0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
138.000 e kadar 1.6 valvematic'te 3-50 kullandım, yoğunlukla Mobil1 Esp , bir kez Motul Econergy 5-30 , bir kez de Eneos 5-30 kullandım.0-30 kullandığım 4000 km yi saymıyorum!Özellikle manuel araçlar, yüksek devirlerde aracını kullananlar, rampalı yerlerde yaşayanlar 0-20 ye bulaşmamalı şimdilik 5-30 dan da şaşmamalı.İleri Km lerde 0-40 NewLife tarzı yağlar tercih edilmeli.Yeni aracımda da 1.6 GDI motorda da 39.000 km den itibaren , Mobil 1 5-30 'e devam ediyorum.
Bu sebeple LPG'nin Turbo motorlarda daha sağlıklı çalıştığı söyleniyor.
TSI motorlara neden takılamıyor Tekin Bey o zaman lpg,takılsada verimli olmuyor veya cng takılması gerekiyor
yahu bu sesin neresinden anladınız motor arızasını ? 5 sayfa tartışmışsınız üstelik ben size tsi 1.4 ün ısındıktan sonraki sesini dinleteyim de sorun neymiş görün. tsi resmen subap ayarı bozuk gibi titreyerek sallanarak çalışıyor ! deli olursunuz
E tabi, aynı enerji miktarını elde edebilmek için benzine kıyasla %20 civarı daha fazla LPG kullanılması gerekli bu da benzin ile çalışmak üzere tasarlanmış bir motorun LPG ısısını soğurmasını imkansız hale getiriyor.1990'lar da Japonların LPG ve CNG çalışmaları mevcut, incelediğimde ilk farkına vardığım motorda kullanılan yağ viskozitesi yüksek olmasına rağmen farklı konumlanan 2 yağ soğutucu, yağ karterinin heatsink şeklinde olması ve muhafazada kartere hava yönlendirmesi olması, segmanların nitrit kaplama, supapların stelite kaplama, silindir kapak contasının çelik olması, su radyatörünün benzinli modelde 4 row iken LPG/CNG modelinde 6 row olması, fan pervanesinin 5 yerine 7 kanatlı olması gibi ilginç değişiklikler vardı, yani kısacası iş öyle taktır LPG'yi bin işi değil.
//www.youtube.com/watch?v=XI3sSxPYqsQTekrar cektim ayni sesi bu neden yapar @Ufuk Sönmez (16363) @Tekin Bozbey (21136) @Mutlu Tekir (30216) @Kaan Kara (29002)
@Mutlu Tekir (30216) bir döndün pir döndün, hoş geldin
Bağlantısını paylaştığım videodaki araçta motor yağ kapağında hangi yağ vizkosite konulacağını yazmışlar. İlginç geldi bana. //www.youtube.com/watch?v=TnS53T3gcPg
Herkese iyi akşamlar konuyu inceledim subab sorunu yaşayan arkadaşa öncelikle geçmiş olsun. Herkes bu sorunun sebebini yağ ile ilişkilendirmiş ancak bizim araçlar için benimde şahsi fikrim uygun olan yağ 0w 20' sn sm ilsac gf5'tir. Bana göre olası sebepler şu şekilde 1-Acaba arkadaşımızın aldığı kutusunda 0w 20 yazan yağ gerçekten 0w 20 mi? çünkü bu konuda çok sahtekarlık var !!2-En büyük subab düşmanı olan lpg sisteminin markası ve ayar durumu ne idi hele konu bizim motorlar olunca bu husus çoookkkk önemli !3-Bu olay zaten olacak olan (şu an servisler de dünya genelinde valfmatik bozulma istatistiklerinin ne alemde olduğunu araştırmama rağmen bulamadım) valfmatik arızasına denk gelmiş olabilir
0w40’a geçmenizin sebebi nedir? Daha önce 5w30mu kullaniyordunhz herhangi bir problemmi oldu acaba
Arkadaşlar ben aracımı (1.6 cvt) 26000 km'de aldım. 03.02.2018 tarihinde 30000 km'de iken 0w20 mobil 1 yağ kullandım şuan aracım 45800 km'de biliyorum yağ bakımı geçmiş diyeceksiniz ama 1 yıl dolmadığı için (bu yağ 30000 km ömürlü) hala değiştirmedim ve yağ da en ufak kararma yok. Bu esnada genel olarak sakin kullanmama rağmen çok devirli agresif kullandığımda oldu en ufak bir sorun yaşamadım ben bu yağa devam edeceğim. Mesaj Birleştirildi: Kasım 06, 2018, 22:57:22Ayrıca illa 0w40 yağ kullanacağım diyenler size önerim ilsac gf5 olmasada enazından ilsac gf4'ü karşılayan Petronas Syntium 7000 XS 0W/40 bu yağı kullanmanızı tavsiye edirim ancak biraz pahalıdır.
Anladığım kadarıyla hiç ILSAC GF5 0W20 kullanmadınız? peki 0W30'u neye istinaden kullandınız ? Ne gibi sorun yaşadınız yada izlenimleriniz nedir?Ek: Aracınız LPG'li mi?