0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhabalar arkadaşlar. Herkesin öve öve bitiremediği Toyota markasına; bir kaç arkadaşımın da inatla tavsiyeleri sonucunda, biraz da hayatımın her noktasında fiyat/performans bazlı alışveriş yaptığım için geçiş yaptım. Aracı alır almaz biraz gezdim. Uzun yol, şehir içi, rampa vs bayağı bir gözlemleme şansım oldu. Toyota 'nın çok tartışılan kasası olan 1,33 motor için ve araç için tüm izlenimlerimi objektif bir şekilde paylaşacağım, bunun yanı sıra bilen arkadaşlara da sorularımı sormak istiyorum. Tabii ki sorularınız var ise alabilirim. Yoğun iş temposundan fırsat buldukça en kısa sürede cevaplayacağım. Değerlendirmelerime konu tüm başlıklar için 10 üzerinden bir puan vereceğim. Belki daha anlamlandıracaktır. Dilerim fayda görürsünüz.Evet, artık başlıklar halinde devam edelim.1.33 Motor Performansı (10 üzerinden 9 puan)Bu konuda okumadığım konu, yorum, vs. kalmadı diyebilirim. Bir cümle ile cevap verecek olursam, kesinlikle haksızlık yapılıyor. Aracımı satın aldıktan sonra gerek tek başıma, gerek yüklü bir şekilde her türlü yol şartını denedim. Hiç birinde beni üzmedi. Ancak bunu söylerken; daha önceden okuduğum yorumlar nedeniyle aracımı devirli kullanmaya gayret göstermenin faydasını gördüğümü söyleyebilirim. Rampalarda aracımı bazen 5 bin devirlere kadar çıkarıp öyle vites değiştiriyorum. Bu da hızlanma konusunda herhangi bir sorun yaratmıyor. Önceki aracım 2015 model sıfır aldığım 1,6 110 beygir Megane 3 idi. Aynı rampalarda kıyaslamak adına özellikle arabayı denedim. Tabii ki arada bir miktar fark var. Ancak beni üzecek miktarda değil. Tabii ki herkesin beklentisi farklı olacaktır. Eğer aracımı ben zorlamam, vs diyorsanız bu motor tipi size hitap etmeyebilir. Ben ... km hızı gördüm. Zaten sürekli öyle kullanan birisi değilim. Kısacası yollarda çok efenlenmeden, ama sizi de çok üzmeden gideceğiniz yere götürecektir 1.33 Motor Yakıt (10 üzerinden 10 puan)Malum, araçta anlık yakıt tüketimine ilişkin bir veri yok. Dolayısıyla ben de sürekli sıfırlayarak, şehir içi ve şehir dışı verisi almaya çalıştım. Şehir dışı için 100 - 110 km hızla 5,8 lt lere kadar düştüm. Şehir içi için ise; (oldukça yoğun bir trafikte araba kullanıyorum) gördüğüm rakam 8,2 litre civarında. Kısacası yakıt tüketiminin beni üzmediğini gönül rahatlığı ile söyleyebilirim. Kasa ağır geliyor, vs. konusu bu araç için geçerli değil. İç Dizayn - Görünüm - Kokpit (10 üzerinden 9 puan)Daha önceden Megane kullandığımı söylemiştim. Megane göstergeleri dijital idi. Sanırım o daha çok hoşuma gidiyormuş. Yine de Toyota 'nın gece mavi arka plan aydınlatması oldukça hoş. Koltuklarım Bej döşeme (ilk defa bej döşeme arabam oldu) ve müthiş bir ferahlık veriyor. Ayrıca orta konsolun plastiği kaliteli ve yumuşak. Oraların da bej olması, bunun yanı sıra bir takım metal çıtaların bulunması görsellik açısından muazzam durmuş diyebilirim. Vitesinin önündeki kapanabilen göz oldukça hoş. Torpido da aydınlatma bulunuyor. Güneş gözlüğü saklama kabı oldukça şık. Kol dayama güzel, içerisinde yeterli alan bulunuyor. Ayrıca iki kademeli olması, bazı kart vs gibi şeyleri koymak için ayrı bir alan imkanı sunuyor. Ancak arkada kol dayama olmaması bence büyük bir eksi. Tabii ki diğer paketlerde muhtemelen vardır. Ben bu araç için konuşuyorum. Genişlik - Bagaj - İç Hacim (10 üzerinden 10 puan)Özellikle bu hususu Toyota kullanan arkadaşlarım/eşim/dostum çok anlatırdı. Gerçekten az bile söylemişler. Bagaj muazzam. Megane dan sonra kendimi 2+1 evden 5+2 dubleks daireye geçmiş gibi hissettim. Megane da çocuğumun arabasını koyduktan sonra bagaj doluyorken, bu arabanın bagajında bebek arabası küçük bir alan kaplıyor. Ayrıca bagaj kapağı anahtardan ve yine aracın içerisinde (bir düğmeyi çekerek) açılabiliyor. Bagaj konusunu çok anlatmaya gerek yok, mükemmel ! İç hacim meselesine gelirsek, aynı durumun burası için de geçerli olduğunu söyleyebilirim. Araca her binen kişinin (özellikle arkaya) ilk yorumu bu oluyor "Araç bayağı genişmiş yahu !". Gerçekten, neredeyse şoför koltuğu ile arka koltuk arasına bir tabure bile atılabilir. Kısacası bu hususlarda Toyota Corolla ya diyecek bir şey yok Yeri gelmişken belirtmem gereken bir husus var ki; bence bu araba biraz alçak kalıyor. Sürekli part ettiğim alanda Megane sürtmez iken, bu araç biraz sert girişlerde sürtebiliyor. Bunu bir kaç yerde daha deneyimledim. Vites - Direksiyon - Yol Tutuşu (10 üzerinden 10 puan)Aracın vitesleri de acaip hoşuma gitti. Vitesi atar atmaz böyle "cuk" diye yerine oturuyor. Yani sanki yerini biliyormuşçasına. Bu durum çok garip gelmişti. Ancak çok keyifli ve güzel. Direksiyon hızlandıkça sertleşiyor gibi hissettim. Şehir içinde yeterli konforu sağlıyor. Sadece u dönüşleri, vs gibi manevralarda tek elle sert çevirmeler yaparken, maalesef üzerinde tuşlara basmak durumunda kalıyorum. Bilmiyorum arka arkaya çok kez olunca, ben mühendislikte hata aramaya başladım Tabii ki bunun tasarımı tek elle manevra yapılmasına yönelik düşünülmemiştir o ayrı Bir de her ne kadar 1,33 life paketi olsa da; direksiyon üzerinde biraz daha tuş ve fonksiyon olmalı diye düşünüyorum. Bir direksiyonda logonun altında yuvarlak kısım ile birleşen yerde yer alan plastik parça çok dandik. Arada orada tık tık çalarak kendi kendime melodi yapıyorum ) Yol tutuşu meselesine özellikle bir parantez açmak istiyorum. İnanın önceden emaneten bir çok kaliteli (fiyatı pahalı) araba da kullanmış birisi olarak söylüyorum. Toyoto Corolla nın yol tutuşu çoook güzel. Kendinizi diğer şeride sert attığınızda araç direkt olarak orada kalıyor. Virajlarda çok güven veriyor. Bilmiyorum sedan olmasından mı kaynaklı yoksa Toyota gerçekten bu işin iyilerinden mi bilemiyorum. Ancak yol tutuşu kesinlikle muazzam. Arabayı denemeye çalıştıkça çıta yükseliyor, başıma iş almaktan korkuyorum Teyp - Ses Kalitesi - Bluetooth (10 üzerinden 9)Teybin görünümü oldukça güzel. Özellikle gece daha güzel duruyor. Ses düzeyine gelince, o da bence oldukça kaliteli. Arka taraf da bu güzellikten nasibini alıyor. Teypteki eksik nokta; bir analog tuşun olmaması. Sesi kısmak için sürekli (-) tuşuna basmak gerekiyor. Ani ses kısma gerektiğinde "Mute" seçeneği yok. Kapatmanız gerekiyor. Belki de bu sorunlarıma çözümler var ancak henüz ben keşfetmemiş olabilirim. Bilen arkadaşlar var ise; uyarırsa sevinirim. Bluetooth ile telefonumu bağladım. Bu vasıta ile müzik dinledim, telefon görüşmesi yaptım. Oldukça güzel. Mikrofonun ses alma düzeyi yeterli. Bağırmak zorunda kalmıyorsunuz. Karşı tarafın sesi de oldukça iyi geliyor. Teyp için bir parantez açıyorum. Çok ısınıyor ! Bu konuyu sorularım bölümünde daha önceki kullanıcılara soracağım.Genel Negatif İzlenimlerimBu izlenimlerim benim aracıma özgü olabilir. Aynı sorunu yaşayanlar/sorununu çözenler varsa yardımcı olursa çok sevinirim.1- Aracın teybi çok ısınıyor. 2- Bazen sanki hoparlör patlamışçasına cızırtılı bir ses duyuyorum. (teyp kapalı olduğu halde)3- Park sensörü sanki geç tepki veriyor.4- Direksiyonun üzerindeki tuş dizaynı zayıf ve bence yerleşimi iyi değil. Ayrıca rahatsızlık duymadım ama ön panele çok yakın duruyor.5- Kapı kilitleme, camları kilitleme fonkisyonunu yapan düğmeler, biraz arka tarafta kalıyor. Sanki elimin altında değil hissiyatı veriyor. Toyota Kullanıcılarına SorularımBazı sorunların sadece benim aracımda mı yoksa bir çok kişide mi olup olmadığını öğrenmek için müsaadenizle bir kaç soru soracağım. 1- Teybiniz ısınıyor mu ? 2- Aracı 2.vitese taktıktan sonra gazı kökleyince bir hırıltı sesi geliyor. Turbo, vs mi devreye giriyor sebebini bilemiyorum. Rahatsız etmiyor ancak motorda herhangi bir sıkıntı olmasından endişeleniyorum. Aynı durum 3. ve 4. vitese takınca da oluyor. Yani vitesi 2,000 devirlerde değiştirip, sonraki viteste gazı kökleyince bu durum oluyor.3- Bagajı anahtardan açtıktan sonra yarım açılıyor, tam açılmıyor. Tam açılan arabalarda çok sert açılmalardan dolayı aracı bile sallayabiliyor. Acaba bu yarım açılma herkes de aynı mı yani Toyota 'nın yine ince mühendisliklerinden biri mi yoksa benim aracımda mı sorun var bilmek istiyorum 4- Aracım garanti kapsamında, 51 binde bakımını yaptıracağım. Sizce özel servise mi gitmeliyim, yoksa kendi servisine mi götüreyim ? (Bursa'dayım, Bursa'lı arkadaşların özellikle bu konuda tavsiyelerini dinlemekten mutluluk duyacağım) Muhtemelen ilk etapta yaptırmam gereken işlemler, disk değişimi, debriyaj seti değişimi olacak gibi duruyor.5- Aynı aracı kullanan ve lastik konusunda titiz arkadaşların lastik tavsiyelerini dinlemekten mutluluk duyacağım.Arkadaşlar objektif olarak sizlere Toyota 1,33 Benzinlik 2016 Model (2017 Makyajlı Kasa) aracımla ilgili 1.000 km sonraki izlenimlerimi paylaştım. Değerlendirme ve puanlamam; FİYAT / PERFORMANS bazlıdır. Lütfen daha pahalı, daha üst paketlerle karşılaştırmayalım. Hayatımda ilk defa ikinci el araba aldım. Önceki arabalarım hep sıfırdı. Hemen hemen Megane aracımı sattığım fiyata Toyota mı aldım.Genel olarak memnunum. Aile aracı arayanlar, aracım çok yakmasın ama bastığında da gitsin diyenler, cümbür cemaat arkadaş akraba bir yerlere gidip gelmeyi sevenler, aracım güven versin diyenler bu araç size göre diyebilirim. Sürekli sol şeritten gidip önündeki araçlara sellektör yapmayı sevenler, arkadaş araba bu, bastın mı gidecek diyenler, ya ben aracı zorlayamam araç dediğin gaza dokununca gidecek diyenler, bu araç size göre değil. Okuduğunuz için teşekkür ederim. Kullanıcı arkadaşların yorumlarını çok merak ediyorum. Lütfen eleştirmek için özgür hissedin. Eleştiriye açığım. Saygılar.Düzenleme: Trafik kuralları.
Yazınız için elinize sağlık. satışçısı olduğum markanın ve en çok soru alan bir modelin bilgileri , en güzel böyle anlatılırdı. b,z bunları her müşteriye anlatmak zorunda kalıyorduk üretimden kalkmadan önce cevaplara gelecek olursak ,1- teyp hepsinde ısınıyor (yeni 1.6life paketlerde de )2- duyduğunuz ses , atmosferik (yani turbo olmayan ) motorun ve üzerindeki egzosun , vvti sistemi dolayısı ile çıkardığı karakteristik ses. zararsızdır.3- bagaj hiç bir sedan modelimizde tam ve hızlı açılmaz. sebebi ise açık unutulan yada yanlışlıkla açılan bagaj ,seyir halinde birden açılmasın yada ani frenlerde arka camı patlatmasın diye4- bence araç bakımlarını servise devam edin. ayrıca baskı balata debriyaj seti için erken olduğunu düşünüyorum. ama araç kullanım geçmişine bağlı bitmiş olabilir. 5- üzerinde bridgestone turanza gelmiştir diye düşünüyorum. çok fazla uğultu yapar. eğer sessiz ve daha güvenli bir lastik düşünürseniz michelin primacy 3 yada 4 tavsiye ederim (kullandığım için tavsiyede bulundum)elimden geldiğince yanıtlamaya çalıştım. aracınızla mutlu günler dilerim