Gönderen Konu: Bazı sorunlar  (Okunma sayısı 347 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '00
  • Kilometre: 315000
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür etti
Bazı sorunlar
« : Kasım 29, 2018, 17:40:14 »
Merhabalar,

Aracım 2000 model, çekik göz diye tabir edilen 1.6 VVT-i Corolla. 315 bin km'de. Lpg'li. Aracımda yaşadığım bazı sorunlardan bahsetmek istiyorum.

1- Aracımda rolantide beklerken 30-40 sn sonrasında rolanti düşmesi şeklinde bir problem var. Yani düzensiz rolanti vb. şekilde değil. Kendi içinde bir düzeni olan durum. Şöyle ki, normalde 850-900 aralığında sabit oluyor rolantim. Işıklarda vs. 30-40 saniye bekledikten sonra ise 550 civarına düşüyor. Ne daha aşağısı, ne daha yukarısı. sanki ecu'dan "şu kadar süre rolantide beklerse 550'ye düşür, normal kullanımda ise 900 rpm'de sabit kal" gibi bir emir gidiyor motora. Rahatsız edici boyutta sarsıntı ve vuruntu yapıyor. Hem benzinde, hem lpg'de yapıyor.

2- Aracımda özellikle 1-2-3. viteslerde sabit hızla giderken ayağımı gazdan çektiğimde de, tekrar gaza dokunduğumda da ileri-geri yönlü sarsılma oluyor. Hatta şöyle ki, aracı kompresyone bindirip, sabit hızla gitmeye çalıştığımda eğer hızım 30-60  kmh arası bir hız ise ileri geri sallana sallana gidiyor. Veyahut yoğun akıcı trafikte 30-40 kmh gibi bir hızla sabit ilerlemek istediğim de sarsılıyor, motor sesi bile gaza bas çek yapıyormuşum gibi değişiyor. Bunu hem benzinde, hem lpg'de yapıyor.

3- Aracımda duman atma, koku, kaçak vs. olmamasına rağmen haftada yarım litre civarı yağ eksiltiyor. Kronik sorun olduğunu biliyorum. İşin içine lpg vs. de girince kronik sorunla birleşim miktar mı artıyor dersiniz?

4- Aracımın debriyaj inanılmaz sert. Ustam baskı balata bitik, set halinde değişmeli, hatta şanzıman/diferansiyelden uğultu da geliyor, onlar da elden geçmeli dedi. Ben araçta kaçırma vs. hissetmedim şu ana kadar. Bir kere öyle bir hissim oldu ama emin olamadım. Yukarıda kavrama gibi bir durum da sözkonusu değil. Gayet ideal yerden kavramayı sağlıyor. Ötme meselesine gelince de, 2017 model aracımda bile olan, eski şahinlerde falan duyduğumuz cılız bir inleme sesi olur ya. O ses var. Şanzıman, diferansiyel ötse yüksek hızda bu ses artar, araçta durulamaz hale gelir. O da yok zaten.

5- Diğer bir sorunum da, aracımın direksiyon sertliğinden memnunum. Bazen sürüş esnasında sanki stop etmiş, hidrolik devre dışı kalmış gibi sertleşiyor, ancak hareket halnide olduğu için aşırı sertlerşme olmuyormuşçasına ani sertleşme oluyor. Bikraç kez yaptı bunu.

Bu sorunlar hakkında fikirlerinizi merak ediyorum.

Toyota Club Türkiye

Bazı sorunlar
« : Kasım 29, 2018, 17:40:14 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 140000
  • Kan Grubu: ---
  • 1536 kere teşekkür etti
  • 2169 kere teşekkür edildi
Ynt: Bazı sorunlar
« Yanıtla #1 : Kasım 29, 2018, 18:04:34 »
Burda ne desek boş. İyi bir ustaya aracınızı ağır bakım yaptırın. Böyle sorun çıktıkça yaptırmaktansa bir seferde tamamen baktırın ve sorunları olmadan çözdürün derim.

Direksiyonun sertleşmesi, direksiyon sistemi hidrolikse direksiyon pompasından kaynaklı olabilir.
1-2. sorunlardaki lpg faktörünü devre dışı bırakmak için bir süre benzinde binin ve sorunları gözlemleyin, ateşleme sistemini de yenileyin.
3. sorun için yağın kalınlaştırılması gerekli. 10-40 kullanıyorsanız 10-60 a geçin. İnşallah rektefiyelik olmamıştır.
4. sorun debriyaj yaylarından kaynaklıdır. Yaylar debriyaj pedalına basılıp çekilmesiyle sertleşir. Değişmeden düzelmez.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-...) 96bin km-...
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '98
  • Kilometre: 292000
  • Kan Grubu: 0+
  • 32 kere teşekkür etti
  • 106 kere teşekkür edildi
Ynt: Bazı sorunlar
« Yanıtla #2 : Kasım 29, 2018, 20:26:19 »
@Ufuk Sönmez (16363) beyle irtibata geçerek aracınız hakkında daha detaylı bilgi alabilirsiniz.
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 56 kere teşekkür etti
  • 330 kere teşekkür edildi
Ynt: Bazı sorunlar
« Yanıtla #3 : Kasım 29, 2018, 21:12:13 »
1. Soruya cevabı zaten kendiniz vermişsiniz aracınız vvt-i motor yani düşünen akıllı motor ben rolantideyim neden fazla yakayı diyor tamamen ECU yönetimi Toyota ecuları kapalı devredir müdahale edilemez bu durum gayet normal.
2. Sorunuz için aracın ateşleme bobin boğaz kelebeği tertibatı detaylı incelenmesi ve gerekiyorsa ömrü dolmuş parçaların değişmesi gerekli araç km si zaten normalden yüksek eğer hala üzerinde orijinalleri varsa sıkıntı yapabilir.
3. Sorunuz haftada diye bir tabir yanlış olur kaç km'de yarım litre ekliyorsunuz yine araç kmsi ile alakalı olabilir.
4. Sorunuz eğer debriyaj sertleşmişse değişmesi lazım illaki kaçırma olması gerekmez normalde pamuk gibi olması lazım.
5. Sorunuz direksiyon pompasıyla alakalı bağlantıları bir kontrol ettirin kaçırma yapabilir hidrolik direksiyon sıvısında eksilme oluyorsa tadilat görmesi lazım uzun lafın kısası işin ehli sadece Toyota ile uğraşan usta bulup tek seferde aracınıza ağır bakım yaptırmanız sorunları büyük ölçüde ortadan kaldıracaktır.
Not ::bakım ehil kişi ve orijinal parça eşliğinde yapılması lazım.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '01
  • Kilometre: 202600
  • Kan Grubu: ---
  • 17 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Bazı sorunlar
« Yanıtla #4 : Aralık 01, 2018, 23:53:35 »
Merhabalar,

Aracım 2000 model, çekik göz diye tabir edilen 1.6 VVT-i Corolla. 315 bin km'de. Lpg'li. Aracımda yaşadığım bazı sorunlardan bahsetmek istiyorum.

1- Aracımda rolantide beklerken 30-40 sn sonrasında rolanti düşmesi şeklinde bir problem var. Yani düzensiz rolanti vb. şekilde değil. Kendi içinde bir düzeni olan durum. Şöyle ki, normalde 850-900 aralığında sabit oluyor rolantim. Işıklarda vs. 30-40 saniye bekledikten sonra ise 550 civarına düşüyor. Ne daha aşağısı, ne daha yukarısı. sanki ecu'dan "şu kadar süre rolantide beklerse 550'ye düşür, normal kullanımda ise 900 rpm'de sabit kal" gibi bir emir gidiyor motora. Rahatsız edici boyutta sarsıntı ve vuruntu yapıyor. Hem benzinde, hem lpg'de yapıyor.

2- Aracımda özellikle 1-2-3. viteslerde sabit hızla giderken ayağımı gazdan çektiğimde de, tekrar gaza dokunduğumda da ileri-geri yönlü sarsılma oluyor. Hatta şöyle ki, aracı kompresyone bindirip, sabit hızla gitmeye çalıştığımda eğer hızım 30-60  kmh arası bir hız ise ileri geri sallana sallana gidiyor. Veyahut yoğun akıcı trafikte 30-40 kmh gibi bir hızla sabit ilerlemek istediğim de sarsılıyor, motor sesi bile gaza bas çek yapıyormuşum gibi değişiyor. Bunu hem benzinde, hem lpg'de yapıyor.

3- Aracımda duman atma, koku, kaçak vs. olmamasına rağmen haftada yarım litre civarı yağ eksiltiyor. Kronik sorun olduğunu biliyorum. İşin içine lpg vs. de girince kronik sorunla birleşim miktar mı artıyor dersiniz?

4- Aracımın debriyaj inanılmaz sert. Ustam baskı balata bitik, set halinde değişmeli, hatta şanzıman/diferansiyelden uğultu da geliyor, onlar da elden geçmeli dedi. Ben araçta kaçırma vs. hissetmedim şu ana kadar. Bir kere öyle bir hissim oldu ama emin olamadım. Yukarıda kavrama gibi bir durum da sözkonusu değil. Gayet ideal yerden kavramayı sağlıyor. Ötme meselesine gelince de, 2017 model aracımda bile olan, eski şahinlerde falan duyduğumuz cılız bir inleme sesi olur ya. O ses var. Şanzıman, diferansiyel ötse yüksek hızda bu ses artar, araçta durulamaz hale gelir. O da yok zaten.

5- Diğer bir sorunum da, aracımın direksiyon sertliğinden memnunum. Bazen sürüş esnasında sanki stop etmiş, hidrolik devre dışı kalmış gibi sertleşiyor, ancak hareket halnide olduğu için aşırı sertlerşme olmuyormuşçasına ani sertleşme oluyor. Bikraç kez yaptı bunu.

Bu sorunlar hakkında fikirlerinizi merak ediyorum.

4) Debriyaj Set halinde değişecek.
5) Direksiyon hidrolik sıvısının ömrü dolmuş. Tamamen boşatılıp yenilenecek.

Size tavsiyem aracı elden çıkarın.
2018 - ....... | 2001 Toyota Corolla 1.4 VVT-i Terra Special A.C.
2016 - 2017 | 1996 Renault 19 Europa 1.4 RN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '01
  • Kilometre: 324000
  • Kan Grubu: ---
  • 16 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Bazı sorunlar
« Yanıtla #5 : Aralık 02, 2018, 01:51:15 »
1-Rölanti süper
2-Benzer durum yaşadım tesadüfen sağ ön körük patladı, sağ aksın gövdeye giren kısmında üçlü dönen bir parça var,usta onu göstererek giderken göbeğini oynatan titreşim hissediyon mu dedi evet dedim değiştirdi o titreşim  kayboldu. Sanki aynı şey.
3-Yağ yakma normal.İnanmazsan kitabından oku.1000 km 1lt normal diyor. http://turkiye.toyota.com.tr/Files/KILAVUZ/COROLLA/COROLLA_OM101-E50000-04-00.pdf
4-Depriyaj benimki eskidi dün iyice videolarını izledim bu gün uyguladım eskimiş. 1.2. viteste gaza yüklenince devir hızlıca yükselirken hız göstergesi geriden geliyor,ama pedal çok sert değil.Uğultu yağsız kalan bir parçadan yada bunlarda hava filtresine hava aktaran boru da yapabiliyor bazen uğultu ıslık..Hidrolik ve aks körüklerine bir bak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '00
  • Kilometre: 315000
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Bazı sorunlar
« Yanıtla #6 : Aralık 05, 2018, 22:23:54 »
1-2-3) Motor rektefiye zamanı gelmiş.
4) Debriyaj Set halinde değişecek.
5) Direksiyon hidrolik sıvısının ömrü dolmuş. Tamamen boşatılıp yenilenecek.

Size tavsiyem aracı elden çıkarın.

Emre Bey,
Yanitiniz icin teşekkürler oncelikle. Rektefiye için ne kadar eminiz? Aracin performansinda, yakit sarifiyatinda en ufak bir sikayet yok. Cok verimli aksine.


Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 56 kere teşekkür etti
  • 330 kere teşekkür edildi
Ynt: Bazı sorunlar
« Yanıtla #7 : Aralık 05, 2018, 22:52:33 »
Emre Bey,
Yanitiniz icin teşekkürler oncelikle. Rektefiye için ne kadar eminiz? Aracin performansinda, yakit sarifiyatinda en ufak bir sikayet yok. Cok verimli aksine.
Aykut bey profilinizde İstanbul da ikamet ettiğiniz yazılı biz burada sorunuza binaen bildiğimiz kadarıyla cevap yazdık toyotalar ufak müdahalelerle uzun yıllar hizmet edebilen araçlar sizin sorunlarınızın en doğru çözüm yeri tem oto @Ufuk Sönmez (16363) bey yanına giderseniz gerekenin en iyisi yapılır aracınızı en iyi ayara getirebilmek için gereken ne varsa yapılır konunun uzmanı kendileridir iyi forumlar
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '01
  • Kilometre: 202600
  • Kan Grubu: ---
  • 17 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Bazı sorunlar
« Yanıtla #8 : Aralık 07, 2018, 16:52:55 »
Emre Bey,
Yanitiniz icin teşekkürler oncelikle. Rektefiye için ne kadar eminiz? Aracin performansinda, yakit sarifiyatinda en ufak bir sikayet yok. Cok verimli aksine.
Haftada yarım litre yağ yakan arabaya kaçak vs. yoksa rektefiye lazım değil diyecek usta yok dünyada.
2018 - ....... | 2001 Toyota Corolla 1.4 VVT-i Terra Special A.C.
2016 - 2017 | 1996 Renault 19 Europa 1.4 RN

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 56 kere teşekkür etti
  • 330 kere teşekkür edildi
Ynt: Bazı sorunlar
« Yanıtla #9 : Aralık 07, 2018, 17:21:22 »
Haftada yarım litre yağ yakan arabaya kaçak vs. yoksa rektefiye lazım değil diyecek usta yok dünyada.
emre bey haftada yapılan km önemli araç haftada 2500 veya 3000 5000 kaç km yapıyor önemli olan bu zamana göre hesap olmaz sonra km ye görevde şu km'de bu motor biter demek yine yanlış olur bu tamamen bakım ve kullanım tarzıyla alakalı 1 milyonu devirmiş ve hâlâ rektefiye görmemiş araç var ve bu araba 93 Corona.
Aykut bey'in aracında yağ kaçakları da olabilir hiçbirini bilmiyoruz.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '01
  • Kilometre: 202600
  • Kan Grubu: ---
  • 17 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Bazı sorunlar
« Yanıtla #10 : Aralık 07, 2018, 22:31:24 »
emre bey haftada yapılan km önemli araç haftada 2500 veya 3000 5000 kaç km yapıyor önemli olan bu zamana göre hesap olmaz sonra km ye görevde şu km'de bu motor biter demek yine yanlış olur bu tamamen bakım ve kullanım tarzıyla alakalı 1 milyonu devirmiş ve hâlâ rektefiye görmemiş araç var ve bu araba 93 Corona.
Aykut bey'in aracında yağ kaçakları da olabilir hiçbirini bilmiyoruz.
yorumda zaten eğer yağ kaçağı yoksa yazdım.
2.si km ye göre rektefiye muhabbetine hiç girmedim. Çevremde motor yaptırmamış 600-700 binde Corolla lar var.
Araç sahibi haftada yarım litre eksiltiyor demiş ve bizden sağlıklı cevap bekliyor. Ne yapalım eksilen miktarı 7 ye bölüm cevap mı verelim.
Araç sahibine sorum şu haftada kaç km yapıyorsunuz?
2018 - ....... | 2001 Toyota Corolla 1.4 VVT-i Terra Special A.C.
2016 - 2017 | 1996 Renault 19 Europa 1.4 RN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '00
  • Kilometre: 315000
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Bazı sorunlar
« Yanıtla #11 : Aralık 09, 2018, 21:02:46 »
Arkadaşlar kiymetli yorumlariniz icin teşekkür ederim.

Benim hatam. Normalde yapmayacagim hatayi yapıp eksik veri vermisim, tipki yakit sarfiyati hesaplarinda lt yerine krs cinsinden hesaplama yapmak icin.

Aracimi kontrol ettirdigimde yağ kacagi tesbit edilemedi. Bu halde, haftada yaotigim 2500-3500 arasi km'lerde yarim lt yag eksiltiyor. Paylasilan klavuza baktigimda 1000 km / 1 lt eksiltme normaldir yaziyor. O halde 315 bin km ve lpg'ye ragmen fabrikanin ongordugunun dışına cikmamis oluyor aracim.

Simdi @Ufuk Sönmez (16363)   bey'e mesaj yazmak icin girdim foruma.

Ufuk Bey, yarin musaitliginiz olursa servisinizi ziyaret etmek istiyorum. Standart bakim + hidrolik sivilarinin degisimi ve farkli birkaç sorunum icin.

Randevu almamiz gerekli midir?

Bu arada 10-40'tan 5-40 sentetik motor yagina geçiş yapmak istiyorum. Yag eksiltmesinin de anormal duzeyde olmadigini varsayarak soyluyorum bunu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '01
  • Kilometre: 202600
  • Kan Grubu: ---
  • 17 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Bazı sorunlar
« Yanıtla #12 : Aralık 09, 2018, 22:33:05 »
Arkadaşlar kiymetli yorumlariniz icin teşekkür ederim.

Benim hatam. Normalde yapmayacagim hatayi yapıp eksik veri vermisim, tipki yakit sarfiyati hesaplarinda lt yerine krs cinsinden hesaplama yapmak icin.

Aracimi kontrol ettirdigimde yağ kacagi tesbit edilemedi. Bu halde, haftada yaotigim 2500-3500 arasi km'lerde yarim lt yag eksiltiyor. Paylasilan klavuza baktigimda 1000 km / 1 lt eksiltme normaldir yaziyor. O halde 315 bin km ve lpg'ye ragmen fabrikanin ongordugunun dışına cikmamis oluyor aracim.

Simdi @Ufuk Sönmez (16363)   bey'e mesaj yazmak icin girdim foruma.

Ufuk Bey, yarin musaitliginiz olursa servisinizi ziyaret etmek istiyorum. Standart bakim + hidrolik sivilarinin degisimi ve farkli birkaç sorunum icin.

Randevu almamiz gerekli midir?

Bu arada 10-40'tan 5-40 sentetik motor yagina geçiş yapmak istiyorum. Yag eksiltmesinin de anormal duzeyde olmadigini varsayarak soyluyorum bunu.
Bende haftada ortalama 100 km yaptığım için öyle cevap verdim.
2500km de yarım litre yağ eksiltme normal sayılır.
2018 - ....... | 2001 Toyota Corolla 1.4 VVT-i Terra Special A.C.
2016 - 2017 | 1996 Renault 19 Europa 1.4 RN

Etiketler: