0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Herkese merhaba. Aracım 181 kasa çok orjinal bir Corona. Aslında üçüncü Coronam. Sırf meraktan aracı otomatik aldım. Ne varki sonu hüsran. Şanzıman da hiç sorun yok ama ben otomatiği hiç sevmedim ve alışamadım. Araca kıyabilsem satar manuel aşırım ancak araca kıyamıyorum. Düşüncem manuel e çevirmek. Bildiğim kadarıyla söylüyorum eksik varsa ekleyin lütfen gerekli parçaları1 komple şanzıman 2 debriyaj pedalı alt üst merkez3 vites kolu ve halatı4 Volant baslı Balat'a5 manuel fren pedalıMerak ettiklerim akslar değişirmi marş motoru yuvası aynımıdır. Fren westanaus falan değişmesi gerekirmi. Yada başka ne eksiğim var. Teşekkür ediyorum.
Ümit bey paylaşımınız için teşekkürler. Otomatik şanzıman sevmeme nedenim hava soğumaya başladı. Ve motor belli bir sıcaklığa gelmeden çekiş çok zayıf. Soğukken düz yolda hareket et hiç sorun yok. Genelgede sorun yok tek tek saydırıyor maşallah. Roketlemesi sorunsuz. Dediğim gibi evim yolun alt kısmında ve çalıştırır çalıştırmaz rampaya vurmam gerekiyor. Direksiyondan ite ite zor çıkarıyorum 😂😂😂😂Olası değişim konusunda ustaya gelince kendim yapacağım. Bir önceki Corona na komple motor revizyon unu vediğer bir çok şeyini kendim yaptım. Herkes in sanatına ustalığına saygım var. Ama ben bunu yaparım. Sadece proaktif olmak adına önceden artıları eksileri bilmek istedim. Acaba otomatik şanzıman ımın yağını değiştirsem mi. Yağın viskozitesi artmış olabilir mi. Şimdi geldi aklıma. Soğukta çok yoğunlaşır. Isınınca akışkanlaşıp sorun gidiyor olabilir mi. Birde şehir içinde gavur gibi yakıyor 2.0 otomatik. Teşekkür ediyorum
Otomatik clio'm varken araştırma neticesinde Bir forumda okumuştum ve kışın el verdiğince uygulamaya çalışırım. Yazıda bir dakika demiş ben 30 saniye beklerim. Yağın basınç oluşturması ve ısınması için bu sistemi önermişler. Teknik geçerliliği var mı bilemem ama deneyin bence. Aracı çalıştırdığımızda sırasıyla P'de 1 dakika, R'de 1 dakika, ve D'de 1 dakika bekleyip sonra hareket etmek gerekiyor. Bu sayede kalınlaşmış yağ basınç etkisiyle ısınıp randımanı artıyormuş. Ben 20, 30 saniye bekliyorum. Şuan Cvt var ve aynı sistemi uygulamaya devam ediyorum. Sizde yağ değişiminden sonra kışın bu sistemi uygulayabilirsiniz. İşe yararsa ucuz çözüm olur. Hem de 2 dakika içinde araç motor yağı da ısınmış ve üst bölgelere ulaşmış olur.
Erhan bey yaptığınız uygulama işleyiş olarak güzel bir uygulama 5 ,6 saniye bekleseniz dahi yeterlidir çok aşırı soğuk bölgelerde vites geçişlerini algılayan selenoid valfleri soğuktan etkilenip algılamayı geç yapabilir onun için çok hızlı hareket etmemek doğru bir karar yine sorunun kaynağı ömrünü doldurmuş şanzıman yağına dayanıyor .Son paragrafta bahsettiğiniz motor yağının ısınması öyle iki dakikada olmaz bazen yetişeceğiniz yere varırsınız 10 dk lık bir yol diyelim yağ daha ısınmaz ve üst bölgelere ulaşması marş bastığınız anda olur ,öyle olmazsa motorun ömrü kısa zamanda biter .