Gönderen Konu: İstanbul III. Havaalanı  (Okunma sayısı 2520 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
İstanbul III. Havaalanı
« : Kasım 04, 2018, 19:56:49 »
Selam;
İstanbul III. Havaalanı çoğu seyrüsefer (navigasyon) programında çıkmıyor. Ayrıca gördüğüm kadarı ile yönlendirme tabelaları da yetersiz. İstanbul merkezden ise hatırı sayılır mesafede.

Havaalanı konusundan da bahsedecek olursak; havaalanı henüz bitmemiş (henüz çok işi olduğu belli) durumda. Biten bölümleri ise gerçekten büyük. Bazı yürüyen merdivenlerin boyu dikkat çekiyor. Yüksek tavanı, ferah yapısı, kısmi güneş aydınlatması ise güzel özellikler.

Toyota Club Türkiye

İstanbul III. Havaalanı
« : Kasım 04, 2018, 19:56:49 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 35 kere teşekkür etti
  • 179 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #1 : Kasım 05, 2018, 08:33:50 »
Abi benim merak ettiğim havalimanından misal bir Sultanahmet meydanını gezmek için. Ne kadar süre ve ücret verilir?
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • SUBARU Forester SG
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 114000
  • Model Yılı: '07
  • 195 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #2 : Kasım 05, 2018, 09:15:42 »
yol, güzergah yönlendirmeleri ve istanbul havalimanına ulaşım gibi teknik sıkıntılı durumlar hızla gideriliyor. tabelalar seri bir şekilde artırılacağı düşüncesindeyim. gayrettepe-istnabul havalimanı metro hattı ve bir hat daha geliyor. yapımı devam ediyor. ulaşım toplu taşıma olarak metro üzerinden diğer metro ağları ile birleştirilecek. kısa zamanda inşallah hem toplu taşıma hemde bireysel ulaşım daha da kolaylaşacak. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 128 kere teşekkür etti
  • 408 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #3 : Kasım 05, 2018, 09:38:57 »
Bahse konu havalimanı  tabiri caizse daha yeni doğmuş bebek. Daha emekleyecek, yürüyecek, zamanla ülkemizin göğsünü kabartacak bir proje olarak  halkımıza  fayda sağlayacaktır.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • metinnitem1
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 31000
  • Model Yılı: '15
  • 51 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #4 : Kasım 05, 2018, 10:01:16 »
Emsallerinin 3 katı bedele maloluşunu sorgulayamaya gerek yok tabi 👍🏿

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #5 : Kasım 05, 2018, 11:37:49 »
Maliyeti bir yana, hangi akla hizmet şehrin göbeğinde olan ve dünyanın en iyi 3. havaalanı seçilen bir yer bırakılır da, şehrin dışında 2-3 saat mesafedeki bir yere havaalanı yapılır ? İnsan oraya gidene kadar zaten arabayla Ankara'ya gider. İnanılmaz !!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 154 kere teşekkür etti
  • 397 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #6 : Kasım 05, 2018, 12:09:28 »
Maliyeti bir yana, hangi akla hizmet şehrin göbeğinde olan ve dünyanın en iyi 3. havaalanı seçilen bir yer bırakılır da, şehrin dışında 2-3 saat mesafedeki bir yere havaalanı yapılır ? İnsan oraya gidene kadar zaten arabayla Ankara'ya gider. İnanılmaz !!!

Şişli - Atatürk Havaalanı - 20 km
Şişli - İstanbul Havaalanı - 30 km
Maslak - Atatürk Havaalanı - 30 km
Maslak - İstanbul Havaalanı - 35 km
Beşiktaş - Atatürk Havaalanı - 25km
Beşiktaş - İstanbul Havaalanı -40 km

Öyle dediğiniz gibi 2-3 saatlik mesafede olmadığı gibi, trafiksiz bir yolu olduğu için ulaşım çok daha hızlı..E-5 veya Tem gibi tıkanmıyor yol..Ha çevresi genişledikçe, yerleşim arttıkça trafik sıkıntısı başgösterir mi bilemem ama planlaması iyi yapılırsa sıkıntı yaşatmaz zira 3 gidiş 3 geliş geniş bir yolu var..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #7 : Kasım 05, 2018, 15:06:54 »
Topkapı, Avcılar,Yeşilköy,Bakırköy ??

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 154 kere teşekkür etti
  • 397 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #8 : Kasım 05, 2018, 16:35:07 »
Topkapı, Avcılar,Yeşilköy,Bakırköy ??

Tayfun bey, Atatürk Havaalanı zaten Yeşilköy'de.. Avcılar, Yeşilköy yazıp soru işareti koyuyorsunuz..:) Ben nispeten merkezi addedilen yerleri yazarak örnek verdim.. Yoksa ben de Sarıyer, Tarabya, Ortaköy yazarım liste uzar gider.. Tabi ki bir yere yakın olurken diğer yere uzak oluyor..

Tekrar altını çiziyorum şimdilik yolu açık olduğundan trafikte ulaşım çok daha rahat ve hızlı.. İddia ettiğiniz gibi 3 saatlik mesafede değil hiç bir yere..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 744 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #9 : Kasım 05, 2018, 19:42:42 »
3. Havalimanina navigasyondan ulasmak icin iga havalimani yazmaniz gerekiyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #10 : Kasım 05, 2018, 20:15:23 »
3. Havalimanina navigasyondan ulasmak icin iga havalimani yazmaniz gerekiyor
Havaalanı ya da İstanbul Havalanı yazınca alternatiflerde göremedim ben.

Topyekün övme ya da yerme çok anlamlı ve adil olmaz. Herkes hür fikirli olunca ve bunu ortaya koyunca gelişme sağlanacaktır. Güzel bir elmanın bir yanı çürük ise, onun sadece güzel kısmını görmek o elmayı iyi, çürük kısmını görmek ise kötü yapmaz. Kötü kısmı alıp, iyi kısmını değerlendirmek gerekir.

Havaalanına gitmek için otoyol bölümüne geçildiğinde gişeler karşınıza çıkıyor. O gişeler daha ileri taşınmalı. Şehir içinden giçe geçişi ile havaalanına gitmek tuhaf olmuş. Sanki başka şehrin havaalanı gibi.

Eninde sonunda İstanbul'a böyle bir havaalanı gerekiyordu. Lojistik açısından faydalı olacaı kesin. Kapasite olarak işe yarayacaktır.

Anayasa'da nasıl ki değiştirilemez, değiştirilmesi dahi teklif edilemez kanunlar var, büyükşehir belediyelerinde de benzer düzenlemeler olmalı. Örneğin İstanbul'un mevcut bina inşa durumu ortada. Tarihi doku hemen hemen kalmadı. Restorasyon denilen çoğu işlem (uzmanı değilim) tamirat gibi geliyor bana. Keza Binalarda estetik yön çok zayıf geçmişe nazaran (belli dönem). Oysa binalarda bu bölgeye has, özgün mimari (Selçuklu vs.) kullanılabilir. Bunun havaalanı ile ilgisi ne? 10 yıl içinde bunun cevabını görsel olarak, geri dönülemeyecek şekilde alacaktır İstanbul. Maalesef o hat üzerinde gördüğüm kimi yapılar bahçeli, çevre dokuya nispeten uyumlu, ormanları, yeşili mümkün mertebe az bozarak yapılmış yapılar olmasına rağmen apartman yayılımı görümeye başlanmış. Havaalanı yakınına da oteller yapılacaktır.

Havaalanı maliyeti bir muamma gibi. Tam rakamlar ortaya konsa daha iyi fikir yürütülebilir. 30 milyar dolar gibi konuşulan rakamların doğru olma ihtimali yoktur sanırım.

Havaalanının batı bölümünde rüzgar enerji türbinleri gördüm. Bunun anlamı ortada. Ayrıca bölgenin İstanbul'dan farklı bir iklimi olduğunu da söyleyebilirim. Kışın ekstra zorluklar olabilir iniş ve kalkışlar için. Bunu göreceğiz.

Toplu ulaşım, özellikle iklimden etkilenmeyen raylı sistemler üzerinde çalışmalar var. 2 yıl dense de bu biraz daha uzayabilir kanımca ama bölge için çok önemli. Sadece bölge yapısı, kilometre olarak uzaklık, raylı sistemlerdeki ortalama hız hesapları (merak eden olursa sorabilir), 24 saat ulaşım düşünüldüğünde, olası hattaki yoğunlaşmalar da dikkate alınarak planlama gerçekleşmeli.

Abi benim merak ettiğim havalimanından misal bir Sultanahmet meydanını gezmek için. Ne kadar süre ve ücret verilir?
Tahminim 45 Km civarıdır o yol Osman, tabi mevcut durumda yanlış yola sapılmazsa. Otoyol tarafından belki biraz daha uzundur yol.
Eskiden uçakla birisi geleceği zaman araçla gidip havaalanından alınırdı bazen. Şimdi bu biraz zorlaşmış gibi. Gidip, dönmek yaklaşık 100 Km tutuyor bu durumda.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #11 : Kasım 05, 2018, 20:45:03 »
Yenisi açıldı çok da güzel oldu, tasarımını beğendim. Fakat benim gibi düşünen çoğu turist için raylı sistem olmayışı aşırı büyük bir eksik. İstanbul trafiğinde ise daha da büyük bir sıkıntı. Çoğu metropol gibi niye yapılmadı? Niye Atatürk Havalimanı devam ettirilip orta-büyük ölçekli bir 3. havalimanı yapılmadı da, Atatürk Havalimanı kapatılıp dünyanın en büyüğü yapıldı anlam veremiyorum.
Brüksel'de 3 tane havalimanı (1'i 10km, diğer 2 si 50km) vardır. Londra'da 3 tane, Paris'te 2, New York'da 3 tane varken. Yine de jeolojik konumumuz gereği doğu batı tam aktarma noktası olarak Avrupa'daki rakip havalimanlarından iyi pay kapacağını düşünüyorum.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 744 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #12 : Kasım 05, 2018, 21:07:32 »
Havaalanı ya da İstanbul Havalanı yazınca alternatiflerde göremedim ben.

Topyekün övme ya da yerme çok anlamlı ve adil olmaz. Herkes hür fikirli olunca ve bunu ortaya koyunca gelişme sağlanacaktır. Güzel bir elmanın bir yanı çürük ise, onun sadece güzel kısmını görmek o elmayı iyi, çürük kısmını görmek ise kötü yapmaz. Kötü kısmı alıp, iyi kısmını değerlendirmek gerekir.

Havaalanına gitmek için otoyol bölümüne geçildiğinde gişeler karşınıza çıkıyor. O gişeler daha ileri taşınmalı. Şehir içinden giçe geçişi ile havaalanına gitmek tuhaf olmuş. Sanki başka şehrin havaalanı gibi.

Eninde sonunda İstanbul'a böyle bir havaalanı gerekiyordu. Lojistik açısından faydalı olacaı kesin. Kapasite olarak işe yarayacaktır.

Anayasa'da nasıl ki değiştirilemez, değiştirilmesi dahi teklif edilemez kanunlar var, büyükşehir belediyelerinde de benzer düzenlemeler olmalı. Örneğin İstanbul'un mevcut bina inşa durumu ortada. Tarihi doku hemen hemen kalmadı. Restorasyon denilen çoğu işlem (uzmanı değilim) tamirat gibi geliyor bana. Keza Binalarda estetik yön çok zayıf geçmişe nazaran (belli dönem). Oysa binalarda bu bölgeye has, özgün mimari (Selçuklu vs.) kullanılabilir. Bunun havaalanı ile ilgisi ne? 10 yıl içinde bunun cevabını görsel olarak, geri dönülemeyecek şekilde alacaktır İstanbul. Maalesef o hat üzerinde gördüğüm kimi yapılar bahçeli, çevre dokuya nispeten uyumlu, ormanları, yeşili mümkün mertebe az bozarak yapılmış yapılar olmasına rağmen apartman yayılımı görümeye başlanmış. Havaalanı yakınına da oteller yapılacaktır.

Havaalanı maliyeti bir muamma gibi. Tam rakamlar ortaya konsa daha iyi fikir yürütülebilir. 30 milyar dolar gibi konuşulan rakamların doğru olma ihtimali yoktur sanırım.

Havaalanının batı bölümünde rüzgar enerji türbinleri gördüm. Bunun anlamı ortada. Ayrıca bölgenin İstanbul'dan farklı bir iklimi olduğunu da söyleyebilirim. Kışın ekstra zorluklar olabilir iniş ve kalkışlar için. Bunu göreceğiz.

Toplu ulaşım, özellikle iklimden etkilenmeyen raylı sistemler üzerinde çalışmalar var. 2 yıl dense de bu biraz daha uzayabilir kanımca ama bölge için çok önemli. Sadece bölge yapısı, kilometre olarak uzaklık, raylı sistemlerdeki ortalama hız hesapları (merak eden olursa sorabilir), 24 saat ulaşım düşünüldüğünde, olası hattaki yoğunlaşmalar da dikkate alınarak planlama gerçekleşmeli.
Tahminim 45 Km civarıdır o yol Osman, tabi mevcut durumda yanlış yola sapılmazsa. Otoyol tarafından belki biraz daha uzundur yol.
Eskiden uçakla birisi geleceği zaman araçla gidip havaalanından alınırdı bazen. Şimdi bu biraz zorlaşmış gibi. Gidip, dönmek yaklaşık 100 Km tutuyor bu durumda.
Bir youtuber var uçaklar hakkında güzel videolar paylaşıyor 1 seneye yakın süredir izlerim. O kendisi paylaştığı videoda da anlatıyor ulaşımın sıkıntılı olduğunu. Ayrıca ekte paylaştım.

Video;

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #13 : Kasım 05, 2018, 21:33:52 »
Maliyeti bir yana, hangi akla hizmet şehrin göbeğinde olan ve dünyanın en iyi 3. havaalanı seçilen bir yer bırakılır da, şehrin dışında 2-3 saat mesafedeki bir yere havaalanı yapılır ? İnsan oraya gidene kadar zaten arabayla Ankara'ya gider. İnanılmaz !!!

Ben yaklaşık 18 aydır Maslak-İstanbul Havalimanı arası sabah/akşam seyahat ediyorum, toplam mesafe 38 km.Belirli bölgedeki hız koridoru dışında da kurallara uyarak 90km/s hızı geçmez ve diğer bölgelerde de sakin kullanırsanız 40dk. sürüyor, beraber çalıştığımız arkadaşlarımızdan biri aynı zaman diliminde 12km. mesafedeki Alibeyköy'e yine Maslak'tan yaklaşık 1 saatte (hatta bazen daha fazla sürede) ulaşıyor :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #14 : Kasım 06, 2018, 08:59:31 »
Bir youtuber var uçaklar hakkında güzel videolar paylaşıyor 1 seneye yakın süredir izlerim. O kendisi paylaştığı videoda da anlatıyor ulaşımın sıkıntılı olduğunu. Ayrıca ekte paylaştım.

Video;
Anıl videodaki yutuber Kerem gök bende sıkı takipçisiyim ama kerem büyükçekmeceden yola çıkıyor en azından videoya başladığı yer orası uzak olması yol durumu ve trafiğe bağlı bende bazen havalimanına 25 dk da yetişiyorum ama bazende 40 dk sürebiliyor e mevzu İstanbul olunca dünyanın en büyük metropolleri arasında her yere yakın olması mümkün değil İstanbul'da yaşayanlar daha iyi bilir girişi çıkısı arasındaki mesafe 4 saati bulabiliyor aynı şekilde bizim Hatay havalimanı merkeze 25 km ama diğer ilçelere uzak uçaklar iniş kalkış için geniş yerlere ihtiyaç duyarlar aynı zamanda rüzgar yönü ve hızı en önemli faktörlerden dir pist başının pusula başı manyetik konumları hepsi koordine içerisinde olmak zorundadır aksi halde inişe geçen uçak inemez havada kalır havada attığı her tur içindeki yolcu için sıkıntı sitres anlamına gelir uçağı kullanan pilotlar içinde en stresli iş iniş sırası beklemek ve alçak irtifadan uçmaktır sis yıldırım şimşek onları saymaya bile gerek yok yeni havalimanı memelekete hayırlı olsun göğsümüzü kabartan bir proje maliyeti ve işlevselliği ayrı tartışılacak konulardır önemli olan 10 yıllık sürede kendini amorti etmesidir
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 154 kere teşekkür etti
  • 397 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #15 : Kasım 06, 2018, 09:04:14 »
Bir youtuber var uçaklar hakkında güzel videolar paylaşıyor 1 seneye yakın süredir izlerim. O kendisi paylaştığı videoda da anlatıyor ulaşımın sıkıntılı olduğunu. Ayrıca ekte paylaştım.


Videoyu kurum bilgisayarından izleyemedim ama bu ekran görüntüsü çok manipülatif.. O işaretlediği yer istanbuldan çok tekirdağa yakın :D Haritada boğaz bile görünmüyor..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #16 : Kasım 06, 2018, 09:33:12 »
İstanbul'lu arkadaşların paylaşımlarından anladığım kadarıyla trafik problemi fazla yok, her yere 1 saat falan max. ulaşılıyor. O zaman yeni havaalanı yerinde sıkıntı yok, mevcut Atatürk HA kaldırılsa da problem yaratmayacak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 154 kere teşekkür etti
  • 397 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #17 : Kasım 06, 2018, 09:43:50 »
Bence yerinde bir problem yok, büyük olması sebebiyle Atatürk Havaalanının kaldırılmasında da problem yok..
Ancak ;
-Maliyeti soru işareti
-Raylı sistem ulaşımının olmaması eksiklik
-İstanbulun tek yeşil kalan yeri kuzey ormanlarının içine yapılması sebebiyle yıllar içinde yavaş yavaş o ormanın yokedileceği gerçeği iç acıtıcı ( 3.köprü de aynı güzergahta olduğundan şehrin o tarafa doğru genişlemesi bence kaçınılmaz )
-Trafik şimdilik sorun değil ama uçuş sayısı ve yerleşim arttıkça ne olacağı muamma
-Atatürk havaalanı arazisinin nasıl değerlendirileceği önemli..
- @Mutlu Tekir (30216) 'in dediği gibi en büyük havaalanı yerine Atatürk korunarak daha küçük 3. bir havaalanı yapılamaz mıydı sorusu tartışılmalı..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #18 : Kasım 06, 2018, 20:11:41 »
Mutlu'nun belirttiği, 3. ayrı bir havaalanı konusu tartışılması önemli. Böyle bir konu gündeme gelmişti diye hatırlıyorum ama plan bu şekilde oluşturulmuş.

Genel anlamda hep duyduğum şey havaalanının boyutu, "büyük" vb. ifadele. Umarım başka, daha çok teknoloji içeren ifadeler de zaman içinde karşımıza çıkar, bu yönden de dünyada öncü olması güzel olur.

Avrupa yakası için 2017 havaalanı yolcu sayısı (iç ve dış hatlar toplamı) 63 milyon 727 bin 448 Yeni havaalanında hedef elbetki de daha yüksek rakamlar. Ancak bu hali ile bile kabul etsek;
64.000.000/365=175.342 günlük yolcu sirkülasyonu demektir. Bunu iki yöne bölsek (gelen ve giden) 87.671 yolcu eder. Yeni havaalanına gördüğüm kadarı ile şu anda iki yol ile ulaşım olabiliyor. Bu rakam düşünüldüğünde toplu taşıma ve ulaşım planı çok iyi yapılmalı. Zira bu yolcuları uğurlayan ve karşılayanlar da olacak. Ayrıca buna günde 3 vardiya dönen havaalanı personeli ve ayrıca uçak personelini de eklemek gerekmektedir. Daha ileri devem edersek, özellikle yılın bazı dönemlerine pik ulaşım yoğunluklarına da ulaşılmaktadır. Yani ortalama değerler stabil hareketler göstermez. Yani kimi dönemlede bu ortalama sayının oldukça üzerinde değerler elde edilecektir. 40.000 kişilik bir statta maç olduğunda bile oluşan toplu taşıma yoğunluğunu herhalde herkes farkediyordur.

Atatürk Havaalanı'nın kısa süre içinde kapatılması çok büyük hata olur. Özellikle mevsimsel etkilerden ve havaalanın tam faal duruma gelmesi sürecinde oluşacak aksaklıklarda en önemli güvenlik ve yardım unsuru mevcut havaalanı olacaktır.

Biraz teknik olacak ama, yeni havaalanı bölgesi umarım mikro patlamalar vb. iklim olayları yönünden de incelenmiştir.

İlgilenenler için daha farklı bilgiler de mevcut kendi çalışmalarım dahilinde, bu çalışma kısmen mevzu edilen konuyu da kapsamaktadır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 48850
  • Model Yılı: '16
  • 192 kere teşekkür etti
  • 1142 kere teşekkür edildi
Ynt: İstanbul III. Havaalanı
« Yanıtla #19 : Kasım 07, 2018, 00:07:11 »
uçakların kalkışlarında her defasında bulgar hava sahasını kullanacağı ve ücret ödeneceği  gibi basında haberler çıktı.diplomatik ilişkilerde sorun olduğunda ve hava sahası kapatılırsa acaba nasıl bir çözüm olacak? bu hava alanı çevresinin kanal istanbul projesi ile birlikte zaman içinde 7-8 milyon kişilik yeni göç ve kentleşme oluşturacağı ifade ediliyor.umarım ulaşımda çok iyi planlama yapılır.
Tokay Ceritoğlu