Gönderen Konu: Havalı Süspansiyon (Air) Nedir? Nasıl Çalışır? Hangi Araçlarda Bulunur?  (Okunma sayısı 1877 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Yeni Toyotacı
  • 2 kere teşekkür edildi
Günümüz araçları güvenlik unsurlarıyla sürekli geliştirilirken aynı zamanda nasıl daha çok konforlu hale getirebiliriz meselesi üzerinde çalışıyorlar. Havalı süspansiyon her ikisini de kapsayan bir sistemdir. Her araca yapılabildiği gibi bilgisayar kontrollü olanları ise lüks araçlarda tercih edilmektedir.

Günlük yaşamımızda araç konforunun ne kadar önemli olduğunu biliyoruz. O yüzden de teknolojiyle birlikte buna yönelik yapılan paketler göz kamaştırıcı haller aldı. Gerek sürücü için gerekse de yolcular için son derece iyi sistemler kullanılmaya başlandı. Konumuz olan havalı süspansiyon sistemi de hem sağlıklı sürüşler için hem de bazı yol durumlarında daha aktif gidebilmemiz için geliştirilmiştir.

Şasiye bağlı ekipmanlar üzerine konumlandırılan parçaların kalitesi, kokpit içerisindeki ses, sarsıntı vb. durumların ortadan kaldırılması demektir. Biliyoruz ki araçlar segmentlere ayrılarak, alım gücüne göre insanlara sunulur. Haliyle de çoğu ekstra konfor özellikler üst klasmanla beraber gelir.

Air süspansiyon, premium alanda en çok söz sahibi olan Mercedes tarafından geliştirilmiştir. Amaç, değişken yol koşulları başta olmak üzere, yapacağımız yolculuk kalitesinin seviyesini artırmaktır. Şimdi sizlere konumuz olan özelliğin ne olduğunu ve otomobillerimizde ne işe yaradığından bahsedeceğiz.

Air Süspansiyon Nedir?


Tam karşılığı havalı süspansiyon sistemidir. Kullanım alanı oldukça geniştir. Aklımıza gelecek birçok araç sınıfında kullanılır. Mesela kamyon, otobüs ve trenlerin de kullandığı bir sistemdir. Konumuzu anlatırken daha çok otomobiller üzerinde nasıl çalıştığından bahsedeceğiz. Sistemin ismi söylendiğinde hemen SUV araçlarla ilişkilendiririz. Aslında böyle düşünmemiz doğru. Yalnız aynı mekanizmanın daha alçak karosere sahip sedan araçların da konfor paketlerine de eklenmiştir.

Air süspansiyon, hız ve yük şartlarına göre değişkenlik gösteren, üst sınıf uygulamasıdır. O yüzden de segmentten itibaren havalı süspansiyonu görürüz. Amortisörlerin her birinin içeriği değiştirilerek, üstündeki kütleye farklı kaldırma kuvvetleri uygulamak için hazır bekletilirler.

Aracın asfaltla olan arası manuel veya otomatik olarak ayarlanabilir. Havalı süspansiyonlar sadece bir engeli aşması veya yüküne göre ayarlanmaz. Yapacağımız hızlar da temel faktörler içerisindedir. Belli bir hıza kadar istenilen seviyede giden araçlar, sınır sürat çizgisine ulaştığında otomatik olarak kendini ilk seviyeye getirir. Süspansiyonun hava dolan körükleri, diğer bir değişle güvenlik sınırına getirilir.

Makalenin devamına buradan ulaşabilirsiniz: https://bilgihanem.com/havali-suspansiyon-air-nedir-nasil-calisir/

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Konu güzel, teşekkürler Caner Bey.
Pnömatik sistemli süspansiyonlar otomobillerde ilk olarak Citroen ile kendine yer bulmuştu (daha net bilgi varsa lütfen kaynak ile beraber ekleyiniz). Hatta sitemizde bununla da ilgili DS model paylaşımı mevcuttu. Geniş zamanda daha detaylı girilmesi gereken bir konu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Caner bey güzel konu ama yanlış bilgi var Air süspansiyon uzun zamandır kullanımda olan bir özellik ve mersedes tarafından bulunmadı hakan bey benden önce yazmış zaten Citroen tarafından bulundu hatta 97 model Citroen xantia 2.0 ve yine Citroen XM.2.0.CT.VSX Modellerinde mevcut ve okadar gelştirilmişki lastik patlasa bile tek teker üzerinde gidebilmektedir
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Yeni Toyotacı
  • 2 kere teşekkür edildi
Teşekkürler arkadaşlar ben gördüğümde şaşırmıştım o yüzden paylaşmak istedim.  :argh:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • SUBARU Forester SG
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 114000
  • Model Yılı: '07
  • 195 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
çok iyi bir şeydir çokta güzel bir şeydir.