0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Benzinli araçlarda Ham Kül belli bir oranda istenen bir şey aslında, Ham Kül oranının düşüklüğübazı bölgelerde okside etki yaratabilir,
Motor yağları konusunun 130. sayfasından son sayfalara kadar okudum bu konuda değerli ustalarımızın paylaştığı bilgileri de okudum. 0w20 aslında çok güzel bir yağ araca sessizlik katıyor yakıt ekonomisi hakkında pek bir şey diyemem çünkü ne kadar ekonomi sağlasa da türkiye'deki zamlardan dolayı arabanın ne kadar ekonomik olduğunu yağın ne kadar ekonomik yaktığını anlayamıyorum. Fakat 0w20'yi eğer tek babam kullansaydı arabayı evet fazlası ile yeterli olacaktır. sadece ev ile askeri tugay birliği arası kullanıyor. Ama akşamları araba benim elime düştüğü ise yüksek hızlar kesiciler makaslar hiç eksilmiyor fazla sıkıştırmamdan dolayı bana yeteceğini düşünmüyorum aslında eneos varken bunların hepsini yapmama rağmen bu şekilde ses çıkarmıyordu. ne oldu ise motul 8100 eco line kullandıktan sonra oldu ilk başlarda bu kadar ses çıkarmıyordu biraz daha azdı fakat km ilerledikçe artış oldu. Benim düşüncem büyük ihtimal ile motor yağ markasının önemli olduğunu düşünüyorum. bu yüzden dolayı motor yağı olarak tek tercihim eneos'tan başka bir marka olmayacak. fakat 0w20 ile mi devam etsem yoluma yoksa 5w30 ile mi devam etsem açıkçası çok kararsızım biliyorum şahsım adıma konuşuyorum belki başınızı ağrıtıyor olabilirim ama çok çelişki içerisine düşüyorum. @Ufuk Sönmez (16363) @Tekin Bozbey (21136)
Öncelikle güvenlik açısından sürüş tarzını değiştirmelisin sonrasında ise gördüğün her reklama inanmamalısın.Eneos kullanmak istiyorsan, ENEOS PREMIUM HYPER 5W30 TAM SENTETİK API SN, ACEA C3, Toyotanın istediği özellikleri karşılıyor.Bence detox olsun diye doğru markaya ve viskoziteye geçmelisin, 4 bin km sonra yetkili 5W-30'la devam edersin.
10,30 ve 40 bin bakimlarinda 0w20 kullanildi 10 bine kadar zaten fabrika yagi idi 50 bin bakimindan sonra 5w30 kullanmaya devam etsem sikinti yasar miyim ?
fakat 0w20 ile mi devam etsem yoluma yoksa 5w30 ile mi devam etsem
hepinizin tavsiyeleri için teşekkür ederim.peki 0w20 den 5w30 'a geçiş olduğunda bir sıkıntı yaratır mı
Bugun servise gittim ve sesin enjektorlerden geldigini normal bir ses olsugunu soyledilere
İste meshur bozulma adayi parcamiz,Sifiri 4500 tl,1000 tl ye cikmasini bulamiyoruz, bir tane geldi (iste bu) o da bozuk cikti[attach=1]
Sanki konu yağ değilde bu parçanın bozulmaya meyilli olması/ kronik hatalı olması olabilir mi.? Parça koduna bakınca yeni parçaların parça kodu sanki değişik? @Ufuk Sönmez (16363) hocam bakar mısın bu parçada, parça numarası son 2 hanesinde değişme var mı? https://www.amayama.com/en/part/toyota/222a037023
O zaman yağ konusunu boşa tartışıyoruz ki? 5 güncelleme geçiren bir parça muhtemelen ciddi arıza potansiyeli olan ve uyanık Toyotanın son kullanıcıya bozulunca yıkmaya çalıştığı bir parça. O zaman bülten yayınlayıp eski matikleri değiştirmesi gerekir. Yağ bahane bizim lifterler şahane o zaman. Soğuk suları sebilden mi alıyoruz?
sizin lifterlerden de mi ses gelmekte ?
İyi de sistem bütünüyle bu parçadan oluşmuyor ki? Çalışma prensibinin başı yağın en kısa zamanda ve en uzun süre ile basınçlı kalabilmesi temeline dayanıyor,Diğer yandan geliştirmenin nerede yapıldığını bilmiyoruz ki? Kaizen çok farklı bir konudur, ürünün ortada olmadığı halden kullanıldığı an'a kadar ki tüm gelişmeleri kapsar belki ambalajı değişti? Belki ambalajın içine konulma şekli ? Belki malzemesi? Belki üreticisi? Belki üretim yeri? Belki nakliye şekli?Yani kısacası geliştirme demek, illa ki ürün yada tasarım hatalıydı da düzeltildi demek değildir, şayet öyle olsa ve kullanıma bir etkisi olsa Toyota muhakkak bir geri çağırma ile değişim yapardı.
İnşallah kronik değildir zira 2300 km de matik değiştiren arkadaş kaizen bug kurbanı olmuştur diyebiliriz o zaman
Ciddi ciddi Bisiklet araştırıyorum, aşağıdaki forumu tavsiye ederim, ayrıca @Hakan Öztürk (3676) abi de sıkı Bisiklet kullanıcısı https://www.bisikletforum.com/
+ Silindir hacmi aynı iken, eğer Lpg benzine göre yaklaşık %20 daha fazla tüketime sahipse, kuvvetle muhtemel, silindire giren hava (O2) de bu oranda daha az olacaktır. Tabi yakıtların davranışları, hangi noktadan püskürtüldükleri de önemli.