Gönderen Konu: 2013 d-4d yüksek vites düşük devir titreme  (Okunma sayısı 269 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 86000
  • Kan Grubu: A+
2013 d-4d yüksek vites düşük devir titreme
« : Eylül 15, 2018, 23:43:34 »
2013 dizel corolla 4, 5 ve 6. viteslerde eğer 2000 devirin altındaysam mesela 1800 devirde aracı hızlandırmak için gaza sonuna kadar bastığımda 2200 devire kadar araçta bariz bir titreme oluyor. Aracın uğultu sesi ile birlikte şasesi titriyor. 2200 devirden sonra titreme kesiliyor. 1,2 ve 3. viteslerde böyle bir durum hissedilmiyor. Gaza sonuna kadar basmadan daha yavaş hızlandırdığımda belirttiğim durum oluşmuyor. Bu titreme aracın yüksek vites düşük devirde kalmasından kaynaklı boğulma gibi değil. Benzer durumu yaşayan var mı? Akstan yapar mı?

Toyota Club Türkiye

2013 d-4d yüksek vites düşük devir titreme
« : Eylül 15, 2018, 23:43:34 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 38000
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: 2013 d-4d yüksek vites düşük devir titreme
« Yanıtla #1 : Ekim 11, 2018, 14:11:54 »
Aynı durum benim 5. viteste hissediliyor arkadaşlar
var mı yorumu olan ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 70000
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 d-4d yüksek vites düşük devir titreme
« Yanıtla #2 : Ekim 11, 2018, 15:13:21 »
merhaba, aynı durum benim auris'tede mevcut, ben turbonun devreye girmesinden kaynaklandığını düşünüyorum.
2007 AURİS 1.6 MANUEL 92.000
2013 AURİS 1.4 MANUEL 70000+

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 38 kere teşekkür etti
  • 223 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 d-4d yüksek vites düşük devir titreme
« Yanıtla #3 : Ekim 12, 2018, 03:04:55 »
2013 dizel corolla 4, 5 ve 6. viteslerde eğer 2000 devirin altındaysam mesela 1800 devirde aracı hızlandırmak için gaza sonuna kadar bastığımda 2200 devire kadar araçta bariz bir titreme oluyor. Aracın uğultu sesi ile birlikte şasesi titriyor. 2200 devirden sonra titreme kesiliyor. 1,2 ve 3. viteslerde böyle bir durum hissedilmiyor. Gaza sonuna kadar basmadan daha yavaş hızlandırdığımda belirttiğim durum oluşmuyor. Bu titreme aracın yüksek vites düşük devirde kalmasından kaynaklı boğulma gibi değil. Benzer durumu yaşayan var mı? Akstan yapar mı?
merhabalar zikrettiğiniz vites ve devirler hiç doğru orantılı değil 6 ileri araç ancak son vitese devrini tamamladıktan sonra atılır siz 1800 lü devirlerde 5 veya 6 viteste tam gaz yüklenirseniz araç istediğiniz devire çıkabilmek için motora tam yakıt pompalama yapar ve turbo zorlamaya başlar motora giren yakıt tam yanmadan egzozdan atılmaya çalışılırken turbo egzoz gazının tekrar motora basar anlık olarak düzensiz bir yanma oluşur ve motor hacmi küçük olduğu için bu süre biraz uzar akabinde sarsıntı oluşur aracı çok düşük devirlerde kullanıyorsunuz alt viteslerde hissetmemeniz gayet normal 6.vites düz yolda ve araç devrini bulduktan sonra kullanılması gerekiyor sizin bahsettiğiniz devirde araç daha 4 tek olması gerekmekte duyduğunuz uğultu sesi de devrin düşük vitesin yüksek olmasından kaynaklanır
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '16
  • Kilometre: 15000
  • Kan Grubu: 0+
  • 22 kere teşekkür etti
  • 106 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 d-4d yüksek vites düşük devir titreme
« Yanıtla #4 : Ekim 12, 2018, 15:04:38 »
Aracı hızlandırmak için kullandığınız yöntem oldukça hatalı ve ileride turbonun zarar görmesine yol açacak bir durum. Araçlarımızda değişken geometrili turbo vardır. Turbonun verimli devir aralığı 1800-2800 devir arasındadır, siz 1800 devirde ve yüksek viteste gaza yüklenirseniz kanatçıklara zarar verebilirsiniz.

Turbo egzoz gazını motora basmaz, egzoz gazı ile dönüş yapar. Dizel motor fakir karışımla çalışması gerekir ama sizin yaptığınız şekilde olunca yeterli hıza sahip olmayan turbo yeterli temiz havayı pistonlara basamaz ve fazla gelen yakıt nedeniyle zengin karışım olur ve bu dizel motor için tehlikeli ve zarar verici bir durumdur.

Bu şekilde kullanılmaya devam eden araçlarda;
1-) Turbo bozulur,
2-) Aracın yağ eksiltmesi artar, bakım aralığında yağ ilavesi gerekir
3-) Egzozdan siyah duman atımı olur
4-) Motor ömrü kısalır.

Hızlanmak istiyorsanız vites düşürün uygun devirlerde kullanın. Ani hızlanmalardan kaçının.

Araçlarımızın motor hacmi küçük ve ağırlığı çok, bu tarz hızlanmalar için tasarlanmamış.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Etiketler: