0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Hosbulduk Umit Bey. kilometre 203 binde duz vites 1.6 motor. Akslarda sorun oldugunda direksiyonu tam kirip hareket ettiginde anlasiliyordu yanlis hatirlamiyorsam. Bunda oyle bir sikinti yok. Normal kullanista bile sikinti yok en cok rampa yukari giderken vuruyor tikirti sesi. Yani motor sarsildiginda bir yere carpiyor gibi ayni ama kac defa kontrol ettirdim vurdugu hicbir yer yok.
motor yağı ne kullanıyorsun?
Atilla abi yerinde gaza bastığında yapmıyormuş yağdan olacak gibi durmuyor sadece yolda giderken oluyor yazmış
Ümitciğim yağın kalitesini ve viskozitesini bilmekte fayda var, yataklar yükte daha fazla zorlandığından yağdanda olabilir diye düşünüyorum.
Merhaba, bende aynı dertten muzdarip olduğum için konuya katılma ihtiyacı hissettim müsadenizle.1.4 lpg siz corollamda 2 bakimdir 10w40 tan 5w40 â geçtim. Yokuş yukarı 4 veya 5. Viteste giderken 2000~3000 devir arasında tirr tirr şeklinde bir ses yapıyor. Düzde giderken pek yapmıyor, manifold sesi olabilir diye düşünüyorum ama bir kaç ustaya gösterip emin olmak istiyorum. Fikir verebilecek olan tecrübeli arkadaşlardan yardım rica ediyorum bende.
Teşekkür ederim Ümit bey, yağ seviyesi de üst çizginin 2~3 mm üzerinde gibi. Bakım yapılalı yaklaşık 3500 km oldu sanırım, acaba yağa acımayıp boşaltıp 10w40 mi koysam tekrar.
harun bey anladığım kadarıyla rampa yukarı yapan normal yoldada yapar gaza yüklendiğiniz zaman yapıyorsa aks lardaki sorundan sallar aracı ve o anda hareketli parçalar ses yapabilir iyi bir öndüzenciyle beraber yol testi yapın ve dönüşte kanalda incelesin arızayı bulacaktır
Hocam yag olarak mobil 5-40 kullaniyorum.91kw 2008 1.6 corolla comfortta onerilen yag tam olarak hangisi acaba degistirip onu dolduruyum. Belki ondansa degistirmis oluyum 2bin km kaldi degisimine zatenHarun kardeşim bu yağ değişiminde mobil1 10w60 yağ kullan böylece motor ihtimalini devre dışı bırakırsın. eğer yine yaparsa emme manifoldunu kontrol ettir, plastik manifoltların ses yapması gibi bir kronik arıza var onunda çaresi vida atmak, toyota ile uğraşan tamirciler bilir..
Abi 10-60 çok olmaz mı. pek anlamam ama önerilen yağda 5-30 yazıyor kitapçığında. gerçi kitapçıkta 1zr-fe motor için yazmış ben motora baktım 1zr-e12 yazıyor. 1zr-e12 motora göre hangi yağ kullanılır onu da bulamadım açıkçası
harun bey herhangi bir Toyota yetkili servisten TLF la öğrenebilirsiniz ve orjinal yağın fiyatını da alabilirsiniz yarın sabah arayın ruhsat yanınızda olsun şasi no istiyecekler sizden yağ numarasını sorun öğrenirsiniz şu olur bu olur demeyle olmaz tabiki yağ konusunda tecrübeli abilerimiz var forumda Toyota kolayına arıza çıkaran bir araç değil insan hatası olmadıkça uzun soluklu kullanıcılar var tanıdığım ama bütün bakımları düzenli uzman kişiler tarafından yapılmış ve özenle korunmuş ve hangi araç olursa olsun yağ motorun canıdır o mühendisler boşuna o kadar ARGE çalışması yapmıyor boşuna kafa patlatmıyor her motorun ayrı sıkıştırma oranı vardır yatak ve sibob boşlukları vardır yağ çok ince veya kalın olursa aşınması dahada çabuk olur ayriyeten toyotaların karter içinde bulunan yağ pompası eleği çok sık olduğu için ne üdüğü belirsiz marka yağlar veya çok kalın yağlar kullanmaktan kaçınılmalı veya çok ince viskoziteler ısındığı zaman dahada inceleceği için yağlama görevini tam yapamayacaktır ve motordaki aşınmalar dahada artacak aşınma sonucu ortaya çıkan tortu yağ süzgecini tıkayarak yağlamayı yavaşlatacaktır bu tortular gözle görülmese de motor içinde oluşmaktadır araçlarımıza orijinalden vazgeçmeyelim iyi forumlar