0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Kime göre yanlış? Neye göre yanlış? Bu satış ağinda emeği geçen yüzbinlerce insan var. İkincisi şirketin üretim, satış, pazarlama politikaları hakkındaki bilgilerinizi de merak esiyorum açıkçası. Şimdi salt tüketici olarak eleştiri getirmek tabiki hakkımız ama çok yetersiz bilgiye ve tecrübeye dayanarak bu tarz söylemler hiç bir anlam ifade etmemekte maalesef. Sürekli alman araçlarıyla kıyas etmenize ve sürekli toyotayı neredeyse mercedesten üstün gösterme çabasına girmenizi de anlayamıyorum. (Ben yanlışsam kusura.bakmayın.) Her üreticinin kendine göre bir tarzı, üretimi, satış politikası ve satış sonrası hizmetleri mevcuttur. İmkanlar dahilinde isteyen istediğini seçip alabilir. Bu kadar takılmayın siz Toyota işini bilir.
adamlar. 1.4 passat yapıyor, 1.6 niye avensis'e gitmesin. küçük hacim turbo motorla gayet de mümkün. ufuk bey, honda konusunda haklısınız ama dizellerinin yasaklanma kararının alındığı şu dönemde honda dizel hamlesinde çok geç kaldı, treni kaçırdı.
dünya çapındaki üst düzey markaların,o ülkede standart araç üreten markaları var olsa bile küresel istatistikleri göz önünde bulundurduklarını,illa tr de beklentilere göre araç ithal etmeyeceklerini ve çok ta umursamadıklarını düşünüyorum.bize kalan uygun olanı seçmek ama fikrimizi de belirtmektir.
eyvallah tokay bey haklısınız ama bence avensis, verso, rav 4 uygun motor hacmi ve şanzıman seçenekleriyle sunulsaydı inanın ne üretimleridurdurulur ne de rakiplerinin çok gerisinde kalırlardı. toyota ch-r Türkiye'de üretiliyor 1.8'in yanına 1.6 motor eklemek çok mu zor. hyundai ve kia hibrittetoyota'yı taklit ettikleri halde Türkiye'ye 1.6 hibrit motorla girerek akıllıca davrandılar.
..... ülkenin soygun pardon vergi sistemi böyle gerektiriyor...
Şeytanın avukatlığını yapayım...Bu ülkede bu şartlarda bu vergi sistemi yerindedir.Türk milleti olarak sadece kısa vade ve sadece kendimizi düşündüğümüz için derdimiz istediğimiz aracı alamamak.Kimse demiyor ki vergi sistemi değişse ithal araç satışı 5 katına çıkar diye.Hatta Türkiye'de üretilip dışarı ihraç ettiğimiz araçlara bile kimse dönüp bakmaz.Onun yerine alabileceğimiz en lüks ithal araçları almaya çalışırız hatta bu şartlarda bile ona çalışıyoruz.Uzun vade de bu kazık dönüp bize giriyor tekrar umurumuzda bile değil.Türk insanı olarak bu kafa yapısında olduğumuz sürece ithalatı frenlemenin en iyi yolu bence bu vergiler.Yoksa şu anki cari açığı mumla ararız.Benim açımdan yapılan yanlış ise Yurt içi üretilen araçlara avantaj sağlanmaması (ister vergisini bir miktar düşür ,ister ithal aracın vergisine extra getir). Birde Gümrük birliği nedeni ile Vw gibi araçların satışı üzerine bir şey koyulamaması.Bunun yolu da halkın bu konuda duyarlı olması ama oda tok kapı sesine kurban gidiyor.Hasılı bu vergiler olmasa parayı olduğu gibi dışarı akıtacağız gibi duruyor.
Sorun Toyotanin 1.8 arac uretmesi mi?Yoksa devletin cevreci araclari desteklememesi mi?Toyotanin fabrikasi Tr de olmasa pazarina bile girmez.Zaten satiyorlar Tr cokta umurlarinda idi.
kesinlikle katılıyorum. vergiler böyle olduğu halde yollar arabadan geçilmiyor, vergiler düşse ne olur acaba? en mantıklısı Türkiye'de üretilen araçlara vergide kolaylık getirilmeli ithal araçlara ağır vergi yatırımları getirilmelidir. dış ticaret açığımızı bu şekilde kapatmış oluruz.
kesinlikle katılıyorum. vergiler böyle olduğu halde yollar arabadan geçilmiyor, vergiler düşse ne olur acaba?
Ama atladığınız kısım şurası, bu vergiler alındığında da paramız yurt dışına çıkıyor, tek fark yurt dışına çıkan para kadar (hatta çoğu zaman daha fazlasını) vergi ödenmesi, yani vergilerin yüksek olması demek yurt dışına çıkan paranın azalması anlamına gelmiyor,
Buna itirazım var doğal olarak..Şu vergi sistemi ile mesela ithal araç satışı 100 adet ise ve bunun %50 si yurt dışına gidiyor ve %50 si ülkede kalıyorsa vergi herkesin istediği seviyeye insin ithal araç satışı 500 adet olur ve %50'si yine yurt dışına gider buda 250 birim demek.Bir zarar buradan diğeri de 500 adetten elde edilen vergi %10 olsa yurt içinde kalan para değişmiyor hatta bizim halka kalsa o miktar bile fazla olduğuna göre orana göre zarar etme ihtimali bile var.Bu durumda vergi rejimi herkesin istediği şeklide değiştiğinde sadece ithal araçta cari açık 5 misli artarken aldığınız vergi ya aynı kalacaktır yada cüzi artacaktır.Yine söylüyorum bana kalsa ;1: İthal araç vergisini (binek ve lüks) daha da arttırırım.2: iş makinesi ,ağır vasıta araç ithalatını için ya yurt içi üretim ortaklığı şartı koyarım yada onunda vergisini yerli üretime avantaj sağlayacak seviyeye çekerim.3: Kamu alımlarında (Başta bürokrat ve bizi yönetenlerin çok sevdiği) yurt dışı ithal araç alımını kesinlikle yasaklarım.Belediyeler gibi bunun etrafından dolaşacak kurumlara da ağır ceza ve denetleme uygularım.4:Yurt içi üretim olan araç alımında vergi avantajı sağlarım.5:(Daha uygulanıp uygulanmayacağı belli değil ama) Üretilecek Elektrikli otomobil için vergiyi sıfırlarım yada çok cüzi tutarım.Yurt dışı üreticileri de ülkede fabrika kurma ve vergi avantajı sağlayarak hem iç pazara hemde dış pazara satış kolaylığı getiririm ki uzun vade de en büyük ihraç kalemimiz otomotiv ihracatı elektrikli otomobil yüzünden zarar görmesin.
Vergiler düşünce herkes koşarak gidip araba alacak hali yok, konuya sadece otomobil gözüyle bakmak çok yanlış bana göre, vergilerin düşmesi demek halkın alım gücünün yükselmesi demek, şu an en çok tüketilen ürünler ne ise aynı oranda tüketilebilirliğinin artması, amiyane tabir ile "et alamayan" adamın "et alabilmesi" demek..."Mantıklı" dediğiniz şekil rekabeti yok eder, ülkemizde yerli otomobil üretimi yapan "yerli firma" yok, dolayısı ile yabancı firmaların yatırımlarını çekmesine, dolayısı ile kısıtlı olan montaj sanayisinin de bitmesi noktasına, istihdamın azalmasına sebep olarak zaten o ürünleri alabilecek olanların alamayacak hale gelmesine sebep olacaktır.Konuya sadece otomobil olarak bakmayın, fotoğrafa geniş açıdan bakın lütfen.