Gönderen Konu: ST181 Kasa şanzıman  (Okunma sayısı 2792 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 355000
  • Model Yılı: '90
  • 5 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
ST181 Kasa şanzıman
« : Kasım 27, 2018, 20:55:11 »
Herkese merhaba.
Aracım 181 kasa çok orjinal bir Corona. Aslında üçüncü Coronam. Sırf meraktan aracı otomatik aldım. Ne varki sonu hüsran. Şanzıman da hiç sorun yok ama ben otomatiği hiç sevmedim ve alışamadım. Araca kıyabilsem satar manuel aşırım ancak araca kıyamıyorum. Düşüncem manuel e çevirmek. Bildiğim kadarıyla söylüyorum eksik varsa ekleyin lütfen gerekli parçaları
1 komple şanzıman
2 debriyaj pedalı alt üst merkez
3 vites kolu ve halatı
4 Volant baslı Balat'a
5 manuel fren pedalı


Merak ettiklerim akslar değişirmi marş motoru yuvası aynımıdır. Fren westanaus falan değişmesi gerekirmi. Yada başka ne eksiğim var.

Teşekkür ediyorum.

Toyota Club Türkiye

ST181 Kasa şanzıman
« : Kasım 27, 2018, 20:55:11 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: ST181 Kasa şanzıman
« Yanıtla #1 : Kasım 27, 2018, 23:00:13 »
Herkese merhaba.
Aracım 181 kasa çok orjinal bir Corona. Aslında üçüncü Coronam. Sırf meraktan aracı otomatik aldım. Ne varki sonu hüsran. Şanzıman da hiç sorun yok ama ben otomatiği hiç sevmedim ve alışamadım. Araca kıyabilsem satar manuel aşırım ancak araca kıyamıyorum. Düşüncem manuel e çevirmek. Bildiğim kadarıyla söylüyorum eksik varsa ekleyin lütfen gerekli parçaları
1 komple şanzıman
2 debriyaj pedalı alt üst merkez
3 vites kolu ve halatı
4 Volant baslı Balat'a
5 manuel fren pedalı


Merak ettiklerim akslar değişirmi marş motoru yuvası aynımıdır. Fren westanaus falan değişmesi gerekirmi. Yada başka ne eksiğim var.

Teşekkür ediyorum.
Uğur bey bahsettiğiniz manuele çevirmek öncelikle bilgi birikim gerektiren bir durum öyle her usta yapamaz onu ve yazdığınız listede eksiklikler var bir sürü teferruat çıkar merak ettiğim konu otomatik şanzımannın neyini beğenmediniz sonuçta konfor için yapılan birşey
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 355000
  • Model Yılı: '90
  • 5 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: ST181 Kasa şanzıman
« Yanıtla #2 : Kasım 28, 2018, 09:45:24 »
Ümit bey paylaşımınız için teşekkürler.  Otomatik şanzıman sevmeme nedenim hava soğumaya başladı. Ve motor belli bir sıcaklığa gelmeden çekiş çok zayıf. Soğukken düz yolda hareket et hiç sorun yok. Genelgede sorun yok tek tek saydırıyor maşallah. Roketlemesi sorunsuz. Dediğim gibi evim yolun alt kısmında ve çalıştırır çalıştırmaz rampaya vurmam gerekiyor. Direksiyondan ite ite zor çıkarıyorum 😂😂😂😂
Olası değişim konusunda ustaya gelince kendim yapacağım. Bir önceki Corona na komple motor revizyon unu vediğer bir çok şeyini kendim yaptım. Herkes in sanatına ustalığına saygım var. Ama ben bunu yaparım. Sadece proaktif olmak adına önceden artıları eksileri bilmek istedim.
Acaba otomatik şanzıman ımın yağını değiştirsem mi. Yağın viskozitesi artmış olabilir mi. Şimdi geldi aklıma. Soğukta çok yoğunlaşır. Isınınca akışkanlaşıp sorun gidiyor olabilir mi.

Birde şehir içinde gavur gibi yakıyor 2.0 otomatik.
Teşekkür ediyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: ST181 Kasa şanzıman
« Yanıtla #3 : Aralık 14, 2018, 01:44:35 »
Ümit bey paylaşımınız için teşekkürler.  Otomatik şanzıman sevmeme nedenim hava soğumaya başladı. Ve motor belli bir sıcaklığa gelmeden çekiş çok zayıf. Soğukken düz yolda hareket et hiç sorun yok. Genelgede sorun yok tek tek saydırıyor maşallah. Roketlemesi sorunsuz. Dediğim gibi evim yolun alt kısmında ve çalıştırır çalıştırmaz rampaya vurmam gerekiyor. Direksiyondan ite ite zor çıkarıyorum 😂😂😂😂
Olası değişim konusunda ustaya gelince kendim yapacağım. Bir önceki Corona na komple motor revizyon unu vediğer bir çok şeyini kendim yaptım. Herkes in sanatına ustalığına saygım var. Ama ben bunu yaparım. Sadece proaktif olmak adına önceden artıları eksileri bilmek istedim.
Acaba otomatik şanzıman ımın yağını değiştirsem mi. Yağın viskozitesi artmış olabilir mi. Şimdi geldi aklıma. Soğukta çok yoğunlaşır. Isınınca akışkanlaşıp sorun gidiyor olabilir mi.

Birde şehir içinde gavur gibi yakıyor 2.0 otomatik.
Teşekkür ediyorum
Uğur bey kusura bakmayın konuyu yeni gördüm evvela bir yağ değişimi yaptırmanız en mantıklı karar olur.çünkü yağ otomatik şanzımanın canıdır ilk çalışmada 2,3 dakika beklerseniz daha iyi olur .
Yakıt konusunda eğer kısa mesafe gidiyorsanız yakması gayet normal heleki Ankara'nın soğuğunda bide o Mamak Aşti arası gidiyorsanız o sabah trafiğinde çok normal mübarek trafik kağnı gibi ilerliyor,ilk işiniz dörtnal Toyota da sadık Usta'nın yanına uğrayıp yağ değişimini yapmak olmalı geçmiş olsun.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '13
  • 220 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: ST181 Kasa şanzıman
« Yanıtla #4 : Aralık 14, 2018, 08:46:10 »
Otomatik clio'm varken araştırma neticesinde Bir forumda okumuştum ve kışın el verdiğince uygulamaya çalışırım. Yazıda bir dakika demiş ben 30 saniye beklerim. Yağın basınç oluşturması ve ısınması için bu sistemi önermişler. Teknik geçerliliği var mı bilemem ama deneyin bence.

Aracı çalıştırdığımızda sırasıyla P'de 1 dakika, R'de 1 dakika, ve D'de 1 dakika bekleyip sonra hareket etmek gerekiyor. Bu sayede kalınlaşmış yağ basınç etkisiyle ısınıp randımanı artıyormuş. Ben 20, 30 saniye bekliyorum. Şuan Cvt var ve aynı sistemi uygulamaya devam ediyorum.

Sizde yağ değişiminden sonra kışın bu sistemi uygulayabilirsiniz. İşe yararsa ucuz çözüm olur. Hem de 2 dakika içinde araç motor yağı da ısınmış ve üst bölgelere ulaşmış olur. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: ST181 Kasa şanzıman
« Yanıtla #5 : Aralık 14, 2018, 09:36:56 »
Otomatik clio'm varken araştırma neticesinde Bir forumda okumuştum ve kışın el verdiğince uygulamaya çalışırım. Yazıda bir dakika demiş ben 30 saniye beklerim. Yağın basınç oluşturması ve ısınması için bu sistemi önermişler. Teknik geçerliliği var mı bilemem ama deneyin bence.

Aracı çalıştırdığımızda sırasıyla P'de 1 dakika, R'de 1 dakika, ve D'de 1 dakika bekleyip sonra hareket etmek gerekiyor. Bu sayede kalınlaşmış yağ basınç etkisiyle ısınıp randımanı artıyormuş. Ben 20, 30 saniye bekliyorum. Şuan Cvt var ve aynı sistemi uygulamaya devam ediyorum.

Sizde yağ değişiminden sonra kışın bu sistemi uygulayabilirsiniz. İşe yararsa ucuz çözüm olur. Hem de 2 dakika içinde araç motor yağı da ısınmış ve üst bölgelere ulaşmış olur.
Erhan bey yaptığınız uygulama işleyiş olarak güzel bir uygulama 5 ,6 saniye bekleseniz dahi yeterlidir çok aşırı soğuk bölgelerde vites geçişlerini algılayan selenoid valfleri soğuktan etkilenip algılamayı geç yapabilir onun için çok hızlı hareket etmemek doğru bir karar yine sorunun kaynağı ömrünü doldurmuş şanzıman yağına dayanıyor .
Son paragrafta bahsettiğiniz motor yağının ısınması öyle iki dakikada olmaz bazen yetişeceğiniz yere varırsınız 10 dk lık bir yol diyelim yağ daha ısınmaz ve üst bölgelere ulaşması marş bastığınız anda olur ,öyle olmazsa motorun ömrü kısa zamanda biter .
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: ST181 Kasa şanzıman
« Yanıtla #6 : Aralık 14, 2018, 11:59:52 »
Motor beynide gerekecek,
Selenoidleri gormeyeceginden, ariza lambasini yakacak.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '13
  • 220 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: ST181 Kasa şanzıman
« Yanıtla #7 : Aralık 14, 2018, 18:00:59 »
Erhan bey yaptığınız uygulama işleyiş olarak güzel bir uygulama 5 ,6 saniye bekleseniz dahi yeterlidir çok aşırı soğuk bölgelerde vites geçişlerini algılayan selenoid valfleri soğuktan etkilenip algılamayı geç yapabilir onun için çok hızlı hareket etmemek doğru bir karar yine sorunun kaynağı ömrünü doldurmuş şanzıman yağına dayanıyor .
Son paragrafta bahsettiğiniz motor yağının ısınması öyle iki dakikada olmaz bazen yetişeceğiniz yere varırsınız 10 dk lık bir yol diyelim yağ daha ısınmaz ve üst bölgelere ulaşması marş bastığınız anda olur ,öyle olmazsa motorun ömrü kısa zamanda biter .
Yanlış biliyor da olabilirim. Yanlışım varsa işin uzmanları düzeltecektir. Ancak bildiğim kadarıyla ve sizin de bildiğiniz gibi araç stop edildiğinde yağ hazneye süzülür. Sadece metale yapışan yağ üst tarafta kalır. İlk çalıştırmada metale yapışan yağ ile sürtünme azaltılıp sonrasında yağ pompasının bastığı yağ, yağ kanallarından üstte doğru hareket eder. Bu kaç saniyede olur bilemem ancak çalışır çalışmaz yağ birden yukarı çıkmaz. Hele birde soğuk havalarda kalınlaşmış yağdan dolayı bu süreç biraz daha uzun olacaktır. Hatta turbolu araçlara çalıştırdığınızda 30 saniye yüksek devir çevirmeyin turbo miline yağ çıkana kadar yağsız çalışır derler.

Şanzımanda tork konverktörünün yağ basıncıyla dolması için belirli bir süre gerektiğini de bir yerde okumuştum. Ha bu süre belki 5 belki 10 saniyedir teknik bilgim yok.

Isınma konusunda haklısınız ideal ısıya gelmesi belki uzun süreç alabilir. Ancak aşırı soğuklarda yoğunlaşan yağ biraz olsun incelme gösterip yağın tüm bölgeye ulaşması için biraz beklemek gerekiyor sanırım.