Gönderen Konu: Toyota 1,33 Benzinlik 2016 Model Araç İlk 1000 km İzlenimlerim  (Okunma sayısı 2165 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
    • Dilekçe Örneği
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '16
  • 3 kere teşekkür edildi
Merhabalar arkadaşlar. Herkesin öve öve bitiremediği Toyota markasına; bir kaç arkadaşımın da inatla tavsiyeleri sonucunda, biraz da hayatımın her noktasında fiyat/performans bazlı alışveriş yaptığım için geçiş yaptım. Aracı alır almaz biraz gezdim. Uzun yol, şehir içi, rampa vs bayağı bir gözlemleme şansım oldu. Toyota 'nın çok tartışılan kasası olan 1,33 motor için ve araç için tüm izlenimlerimi objektif bir şekilde paylaşacağım, bunun yanı sıra bilen arkadaşlara da sorularımı sormak istiyorum. Tabii ki sorularınız var ise alabilirim. Yoğun iş temposundan fırsat buldukça en kısa sürede cevaplayacağım. Değerlendirmelerime konu tüm başlıklar için 10 üzerinden bir puan vereceğim. Belki daha anlamlandıracaktır. Dilerim fayda görürsünüz.

Evet, artık başlıklar halinde devam edelim.

1.33 Motor Performansı (10 üzerinden 9 puan)

Bu konuda okumadığım konu, yorum, vs. kalmadı diyebilirim. Bir cümle ile cevap verecek olursam, kesinlikle haksızlık yapılıyor. Aracımı satın aldıktan sonra gerek tek başıma, gerek yüklü bir şekilde her türlü yol şartını denedim. Hiç birinde beni üzmedi. Ancak bunu söylerken; daha önceden okuduğum yorumlar nedeniyle aracımı devirli kullanmaya gayret göstermenin faydasını gördüğümü söyleyebilirim. Rampalarda aracımı bazen 5 bin devirlere kadar çıkarıp öyle vites değiştiriyorum. Bu da hızlanma konusunda herhangi bir sorun yaratmıyor. Önceki aracım 2015 model sıfır aldığım 1,6 110 beygir Megane 3 idi. Aynı rampalarda kıyaslamak adına özellikle arabayı denedim. Tabii ki arada bir miktar fark var. Ancak beni üzecek miktarda değil. Tabii ki  herkesin beklentisi farklı olacaktır. Eğer aracımı ben zorlamam, vs diyorsanız bu motor tipi size hitap etmeyebilir. Ben ... km hızı gördüm. Zaten sürekli öyle kullanan birisi değilim. Kısacası yollarda çok efenlenmeden, ama sizi de çok üzmeden gideceğiniz yere götürecektir :)

1.33 Motor Yakıt (10 üzerinden 10 puan)
Malum, araçta anlık yakıt tüketimine ilişkin bir veri yok. Dolayısıyla ben de sürekli sıfırlayarak, şehir içi ve şehir dışı verisi almaya çalıştım. Şehir dışı için 100 - 110 km hızla 5,8 lt lere kadar düştüm. Şehir içi için ise; (oldukça yoğun bir trafikte araba kullanıyorum) gördüğüm rakam 8,2 litre civarında. Kısacası yakıt tüketiminin beni üzmediğini gönül rahatlığı ile söyleyebilirim. Kasa ağır geliyor, vs. konusu bu araç için geçerli değil.

İç Dizayn - Görünüm - Kokpit (10 üzerinden 9 puan)
Daha önceden Megane kullandığımı söylemiştim. Megane göstergeleri dijital idi. Sanırım o daha çok hoşuma gidiyormuş. Yine de Toyota 'nın gece mavi arka plan aydınlatması oldukça hoş. Koltuklarım Bej döşeme (ilk defa bej döşeme arabam oldu) ve müthiş bir ferahlık veriyor. Ayrıca orta konsolun plastiği kaliteli ve yumuşak. Oraların da bej olması, bunun yanı sıra bir takım metal çıtaların bulunması görsellik açısından muazzam durmuş diyebilirim. Vitesinin önündeki kapanabilen göz oldukça hoş. Torpido da aydınlatma bulunuyor. Güneş gözlüğü saklama kabı oldukça şık. Kol dayama güzel, içerisinde yeterli alan bulunuyor. Ayrıca iki kademeli olması, bazı kart vs gibi şeyleri koymak için ayrı bir alan imkanı sunuyor. Ancak arkada kol dayama olmaması bence büyük bir eksi. Tabii ki diğer paketlerde muhtemelen vardır. Ben bu araç için konuşuyorum.

Genişlik - Bagaj - İç Hacim (10 üzerinden 10 puan)

Özellikle bu hususu Toyota kullanan arkadaşlarım/eşim/dostum çok anlatırdı. Gerçekten az bile söylemişler. Bagaj muazzam. Megane dan sonra kendimi 2+1 evden 5+2 dubleks daireye geçmiş gibi hissettim. Megane da çocuğumun arabasını koyduktan sonra bagaj doluyorken, bu arabanın bagajında bebek arabası küçük bir alan kaplıyor. Ayrıca bagaj kapağı anahtardan ve yine aracın içerisinde  (bir düğmeyi çekerek) açılabiliyor. Bagaj konusunu çok anlatmaya gerek yok, mükemmel ! İç hacim meselesine gelirsek, aynı durumun burası için de geçerli olduğunu söyleyebilirim. Araca her binen kişinin (özellikle arkaya) ilk yorumu bu oluyor "Araç bayağı genişmiş yahu !". Gerçekten, neredeyse şoför koltuğu ile arka koltuk arasına bir tabure bile atılabilir. Kısacası bu hususlarda Toyota Corolla ya diyecek bir şey yok :) Yeri gelmişken belirtmem gereken bir husus var ki; bence bu araba biraz alçak kalıyor. Sürekli part ettiğim alanda Megane sürtmez iken, bu araç biraz sert girişlerde sürtebiliyor. Bunu bir kaç yerde daha deneyimledim. 

Vites - Direksiyon - Yol Tutuşu (10 üzerinden 10 puan)

Aracın vitesleri de acaip hoşuma gitti. Vitesi atar atmaz böyle "cuk" diye yerine oturuyor. Yani sanki yerini biliyormuşçasına. Bu durum çok garip gelmişti. Ancak çok keyifli ve güzel. Direksiyon hızlandıkça sertleşiyor gibi hissettim. Şehir içinde yeterli konforu sağlıyor. Sadece u dönüşleri, vs gibi manevralarda tek elle sert çevirmeler yaparken, maalesef üzerinde tuşlara basmak durumunda kalıyorum. Bilmiyorum arka arkaya çok kez olunca, ben mühendislikte hata aramaya başladım :) Tabii ki  bunun tasarımı tek elle manevra yapılmasına yönelik düşünülmemiştir o ayrı :) Bir de her ne kadar 1,33 life paketi olsa da; direksiyon üzerinde biraz daha tuş ve fonksiyon olmalı diye düşünüyorum. Bir direksiyonda logonun altında yuvarlak kısım ile birleşen yerde yer alan plastik parça çok dandik. Arada orada tık tık çalarak kendi kendime melodi yapıyorum :)) Yol tutuşu meselesine özellikle bir parantez açmak istiyorum. İnanın önceden emaneten bir çok kaliteli (fiyatı pahalı) araba da kullanmış birisi olarak söylüyorum. Toyoto Corolla nın yol tutuşu çoook güzel. Kendinizi diğer şeride sert attığınızda araç direkt olarak orada kalıyor. Virajlarda çok güven veriyor. Bilmiyorum sedan olmasından mı kaynaklı yoksa Toyota gerçekten bu işin iyilerinden mi bilemiyorum. Ancak yol tutuşu kesinlikle muazzam. Arabayı denemeye çalıştıkça çıta yükseliyor, başıma iş almaktan korkuyorum :)

Teyp - Ses Kalitesi - Bluetooth (10 üzerinden 9)
Teybin görünümü oldukça güzel. Özellikle gece daha güzel duruyor. Ses düzeyine gelince, o da bence oldukça kaliteli. Arka taraf da bu güzellikten nasibini alıyor. Teypteki eksik nokta; bir analog tuşun olmaması. Sesi kısmak için sürekli (-) tuşuna basmak gerekiyor. Ani ses kısma gerektiğinde "Mute" seçeneği yok. Kapatmanız gerekiyor. Belki de bu sorunlarıma çözümler var ancak henüz ben keşfetmemiş olabilirim. Bilen arkadaşlar var ise; uyarırsa sevinirim. Bluetooth ile telefonumu bağladım. Bu vasıta ile müzik dinledim, telefon görüşmesi yaptım. Oldukça güzel. Mikrofonun ses alma düzeyi yeterli. Bağırmak zorunda kalmıyorsunuz. Karşı tarafın sesi de oldukça iyi geliyor. Teyp için bir parantez açıyorum. Çok ısınıyor ! Bu konuyu sorularım bölümünde daha önceki kullanıcılara soracağım.


Genel Negatif İzlenimlerim

Bu izlenimlerim benim aracıma özgü olabilir. Aynı sorunu yaşayanlar/sorununu çözenler varsa yardımcı olursa çok sevinirim.

1- Aracın teybi çok ısınıyor.
2- Bazen sanki hoparlör patlamışçasına cızırtılı bir ses duyuyorum. (teyp kapalı olduğu halde)
3- Park sensörü sanki geç tepki veriyor.
4- Direksiyonun üzerindeki tuş dizaynı zayıf ve bence yerleşimi iyi değil. Ayrıca rahatsızlık duymadım ama ön panele çok yakın duruyor.
5- Kapı kilitleme, camları kilitleme fonkisyonunu yapan düğmeler, biraz arka tarafta kalıyor. Sanki elimin altında değil hissiyatı veriyor.

Toyota Kullanıcılarına Sorularım

Bazı sorunların sadece benim aracımda mı yoksa bir çok kişide mi olup olmadığını öğrenmek için müsaadenizle bir kaç soru soracağım.

1- Teybiniz ısınıyor mu ?
2- Aracı 2.vitese taktıktan sonra gazı kökleyince bir hırıltı sesi geliyor. Turbo, vs mi devreye giriyor sebebini bilemiyorum. Rahatsız etmiyor ancak motorda herhangi bir sıkıntı olmasından endişeleniyorum. Aynı durum 3. ve 4. vitese takınca da oluyor. Yani vitesi 2,000 devirlerde değiştirip, sonraki viteste gazı kökleyince bu durum oluyor.
3- Bagajı anahtardan açtıktan sonra yarım açılıyor, tam açılmıyor. Tam açılan arabalarda çok sert açılmalardan dolayı aracı bile sallayabiliyor. Acaba bu yarım açılma herkes de aynı mı yani Toyota 'nın yine ince mühendisliklerinden biri mi yoksa benim aracımda mı sorun var bilmek istiyorum :)
4- Aracım garanti kapsamında, 51 binde bakımını yaptıracağım. Sizce özel servise mi gitmeliyim, yoksa kendi servisine mi götüreyim ? (Bursa'dayım, Bursa'lı arkadaşların özellikle bu konuda tavsiyelerini dinlemekten mutluluk duyacağım) Muhtemelen ilk etapta yaptırmam gereken işlemler, disk değişimi, debriyaj seti değişimi olacak gibi duruyor.
5- Aynı aracı kullanan ve lastik konusunda titiz arkadaşların lastik tavsiyelerini dinlemekten mutluluk duyacağım.


Arkadaşlar objektif olarak sizlere Toyota 1,33 Benzinlik 2016 Model (2017 Makyajlı Kasa) aracımla ilgili 1.000 km sonraki izlenimlerimi paylaştım. Değerlendirme ve puanlamam; FİYAT / PERFORMANS bazlıdır. Lütfen daha pahalı, daha üst paketlerle karşılaştırmayalım. Hayatımda ilk defa ikinci el araba aldım. Önceki arabalarım hep sıfırdı. Hemen hemen Megane aracımı sattığım fiyata Toyota mı aldım.

Genel olarak memnunum. Aile aracı arayanlar, aracım çok yakmasın ama bastığında da gitsin diyenler, cümbür cemaat arkadaş akraba bir yerlere gidip gelmeyi sevenler, aracım güven versin diyenler bu araç size göre diyebilirim. Sürekli sol şeritten gidip önündeki araçlara sellektör yapmayı sevenler, arkadaş araba bu, bastın mı gidecek diyenler, ya ben aracı zorlayamam araç dediğin gaza dokununca gidecek diyenler, bu araç size göre değil.

Okuduğunuz için teşekkür ederim. Kullanıcı arkadaşların yorumlarını çok merak ediyorum. Lütfen eleştirmek için özgür hissedin. Eleştiriye açığım.

Saygılar.

Düzenleme: Trafik kuralları.
En Kötü Karar Kararsızlıktan İyidir

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Hikmet bey elinize ve klavyenize sağlık diyorum MAŞALLAH baya iyi bir izlenim olmuş aracınız hayırlı olsun sorularınız arasında cevap verebileceğim bağaj yarım açılması birden açılıpta zarar vermesin diye yapılmış vites değişimi sonrası duyduğunuz hırıltı düşük devirde vites değiştirmeniz den kaynaklı motor küçük olduğu için biraz doyurmanız lazım 51 bindeki araca neden debriyaj seti ve disk değişimi yapmak istediğinize anlam veremedim Toyota öyle 50 veya 100 binlerde debriyaj seti veya disk bitirecek araba değildir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
    • Dilekçe Örneği
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '16
  • 3 kere teşekkür edildi
Ne demek Ümit bey, rica ederim. Bu konuda internet üzerinde bir boşluk vardı. Bu boşluğu giderme amacıyla biraz ayrıntıya inmeye çalıştım. Bagaj kapağı konusunda çok sevindim. Tahmin ettiğim gibi çıktı :)

Bizden önce kullanan bayan (ilk sahibi) sanırım debriyaj ayarlamalarında ve frenlerde biraz hatalı kullanım sergilemiş. Bundan dolayı ekspertiz raporu alırken ilgili ustamız ilk planda bunlar değişim isteyebilir. 4-5 ay sonra kontrol ettirirsiniz dedi. Ben de bu konularda titiz olduğum için değiştireyim diyorum. Zaten aracı eşim için aldım, ancak çok beğendim ve ben daha çok kullanıyorum  :) Problem yaşamasını istemiyorum.

Cevabınız için size çok teşekkür ederim.
En Kötü Karar Kararsızlıktan İyidir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 79000
  • Model Yılı: '17
  • 35 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Hocam bende de 2017 model 1.33 Corolla var.
1)Teyp benim de ısınıyor
2)Benim de bagaj yarım açılıyor
3)Arabanın garantisi devam ediyorsa bence yetkili servise gitmelisin
4)Lastik konusunda ise bilgi sahibi değilim aracı aldığım zaman Toyota dan(2017 Kasım çıkışlı araba) kış lastiğini 1200 tl almıştım.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 195 kere teşekkür etti
  • 1147 kere teşekkür edildi
turbo yok,atmosferik motor,duyduğunuz ses vvt-i teknolojisi sesi olabilir, benim için de 51.000 km deki araçta debriyaj,disk konusu söz konusu olduğunu anlamak güç,kolay kolay yıpranmayacaktır,ancak ilk sahibi bayan tarafından debriyaj sıyırtmaya ramak kaldı ve ekspertiz firması bunu keşfettiyse söyleyecek bir şey yok,bu durumda madem araç garanti kapsamında resmi servise gidin ve özellikle debriyaj ve diskleri kontrol ettirin,gerçekten değişim gerekiyorsa garantiden bir şeyler yaptırmaya bakın,kullanıcı hatası kapsamına girmesin.lastik konusunda üzerinde bridgestone vardır,büyük ihtimalle ,sert lastik olup 72 desibele kadar gürültülüdür,lastiklere zam geldi,artık o fiyatlara lastik bulmak zor,lastik başlıklı konumuzu incelerseniz oldukça fazla yorum var.toyota ailesine hoş geldiniz.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
    • Dilekçe Örneği
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '16
  • 3 kere teşekkür edildi
Tokay bey, Ali Özden bey cevaplarınız ve güzel dilekleriniz için çok teşekkür ediyorum, bilmukabele diyorum. Yazdıklarınızı okuyunca biraz daha içim ferahladı.

Disk ve debriyaj konusunda da ustam acelesi olmadığınız daha sürem olduğunu belirtmişti. Ancak dediğiniz şekilde garanti işini kurcalayacağım.

Toyota yı çok sevdim. Avensis araştırmaya başladım bile  :D

Sizlere de kazasız belasız kullanımlar dilerim.
En Kötü Karar Kararsızlıktan İyidir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Taş Kırılır, Tunç erir. Ama TÜRK'lük ebedidir..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 27000
  • Model Yılı: '20
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Yazınız için elinize sağlık. satışçısı olduğum markanın ve en çok soru alan bir modelin bilgileri , en güzel böyle anlatılırdı. b,z bunları her müşteriye anlatmak zorunda kalıyorduk üretimden kalkmadan önce :)

cevaplara gelecek olursak ,
1-  teyp hepsinde ısınıyor (yeni 1.6life paketlerde de )
2- duyduğunuz ses , atmosferik (yani turbo olmayan ) motorun ve üzerindeki egzosun , vvti sistemi dolayısı ile çıkardığı karakteristik ses. zararsızdır.
3- bagaj hiç bir sedan modelimizde tam ve hızlı açılmaz. sebebi ise açık unutulan yada yanlışlıkla açılan bagaj ,seyir halinde birden açılmasın yada ani frenlerde arka camı patlatmasın diye
4- bence araç bakımlarını servise devam edin. ayrıca baskı balata debriyaj seti için erken olduğunu düşünüyorum. ama araç kullanım geçmişine bağlı bitmiş olabilir.
5- üzerinde bridgestone turanza gelmiştir diye düşünüyorum. çok fazla uğultu yapar. eğer sessiz ve daha güvenli bir lastik düşünürseniz michelin primacy 3 yada 4 tavsiye ederim (kullandığım için tavsiyede bulundum)

elimden geldiğince yanıtlamaya çalıştım. aracınızla mutlu günler dilerim :)  :)
Taş Kırılır,  Tunç erir. Ama TÜRK'lük ebedidir..
2009 Avensis T25 1.6 Comfort // 1998 Corolla 1.6 GLİ Special // 2005 Avensis T25 1.6 Elegant // 2007 Ford Focus II 1.6 TDCİ Ghia // Corolla Dream Mds 1.6

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '10
  • 20 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Aracınız hayırlı uğurlu olsun.
2011 elegant extra yada 2012 makyajlı avensis tavsiye ederim. Gemi gibi görünüyor sizin aracınızından 50 litre daha büyük bagaja sahip, boy olarakta 7 cm daha uzun. Ama görüntü, güvenlik, konfor daha iyi.
Benim babam TOYOTA gibi adam...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Merhabalar arkadaşlar. Herkesin öve öve bitiremediği Toyota markasına; bir kaç arkadaşımın da inatla tavsiyeleri sonucunda, biraz da hayatımın her noktasında fiyat/performans bazlı alışveriş yaptığım için geçiş yaptım. Aracı alır almaz biraz gezdim. Uzun yol, şehir içi, rampa vs bayağı bir gözlemleme şansım oldu. Toyota 'nın çok tartışılan kasası olan 1,33 motor için ve araç için tüm izlenimlerimi objektif bir şekilde paylaşacağım, bunun yanı sıra bilen arkadaşlara da sorularımı sormak istiyorum. Tabii ki sorularınız var ise alabilirim. Yoğun iş temposundan fırsat buldukça en kısa sürede cevaplayacağım. Değerlendirmelerime konu tüm başlıklar için 10 üzerinden bir puan vereceğim. Belki daha anlamlandıracaktır. Dilerim fayda görürsünüz.

Evet, artık başlıklar halinde devam edelim.

1.33 Motor Performansı (10 üzerinden 9 puan)

Bu konuda okumadığım konu, yorum, vs. kalmadı diyebilirim. Bir cümle ile cevap verecek olursam, kesinlikle haksızlık yapılıyor. Aracımı satın aldıktan sonra gerek tek başıma, gerek yüklü bir şekilde her türlü yol şartını denedim. Hiç birinde beni üzmedi. Ancak bunu söylerken; daha önceden okuduğum yorumlar nedeniyle aracımı devirli kullanmaya gayret göstermenin faydasını gördüğümü söyleyebilirim. Rampalarda aracımı bazen 5 bin devirlere kadar çıkarıp öyle vites değiştiriyorum. Bu da hızlanma konusunda herhangi bir sorun yaratmıyor. Önceki aracım 2015 model sıfır aldığım 1,6 110 beygir Megane 3 idi. Aynı rampalarda kıyaslamak adına özellikle arabayı denedim. Tabii ki arada bir miktar fark var. Ancak beni üzecek miktarda değil. Tabii ki  herkesin beklentisi farklı olacaktır. Eğer aracımı ben zorlamam, vs diyorsanız bu motor tipi size hitap etmeyebilir. Ben ... km hızı gördüm. Zaten sürekli öyle kullanan birisi değilim. Kısacası yollarda çok efenlenmeden, ama sizi de çok üzmeden gideceğiniz yere götürecektir :)

1.33 Motor Yakıt (10 üzerinden 10 puan)
Malum, araçta anlık yakıt tüketimine ilişkin bir veri yok. Dolayısıyla ben de sürekli sıfırlayarak, şehir içi ve şehir dışı verisi almaya çalıştım. Şehir dışı için 100 - 110 km hızla 5,8 lt lere kadar düştüm. Şehir içi için ise; (oldukça yoğun bir trafikte araba kullanıyorum) gördüğüm rakam 8,2 litre civarında. Kısacası yakıt tüketiminin beni üzmediğini gönül rahatlığı ile söyleyebilirim. Kasa ağır geliyor, vs. konusu bu araç için geçerli değil.

İç Dizayn - Görünüm - Kokpit (10 üzerinden 9 puan)
Daha önceden Megane kullandığımı söylemiştim. Megane göstergeleri dijital idi. Sanırım o daha çok hoşuma gidiyormuş. Yine de Toyota 'nın gece mavi arka plan aydınlatması oldukça hoş. Koltuklarım Bej döşeme (ilk defa bej döşeme arabam oldu) ve müthiş bir ferahlık veriyor. Ayrıca orta konsolun plastiği kaliteli ve yumuşak. Oraların da bej olması, bunun yanı sıra bir takım metal çıtaların bulunması görsellik açısından muazzam durmuş diyebilirim. Vitesinin önündeki kapanabilen göz oldukça hoş. Torpido da aydınlatma bulunuyor. Güneş gözlüğü saklama kabı oldukça şık. Kol dayama güzel, içerisinde yeterli alan bulunuyor. Ayrıca iki kademeli olması, bazı kart vs gibi şeyleri koymak için ayrı bir alan imkanı sunuyor. Ancak arkada kol dayama olmaması bence büyük bir eksi. Tabii ki diğer paketlerde muhtemelen vardır. Ben bu araç için konuşuyorum.

Genişlik - Bagaj - İç Hacim (10 üzerinden 10 puan)

Özellikle bu hususu Toyota kullanan arkadaşlarım/eşim/dostum çok anlatırdı. Gerçekten az bile söylemişler. Bagaj muazzam. Megane dan sonra kendimi 2+1 evden 5+2 dubleks daireye geçmiş gibi hissettim. Megane da çocuğumun arabasını koyduktan sonra bagaj doluyorken, bu arabanın bagajında bebek arabası küçük bir alan kaplıyor. Ayrıca bagaj kapağı anahtardan ve yine aracın içerisinde  (bir düğmeyi çekerek) açılabiliyor. Bagaj konusunu çok anlatmaya gerek yok, mükemmel ! İç hacim meselesine gelirsek, aynı durumun burası için de geçerli olduğunu söyleyebilirim. Araca her binen kişinin (özellikle arkaya) ilk yorumu bu oluyor "Araç bayağı genişmiş yahu !". Gerçekten, neredeyse şoför koltuğu ile arka koltuk arasına bir tabure bile atılabilir. Kısacası bu hususlarda Toyota Corolla ya diyecek bir şey yok :) Yeri gelmişken belirtmem gereken bir husus var ki; bence bu araba biraz alçak kalıyor. Sürekli part ettiğim alanda Megane sürtmez iken, bu araç biraz sert girişlerde sürtebiliyor. Bunu bir kaç yerde daha deneyimledim. 

Vites - Direksiyon - Yol Tutuşu (10 üzerinden 10 puan)

Aracın vitesleri de acaip hoşuma gitti. Vitesi atar atmaz böyle "cuk" diye yerine oturuyor. Yani sanki yerini biliyormuşçasına. Bu durum çok garip gelmişti. Ancak çok keyifli ve güzel. Direksiyon hızlandıkça sertleşiyor gibi hissettim. Şehir içinde yeterli konforu sağlıyor. Sadece u dönüşleri, vs gibi manevralarda tek elle sert çevirmeler yaparken, maalesef üzerinde tuşlara basmak durumunda kalıyorum. Bilmiyorum arka arkaya çok kez olunca, ben mühendislikte hata aramaya başladım :) Tabii ki  bunun tasarımı tek elle manevra yapılmasına yönelik düşünülmemiştir o ayrı :) Bir de her ne kadar 1,33 life paketi olsa da; direksiyon üzerinde biraz daha tuş ve fonksiyon olmalı diye düşünüyorum. Bir direksiyonda logonun altında yuvarlak kısım ile birleşen yerde yer alan plastik parça çok dandik. Arada orada tık tık çalarak kendi kendime melodi yapıyorum :)) Yol tutuşu meselesine özellikle bir parantez açmak istiyorum. İnanın önceden emaneten bir çok kaliteli (fiyatı pahalı) araba da kullanmış birisi olarak söylüyorum. Toyoto Corolla nın yol tutuşu çoook güzel. Kendinizi diğer şeride sert attığınızda araç direkt olarak orada kalıyor. Virajlarda çok güven veriyor. Bilmiyorum sedan olmasından mı kaynaklı yoksa Toyota gerçekten bu işin iyilerinden mi bilemiyorum. Ancak yol tutuşu kesinlikle muazzam. Arabayı denemeye çalıştıkça çıta yükseliyor, başıma iş almaktan korkuyorum :)

Teyp - Ses Kalitesi - Bluetooth (10 üzerinden 9)
Teybin görünümü oldukça güzel. Özellikle gece daha güzel duruyor. Ses düzeyine gelince, o da bence oldukça kaliteli. Arka taraf da bu güzellikten nasibini alıyor. Teypteki eksik nokta; bir analog tuşun olmaması. Sesi kısmak için sürekli (-) tuşuna basmak gerekiyor. Ani ses kısma gerektiğinde "Mute" seçeneği yok. Kapatmanız gerekiyor. Belki de bu sorunlarıma çözümler var ancak henüz ben keşfetmemiş olabilirim. Bilen arkadaşlar var ise; uyarırsa sevinirim. Bluetooth ile telefonumu bağladım. Bu vasıta ile müzik dinledim, telefon görüşmesi yaptım. Oldukça güzel. Mikrofonun ses alma düzeyi yeterli. Bağırmak zorunda kalmıyorsunuz. Karşı tarafın sesi de oldukça iyi geliyor. Teyp için bir parantez açıyorum. Çok ısınıyor ! Bu konuyu sorularım bölümünde daha önceki kullanıcılara soracağım.


Genel Negatif İzlenimlerim

Bu izlenimlerim benim aracıma özgü olabilir. Aynı sorunu yaşayanlar/sorununu çözenler varsa yardımcı olursa çok sevinirim.

1- Aracın teybi çok ısınıyor.
2- Bazen sanki hoparlör patlamışçasına cızırtılı bir ses duyuyorum. (teyp kapalı olduğu halde)
3- Park sensörü sanki geç tepki veriyor.
4- Direksiyonun üzerindeki tuş dizaynı zayıf ve bence yerleşimi iyi değil. Ayrıca rahatsızlık duymadım ama ön panele çok yakın duruyor.
5- Kapı kilitleme, camları kilitleme fonkisyonunu yapan düğmeler, biraz arka tarafta kalıyor. Sanki elimin altında değil hissiyatı veriyor.

Toyota Kullanıcılarına Sorularım

Bazı sorunların sadece benim aracımda mı yoksa bir çok kişide mi olup olmadığını öğrenmek için müsaadenizle bir kaç soru soracağım.

1- Teybiniz ısınıyor mu ?
2- Aracı 2.vitese taktıktan sonra gazı kökleyince bir hırıltı sesi geliyor. Turbo, vs mi devreye giriyor sebebini bilemiyorum. Rahatsız etmiyor ancak motorda herhangi bir sıkıntı olmasından endişeleniyorum. Aynı durum 3. ve 4. vitese takınca da oluyor. Yani vitesi 2,000 devirlerde değiştirip, sonraki viteste gazı kökleyince bu durum oluyor.
3- Bagajı anahtardan açtıktan sonra yarım açılıyor, tam açılmıyor. Tam açılan arabalarda çok sert açılmalardan dolayı aracı bile sallayabiliyor. Acaba bu yarım açılma herkes de aynı mı yani Toyota 'nın yine ince mühendisliklerinden biri mi yoksa benim aracımda mı sorun var bilmek istiyorum :)
4- Aracım garanti kapsamında, 51 binde bakımını yaptıracağım. Sizce özel servise mi gitmeliyim, yoksa kendi servisine mi götüreyim ? (Bursa'dayım, Bursa'lı arkadaşların özellikle bu konuda tavsiyelerini dinlemekten mutluluk duyacağım) Muhtemelen ilk etapta yaptırmam gereken işlemler, disk değişimi, debriyaj seti değişimi olacak gibi duruyor.
5- Aynı aracı kullanan ve lastik konusunda titiz arkadaşların lastik tavsiyelerini dinlemekten mutluluk duyacağım.


Arkadaşlar objektif olarak sizlere Toyota 1,33 Benzinlik 2016 Model (2017 Makyajlı Kasa) aracımla ilgili 1.000 km sonraki izlenimlerimi paylaştım. Değerlendirme ve puanlamam; FİYAT / PERFORMANS bazlıdır. Lütfen daha pahalı, daha üst paketlerle karşılaştırmayalım. Hayatımda ilk defa ikinci el araba aldım. Önceki arabalarım hep sıfırdı. Hemen hemen Megane aracımı sattığım fiyata Toyota mı aldım.

Genel olarak memnunum. Aile aracı arayanlar, aracım çok yakmasın ama bastığında da gitsin diyenler, cümbür cemaat arkadaş akraba bir yerlere gidip gelmeyi sevenler, aracım güven versin diyenler bu araç size göre diyebilirim. Sürekli sol şeritten gidip önündeki araçlara sellektör yapmayı sevenler, arkadaş araba bu, bastın mı gidecek diyenler, ya ben aracı zorlayamam araç dediğin gaza dokununca gidecek diyenler, bu araç size göre değil.

Okuduğunuz için teşekkür ederim. Kullanıcı arkadaşların yorumlarını çok merak ediyorum. Lütfen eleştirmek için özgür hissedin. Eleştiriye açığım.

Saygılar.

Düzenleme: Trafik kuralları.

Mute özelliği var hocam mode tuşuna basılı tutarsanız sesi kapatıyor.

Bende ses sistemiyle ilgili bir şey demek istiyorum..
Bluetooth ile müzik dinlediğinde gayet güzel bas lar tizler var..
Fakat radyo berbat ötesi geliyor bana, önce dedim hoparlörler dandik ama öyle olsa Bluetooth üzerinden nasıl iyi ses veriyor...
Acaba radyoyu değiştirsek navigasyonlu bir şey taksak radyo düzelir mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '16
  • 4 kere teşekkür etti
bagajın biraz daha fazla açılmasına yardımcı olabilecek küçük basit bir önerim var şu mobilya malzemelerini bir birine geçirmede kullanılan pim şeklinde küçük bir plastik parça var onu iteneğin önüne koyun yeterli olur.
 hoparlöre gelince evet vasat kalıyor radyoda özellikle wv grubu bunda başarılı hakını yemeyelim ama usb takılı iken yada cd de cızırtı sesi olmuyo fazla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota 1,33 Benzinlik 2016 Model Araç İlk 1000 km İzlenimlerim
« Yanıtla #10 : Ekim 05, 2018, 23:53:29 »
1.6 benzinli corollamı satıp 1.3 alasım geldı. 😆

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
    • Dilekçe Örneği
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '16
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota 1,33 Benzinlik 2016 Model Araç İlk 1000 km İzlenimlerim
« Yanıtla #11 : Ekim 06, 2018, 10:23:38 »
Arkadaşlar cevaplar için çok teşekkür ediyorum. Böylelikle teypteki ısınma sorununu ve gelen sesi kafaya takmama gerek kalmadı. Ayrıca teypteki mute konusunu da öğrenmiş olduk. Lastik continental aldım. Gerçekten Bridgestone a göre daha az ses çıkartıyor. Daha yumuşak geldi.

Hasan bey, bence bu arabanın elinizde 1.6 sı varsa, keyfi daha da başkadır diye düşünüyorum. Bence siz onla devam edin.

Abdullah bey, bagajın bu şekilde az açılıyor olması bence gayet güzel. Tam açılan arabalarda bagaj öyle bir açılıyor ki; arabayı sallıyor, bence Toyota bu konuyu çok ince düşünmüş.

Ekrem bey, navigasyonlu bir teyp işi benim de takibimde. Ancak acele etmiyorum. Söylediğiniz gibi USB den çalarken yeterli performansı sunuyor. Bence oldukça yeterli hatta.

Mehmet bey, tavsiyeniz için teşekkürler. Olursa yeni kasasını düşünebilirim. Ancak bir müddet buna bineceğim. Bazı kişiler ikinci eli zayıf olduğu için uygun fiyata satabiliyor Avensis lerini. Böyle bir şey denk gelirse düşünebilirim. Siz de aracınıza kazasız belasız binersiniz inşallah.

Murat bey, problem diye düşündüğümüz şeylerin cevabını sizden duymak da içimi ayrıca bir rahatlattı. Dönüşünüz için teşekkürler. Servis konusundaki tavsiyenizi değerlendireceğim.



Mesaj Birleştirildi: Ekim 06, 2018, 10:27:25
Yazınız için elinize sağlık. satışçısı olduğum markanın ve en çok soru alan bir modelin bilgileri , en güzel böyle anlatılırdı. b,z bunları her müşteriye anlatmak zorunda kalıyorduk üretimden kalkmadan önce :)

cevaplara gelecek olursak ,
1-  teyp hepsinde ısınıyor (yeni 1.6life paketlerde de )
2- duyduğunuz ses , atmosferik (yani turbo olmayan ) motorun ve üzerindeki egzosun , vvti sistemi dolayısı ile çıkardığı karakteristik ses. zararsızdır.
3- bagaj hiç bir sedan modelimizde tam ve hızlı açılmaz. sebebi ise açık unutulan yada yanlışlıkla açılan bagaj ,seyir halinde birden açılmasın yada ani frenlerde arka camı patlatmasın diye
4- bence araç bakımlarını servise devam edin. ayrıca baskı balata debriyaj seti için erken olduğunu düşünüyorum. ama araç kullanım geçmişine bağlı bitmiş olabilir.
5- üzerinde bridgestone turanza gelmiştir diye düşünüyorum. çok fazla uğultu yapar. eğer sessiz ve daha güvenli bir lastik düşünürseniz michelin primacy 3 yada 4 tavsiye ederim (kullandığım için tavsiyede bulundum)

elimden geldiğince yanıtlamaya çalıştım. aracınızla mutlu günler dilerim :)  :)

Murat bey size ilaveten bir soru sormak istiyorum. Eğer cevap vermenizde sakınca yoksa müsait olduğunuzda dönerseniz sevinirim. Aracımı şimdi servise götürdüğümde geçmişi, ne bakımlarının yapıldığı, vs. gibi hususları benle paylaşırlar mı ?
En Kötü Karar Kararsızlıktan İyidir