Gönderen Konu: toyota'nın Türkiye'de yapmış olduğu stratejik yanlışlar  (Okunma sayısı 2204 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
toyota'nın Türkiye'de satışlarını doğrudan etkileyen yanlışlardır. ilkini ben söyleyeyim diğerlerini siz getirin.

1. özellikle d sınıfı aracı avensis'e zamanında 1.6 dizel tam otomatik seçeneği sunmamasıdır. maalesef bu ciddi hata yüzünden hem aslan payını passat'a

kaptırmış hem de üretimi durdurulmuştur. avensis ve verso üretimi durdurulacak araçlar mıydı? yazık.  aynı hatayı şimdi hibrit ch-r ve auiris' 1.6 seçeneği

sunmamakla yapıyor.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota'nın Türkiye'de yapmış olduğu stratejik yanlışlar
« Yanıtla #1 : Ağustos 30, 2018, 10:48:58 »
Stratejik değil ama kişisel olarak küçük hacim turbo benzinli bir model olabilir diyorum. Araçların albenisi , donanımı arttırılabilir. Gerek iç tasarım gerekse dış tasarım olarak yeniliğe gidilebilir.                                               

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 131 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota'nın Türkiye'de yapmış olduğu stratejik yanlışlar
« Yanıtla #2 : Ağustos 30, 2018, 10:51:39 »
Kime göre yanlış? Neye göre yanlış? Bu satış ağinda emeği geçen yüzbinlerce insan var. İkincisi şirketin üretim, satış, pazarlama politikaları hakkındaki bilgilerinizi de merak esiyorum açıkçası. Şimdi salt tüketici olarak eleştiri getirmek tabiki hakkımız ama çok yetersiz bilgiye ve tecrübeye dayanarak bu tarz söylemler hiç bir anlam ifade etmemekte maalesef. Sürekli alman araçlarıyla kıyas etmenize ve sürekli toyotayı neredeyse mercedesten üstün gösterme çabasına girmenizi de anlayamıyorum. (Ben yanlışsam kusura.bakmayın.) Her üreticinin kendine göre bir tarzı, üretimi, satış politikası ve satış sonrası hizmetleri mevcuttur. İmkanlar dahilinde isteyen istediğini seçip alabilir. Bu kadar takılmayın siz Toyota işini bilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota\\\'nın Türkiye\\\'de yapmış olduğu stratejik yanlışlar
« Yanıtla #3 : Ağustos 30, 2018, 11:04:39 »
Kime göre yanlış? Neye göre yanlış? Bu satış ağinda emeği geçen yüzbinlerce insan var. İkincisi şirketin üretim, satış, pazarlama politikaları hakkındaki bilgilerinizi de merak esiyorum açıkçası. Şimdi salt tüketici olarak eleştiri getirmek tabiki hakkımız ama çok yetersiz bilgiye ve tecrübeye dayanarak bu tarz söylemler hiç bir anlam ifade etmemekte maalesef. Sürekli alman araçlarıyla kıyas etmenize ve sürekli toyotayı neredeyse mercedesten üstün gösterme çabasına girmenizi de anlayamıyorum. (Ben yanlışsam kusura.bakmayın.) Her üreticinin kendine göre bir tarzı, üretimi, satış politikası ve satış sonrası hizmetleri mevcuttur. İmkanlar dahilinde isteyen istediğini seçip alabilir. Bu kadar takılmayın siz Toyota işini bilir.


ben mi mercedes'ten üstün görüyorum, görsem ilk yorumu yazan benim toyota'yı eleştirmem. toyota işini bilseydi 2.0 motor avensis yerine 1.6

 otomatik getirir, avensisin üretimini durdurmaz, liderliği de passat'a kaptırmazdı.



Mesaj Birleştirildi: Ağustos 30, 2018, 11:10:18
verso üretimi durdurulacak araba mıydı?

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 30, 2018, 11:12:11
hyundai ve kia bile hibritte toyota'yı taklit etmesine rağmen akıllılık yaparak 1.8 yerine 1.6 motorla pazara girdi. zaten hyundai Türkiye pazarında toyota'dan

 çok satıyor şu an.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 127000
  • Model Yılı: '05
  • 31 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota'nın Türkiye'de yapmış olduğu stratejik yanlışlar
« Yanıtla #4 : Ağustos 30, 2018, 12:11:08 »
Avensise 1.6 motor gitmez ki.
Hayat bize hiç yeşil ışık yakmadı. Biz de kırmızıda hiç durmadık.
Benim yollarım patikadır, çamurdur, rampadır, pusludur.
Çıkarım senle her yola TOYOTA.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota'nın Türkiye'de yapmış olduğu stratejik yanlışlar
« Yanıtla #5 : Ağustos 30, 2018, 12:26:10 »
Toyota'nın Türkiye'de en büyük stratejik hatası, TMC bünyesinden TME kontrolüne verilmesidir, bunun da en büyük müsebbibi AB üyeliği için AB'den ithalata istisnalar/muafiyetler getirip, diğer bölge ithalatlarına yaptırım getiren devlet yönetimidir,

Bugün Türkiye'de Toyota araçlarının Dünya üzerindeki Toyota araçları ile aynı seviyede (satış, donanım, fiyat/performans, Y/P kalitesi ve tedarik zinciri vs.) olmamasının yegane sebebi devletin AB yanlı politikalarıdır, marka kendini bu şartlar altında muhafaza ve rekabet edebilmek için önlemler almaktadır bu da kullanıcıya yansımaktadır,

Toyota markasının ülkemizdeki satışı, global satış rakamının %0,45 (toplam rakamın ortalaması) gibi bir rakamına (%1 bile değil) denk gelmektedir, Toyota gibi bir marka için bu çok önemsiz bir rakam olup hala ülkemizde hizmet vermeleri bile ülkemize lütuftur bana göre, markaları kıyaslarken ülkemizdeki veriler yerine global verileri kullanmanızı tavsiye ederim, resme geniş açıdan bakmış olursunuz...

Honda'ya Türkiye'de yıllarca yüklendiler, dizel yok, dizel otomatik yok diye diye, dizel geldi Honda yine aynı sırada yer aldı, Dizel/Otomatik kombinasyonu da geldi Honda hala aynı sıralamada :) 1.6 Dizel canavar gibi bir motor, tam otomatik ZF 9HP şanzıman ile fiyatı 160-180 bin lira bandında, yok ki alalım diyen arkadaşlar alacak olan varsa buyursun...satış rakamlarına bir bakın isterseniz...


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota'nın Türkiye'de yapmış olduğu stratejik yanlışlar
« Yanıtla #6 : Ağustos 30, 2018, 12:39:55 »
adamlar. 1.4 passat yapıyor, 1.6 niye avensis'e gitmesin. küçük hacim turbo motorla gayet de mümkün. ufuk bey, honda konusunda haklısınız ama

dizellerinin yasaklanma kararının alındığı şu dönemde honda dizel hamlesinde çok geç kaldı, treni kaçırdı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota'nın Türkiye'de yapmış olduğu stratejik yanlışlar
« Yanıtla #7 : Ağustos 30, 2018, 12:52:05 »
adamlar. 1.4 passat yapıyor, 1.6 niye avensis'e gitmesin. küçük hacim turbo motorla gayet de mümkün. ufuk bey, honda konusunda haklısınız ama

dizellerinin yasaklanma kararının alındığı şu dönemde honda dizel hamlesinde çok geç kaldı, treni kaçırdı.

1.4 dediğiniz motor 1.4TSI benzinli, en sakin kullanım ile 10 litre yakıt tüketiyor, satılmasının tek sebebi tok kapı sesi :)

Honda treni kaçırmadı bence, B planını devreye soktu sadece, Dizel araçların Dünyadaki CO/NOx salınımı değerleri ile aynı oranda elektrikli aracın kullanılması için gereken elektriğin şu an ki verimlilik şartlarında üretilebilmesi için ortaya çıkan CO/C2O/NOx değerlerini karşılaştırdığınızda Yüksek Basınçlı Dizel motorlar belirli koşullarda çok daha çevreci görünüyor...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 48850
  • Model Yılı: '16
  • 192 kere teşekkür etti
  • 1142 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota'nın Türkiye'de yapmış olduğu stratejik yanlışlar
« Yanıtla #8 : Ağustos 30, 2018, 13:07:09 »
dünya çapındaki üst düzey markaların,o ülkede standart araç üreten markaları var olsa bile küresel istatistikleri göz önünde bulundurduklarını,illa tr de beklentilere göre araç ithal etmeyeceklerini ve çok ta umursamadıklarını düşünüyorum.bize kalan uygun olanı seçmek ama fikrimizi de belirtmektir.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota'nın Türkiye'de yapmış olduğu stratejik yanlışlar
« Yanıtla #9 : Eylül 01, 2018, 11:42:29 »
dünya çapındaki üst düzey markaların,o ülkede standart araç üreten markaları var olsa bile küresel istatistikleri göz önünde bulundurduklarını,illa tr de beklentilere göre araç ithal etmeyeceklerini ve çok ta umursamadıklarını düşünüyorum.bize kalan uygun olanı seçmek ama fikrimizi de belirtmektir.

eyvallah tokay bey haklısınız ama bence avensis, verso, rav 4 uygun motor hacmi ve şanzıman seçenekleriyle sunulsaydı inanın ne üretimleri


durdurulur ne de rakiplerinin çok gerisinde kalırlardı. toyota ch-r Türkiye'de üretiliyor 1.8'in yanına 1.6 motor eklemek çok mu zor. hyundai ve kia hibritte

toyota'yı taklit ettikleri halde Türkiye'ye 1.6 hibrit motorla girerek akıllıca davrandılar.





Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3391 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota'nın Türkiye'de yapmış olduğu stratejik yanlışlar
« Yanıtla #10 : Eylül 01, 2018, 12:07:54 »
Sorun Toyotanin 1.8 arac uretmesi mi?
Yoksa devletin cevreci araclari desteklememesi mi?

Toyotanin fabrikasi Tr de olmasa pazarina bile girmez.
Zaten satiyorlar Tr cokta umurlarinda idi.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota'nın Türkiye'de yapmış olduğu stratejik yanlışlar
« Yanıtla #11 : Eylül 01, 2018, 12:09:39 »
eyvallah tokay bey haklısınız ama bence avensis, verso, rav 4 uygun motor hacmi ve şanzıman seçenekleriyle sunulsaydı inanın ne üretimleri

durdurulur ne de rakiplerinin çok gerisinde kalırlardı. toyota ch-r Türkiye'de üretiliyor 1.8'in yanına 1.6 motor eklemek çok mu zor. hyundai ve kia hibritte

toyota'yı taklit ettikleri halde Türkiye'ye 1.6 hibrit motorla girerek akıllıca davrandılar.

Zaten sadece Türkiye için akıllıca davranmış oldular, çünkü başka bir ülkede böyle bir vergi sistemi yok :) kabul edin artık bu konular üreticilerin kabahati değil, ülkenin soygun pardon vergi sistemi böyle gerektiriyor...

"Çok mu zor" dediğiniz kısıma cevaben söylüyorum evet çok zor :) ülkemiz şartlarını düşünürsek ar-ge masrafını bile karşılamayacak satış adeti için koskoca firma "durun Türkiye'de bu nimetten uygun fiyata faydalanabilsin" diyerek milyar milyar doları akıtamaz, siz de olsanız siz de yapmazsınız, bana kalsa ben Hybrid modelleri minimum 2500cc atkinson motor ile üretirdim, varsın Türkiye kullanamasın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota'nın Türkiye'de yapmış olduğu stratejik yanlışlar
« Yanıtla #12 : Eylül 01, 2018, 12:23:08 »
..... ülkenin soygun pardon vergi sistemi böyle gerektiriyor...

Şeytanın avukatlığını yapayım...

Bu ülkede bu şartlarda bu vergi sistemi yerindedir.Türk milleti olarak sadece kısa vade ve sadece kendimizi düşündüğümüz için derdimiz  istediğimiz aracı alamamak.

Kimse demiyor ki vergi sistemi değişse ithal araç satışı 5 katına çıkar diye.Hatta Türkiye'de üretilip dışarı ihraç ettiğimiz araçlara bile kimse dönüp bakmaz.Onun yerine alabileceğimiz en lüks ithal araçları almaya çalışırız hatta bu şartlarda bile ona çalışıyoruz.

Uzun vade de bu kazık dönüp bize giriyor tekrar umurumuzda bile değil.Türk insanı olarak bu kafa yapısında olduğumuz sürece ithalatı frenlemenin en iyi yolu bence bu vergiler.Yoksa şu anki cari açığı mumla ararız.

Benim açımdan yapılan yanlış ise Yurt içi üretilen araçlara avantaj sağlanmaması (ister vergisini bir miktar düşür ,ister ithal aracın vergisine extra getir).

Birde Gümrük birliği nedeni ile Vw gibi araçların satışı üzerine bir şey koyulamaması.Bunun  yolu da halkın bu konuda duyarlı olması ama oda tok kapı sesine kurban gidiyor.

Hasılı bu vergiler olmasa parayı olduğu gibi dışarı akıtacağız gibi duruyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota'nın Türkiye'de yapmış olduğu stratejik yanlışlar
« Yanıtla #13 : Eylül 01, 2018, 12:35:30 »
Şeytanın avukatlığını yapayım...

Bu ülkede bu şartlarda bu vergi sistemi yerindedir.Türk milleti olarak sadece kısa vade ve sadece kendimizi düşündüğümüz için derdimiz  istediğimiz aracı alamamak.

Kimse demiyor ki vergi sistemi değişse ithal araç satışı 5 katına çıkar diye.Hatta Türkiye'de üretilip dışarı ihraç ettiğimiz araçlara bile kimse dönüp bakmaz.Onun yerine alabileceğimiz en lüks ithal araçları almaya çalışırız hatta bu şartlarda bile ona çalışıyoruz.

Uzun vade de bu kazık dönüp bize giriyor tekrar umurumuzda bile değil.Türk insanı olarak bu kafa yapısında olduğumuz sürece ithalatı frenlemenin en iyi yolu bence bu vergiler.Yoksa şu anki cari açığı mumla ararız.

Benim açımdan yapılan yanlış ise Yurt içi üretilen araçlara avantaj sağlanmaması (ister vergisini bir miktar düşür ,ister ithal aracın vergisine extra getir).

Birde Gümrük birliği nedeni ile Vw gibi araçların satışı üzerine bir şey koyulamaması.Bunun  yolu da halkın bu konuda duyarlı olması ama oda tok kapı sesine kurban gidiyor.

Hasılı bu vergiler olmasa parayı olduğu gibi dışarı akıtacağız gibi duruyor.


Estağfurullah :)

Ama atladığınız kısım şurası, bu vergiler alındığında da paramız yurt dışına çıkıyor, tek fark yurt dışına çıkan para kadar (hatta çoğu zaman daha fazlasını) vergi ödenmesi, yani vergilerin yüksek olması demek yurt dışına çıkan paranın azalması anlamına gelmiyor,

İkinci kısım, lüks araç satın alabilecek olanlar vergiler ne kadar artarsa artsın yine alabiliyor, olan kıt kanaat alabilecek olanın alamayacak hale gelmesi ile sonuçlanıyor, vergiler yükseldikçe zengin daha zengin fakir daha fakir oluyor,

Eğer gerçekten ekonomimizde bir ferahlama, ihracatımızda artış, cari açıkta ilerleme, gysh'da ilerleme var ise neden vergiler düşürülmüyor? adı bile geçici olan vergi neden hiç geçmiyor? TÜİK verilerine göre neden her sene açlık ve yoksulluk sınırı yükseliyor? Hadi TÜİK hesaplamalarda zaruri tüketim ürünlerini kullanmıyor, peki siz geçen seneye, ondan önceki ve ondan önceki senelere göre bir ferahlama yaşadınız mı?

Hasılı eğer gerçekten ülke de bir ilerleme var ise öncelikle halkın üzerindeki vergi yükü hafifletilmeli, holdinglerin milyon milyon vergi borcunu affederek, "milletin a. koyacağız" diyen adamın vergisini silerek, ayda zar zor 1600 lira alan adam için işverenden ayrı çalışandan ayrı her ay vergi alan sistem ile bu işler düzelmez, yurt dışına giden para da azalmaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota\'nın Türkiye\'de yapmış olduğu stratejik yanlışlar
« Yanıtla #14 : Eylül 01, 2018, 12:49:32 »
Şeytanın avukatlığını yapayım...

Bu ülkede bu şartlarda bu vergi sistemi yerindedir.Türk milleti olarak sadece kısa vade ve sadece kendimizi düşündüğümüz için derdimiz  istediğimiz aracı alamamak.

Kimse demiyor ki vergi sistemi değişse ithal araç satışı 5 katına çıkar diye.Hatta Türkiye'de üretilip dışarı ihraç ettiğimiz araçlara bile kimse dönüp bakmaz.Onun yerine alabileceğimiz en lüks ithal araçları almaya çalışırız hatta bu şartlarda bile ona çalışıyoruz.

Uzun vade de bu kazık dönüp bize giriyor tekrar umurumuzda bile değil.Türk insanı olarak bu kafa yapısında olduğumuz sürece ithalatı frenlemenin en iyi yolu bence bu vergiler.Yoksa şu anki cari açığı mumla ararız.

Benim açımdan yapılan yanlış ise Yurt içi üretilen araçlara avantaj sağlanmaması (ister vergisini bir miktar düşür ,ister ithal aracın vergisine extra getir).

Birde Gümrük birliği nedeni ile Vw gibi araçların satışı üzerine bir şey koyulamaması.Bunun  yolu da halkın bu konuda duyarlı olması ama oda tok kapı sesine kurban gidiyor.

Hasılı bu vergiler olmasa parayı olduğu gibi dışarı akıtacağız gibi duruyor.
kesinlikle katılıyorum. vergiler böyle olduğu halde yollar arabadan geçilmiyor, vergiler düşse ne olur acaba? en mantıklısı Türkiye'de üretilen

araçlara vergide kolaylık getirilmeli ithal araçlara ağır vergi yatırımları getirilmelidir. dış ticaret açığımızı bu şekilde kapatmış oluruz.

Mesaj Birleştirildi: Eylül 01, 2018, 13:02:38
Sorun Toyotanin 1.8 arac uretmesi mi?
Yoksa devletin cevreci araclari desteklememesi mi?

Toyotanin fabrikasi Tr de olmasa pazarina bile girmez.
Zaten satiyorlar Tr cokta umurlarinda idi.
  Türkiye'de üretilen 1.6 üzeri çevreci  araçlardan dediğiniz gibi az vergi alınabilir, mantıklı. ithal araçlara ise ağır vergi yaptırımları uygulanmalıdır. cari açığımız bu şekilde kapanır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota'nın Türkiye'de yapmış olduğu stratejik yanlışlar
« Yanıtla #15 : Eylül 01, 2018, 13:04:46 »
kesinlikle katılıyorum. vergiler böyle olduğu halde yollar arabadan geçilmiyor, vergiler düşse ne olur acaba?

en mantıklısı Türkiye'de üretilen araçlara vergide kolaylık getirilmeli ithal araçlara ağır vergi yatırımları getirilmelidir. dış ticaret açığımızı bu şekilde kapatmış oluruz.

Vergiler düşünce herkes koşarak gidip araba alacak hali yok, konuya sadece otomobil gözüyle bakmak çok yanlış bana göre, vergilerin düşmesi demek halkın alım gücünün yükselmesi demek, şu an en çok tüketilen ürünler ne ise aynı oranda tüketilebilirliğinin artması, amiyane tabir ile "et alamayan" adamın "et alabilmesi" demek...

"Mantıklı" dediğiniz şekil rekabeti yok eder, ülkemizde yerli otomobil üretimi yapan "yerli firma" yok, dolayısı ile yabancı firmaların yatırımlarını çekmesine, dolayısı ile kısıtlı olan montaj sanayisinin de bitmesi noktasına, istihdamın azalmasına sebep olarak zaten o ürünleri alabilecek olanların alamayacak hale gelmesine sebep olacaktır.

Konuya sadece otomobil olarak bakmayın, fotoğrafa geniş açıdan bakın lütfen.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3391 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota\'nın Türkiye\'de yapmış olduğu stratejik yanlışlar
« Yanıtla #16 : Eylül 01, 2018, 13:08:24 »
kesinlikle katılıyorum. vergiler böyle olduğu halde yollar arabadan geçilmiyor, vergiler düşse ne olur acaba?

Kesinlikle yanliş,
O zaman eski arabalar yurutulmeye ugrasilmaz, hurdaya gider.
Araba alan kisiler yine ayni kalir.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota'nın Türkiye'de yapmış olduğu stratejik yanlışlar
« Yanıtla #17 : Eylül 01, 2018, 13:10:58 »
Ama atladığınız kısım şurası, bu vergiler alındığında da paramız yurt dışına çıkıyor, tek fark yurt dışına çıkan para kadar (hatta çoğu zaman daha fazlasını) vergi ödenmesi, yani vergilerin yüksek olması demek yurt dışına çıkan paranın azalması anlamına gelmiyor,

Buna itirazım var doğal olarak..

Şu vergi sistemi ile mesela ithal araç satışı 100 adet ise  ve bunun %50 si yurt dışına gidiyor ve %50 si ülkede kalıyorsa vergi herkesin istediği seviyeye insin ithal araç satışı 500 adet olur ve %50'si yine yurt dışına gider buda 250 birim demek.Bir zarar buradan diğeri de 500 adetten elde edilen vergi %10 olsa  yurt içinde kalan para değişmiyor hatta bizim halka kalsa o miktar bile fazla olduğuna göre orana göre zarar etme ihtimali bile var.

Bu durumda  vergi rejimi  herkesin istediği şeklide değiştiğinde sadece ithal araçta cari açık 5 misli artarken aldığınız vergi ya aynı kalacaktır yada cüzi artacaktır.

Yine söylüyorum bana kalsa ;

1: İthal araç vergisini (binek ve lüks) daha da arttırırım.
2: iş makinesi ,ağır vasıta araç ithalatını için ya yurt içi üretim ortaklığı şartı koyarım yada onunda vergisini yerli üretime avantaj sağlayacak seviyeye çekerim.
3: Kamu alımlarında (Başta bürokrat ve bizi yönetenlerin çok sevdiği) yurt dışı ithal araç alımını kesinlikle yasaklarım.Belediyeler gibi bunun etrafından dolaşacak kurumlara da ağır ceza ve denetleme uygularım.
4:Yurt içi üretim olan araç alımında vergi avantajı sağlarım.
5:(Daha uygulanıp uygulanmayacağı  belli değil ama) Üretilecek Elektrikli otomobil için vergiyi sıfırlarım yada çok cüzi tutarım.Yurt dışı üreticileri de ülkede fabrika kurma ve vergi avantajı sağlayarak hem iç pazara hemde dış pazara satış kolaylığı getiririm ki uzun vade de en büyük ihraç kalemimiz otomotiv ihracatı elektrikli otomobil yüzünden zarar görmesin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota'nın Türkiye'de yapmış olduğu stratejik yanlışlar
« Yanıtla #18 : Eylül 01, 2018, 13:18:39 »
Buna itirazım var doğal olarak..

Şu vergi sistemi ile mesela ithal araç satışı 100 adet ise  ve bunun %50 si yurt dışına gidiyor ve %50 si ülkede kalıyorsa vergi herkesin istediği seviyeye insin ithal araç satışı 500 adet olur ve %50'si yine yurt dışına gider buda 250 birim demek.Bir zarar buradan diğeri de 500 adetten elde edilen vergi %10 olsa  yurt içinde kalan para değişmiyor hatta bizim halka kalsa o miktar bile fazla olduğuna göre orana göre zarar etme ihtimali bile var.

Bu durumda  vergi rejimi  herkesin istediği şeklide değiştiğinde sadece ithal araçta cari açık 5 misli artarken aldığınız vergi ya aynı kalacaktır yada cüzi artacaktır.

Yine söylüyorum bana kalsa ;

1: İthal araç vergisini (binek ve lüks) daha da arttırırım.
2: iş makinesi ,ağır vasıta araç ithalatını için ya yurt içi üretim ortaklığı şartı koyarım yada onunda vergisini yerli üretime avantaj sağlayacak seviyeye çekerim.
3: Kamu alımlarında (Başta bürokrat ve bizi yönetenlerin çok sevdiği) yurt dışı ithal araç alımını kesinlikle yasaklarım.Belediyeler gibi bunun etrafından dolaşacak kurumlara da ağır ceza ve denetleme uygularım.
4:Yurt içi üretim olan araç alımında vergi avantajı sağlarım.
5:(Daha uygulanıp uygulanmayacağı  belli değil ama) Üretilecek Elektrikli otomobil için vergiyi sıfırlarım yada çok cüzi tutarım.Yurt dışı üreticileri de ülkede fabrika kurma ve vergi avantajı sağlayarak hem iç pazara hemde dış pazara satış kolaylığı getiririm ki uzun vade de en büyük ihraç kalemimiz otomotiv ihracatı elektrikli otomobil yüzünden zarar görmesin.

aynen altına imzamı atacağım mantıklı düşünceler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota'nın Türkiye'de yapmış olduğu stratejik yanlışlar
« Yanıtla #19 : Eylül 01, 2018, 13:22:28 »
Vergiler düşünce herkes koşarak gidip araba alacak hali yok, konuya sadece otomobil gözüyle bakmak çok yanlış bana göre, vergilerin düşmesi demek halkın alım gücünün yükselmesi demek, şu an en çok tüketilen ürünler ne ise aynı oranda tüketilebilirliğinin artması, amiyane tabir ile "et alamayan" adamın "et alabilmesi" demek...

"Mantıklı" dediğiniz şekil rekabeti yok eder, ülkemizde yerli otomobil üretimi yapan "yerli firma" yok, dolayısı ile yabancı firmaların yatırımlarını çekmesine, dolayısı ile kısıtlı olan montaj sanayisinin de bitmesi noktasına, istihdamın azalmasına sebep olarak zaten o ürünleri alabilecek olanların alamayacak hale gelmesine sebep olacaktır.

Konuya sadece otomobil olarak bakmayın, fotoğrafa geniş açıdan bakın lütfen.

@Ufuk Sönmez (16363) Bey;

Vergiler düşsün (öyle küçük düşmeler değil,herkesin istediği seviyeler..Nerede ise hiç vergi olmasın mantığına yakın) araç sahiplerinin %75'i aracını değiştirmeye kalkacaktır.Bu gün 200 bin liralık  bir aracı 110-120 bine alacağını bilse Türk halkı o gece bayi önüne çadır kurar.

İkinci olarak Türkiye'de yerli üretim yok değil var (araç değil parça olarak) ki bunu en iyi siz bilmelisiniz.(burada yerliden kasıt Milli değil Türkiye'de üretilen demek)Dolayısı ile adam gelsin fabrikasını açsın ister lisans altında ister fason üretici olarak işçi çalıştırsın ,vergi versin.

Bugün Toyota ,Renault v.s fabrika kurup üretim yapıyor ve bunu ihraç ediyorsak ne mutlu.Bize lazım olan bunun artması ve çeşitlenmesi ek olarak Milli bir firmanın üretime geçmesi.Yoksa aman hepsi milli olsun başka firma falan olmasın demek mantıklı değil.Keşke Toyota Renault Ford v.s bir kaç fabrika daha açsa ülkenin tüm ihtiyacını (en lüksünden iş makinesine kadar) bu ülkede üretilen (milli demiyorum) ürünlerden sağlasak.