise klima açıkken pek birşey beklenmez o araçtan zaten kasa ağır bide küçük motor olunca kasması çok normal 1.6 corollayla aynı motor corollada dahi kasıyor sizin araçta kasması çok normal Avensis bana göre 1.8 veya 2.0 olmalı aşağısı ancak uzun ve düz yolda idare eder.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 07, 2018, 03:55:37
Kayışın ayarıyla bir alakası yok kayış gevşek olsa ses yapar öter yani ısınana kadar ciyaklar dar olsa zaten fazla çalışmaz kayışı yer kırardı elinizle kayışa bastırınca hafif bir esneklik olması lazım.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 75000
  • Kan Grubu: A+
  • 538 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis t27 v kayışının hareket verdiği parçalar..!!!
« Yanıtla #4 : Aralık 07, 2018, 14:10:44 »
aracınızı profil bilgileriniz de Avensis olarak gördüm ona göre yorum yapacak olursam araç 1.6, 1.8 , 2.0 hangisi ?. eğer 1.6 ise klima açıkken pek birşey beklenmez o araçtan zaten kasa ağır bide küçük motor olunca kasması çok normal 1.6 corollayla aynı motor corollada dahi kasıyor sizin araçta kasması çok normal Avensis bana göre 1.8 veya 2.0 olmalı aşağısı ancak uzun ve düz yolda idare eder.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 07, 2018, 03:55:37
Kayışın ayarıyla bir alakası yok kayış gevşek olsa ses yapar öter yani ısınana kadar ciyaklar dar olsa zaten fazla çalışmaz kayışı yer kırardı elinizle kayışa bastırınca hafif bir esneklik olması lazım.

sağ olun bilgilendirdiğiniz için, evet profildeki araç (1.6) avensis konusunda ki tezlerinize de katılıyorum en az 1.8 olmalı , önceden cıyaklama sesi vardı bu yüzden 1-2 kere taktırdığım yere gittim ayarladılar ciyaklama sesi kesildi , şöyle bir durum var kayış 20.000 km de yıpranmış dikiş yerleri açığa çıkmış her an komple yırtıalcakmış gibi duruyor, hafif esneklik hiç yok
2005 Corolla 1,6 sol ---- 2011 Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 71000
  • Kan Grubu: A+
  • 1071 kere teşekkür etti
  • 722 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis t27 v kayışının hareket verdiği parçalar..!!!
« Yanıtla #5 : Aralık 07, 2018, 14:27:38 »
Merhaba arkadaşlar,
Bahsi geçen araçta direksiyon pompası yok bildiğim kadarıyla araç elektrikli direksiyona sahip.
Klima açılınca araçta kasılma olmuyor,bizim araçlarda klima kompresörü sürekli devrede sadece gaz giriş çıkış vanaları aktif oluyor
Bilgilerinize
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 56 kere teşekkür etti
  • 330 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis t27 v kayışının hareket verdiği parçalar..!!!
« Yanıtla #6 : Aralık 07, 2018, 15:05:15 »
Merhaba arkadaşlar,
Bahsi geçen araçta direksiyon pompası yok bildiğim kadarıyla araç elektrikli direksiyona sahip.
Klima açılınca araçta kasılma olmuyor,bizim araçlarda klima kompresörü sürekli devrede sadece gaz giriş çıkış vanaları aktif oluyor
Bilgilerinize
ümit bey direksiyon pompası evet elektrikli dahil etme sebebim genel beslediği ekipmanlar içerisinde olduğu için yazdım ilk yorum Selman Bey'in aracı içindi avensisteki klima kompresörü evet devamlı aktif ama gaz hattındaki valf aktif olduğu anda kompresöre yük biniyor o durumdada kasma olabiliyor bu durum aracın durumuyla kompresörün sağlığıyla alakalı detaylı incelemek lazım acaba sizin araçta elektrik destekli klima olabilirmi gücünü motor tahrikli değilde akü destekli olabilirmi toyotada böyle sistem varmı bilmiyorum ama Fiat gurubun da vardı 1.3 Fiat Punto da hiç etkilenmiyordu
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 71000
  • Kan Grubu: A+
  • 1071 kere teşekkür etti
  • 722 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis t27 v kayışının hareket verdiği parçalar..!!!
« Yanıtla #7 : Aralık 12, 2018, 01:31:51 »
Ümit bey merhaba,
Konuyu yeni gördüm özür  dilerim.Benim araçta klima kompresörü var fakat her ne hikmetse ben klima devreye girdiğinde aracı kastığına hiç şahit olmadım üstelik farklı koşullarda denemeler yapmama rağmen vuruntu vs olmuyor belki biraz devirli kullandığım içinde olabilir diye düşündüm normal devirlerde denedim ama bende yok.
Selamlar
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: avensis t27 v kayışının hareket verdiği parçalar..!!!
« Yanıtla #8 : Aralık 14, 2018, 12:46:39 »
konuyla direkt alakalı değil ama 2015 avensis yeni kasalar da t27 koduyla mı anılıyor?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 71000
  • Kan Grubu: A+
  • 1071 kere teşekkür etti
  • 722 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis t27 v kayışının hareket verdiği parçalar..!!!
« Yanıtla #9 : Aralık 14, 2018, 12:55:30 »
2015 modellerde T27 kasa koduyla geçiyor.
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: avensis t27 v kayışının hareket verdiği parçalar..!!!
« Yanıtla #10 : Aralık 14, 2018, 18:45:47 »
teşekkür ederim

Etiketler: