0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Az önce toyota türkiye ile görüştüm 0w20 5w20 ve 5w30 kullanabilirsiniz herhangi bir sorun yaşamazsınız denildi. 0w20 zararlı olsaydı neden o zaman sıfır km iken 0w20 dolduruyor fabrika hem antalya, şırnak diyarbakır sıcağı gibi yerde kullandırıyor ? Neden honda 0w20 servislerinde dolduruyor
Disarisi 50 derece isede,Disarisi -40 deredece isede,Termostay 87 derecede acilip motoru sogutuyor.Nedir bu 0/20 Turkiyeye uymaz sacmaligi anlamadim gitti.
Ahmetciğim Ufuk arkadaşımızın yağlarla ilgili yayınladığı videouy izle o zaman 0/20 nin koruyuculuğunu görürsün.
Valfmatik motorlarin patir patir matikleri bozuluyor.Suan kadar gorulen sebep hatali yag kullanimi.
0w20 kullanılmasından mı ? yoksa 5w30 kullanılmasından mı ?
X/40 a uygun degil matik motorlar,Kullanim klavuzundada yag bulamaz iseniz 5/30 koyun ama devam etmeyin diyor.
kullanma kilavuzunda 0w 20 kullanin dedigi icin be 2 sene bu yagdan kullandim . simdi aracin motoruna bu numara yag zarar verdi ya subaplar ya eksantrik mili ya motor yatagi tam zarar nerde bilmiyorum. yapilacak masraflari belki motor degisimine kadar gidebilir toyotaya odetebilir miyim sonucta kullanma kilavuzuna uydum ben
Burada bu konu bazı bilgiler ve kısmi tecrübeler ile tartışılıyor. Diğer şartlar aynı iken örneğin 0w20 ile 0w40 karşılaştırması yok. Ufuğun videolar bu konuda kısmen fikir veriyor.Adım adım gitmek daha mantıklı olacak.Yağ sadece yağlama görevini yapmaz, aynı zamanda kimi aksamları soğutur (ısıyı, motor içinde temas ettiği bölgeden uzaklaştırır). Motor soğutma sıvısı ile hem ısınma, hem ısı bertarafı yönünden benzer ancak tam aynı özellikleri göstermez. Motor soğutma sıvısı ısındığı halde, motor yağ hacmi ve sistem yapısına bağlı olarak motor yağı daha geç ısınır.Tamamen kuru haldeki iki metalin arasındaki sürtünmeyi o metallerin yüzey şekilleri ve uygulanan dikey kuvvet etkiler. Aralarındaki teması önlemenin yolu yağ kullanmaktır. Yağ aynı zamanda sızdırmazlık görevi de görür (bir çeşit conta). Yağın viskozitesi, dikey kuvvet dayanımını belirler. Sıcaklıkla ters orantılıdır. Ayrıca yağın yoğunluğu da vardır. Bu, atalet ile de doğrudan ilgilidir. Daha yoğun sıvı, hareket için daha fazla güce ihtiyaç duyacaktır.Dönüşümde, motora giren yağ ile çıkan yağ ısısı farklıdır (bunu testle de ortaya koymak doğru olur).
Konu içinde Honda kelimesi geçtiği için cevap vermek zorunda kalıyorum.Honda Civic Kullanıcı Kitabı sayfa 459Servis hatırlatma sistemi bulunmayan modeller yani göstergede servis ışığı vs uyarı olmayan Türkiye araçları.Orjinal Honda Motor YağıAPI servis sınıfı SM veya daha yüksek dereceli yakıt tasarruflu yağ.0W-20 Orjinal Honda motor yağı daha az yakıt kullanmaya yardımcı olması için formüle edilmiştir.Fakat tabloda gösterildiği gibi (0W-30, 5W-30, 10W-30) ortam sıcaklığınıza uygun viskoziteli bir motor yağı kullanınız. Toyota servisleri, Hybrid dahil 5W-30 kullanmakla doğru karar aldı.Honda, kendi kitapçığını henüz detaylı incelemediği için olaya popülist yanaşıyor.Ben şu an 0W-40 ile devam ediyorum ve gidişat çok iyi. 0W-20, hybrid veya konvansiyonel motorlarla, ilk marştan sonra sadece 3 - 5 sokak öteye yol katedip sonra akşama aynı şekilde eve dönüyorsanız veya kışın yaşadığınız bölge -30'lara düşüyorsa (yani Yazın max 28 - 30.C oluyor anlamına gelir) yakıt tasarrufu yaparken motorunuzu korumaya yardımcı olacaktır. Fakat, ilk marştan sonra saatlerce trafikte dur kalk veya Kış ve Yaz yüksek süratlerle 40.C altında uzun yol gibi şartlardaki motoru korumanın yolu, yazlık viskozitesi en az 30 veya 40 olan 5W-30 veya 0W-40 gibi viskoziteler seçmelisiniz.LPG olan motorlarda ise 0W-40, 10W-40 veya 10W-60 gibi viskoziteler kullanılmalıdır.Daha önceden vermiştim ama viskozitelerin görev görebildikleri sıcaklıklarını tekrarlamak istiyorum;0W -30C 20 30C 5W -25C 30 40C10W -20C 40 50C15W -15C 20W -10CKışlık viskozite kalınlaştıkça yazlık viskozitenin max dayanma ısı değeri artış gösterir.
bi arkadas vardi 1.3 motorlu corolla ile accorlarin mercolarin eline veriyorum diyordu ozellikle de sabuncubeli rampasinda devirli gidince arabanin cekisi iyi diyordu onu hatirladim biran.anil kardesim 0-20 ile sana mutluluklar hayirli kullanmalar dilerim ama sunu tekrar soyluyorum simdi olmasa bile kullandigin yagdan dolayi ilerleyen zamanda motorda mutlaka sorun sikinti cikacaktir. insallah cikmaz tek temennim ama bu yag bizim memleket sartlarina gore degil. tekin abinin de yazdigi gibi arabaya binip 10 dk yol gidip geliyorsaniz iyi sorun yok. ama senin gibi agresif ve devirli kullanan biri icin bu yag motora zarar verir gorevini icra etmez.