0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
BEN YAŞAMIŞTIM MOTUL 0W 20 SONRASI SUBAPTAN GELEN SES İLE İLGİLİ SIKINTIYI. SES GELİNCE YAĞ ARAYIŞINA GİRDİM. TOYOTANIN SİTESİNDE A1B1A5B5 SAE 5W 30 OLMASI GEREKTİĞİ YAZIYORDU. TÜM BU ÖZELLİKLERDE LIQUI MOLY 5W30 Motor Yağı Tam Sentetik TOP TEC 4300 ALDIM BİRAZ PAHALI DİĞER YAĞLARA GÖRE. BU YAĞI KOYALI 4 AY OLDU. ŞU AN SUBAPLARDAN SES GELMİYOR. ERKEN MÜDAHALE ETTİĞİMİZ İÇİN KURTARDIK GALİBA. HAMDOLSUN. BU YAŞADIĞIM UMARIM 0W 20 KULLANAN VE SAVUNAN ARKADAŞLARA FAYDASI OLUR. ŞUNUDA BELİRTEYİM LIQUI MOLY 5W30 ARACIMIN PERFORMANSINI ÇEKİŞİNİ ARTIRDI. ARACIMI TANIYAMIYORUM İYİKİ BU YAĞI KEŞFETTİM DİYORUM . PARANTEZ İÇERİSİNDE YAĞ DEĞİŞİMİNDE AYNI MARKANIN MOTOR TEMİZLEYİCİSİNİ KULLANDIM VE BENZİN DEPOSUNA DA REKLAM YAPMIŞ GİBİ OLACAĞIM GALİBA AMA AYNI MARKANIN ENJEKTÖR TEMİZLEYİCİSİNİ KOYDUM. SONUÇ MÜKEMMEL
Açıkçası hakikaten bunaldım. 0w20 diyen tarafta var 5w30 diyen tarafta var. 0w20 diyen taraftan toyota ustası var 5w30 diyen taraf ise kullanıcı ve yorumcu. Arada kalanlar ise daha bu konularda daha yeni deneyim edinmiş insanlar yani benim gibi insanlar arada kalıyor. Konu belli bir yere kadar geliyor fakat bir seviyeye gelince iki tarafta konuyu kapatıyor. Olan biz forum kullanıcılarına oluyor. Hiç kimse kusura bakmasın hepiniz abim kardeşimsiniz ama bir konuyu çözüme ulaştıramıyorsanız lütfen o konudan bahsetmeyin. Bu arada @Ümit ŞAHANTİMOR (39478) ümit abi bakım zamanı yeni geldi 0w20 devam mı 5w30 mu bu konuda çok arada kaldım fazlasıyla
Anıl ben bilgim dahilinde sana daha öncede yazmıştım ,ama bu işin Piri üstadı @Ufuk Sönmez (16363) bey Toyota standartlarını karşılayan 0/20 yağ kullanabilirsin zaten kitapçıkta bu şekilde yazıyor eğer 0/20 bulunamıyorsa 5/30 kullanabilirsiniz ama bir sornaki değişimde 0/20 koymalısınız yazmakta.Kış aylarında sabah ilk çalışmada ilk numara nekadar küçük olursa okadar rahat yağlama olur ,tabi yinede sana kalmış bir durum bu kendi aracımdan örnek vermek gerekirse daha önce Shell 10/40 kullanıyordum araç fazla eksiltiyordu Usta'nın tavsiyesiyle Castrol 10/40 koydum eksiltme normal seviyeye geriledi 10 binde 2 lt ye düştü sende Toyota standartlarını karşılayan doğru yağ ile (0/20) değişim yapabilirsin.Bu konuda motul çok övülüyor ,son olarak ufuk bey bizden çok daha bilgili bu konuda benim için ufuk Bey'in görüşü konunun belirleyici cevabı olabilir konuya net cevap verilip sonuca bağlandıktan sonra sadece yoruma kapatılabilir bilgi kirliliği olmaması açısından ve daha sonraki okuyanların faydalanması açısından.
Daha önceden vermiştim ama viskozitelerin görev görebildikleri sıcaklıklarını tekrarlamak istiyorum;0W -30C 20 30C 5W -25C 30 40C10W -20C 40 50C15W -15C 20W -10CKışlık viskozite kalınlaştıkça yazlık viskozitenin max dayanma ısı değeri artış gösterir.
Arkadaşlar tüm sayfayı baştan sona okudum ama bir özet göremedim. Başıyla sonu arasında farklar var kafa karman çorman oldu İzmir için konuşursak, kışları öyle pek - derecelere inmez. Yazları 40-45 dereceyi buluyor hava. Ben hangi yağı kullanmalıyım. Araç benzinli lpg yok.Bu bilgilere dayanarak. 0/40 mı olması gerekiyor?
0w 20 motor yağı motoru korumaz su gibi......... diyen arkadaşlar olmuş yavvvvv arkadaşlar bu yağlar API SN yani şuan piyasada satılan binek araçlar için üretilmiş en iyi koruyuculuğa sahip yağ neye göre korumaz diyorsunuz anlamak çok zor. Ayrıca 0w 20 yağın 5w 30 yağa göre ısı dayanımı daha fazladır ve pistonlarda oluşan ısıyı motor bloğuna daha çabuk aktarır yani piston içi ısı daha çabuk düşer. (örnek olarak bir tabak çorba mı? yoksa bir tabak su mu? daha çabuk soğur. Benim aracım 1.6 mds ve lpg'li ben 0w 20 yağa devam edeceğim çünkü hem mantığım hem bu aracı üreten mühendis böyle diyor. ''Efendim sanayideki usta bu yağ ince kullanma dedi'' arkadaşlar aynı ustalar daha 3-5 sene öncesine kadar otomatik şanz. yağı değişmez bunlar kapalı sistem dedikleri için bir çok insan şanzıman indirmişti. O zamanlar bu ustalar bütün araçlarda 10w 40 yağ kullandıkları için bu gün söylediklerini 5w 30 ve muadil yağlara söylüyorlardı çünkü alışkanlıkları öyleydi. Ancak teknoloji alışkanlık ve durağanlık değil sürekli gelişiyor ve değişiyor bu ustalar artık ustalarından öğrendikleri alışkanlıklarını ve teknolojiyi harmanlamayı öğrenmeliler.
Benim bildiğim motorlarda soğutma için su ve antifiriz kullanılıyor.Yağ özelliğinde ise kışın akışkanlığa gösterdiği direncin düşük olması, yazın ise akışkanlığa yüksek direnç göstermeli, en iyi yağ ilk rakam düşük, ikinci rakam yüksek olmalı mesela 0w40..İklim önemli yazın 40-45 C görülen yerde ikinci rakamı 20 olan bir yağ kullanılmamalı.Standartları boşuna koymamışlardır.Ülkemizde güney de 10w40, kuzey ve doğuda 5w30 yeterli bence.Gönül ister 0w40,5w40,10w60 kullanmak ama pahalı olur.
Merhabalar bugüne kadar hep ertelemekten sonucu ve sesin kaynağını bulamadım buraya da yazamadım bugün sanayiye gittim. Ustaya V kayısı tarafından ses geldiğini söyledim. Bana V kayısı ve v kayısı gergi kasnağı değişmesi gerektiğini söyledi yani benim ses sorunum. 0w20 olduğundan değil V kayışından
Yağında günahını aldın boşu boşuna