Gönderen Konu: İstanbul III. Havaalanı  (Okunma sayısı 2525 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #20 : Kasım 07, 2018, 15:51:42 »
uçakların kalkışlarında her defasında bulgar hava sahasını kullanacağı ve ücret ödeneceği  gibi basında haberler çıktı.diplomatik ilişkilerde sorun olduğunda ve hava sahası kapatılırsa acaba nasıl bir çözüm olacak? bu hava alanı çevresinin kanal istanbul projesi ile birlikte zaman içinde 7-8 milyon kişilik yeni göç ve kentleşme oluşturacağı ifade ediliyor.umarım ulaşımda çok iyi planlama yapılır.

Bu hava sahası safsatasını atanlar gerçekten saçmalamışlar. Konu ile ilgili açıklama ;

İstanbul yeni havalimanı kullanılarak yapılacak uçuşlar için hava araçlarının kullanacağı geliş ve kalkış rotaları ile hava koridorlarına ilişkin yayınlar 16 Ağustos'ta tüm dünyaya ilan edilmiştir. Herhangi bir iç hat uçuşunun yeni havalimanına inişi ya da kalkışı için kullanacağı rotaların tamamı ülkemiz hava sahası içindedir. Herhangi bir iç hat uçuşunun Bulgaristan, Romanya veya bir başka ülke hava sahasını kullanması ve bunun karşılığında hazineden para ödenmesi iddiası tamamen gerçek dışıdır"

Öte yandan açıklamada, Türkiye hava sahasına batıdan giren veya batıya çıkacak transit veya dış hat uçuşlarında ise halen Bulgaristan ve Yunanistan hava sahasının kullanıldığı hatırlatılarak, "Yeni havalimanı açıldığında da aynı durum devam edecektir. Hazineden bu uçuşlara da herhangi bir ödeme bugün yapılmadığı gibi yarın da yapılmayacaktır" bilgisine yer verildi.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Toyota Club Türkiye

Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #20 : Kasım 07, 2018, 15:51:42 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #21 : Kasım 27, 2018, 19:49:04 »
Otopark ücretleri yüksek gibi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #22 : Kasım 27, 2018, 23:15:33 »
Otopark ücretleri yüksek gibi.
malesef ki bütün havalimanlarında otopark ve yiyecek içecek fiyatları oldukça yüksek ama iga için ilk üç ay ücretsiz olacağı konusunda bilgi vardı.
Bu pahalılığın sebeblerinin en başında gelen işletme kiralarının yüksek olmasıdır.

ALINTIDIR. (İgairport.com)
Dünyanın tek çatı altındaki en büyük katlı otoparkı olarak, en teknolojik altyapılarımız ve hizmet kalitemizle sizleri misafir etmekten büyük mutluluk duyacağız!

İstanbul Yeni Havalimanı olarak toplam 40.000 araç kapasiteli otoparklarımızda misafirlerimize uluslararası havalimanı standartlarının üstünde Otopark, Vale ve Araç Bakım hizmetleri verilecektir.

Toplam 40.000 araç kapasiteli otoparkın 18.000 araç kapasiteli Katlı Otoparkı, 1 bloğu 3 katlı ve 4 bloğu 7 katlı olmak üzere toplam 5 bloktan oluşmaktadır.

Gidiş katında iç ve dış hatlarda 1’er adet, CIP de 1 adet, toplam 3 adet Vale teslim Alma ,Plaza Alanı ile Otopark arasındaki yolda iç ve dış hatlarda 1’er adet olmak üzere toplam 2 vale teslim etme noktasının yer alması planlanmaktadır.

Merkezi Hizmetler ile araç yıkama, oto kuaför, lastik değişimi ve bankası, mini bakım, akaryakıt dolum hizmetleri, Yetkili Servis Hizmeti verilecek olup, İstanbul Yeni Havalimanımızın otoparkında misafirlerimize sunacağımız ayrıcalıklı hizmetlerimizden bazıları;

Aracınızın 7/24 Kamera ile izlenmesi
Arabam Nerede uygulaması ile araçlarınızın nerde olduğunu buluyoruz
Araç Rotam uygulaması ile aracınıza hızlıca ulaştırıyoruz
Araç Yönlendirme Sistemi ile en hızlı ve konforlu şekilde park ettiriyoruz
Mobil Ödeme, Otomatik Ödeme, QR Kod ve NFC ödeme imkanları sunuyoruz
CCTV Kamera Sistemi ile 7/24 Güvenlik Personeli ve Devriye hizmeti.
Özel hizmetler.
Bu hizmetlerin olduğu ve dünyanın en büyük havalimanın içinde bulunduğu bir yer pekte ucuz olacağını zannetmiyorum
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '13
  • 220 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #23 : Kasım 28, 2018, 09:27:39 »
Ben Ankara'dayım ve havaalanında ki park ücretinin pahalılığına hiçbir zaman anlam veremedim. Yolcu göndermeye veya karşılamaya gelenler en fazla 3 saat orada kalacaklar. Ancak park ücretleri yüksek olduğundan otopark boş kalır millet yollara aracı park edip sürücü araç içinde uçak saatini bekliyor. Uçak kalkacağı zaman yolcusınu kapıdan indirip gidiyor yada uçak indikten sonra havaalanı kapısına yanaşıyor. Halbuki saati 5tl veya 3 saate kadar 10tl gibi bir fiyat belirlense çoğunluk otoparkı kullanır ve otopark da sürümden kazanır. Ancak otopark işletmecisi zaten rentacar araçlarından ve uzun süreli uçuş yapan zenginlerin araçlarından parayı kazandığı için anlık gir çık yapan araçlarla uğraşmak istemiyorlar. Aşti de otoparkların 30 dakikası ücretsizken ve ihaleyi alan firma uygulamak istememesine rağmen mahkeme kararı ile bu kural uygulanırken havalimanlarında bu kural uygulanmaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #24 : Kasım 28, 2018, 18:14:35 »
Şehir dışında işin var ve 3 günlüğüne gitmek için aracı havaalanında bıraktığınızda oluşan fiyat makul değil.
Ümit Bey, ana hizmet otopark için istenen ücret makul görünmüyor, sonuçta havaalanı bir ulaşım üssü. Erhan Bey'in de belirttiği gibi birisini uğurlama ya da karşılama için bile şu fiyatlar çok anlamlı değil genel için. Yine çevre yolu kenarında sıralanmış araçlar olacak demek ki.

Doğruluğunu araştırmak lazım ancak, aktarmada daha önce İstanbul'u kulnanan bazı yabancı şirketler, 3. Havaalanı pahalı olduğu için başka noktalara yönelmekteymiş.
 
İç/Dış hatlar kapalı otopark (otomobiller için)

Park süresi (Saat/TL)

0-1 saat:19,75 TL

1-3 saat:24 TL

3-6 saat:37,75 TL

6-12 saat:44,75 TL

12-24 saat:60 TL

Açık otoparklar için (otomobil)

Park süresi (Saat/TL)

0-1 saat:15 TL

1-3 saat:18 TL

3-6 saat:27,25 TL

6-12 saat: 30,50 TL

12-24 saat:42,25 TL

Abonman aylık 316 TL

Kaynak : https://www.ntv.com.tr/ekonomi/istanbul-havalimaninda-otopark-ucretleri-belli-oldu,sZwDvyhV_Uq_dkxEpiGOMw

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 60 kere teşekkür etti
  • 280 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #25 : Kasım 28, 2018, 18:21:38 »


İnşaatı devam eden İstanbul 3. havalimanı, yapım maliyeti açısından 25,6 milyar Euro ile dünyanın en pahalı havalimanı olarak belirlendi. Yeni havalimanı yolcu başına maliyet hesabına göre ise 4. sırada yer alıyor.

Dünyanın en pahalı havalimanları sıralamasında yapımı süren İstanbul 3.havalimanı toplam maliyet açısından ilk sırada bulunuyor. İnternet portalı billiger.de tarafından yapılan kıyaslamaya göre, en pahalı 10 havalimanı sıralamasında toplam 25,6 milyar Euro maliyeti ile ilk sırada İstanbul 3. Havalimanı yer aldı.

Alman Die Welt gazetesinin yapımı yılan hikayesine dönen Berlin Havalimanının (BER) maliyetini gündeme getirdiği haberde yer verdiği kıyaslamada, maliyet sıralamasına göre en pahalı 10 havalimanı şöyle:

1.    İstanbul 3. Havalimanı, maliyeti 25,6 milyar Euro, yolcu kapasitesi 150 milyon

2.    Kansai İnternational Airport (Japonya), maliyeti 17,6 milyar Euro, yolcu kapasitesi 23 milyon

3.    Hong Kong İnternational Airport, maliyeti 17,6 milyar Euro, yolcu kapasitesi 68 milyon

4.    Al Maktoum İnternational (BAE), maliyeti 10,6 milyar Euro, yolcu kapasitesi 160 milyon

5.    London Heathrow Airport, maliyeti 9,3 milyar Euro, yolcu kapasitesi 74 milyon

6.    Peking İnternational Airport, maliyeti 5,5 milyar Euro, yolcu kapasitesi 90 milyon

7.    Flughafen Berlin Brandenburg, maliyeti 5,4 milyar Euro, yolcu kapasitesi 27 milyon

8.    Dubai İnternational Airport, maliyeti 5,3 milyar Euro, yolcu kapasitesi 78 milyon

9.    Denver İnternational Airport, maliyeti 4,2 milyar Euro, yolcu kapasitesi 53 milyon

10.Kuala Lumpur İnternational, maliyeti 3,1 milyar Euro, yolcu kapasitesi 49 milyon     


YOLCU BAŞINA MALİYETTE 4. SIRADA

Sözkonusu havalimanları yolcu kapasiteleri ve senesi göz önünde bulundurularak maliyet hesabı yapıldığında ise İstanbul 3. Havalimanı  dünyanın en pahalı havalimanları sıralamasında 4.sırada yer alıyor. Bu hesaba göre en pahalı 10 havalimanı sıralaması şöyle:

1.    Kansai            770 Euro

2.    Hong Kong      260 Euro

3.    Berlin             177 Euro

4.    İstanbul          170 Euro

5.    Londra            124 Euro

6.    Denver            91 Euro

7.    Dubai              80 Euro

8.    Peking             69 Euro

9.    Al Maktoum      66 Euro

10.Kuala Lumpur      63 Euro



Milliyet

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #26 : Kasım 28, 2018, 18:33:20 »
Yenisi açıldı çok da güzel oldu, tasarımını beğendim. Fakat benim gibi düşünen çoğu turist için raylı sistem olmayışı aşırı büyük bir eksik. İstanbul trafiğinde ise daha da büyük bir sıkıntı. Çoğu metropol gibi niye yapılmadı? Niye Atatürk Havalimanı devam ettirilip orta-büyük ölçekli bir 3. havalimanı yapılmadı da, Atatürk Havalimanı kapatılıp dünyanın en büyüğü yapıldı anlam veremiyorum.
Brüksel'de 3 tane havalimanı (1'i 10km, diğer 2 si 50km) vardır. Londra'da 3 tane, Paris'te 2, New York'da 3 tane varken. Yine de jeolojik konumumuz gereği doğu batı tam aktarma noktası olarak Avrupa'daki rakip havalimanlarından iyi pay kapacağını düşünüyorum.
Ufak düzeltme;Londra`da 5 tane var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #27 : Kasım 28, 2018, 21:01:51 »
Arkadaşlar  havalimanları öyle her yere istenilen şekilde kurulamıyor hava aaraçları güvenli bir iniş kalkış için geniş yerlere ihtiyaç duyarlar ve aynı zamanda rüzgar yönü hızı bölgenin yağış durumu sis hepsi ayrı ayrı önem arz etmektedir öyle şu bölge kalkınsın mantığıyla hop bir pist bir terminal binası yapımıyla bitecek işler değil malesef binlerce uçağın milyonlarca yolcunun güvenli bir seyahat etmesi için düzenli bir kordinasyon bilgi birikimi gerekmektedir ve yapılan işletmelerin yatırımların uzun yıllar boyunca hizmet etmesi gerekmektedir çünkü bu yatırımlar öyle hiçte ucuz değillerdir ve en son teknolojiler kullanılır İGA da bunlardan en büyüğüdür yapım maliyeti her nekadar çok gözükse yolcu kapasitesi olarak 150 milyonluk bir rakam hiçte kolay değil buna büyük bir yönetim gerekmektedir.
Hakan bey şuanda yeni olduğu ve seyrüsefer trafiğinin yok denecek kadar az olması ve tam açılış olmamasından ötürü pahalılık olabilir ama ilerde düzeleceğini kanısındayım seferlerin artması durumunda bilet fiyatları da ucuzlayacaktır mutlaka.
rekabet olmadığı için şuan herşey pahalı gibi gözükebilir  ve raylı sistemde ilerleyen zaman içerisinde yapılacak mutlaka yapılmak zorunda yoksa İstanbul trafiği bu durumu kaldırmaz aslında birazda millet olarak her yere özel aracımızla gitmeye alışkın milletiz  tek başımıza dahi olsak araç çalıştırmaktan kaçınmayan bir milletiz toplu taşıma olsa dahi kullanımı malesef az vatana millete hayırlı olsun
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #28 : Kasım 29, 2018, 22:11:08 »
Ulaşımın ucuz ya da pahalı olması değil, makul olması anlamlı olur, ben de fiyatların daha makul seviyeye geleceğini düşünüyorum Ümit Bey.

Bu arada bazı sanal ortamlarda pisti su basmış havaalanı görüntüsünün yeni İstanbul havaalanı olduğunu ifade eden yazılar gördüm, o görüntüler kesinlikle yeni İstanbul havaalanına ait değil. Kasti ya da gelişigüzel ifadeler ile insanların zihnini bulandırmanın dünyaya faydası yok. Bu yüzden bazı bilgilerin gerçekliğini sorgulamak çok daha sağlıklı olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #29 : Kasım 29, 2018, 22:27:12 »
Bu arada bazı sanal ortamlarda pisti su basmış havaalanı görüntüsünün yeni İstanbul havaalanı olduğunu ifade eden yazılar gördüm, o görüntüler kesinlikle yeni İstanbul havaalanına ait değil. Kasti ya da gelişigüzel ifadeler ile insanların zihnini bulandırmanın dünyaya faydası yok. Bu yüzden bazı bilgilerin gerçekliğini sorgulamak çok daha sağlıklı olacaktır.

Bu kadar viral haber yapılıp, araştırmadan, doğrusunu öğrenmeden bu kadar inanılan tek ülkede yaşıyoruz sanırım  :olu:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 96000
  • Model Yılı: '15
  • 67 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #30 : Kasım 29, 2018, 22:40:19 »
Bütün bu yanlış haberlere inananarak yayanlar dışında, bir de bunları özellikle yaymaya çalışan insan ve botlar olduğunun farkına varsa "normal internet" kullanıcıları, yalan haberin yayılması biraz daha az olur. Ama insanın doğası bu inanmak istediğini karşısında görünce paylaşıveriyor. :)
2015 Avensis 1.6 D4-D Advance - 2007 Hyundai Accent Era (2001 Avensis D4, 1993 Corolla 1.6 XL AE101)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #31 : Kasım 30, 2018, 00:04:10 »
Ulaşımın ucuz ya da pahalı olması değil, makul olması anlamlı olur, ben de fiyatların daha makul seviyeye geleceğini düşünüyorum Ümit Bey.

Bu arada bazı sanal ortamlarda pisti su basmış havaalanı görüntüsünün yeni İstanbul havaalanı olduğunu ifade eden yazılar gördüm, o görüntüler kesinlikle yeni İstanbul havaalanına ait değil. Kasti ya da gelişigüzel ifadeler ile insanların zihnini bulandırmanın dünyaya faydası yok. Bu yüzden bazı bilgilerin gerçekliğini sorgulamak çok daha sağlıklı olacaktır.
hakan bey malesef herzaman aynı düşük seviyeli habercilik hâlâ devam etmekte olmayanı da yanına ekleyip servis etmekteler evet ülkemiz havacılığı adına çok iyi bir yatırım oldu emeği geçen herkese tepeden tırnağa teşekkürü borç bilirim artık dünya eski dünya değil insanlar kaliteli hizmet aramakta ve ülkemizde jeopolitik konumu nedeniyle kıtalar arası köprü görevini yerine getirmekte bu görev ifa edilirken en iyisi olmak zorundayız kimse kimseye babasının hayrına para vermiyor yapanların kararı alanların ellerine sağlık çamur atmak için yalan yanlış haber yapıp insanların algılarıyla oynamaya gerek yok bir havacılık çalışanı olarak ülkem adına gurur duymaktayım.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #32 : Aralık 01, 2018, 13:01:32 »

Anayasa'da nasıl ki değiştirilemez, değiştirilmesi dahi teklif edilemez kanunlar var, büyükşehir belediyelerinde de benzer düzenlemeler olmalı. Örneğin İstanbul'un mevcut bina inşa durumu ortada. Tarihi doku hemen hemen kalmadı. Restorasyon denilen çoğu işlem (uzmanı değilim) tamirat gibi geliyor bana. Keza Binalarda estetik yön çok zayıf geçmişe nazaran (belli dönem). Oysa binalarda bu bölgeye has, özgün mimari (Selçuklu vs.) kullanılabilir. Bunun havaalanı ile ilgisi ne? 10 yıl içinde bunun cevabını görsel olarak, geri dönülemeyecek şekilde alacaktır İstanbul. Maalesef o hat üzerinde gördüğüm kimi yapılar bahçeli, çevre dokuya nispeten uyumlu, ormanları, yeşili mümkün mertebe az bozarak yapılmış yapılar olmasına rağmen apartman yayılımı görümeye başlanmış. Havaalanı yakınına da oteller yapılacaktır.

Havaalanı maliyeti bir muamma gibi. Tam rakamlar ortaya konsa daha iyi fikir yürütülebilir. 30 milyar dolar gibi konuşulan rakamların doğru olma ihtimali yoktur sanırım.

insaat sektorunde calisan biri olarak sadece istanbul icin degil diger butun il ve ilcelerimiz icin bu kural gecerli olmasi gerekirdi. canim ulkemizde mimarlar ve muhendisler odasi devlete ve hukumete mualif olma ve aidat toplamaktan baska bir ise yaramadigi icin maalesef ulkemizin mimari dokusu bozuldu. heryer birbirine benzeyen bicimsiz , sekilsiz  , ruhsuz , boyasiz , sivasiz betonarme mezarlar ile doldu. ulkemiz deprem bolgesi fakat gel gor ki devletin cikardigi yapi denetim kanunlari bile ac gozlu yamyam rant ve para ugruna akla gelmeyecek her turlu sahtekarligi yapan mutahitler ve daha cok kazanmak isteyen uyanik mal sahipleri yuzunden yetersiz kaliyor.
her ilimizin kendine has bir mimari yapisi var ve gun gectikce yok oluyor. mimarlar ve muhendisler odasi adam gibi calisip devlet destegi ile her ilin mimari dokusuna gore ev bina vs. icin ornek 10 tane veya 20 tane degisik plan proje cizip bagli oldugu belediyelere sunsa ve belediye de insaat yapacaklara bu numune plan projeleri gosterip bunlardan birisini secip insaatina izin verse inanin memleketin her yani turistik tesis gibi olur sokaklarda gezmeye doyamazsiniz. boyle saglik bi cevrede yetisen bireylerde daha da mutlu olur.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #33 : Aralık 01, 2018, 20:04:23 »
insaat sektorunde calisan biri olarak sadece istanbul icin degil diger butun il ve ilcelerimiz icin bu kural gecerli olmasi gerekirdi. canim ulkemizde mimarlar ve muhendisler odasi devlete ve hukumete mualif olma ve aidat toplamaktan baska bir ise yaramadigi icin maalesef ulkemizin mimari dokusu bozuldu. heryer birbirine benzeyen bicimsiz , sekilsiz  , ruhsuz , boyasiz , sivasiz betonarme mezarlar ile doldu. ulkemiz deprem bolgesi fakat gel gor ki devletin cikardigi yapi denetim kanunlari bile ac gozlu yamyam rant ve para ugruna akla gelmeyecek her turlu sahtekarligi yapan mutahitler ve daha cok kazanmak isteyen uyanik mal sahipleri yuzunden yetersiz kaliyor.
her ilimizin kendine has bir mimari yapisi var ve gun gectikce yok oluyor. mimarlar ve muhendisler odasi adam gibi calisip devlet destegi ile her ilin mimari dokusuna gore ev bina vs. icin ornek 10 tane veya 20 tane degisik plan proje cizip bagli oldugu belediyelere sunsa ve belediye de insaat yapacaklara bu numune plan projeleri gosterip bunlardan birisini secip insaatina izin verse inanin memleketin her yani turistik tesis gibi olur sokaklarda gezmeye doyamazsiniz. boyle saglik bi cevrede yetisen bireylerde daha da mutlu olur.
Kesinlikle dediğin gibi, şehir insana huzur, keyif vermeli. Sokakları her anlamda güvenli olmalı. Görsel değeri olan eski binaların dışı aynı kalıp, sadece içi modernize edilmeli. İnsan, sanat, doğa, değer kaygısı ile şehirleşilmeli. Gerçekten o güzelim binalar tek tek yok oluyor, şehirler ruhunu kaybediyor.