Gönderen Konu: Avensis T25 V Kayışı Gergi Kütüğü ve Ön Motor Kulağı Hakkında  (Okunma sayısı 3230 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 06 GLC 74
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 127000
  • Model Yılı: '04
  • 1 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Merhaba TOYOTA dostları

Aracımı (2004 Avensis 2.0) alalı 2.5 yıl olmasına rağmen maşallah öyle büyük sorunlar yaşamadım. (Megane dan  ağzı yanan birisi olarak :) )

Bu aralar aracın titremesi ile alakalı kafama takılanlar vardı. Daha önceden aracın arka motor kulağı serviste değişti. Araç şu an 167.000 Km' de

Bugün ustaya gittim. Aracın ön şasi kısmı titreme az olmasına rağmen ön tampon kısmı çok titriyordu. Rölantide bir dalgalanma vs. yok tıkır tıkır maşallah.

Ön Motor kulağı çatlaklar var dedi ki bende ondan şüpheleniyordum. Çünkü titreyen ön ve Ön Kulak direk traverse bağlı aracı titretiyor. Bi de vitese verince kalkışta alttan hırıldama geliyordu.
Ön Kulak: 123610D120 İnşallah bu dur da hemen değişir ve düzelir. Çünkü aracımı seviyorum.

Dedim başka aklıma takılan böyle araç çalışırken luk luk gibi bir ses vardı aklımda olan V kayışı gergisi gibi idi çünkü ses oraya yakın geliyordu. Usta dedi o da gaz verince geriliyor ve az da olsa yalpalama var sesi yapan o dedi değişcecek dedi gergi kütüğü...

Ama şimdi sormak istediğim şu; biraz inceledim bu V gergi kütüğünü, Kütüğe bakınca sorun sadece bilyadan olabilir gibi duruyor. diğer parçalar sabit vidaları da sıkı ise sadece bilya bunu yapar mı yoksa gergi de bulunan küçük amortisör arızalanablir mi?  Gergi kütüğü parça kodu: 1662028090 ya da 1662028011 gibi yoksa gergi komple mi değişmeli

bununla alakalı bilgi verecek olan arkadaş olursa sevinirim. Özellikle TEM Toyota @Ufuk Sönmez (16363)  beyden bir yardım. Bu arada yakın zamanda yolum düşerse istanbula Ufuk Bey de tamiri yapmak daha mantıklı teşekkürler

Bu arada sormak isteyen arkadaşlar olursa deneyimlerimi de kısa kısa paylaşmaya çalışıyorum  Teşekkürler

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Bahsettiğiniz titreşimin temel sebebi "Sağ Motor Takozu", yağlı tip olduğu için ömrü tükendiğinde aşırı vibrasyona sebep olur, ön motor takozu kopuk vs. değilse boşuna değiştirmeyin,

V Kayışı gergi kütüğünü komple değiştirmenizi tavsiye ederim, kasnağı dışarıda enva çeşit bulabilirsiniz lakin bu sefer amortisör kısmı zayıf kaldığı için kısa zamanda bozuluyor, amortisörün de kasnak gibi kaliteli bir muadilini bulmak neredeyse imkansız yada komple fiyatına denk, sonuçta kısa zamanda ikinci kez söktürerek ikinci kez işçilik ödemek zorunda kalıyorsunuz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Şükrü bey merhabalar titremelerin ana kaynağı motor takozları, arızalı olan değişmesi lazım konfor yönünden önemli bir parça
Diğer sorunuza gelecek olursak onu uzman bir Toyota ustası dinleyip gözle tespit yapması gerekli @Ufuk Sönmez (16363) bey bu konuda uzman kişi yanına gitmeniz isabet olacaktır aracınız bilgi ve tecrübe gerektiren bir araç her Usta'nın bakmaması gereken bir araç geçmiş olsun iyi forumlar
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 290000
  • Model Yılı: '04
  • 21 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Pahalı bir parça, geçen yıl değiştirdim. 600 tl.
İSRA-37

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 06 GLC 74
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 127000
  • Model Yılı: '04
  • 1 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Cevaplarınız için teşekkürler arkadaşlar.

Birinci olarak motor takozu konusunda bir kaç ustaya daha gideceğim ön kulak mı değişmeli sağ yağlı kulak mı onun tespiti için.. Fakat anlamadığım ve kızdığım nokta araç daha 167.000 km' de ve bu bir TOYOTA bu kadar kısa km de kulak arızası verirse sıkıntı çünkü aynı sıkıntıyı megane da da yaşadım eskiden onda dakm 180.000 lerde falan yaşadım. TOYOTA da bu kadar erken olması üzdü beni

İkinci olarak V Kayışı gergi kütüğü vb gibi parçaların tamamının değişmesine hala anlam veremediğim. Koca bir demir parça üzerinde bir rulman bir amortisör var ve 600 TL fiyat pahalı bence... değişimden sonra o koca sağlam demir parça hurdacıya gidecek boşu boşuna... O yüzden ben rulman değişim taraftarı idim ki benim baba eski motor tamircisi ve dediği kelime " Eski ustalıklar şimdi yok şimdiki ustalıklar sök tak ustalığı" der ve bunun örneklerini verir. Mesela yaşadığımız birşey babamda 1996 Toyota Hiace panelvan var ve zor bir yolda aracın ön tekerini tutan demir parça (kamber kaster deniliyor sanırım) kırıldı. Zar zor araç servise gitti servis dediği şey parça Türkiye de yok sipariş verilecek japonya dan gelecek süre 2 ay :) Baba o parçayı sanayi de söktürdü aynı parçayı sanayi çeliğinden eğimleri verildi ölçülüp biçilip sonra tornacıda diş açıldı aynı ölçülerde araca takıldı sonuç orjinalden daha orjinal :)) yani anlatmak istediğim bu ve bunun  gibi parçalar aslında çeşitli yöntemler ile kurtarılabilir ve eskisinden daha sağlıklı hale getirilebilir. O yüzden önce rulman dedim çünkü sorun rulmanda büyük ihtimal ha mantıken amortisörü de arızalı ise onun yapacağı etki kayışta dalgalanma değil gerginlik sağlamama olacaktır bence.... Ha değişim isteyen parçalar da yok değil tamiri olmayan yağlı kulak gibi :( ve gerçekten orjinal olmayan bir yağlı sağ kulak eskisinden daha sıkıntı yaşadım :)

Bu konu da yine sağlam ustalar var Giresun Bulancak Sanayi Sitesinde özellikle Alt bakım konusunda değişimden çok tamir yönlü çalışan...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Cevaplarınız için teşekkürler arkadaşlar.

Birinci olarak motor takozu konusunda bir kaç ustaya daha gideceğim ön kulak mı değişmeli sağ yağlı kulak mı onun tespiti için.. Fakat anlamadığım ve kızdığım nokta araç daha 167.000 km' de ve bu bir TOYOTA bu kadar kısa km de kulak arızası verirse sıkıntı çünkü aynı sıkıntıyı megane da da yaşadım eskiden onda dakm 180.000 lerde falan yaşadım. TOYOTA da bu kadar erken olması üzdü beni

Bu sorun Toyota sorunu değil, sistemin genel sorunu, benim değeri 40 bin lira olan Pajero Pinin aracımda 2 adet yağlı kulak var, adet fiyatı 2600₺ :) Honda forumlarına göz atarsanız kredi çekip kulak alanlar var :)

İkinci olarak V Kayışı gergi kütüğü vb gibi parçaların tamamının değişmesine hala anlam veremediğim. Koca bir demir parça üzerinde bir rulman bir amortisör var ve 600 TL fiyat pahalı bence... değişimden sonra o koca sağlam demir parça hurdacıya gidecek boşu boşuna... O yüzden ben rulman değişim taraftarı idim ki benim baba eski motor tamircisi ve dediği kelime " Eski ustalıklar şimdi yok şimdiki ustalıklar sök tak ustalığı" der ve bunun örneklerini verir. Mesela yaşadığımız birşey babamda 1996 Toyota Hiace panelvan var ve zor bir yolda aracın ön tekerini tutan demir parça (kamber kaster deniliyor sanırım) kırıldı. Zar zor araç servise gitti servis dediği şey parça Türkiye de yok sipariş verilecek japonya dan gelecek süre 2 ay :) Baba o parçayı sanayi de söktürdü aynı parçayı sanayi çeliğinden eğimleri verildi ölçülüp biçilip sonra tornacıda diş açıldı aynı ölçülerde araca takıldı sonuç orjinalden daha orjinal :)) yani anlatmak istediğim bu ve bunun  gibi parçalar aslında çeşitli yöntemler ile kurtarılabilir ve eskisinden daha sağlıklı hale getirilebilir. O yüzden önce rulman dedim çünkü sorun rulmanda büyük ihtimal ha mantıken amortisörü de arızalı ise onun yapacağı etki kayışta dalgalanma değil gerginlik sağlamama olacaktır bence.... Ha değişim isteyen parçalar da yok değil tamiri olmayan yağlı kulak gibi :( ve gerçekten orjinal olmayan bir yağlı sağ kulak eskisinden daha sıkıntı yaşadım :)

Bu konu da yine sağlam ustalar var Giresun Bulancak Sanayi Sitesinde özellikle Alt bakım konusunda değişimden çok tamir yönlü çalışan...

Türkiye'de sorun işçilik değil zaten, malzeme bilgisi ve malzeme temin edilebilirliği, mesela bahsettiğiniz süspansiyon kolunun "sanayi çeliği" (kaldı ki sanayi çeliği diye bir çelik cinsi olmaz, çeliğin alaşımına göre sınıfları olur) olduğunu kim söyledi size? :) ya olması gerekenden daha sert bir malzeme kullanıldığında hayati bir risk ortaya çıkarıyor ise? :) gibi gibi...

Araç üzerinde "beraber çalışan" parçaların birlikte değişmesi yada onarılması taraftarıyım her zaman sebebini de yukarıda açıkladım, ikinci kez işçilik vs. zaman her şeyden değerlidir bana göre ama siz "benim vaktim bol sorun çıkarırsa yeniden uğraşırım, ek sorun çıkar ise buna da tahammül edebilir ve giderebilirim, bu benim için dert değil" diyorsanız, bir tek ölüme çare yok :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 290000
  • Model Yılı: '04
  • 21 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Şükrü bey tabiki de karar sizin ancak gergi rulmanı amortisörü bozuk olunca, araca gaz verdiğinizde gıcık edici bir ses yapıyor.
İSRA-37