Gönderen Konu: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem  (Okunma sayısı 13751 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« : Ekim 06, 2018, 22:08:45 »
Subap sorunuyla karşılaşan insanlara faydalı olması için paylaşıyorum. Aracım Mazda 3 olsa ve subapları Toyota'ya nazaran daha hassas da olsa çoğu şey benzer, fikir verecektir.

Bu yaz arabayla Avrupa turu yapmıştım ve tam Almanya'ya girerken arıza ışığı göz kırptı ve yandı. Aracıma 90 bin km.de takıldı lpg. Sanki 130bin km. de ilk hafif titreme başladı. Sonra meğer motor kulağı kopukmuş motor çok sessiz ve titreşimsiz geliyordu bana. Sürerken de motor takozu kopukluğunu belirten sesler yoktu. 142 bin km.de motor kulağını değişince anladım meğer ne kadar çok titreşim var ve sesli çalışıyor diye. Bayramda uzun yol yaptım derken 143-144 bin km gibi ilk çalışmada titremeler iyice arttı. Arada bir titreşimin anlık arttığı hissediliyordu. Böyle küçük bir vuruyormuş gibi. Bayramda yurtiçi 1500km 120-130 da çok gittim, bir de üstüne 2500 km Brüksele gelinceye kadar da 110-120 ile geldim ama yol fazla geldi sanırım. Belgrad'da motor 1 gün dinlenince sabah motor vuruntulu çalışıyordu. Ama titreme öyle böyle değil. Derken Almanya'ya girerken 146bin km.de yokuşta gaza yüklenirken ilk anlık hatayı verdi söndü. Böyle devam etti, 147bin km.de benzinde dahi yokuşta gaza yüklenince anlık yakmaya başladı. Ardından ertesi gün de motor soğukken ful yaktı arıza lambasını. Motor ısındıktan sonra söndürdüm yanmadı, yokuşta yine anlık yaktı. 2 saatlik sürüşten sonra da 10 dakikalık mola verdim. Motor çalıştığı gibi yine yaktı arıza lambasını. Motorda tekleme yok, güçten düşme yok, yakıt tüketimin artması yoktu. Ful benzinde kullandım 2 ay, beni Avrupa'dan vatana geri döndürsün diye.

Mazda'nın Türkiye'deki en iyi ustası İstanbul Merter'de Adem usta. Gerçekten de söylediği gibi varmış. Usta farkını ben ona gidince öğrendim, onca tavsiye edilen yetkili özel servislere gitmeme rağmen. Adem ustaya mayısta Avrupa önce ağır bakım için gidişimde de bayram sonrası gidişimde de söyledi bunun zamanı yaklaşmış inşallah orada yakmaz diye. Ben de 70bin km. götürür diye düşünmüştüm fakat Adem ustam 51 bin km.değiştirdiğim oldu benim dedi. Deneyim teoriden daha önemliymiş. Dediği gibi 145bin km. de lpg takılalı 55bin km olmuşken yaktı arıza ışığını.

Avrupa'da 10bin km. ye yakın motor arıza ışığı yanık sürdükten sonra sonunda Adem ustamın ellerine teslim edebildim arabayı. Ankaradaki bir özel servisin taktığı ön teker bilyelerinin de 25bin km. sonra sizlere ömür olmasından ötürü ta Münih'ten buraya 2bin km. borazan gibi öten aracımda kulaklarım delindi. Eski sessizliğini aradım. Yol rüzgar sesini duymayı aradım bol bol. Ölümü gösterip sıtmaya razı olma durumuna geldim. Subap ve poryalar değişimi için teslim ettik. Adem ustam 1 saatte söktü, 2 saatte topladı sağolsun. Biraz acelem vardı ve cuma günü de dükkanda kimsenin olmamasının da avantajıyla tecrübesini konuşturdu. Üst kapağı rektefiyeciye yolladık ve motora, boğaz kelebeğine, piston yüzeylerine, manifolda biraz temizlik yaptı.

1. Silindirdeki egzos subapları beni yaktı sadece... Baştan beri 1. silindir ateşleme arızası alıyordum sadece.... Ama 1 silindir bile güçten ne kadar düşürüyormuş, aracı teslim aldıktan sonra farkettim. Olay yavaş yavaş olunca, kurbağanın suyun yavaş yavaş ısıtılmasını anlamaması gibi oluyor insan...
[attach=1]

Piston gömleğin durumu... Gömlekte çizik yok, normal aşınmalar vardı. Yumurta şeklindeki aşınma seçilebiliyor. Pistonların durumu güzel. Segmanlar sıkmamış durumda.
[attach=2]
[attach=3]

Ön bilyeler NTN 220 tl, arka porya 300 tl Tayvan malı. Kaliteli Japon bilyadan yapılma arka poryaya 1500 tl fiyat veren oldu... Poryalarınıza dikkat edin. Döviz fiyatları çok etkileyecek yedek parça fiyatlarını.

Stone marka conta 550 tl, Subap 450, gayd 100, direksiyon hidrolik yağı eneos atf 1 lt 45 tl, 3 lt eneos antifriz 100 tl...

Subap işçiliği de rektefiyeci dahil 1500 tl tutuyor aşağı yukarı. Bilgi olması açısından yazıyorum. Fiyatlar değişebilir normal olarak.

İlk dikkatimi çeken şey Mazda bizim araçlarda maliyeti kısmak için fincan kullanmış. O kadar dandik birşey ki taşlama yapılamaz. Ayar yapılamaz. Zaten motoru o kadar söktükten sonra da subap ayarı yapmak mantıksız, subap değişimi yapmak maliyet anlamında daha uygun. Keşke fincan yerine hidrolik iticili birşeyler uydurabilsek de sorunlardan tamamen kurtulabilsek.

90bin km.de lpg takılmıştı. 130-135bin km gibi titreme başladı. Zamanla çok arttı. 140-142bin km gibi yolcu ön koltuğu baya baya titremeye başladı, 145bin km. gibi 1.5 gün çalışmayan soğuk motorda ilk çalışmada motor ısındığında kalmayan anormal bir titreme başladı ve ilk harekete geçip de gaza basmadığımda motorun aracı öne arkaya sarsması başladı. Dye alıp da aracı kendi halinde ilerlemesine izin verdiğiniz zaman oluyordu bu. 146bin km.de de ilk motor arıza ışığı göz kırptı, 146500-147bin gibi de tamamen yanıp sönmemeye başladı. Ondan beri 155bin km. ye kadar da hep arada yanıp yanıp söner halde bindim. 152bin km.den itibaren hep yanıp sönmeye başladı, sürekli uyarı veriyordu. Gücün bir anda düştüğünü hissetmedim ama bugün teslim aldığımdaki güç yoktu. Bu arada son 9bin km.nin en az 5bin km.sinin benzinde binildiğini belirteyim.

Enteresan bir biçimde yakıt tüketimi belirgin bir biçimde artmadı. Uzun yolda 90-100 sabit hızla 6-6.5 lt ortalamayı tutturdum hep. Şehiriçinde yakıt tüketimi yokuş çıkarken çok arttı fakat ortalama olarak yine fabrika değerleri sınırları içindeydi. 155bin km.de değişimden önceki 3-4 günde eskiden 3 ile rahat çıktığım yokuşlarda 2 ile zor çıktığımı farkettim. (Otomatik viteste, 4 ileri)

Belirtiler böyleydi. Tek sıkıntım Türkiye'den 3bin km ötede yolda bırakırsa, marş almazsa diye korkuyordum. Çok şükür yolda bırakmadı beni yavrum. Bilyeleri çin malı olmasına rağmen... Yeri geldiğinde subapları gidik halde 5500 devirleri görmeme rağmen...

Bugün teslim aldığımda aracım gayet güzel bir şekilde iç dış yıkanmıştı. Benim temizlediğimden iyi temizlemişlerdi. Avrupa'da 2 ay 10bin km sonrası içi baya baya pisti. Arabada yatıldığını, yemek yendiğini de düşünürsek... Eski gücü yerine gelmişti, titremeyen, ses çıkarmayan halini özlemişim yavrumun.

Önereceğim tek şey, işini düzgün yapan ustaları, onların da işini düzgün yapan arkadaşları olan, arabaya gavur malı gibi girişmeyen, sizi yolunacak kazık olarak görmeyen, değişmesi gerekmeyen parçaları sen değiş desen de değişmeyen ustaları seçmeniz... Sonra uzun götürür denmesine rağmen çin malı bilye takılır, pres yerine çekiçle bilye çakan tornacı da olur, sonrasında 30bin km. götürmeyen teker bilyesi, 50bin km. götürmeyen v kayış gergi bilyeleriniz olur. Ben düzgün işçiliği olan, işini düzgün yapan ustalarla iş yapan ustadan başkasına gitmem. 3-5 kuruş hesabını yaparken kısa sürede yine aynı işin çıkmasını istemem. Maalesef söz konusu Mazda olunca da piyasada düzgün USTA çok çok, çok az...

Velhasıl kelam, bu deneyimler umarım gelecekte birilerine yol gösterir. Zira hayat yenen kazıkların toplamıdır denir. Forumda da deneyimlerimizi paylaşarak birbirlerimize yol göstermeye çalışıyoruz. Adem ustama Allah nazar değdirmesin, razı olsun ondan.

Lpg ayarı iyi gibiydi, fakat ben şehiriçi motor ısınınca yüksek devir çevirirdim. Motor ısındıktan sonra şehiriçi sakin kullandığımı hatırlamam ben. Ediz hoca sakin kullanır hep onun BK kasada 100bin km.den fazla götürüyordu hala.
Eğer subapsa (ki %99 ihtimalle) lpg ayarı vs yalan, sakin sürüş önemli diyebiliriz. Ama sakin de sürülse 60 bin km. değil de 80-90bin km. olsun. Sadece zamanı uzatıyor.

Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Toyota Club Türkiye

Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« : Ekim 06, 2018, 22:08:45 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #1 : Ekim 06, 2018, 22:14:53 »
Benim bir broadway vardı.110.000 km tüpte kullandım sattım.Motor da en ufak sıkıntı olmamıştı.Kafam karıştı. :o

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #2 : Ekim 06, 2018, 22:30:57 »
Euro4 motorlar ve öncesi sağlamken, Euro 5 ve 6 motorların hepsinin subapları ısıya dayanıklı değildir. Bu nedenle lpg kaynaklı subap değişimi erken zamanda ortaya çıkar. Mazdalarda ise bu durum 30-70bin km aralığında sürüşe göre değişir. Ki ben de lpg takıldıktan sonra 65000 km sürdüm ki bu da çok iyi bir rakam. Aşırı sakin kullananlarda ise 100bin km üstü görülebiliyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #3 : Ekim 06, 2018, 22:42:44 »
geçmiş olsun. bilya sesi ölümdür.ustacığın çekiçle takıp rezil etmesi hem zaman hem para hem de konfor kaybına neden olmuş yazık.
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #4 : Ekim 06, 2018, 22:45:07 »
geçmiş olsun. bilya sesi ölümdür.ustacığın çekiçle takıp rezil etmesi hem zaman hem para hem de konfor kaybına neden olmuş yazık.

Ooo Talat selam. Sağolasın. İstanbul'daki usta bu çin malı bilye 30bin km götürmemiştir demişti, haklıymış da. Ben 40bin km oldu deyince imkansız demişti. Eve gelince kayıtlara baktım ve dediği gibi 25bin km yapmışım.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 25000
  • Model Yılı: '19
  • 304 kere teşekkür etti
  • 333 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #5 : Ekim 06, 2018, 22:50:46 »
Benim araç LPG'de 90000 devirdi maşallah, bakalım sonumuz ne olacak :)
2019 Mondeo 1.5 Ecoboost (Prins VSİ-3 DI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #6 : Ekim 06, 2018, 23:02:49 »
Benim araç LPG'de 90000 devirdi maşallah, bakalım sonumuz ne olacak :)

Maşallah abi. Tek kıstas sakin kullanmak bence. Ben şehiriçi motor ısındıktan sonra hayatta sakin kullanamam. Sonucu da ortada.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 35 kere teşekkür etti
  • 179 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #7 : Ekim 06, 2018, 23:09:53 »
Mutlu geçmiş olsun. Mazda ile daha nice km lere keyifle kullanman dileklerimle... Yükselen dolar umarım yerli yedek parça üretimini tetikler de parça fiyatları makul bir seviyede kalır.
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #8 : Ekim 06, 2018, 23:13:43 »
Mutlu geçmiş olsun. Mazda ile daha nice km lere keyifle kullanman dileklerimle... Yükselen dolar umarım yerli yedek parça üretimini tetikler de parça fiyatları makul bir seviyede kalır.

Sağolasın abi galina rektefiye olasıya kadar yolu var. Zira artan fiyatlara bakınca hiç makul araç yok. D segmentine geçemedikten sonra da araç değişmenin mantığı yok. Yine de belli olmaz. Bazen aklım dizel opel astra j 1.6cdti otomatiklere gitmiyor değil. Sonra japon sorumsuzluğu diyorum boşver ayağını yerden kesiyor zaten diyorum kendime.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 35 kere teşekkür etti
  • 179 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #9 : Ekim 06, 2018, 23:18:46 »
Sağolasın abi galina rektefiye olasıya kadar yolu var. Zira artan fiyatlara bakınca hiç makul araç yok. D segmentine geçemedikten sonra da araç değişmenin mantığı yok. Yine de belli olmaz. Bazen aklım dizel opel astra j 1.6cdti otomatiklere gitmiyor değil. Sonra japon sorumsuzluğu diyorum boşver ayağını yerden kesiyor zaten diyorum kendime.

İllede japon olsun... Elimizde ki aracı kaybetmeyelim de gerisi olur gider.
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 101000
  • Model Yılı: '12
  • 1003 kere teşekkür etti
  • 1007 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #10 : Ekim 06, 2018, 23:26:22 »
Mutlu geçmiş olsun.Lpg ile hepimizin başına gelecek senorya bu şekilde ama önce ama sonra.Bizi bu duruma düşürenler utansın.
Toyota avensis 1.6 elegant 2006 Tüplü
Toyota avensis 1.6 elegant extra 2012 BRC Tüplü

Öleceğiz birgün, gömecekler. Birkaç gün övecekler, sonra kalan malını bölecekler; Hatta memnun kalmayıp üstüne birde sövecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 96000
  • Model Yılı: '15
  • 67 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #11 : Ekim 07, 2018, 16:18:52 »
Mutlu hocam geçmiş olsun. Allah beterinden saklasın.
2015 Avensis 1.6 D4-D Advance - 2007 Hyundai Accent Era (2001 Avensis D4, 1993 Corolla 1.6 XL AE101)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '12
  • 60 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #12 : Ekim 07, 2018, 18:34:24 »
Geçmiş olsun mutlu hocam, işi özetlemişsin, forumdan takip ettiğim kadarıyla lpg ayarın olması gerektiği gibiydi, fakat sanırım hepimizin hemfikir olduğu konu "Lpg varsa 4000Rpm geçmeyeceğiz"...
2011   1.4d-4d   Corolla   52bin km.
2004   1.3          Yaris      60bin km.
2006    1.6         Corolla   35bin km.
2012    1.6         Corolla   ......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #13 : Ekim 07, 2018, 18:49:05 »
Teşekkürler abilerim, kardeşlerim.
Aynen öyle Yasin abi, sakin kullanmaktan geçiyor yolu.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #14 : Ekim 07, 2018, 18:53:08 »
Euro4 motorlar ve öncesi sağlamken, Euro 5 ve 6 motorların hepsinin subapları ısıya dayanıklı değildir. Bu nedenle lpg kaynaklı subap değişimi erken zamanda ortaya çıkar. Mazdalarda ise bu durum 30-70bin km aralığında sürüşe göre değişir. Ki ben de lpg takıldıktan sonra 65000 km sürdüm ki bu da çok iyi bir rakam. Aşırı sakin kullananlarda ise 100bin km üstü görülebiliyor.

Aynen bende bunu duymuştum.Bu yüzden astra için lpg ye hiç sıcak bakmıyorum.(Hiç lpgli araç kullanmadım) Sizin şansınız olmuş iyi bir ustayla karşılaşmak.Sağlık olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #15 : Ekim 07, 2018, 18:59:05 »
Aynen bende bunu duymuştum.Bu yüzden astra için lpg ye hiç sıcak bakmıyorum.(Hiç lpgli araç kullanmadım) Sizin şansınız olmuş iyi bir ustayla karşılaşmak.Sağlık olsun.

Her markanın iyi bir ustası illaki vardır. Lpg uyumsuzluğu yok, belirli bir km sonrasında subap değişimi gerektiriyor sadece. O masraf çıkasıya kadar da zaten 6-7 katı kâr elde ediliyor.
Ben lpg taktırdıktan 65bin km sonra lpg değiştirdim. Benzinle gezdiğim 5bin km ve kışın 1-2 km.leri gözardı edersek 55bin km lpgde kullandım diyelim, bu da en az 10bin tl kâr demek. Subaplar değişti şimdi de daha uzun götürse, rektefiyeye kadar götürse daha ne.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #16 : Ekim 07, 2018, 19:05:45 »
Her markanın iyi bir ustası illaki vardır. Lpg uyumsuzluğu yok, belirli bir km sonrasında subap değişimi gerektiriyor sadece. O masraf çıkasıya kadar da zaten 6-7 katı kâr elde ediliyor.
Ben lpg taktırdıktan 65bin km sonra lpg değiştirdim. Benzinle gezdiğim 5bin km ve kışın 1-2 km.leri gözardı edersek 55bin km lpgde kullandım diyelim, bu da en az 10bin tl kâr demek. Subaplar değişti şimdi de daha uzun götürse, rektefiyeye kadar götürse daha ne.

Çelik subap mı taktırdınız ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #17 : Ekim 07, 2018, 19:23:11 »
Mutlu bey geçmiş olsun malesef lpg varsa conta yakma sibob yakma motorun erken bitmesi olası sonuçlar ataların meşhur sözü keçisi olanın ayağı kırılır napalım bunlar olmasa araç olmaz bu konfor olmaz uzaklar yakın olmaz
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #18 : Ekim 07, 2018, 19:47:12 »
Çelik subap mı taktırdınız ?

Çelik subap yok, piyasa ağzı o. Isıya dayanıklı stelitli subap taktırdım. Orjinaller olsa yine 50-60bin gidecek.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #19 : Ekim 07, 2018, 20:45:56 »
mutlu, ayarım çok şükür çok iyi +obd var+open loop /afr ayarı da yaptım ama ona rağmen uzun soluklu rampa vs çıkarken ya da 2 saat ve fazlası uzun yollarda ara ara Benzine alıyorum. maksat motor iç ısısını düşürmek LPG nin verdiği zararı en aza indirmek.bilmiyorum ne kadar doğru yaptığım.
Sen ayar işini nasıl yaptın bilmiyorum ama senin motor çok hassas.
Sen obd li bir kit ve iyi ayarla 60 70 bin olan dayanım süresini en az yüzde 30 artırsın gibime geliyor. Bir de ara ara benzinde kullanmak bence iyi olur.
ayrıca çok gazlıyorum dedin benzin takviyesi de açman iyi olur gibime geliyor
LPG ye mükemmel uyum galiba yok. aracı LPG de iken çok zorlamamak en doğrusu sanki.
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah