Gönderen Konu: Turbonun Devreye Girip Çıkması  (Okunma sayısı 164 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Turbonun Devreye Girip Çıkması
« : Aralık 05, 2018, 23:20:51 »
Tüm arkadaşlarla merhaba;
Corolla 2006 D4D aracımla uzun yolda giderken güç kaybı hissettim ve 1800 devirden sonra devreye giren turbonun aktif olmadığını gördüm. Gaz yemiyordu. Aradan 1 dakika sonra tekrar turbo devreye girdi ve çekişi eski halini aldı. Bu durumu iki kere tekrarladı. Bugün sanayideki ustaya gittiğimde EGR kaynaklı olduğunu belirtti. Temizlenmesi gerektiğini, sorun çözülmez ise değiştirileceğini söyledi.
Forumda yaptığım aramalarda EGR kaynaklı sorunlarda sürekli çekiş olmadığı. Fakat benim araçta kısa süreli bir turbonun devre dışı kalması var. Bazı yerlerde Turboyu devreye sokanın EGR olduğunu da yazmışlar.
Sizlerin de fikri almak istiyorum. Sıkıntı nereden kaynaklanabilir.
Selamlar.

Toyota Club Türkiye

Turbonun Devreye Girip Çıkması
« : Aralık 05, 2018, 23:20:51 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Gayrimeşgul
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 64500
  • Kan Grubu: B+
  • 638 kere teşekkür etti
  • 1973 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun Devreye Girip Çıkması
« Yanıtla #1 : Aralık 06, 2018, 09:55:28 »
daha önce temizlik yapıldı mı hiç? temizliğin bir zararı olmaz aksine faydası olur.

arıza kodu okundu mu araçta?
born to race

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Turbonun Devreye Girip Çıkması
« Yanıtla #2 : Aralık 06, 2018, 12:10:01 »
Daha önce hiç temizlik yapılmadı. Arıza kaydı da okunmadı. Herşey normal görünüyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 25000
  • Kan Grubu: ---
  • 1861 kere teşekkür etti
  • 2333 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun Devreye Girip Çıkması
« Yanıtla #3 : Aralık 06, 2018, 12:31:53 »
EGR tıkanmışsa, silindir içi harareti arttığında bunu hisseden oksijen sensörü turboyu devre dışı bırakıyor olabilir.

Silindir içi hararetin artmasına bir sebepte, yan sanayi yakıt filtresi kullanımı veya yakıt filtresi contasından hava alması olabilir.

Öncelikle EGR'nizi temizletin,

Düzelme olmazsa yakıt filtrenizi değiştirin,

Yine düzelme olmazsa PCV valfini söküp kontrol edin, gerekirse değiştirin.

Düzenli olarak enjektör temizleyici kullanın.

Yılda bir MAF sensörünü temizleyin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 92000
  • Kan Grubu: A+
  • 30 kere teşekkür etti
  • 210 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun Devreye Girip Çıkması
« Yanıtla #4 : Aralık 06, 2018, 18:33:11 »
EGR  kurum bağladıysa bahsedilen durum meydana gelir.Egr daha fazla kurum bağlayıp üzerindeki küçük motor klapesini çeviremiyecek kadar kurum bağlarsa o zaman egr motoru yanar ve egr yi komple değiştirirsiniz.Kısaca egr valfini temizletin.Bunun yanında gaz kelebeği ve maf sensörünüde bir zahmet temizletirseniz iyi olur.

Etiketler: