0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
yani sizin söylemeniz ile 0w20 den 0w30 a geçin doğru mudur ?
@atilla özdemir (11824) abi senin tavsiyenle mobil 1 fs 0w40 a geçtim bu bakımda 40.000 bakımımı yaptım bundan sonrada 0w40 la devam etmeyi düşünüyorum ama aracım lpg li olmasaydı kesinlikle 0w20 kullanırdım. Teşekkürler saygılar.
Eneos 0/20 parlama noktasi 223 dereceEneos 5/30 parlama noktasi 235 dereceMobil1 5/30 parlama noktasi 200 derece, bu değeri bulduğun site yanlış bilgilendirmiş gibi
MSDS te tam yazilmadi ise yapacak bişi yok.[attach=1]
Ahmet bey burdan anlamamız gereken zannedersem 5/30 yağın 200 C dereceye kadar dayandığımı
Dayanadim ve yine arastirdim,Eneos 0/20 parlama noktasi 223 dereceEneos 5/30 parlama noktasi 235 dereceMobil1 5/30 parlama noktasi 200 derece,Yagin ince olmasi korumadigi anlamida gelmez, daha teknolojik oldudu anlamina gelebilir.Kalin yag daha iyi koruyor ise,Neden gress yag kullanmiyoruz?
Wankel rx-8 ülkemizde satılmaya başladığında motor problemleri yaşama sebebi ise o zamanlar 0w20 yağın yaygın olmayışı. neden örnek veriyorum? 11.000 devir çeviren araba 0w20 kullanıyor
Mazda RX8 kullanıcı el kitabı 8-12'de Recommended Oil - motor yağı olarak 5W-20 kullanılmış. Bu şu anlama gelir, eğer yaşadığınız yer Yazın 40.C + ise RX8'inizde 5W-30 veya 5W-40 kullanabilirsiniz. Kışlık viskoziteyi daha düşük olan viskozite ile değiştirebilirsiniz ama yaşadığınız bölge sıcak ise önerilen viskoziteyi o bölgeye uyumlu viskoziteye yükseltmelisiniz.https://www.mazda.ca/globalassets/en/pdf/manuals/rx-8/2009_rx-8_om_eng.pdfİşte haber budur: 0W-16'yı abd piyasasına 1.5 yıl önce süren Eneos 0W-8'i çok yakında satışa çıkaracağını açıklamış.E bundan sonra 0W-20 nin eski teknoloji motorlar için olduğundan bahsedip, artık yüksek performanslı motorlarda 0W-8 kullanırız, hayırlı olsun.//www.youtube.com/watch?v=w7PYAWkscD4
E bundan sonra 0W-20 nin eski teknoloji motorlar için olduğundan bahsedip, artık yüksek performanslı motorlarda 0W-8 kullanırız, hayırlı olsun.
-Kılavuzlarda LPG olayı hiç yazmıyor,tavsiyeler benz/dizel için geçerli.-şu vizkozite lpg de iyi korur fikrini neye göre veriyoruz veya lpg li araç neden 0-20 kullanamaz diyoruz?
Motor üreticileri LPG için motor geliştirmemişler ve geliştirmeyecekler de çünkü petrolün gazının kaybolması demek o petrolün kalitesinin düşmesi anlamına gelir. Türkiyedeki petrol yatakları en az ırak yada suudi arabistandaki rezervler kadardır fakat ülkemizdeki bu petrolün gazı içten yanmalı motorun icadından binlerce yıl önce çatlaklardan kaçtığı için sıcak asfalt gibi olmuştur, çıkarılması çok pahalı ve kullanılabilecek hale getirilebilmesi ayrı masraflı olduğundan hiç bir alanda kullanılamayacak kadar pahalıya gelir.5W-30 kullanması gereken benzinli bir motoru, 0W-20 nasıl koruyamaz ise, aynı motor LPG ile çalıştırılırsa 5W-30'da koruyamaz, sebebi LPG'nin yüksek ısısıdır. LPG'li motorlarda yazlık viskozite daha kalın olmalıdır.
LPG ısısının yüksek olduğunu gösteren bir çalışma var mı?