Gönderen Konu: 100.000 KM sonrası insanlardaki algı  (Okunma sayısı 1568 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 745 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
100.000 KM sonrası insanlardaki algı
« : Ağustos 19, 2018, 07:22:31 »
Bir çok kişiye bakıyorum ki 100.000 km ve sonrası araçları hiç bir şekilde tercih etmiyorlar 100.000 km sonrası araçlara ömrünü tamamlamış gözü ile bakılıyor bunun sebebi nedir ? Araç temiz olsa da olmasa da aynı algı hala devam etmekte.

Toyota Club Türkiye

100.000 KM sonrası insanlardaki algı
« : Ağustos 19, 2018, 07:22:31 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '13
  • 220 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: 100.000 KM sonrası insanlardaki algı
« Yanıtla #1 : Ağustos 19, 2018, 10:04:41 »
Yapılan km ile model yılı arasında bir orantı kuruluyor. 2 3 yaşında bir araç ise yıllık 30 ila 50 bin km yaptığından normal bir kullanıcı tarafından kullanılmadığı, aracın ticari bir işte kullanıldığı düşünülüyor. Bunun yanında 100 bin km den sonra aracın maliyet tutan ağır bakım masrafları yaklaşıyor. Haliyle yıpranan parçalar fazlalaşıyor.

Bununla birlikte eğer ki temiz kullanıldıysa, bakımları zamanında ve aksatılmadan yapılmış ise günümüzde bir çok marka araca 250 - 300 bin km sorun çıkarmadan binilebilir. Hatta 1 milyon km yi bir kaç parça değişimi hariç motoruna dokunulmadan geçiren markalar var. Burada ana kriter zamanında bakım ve uygun parça kullanmak. Aracı yıpratmadan zorlamadan kullanmak.

Ben 100 bin km araç alır mıyım? Eğer ki aynı model ve yakın fiyatlı daha düşük km li araç varsa onu tercih ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla&Yaris
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 56000
  • Model Yılı: '17
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: 100.000 KM sonrası insanlardaki algı
« Yanıtla #2 : Ağustos 19, 2018, 11:22:32 »
Bakımları zamanında ve tam yapıldıysa, insan gibi binildiyse 100bin km olması hiç önemli değil. Sadece ağır bakım olarak bilinen bakımların zamanı yaklaşmış ya da gelmiş oluyor, bu da masraf demek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: 100.000 KM sonrası insanlardaki algı
« Yanıtla #3 : Ağustos 19, 2018, 13:03:31 »
Çünkü Türkiye'de kimse aracına doğru dürüst bakmaz.Özellikle satmaya niyetli ise

1:Araç sahibi Orijinal değil bulabileceği en ucuz parçaya yönelir.

2:Periyodik bakım diye bir huyumuz yok.Arızadan arızaya sanayinin/servisin yolunu tutuyoruz.

3:Periyodik değişmesi gereken Fren Direksiyon gibi hidrolikleri geçtim sanayi ustası özellikle otomatik vites yağları için bunlar ömürlük değişmesine gerek yok diyebiliyor.

4:Ülkemizde yol şartları çok kötü.Gelişmiş bir ülkede çukura düşüp yada bozul yola girip arabaya zarar verme riski çok çok azdır.Bizde köy yollarından hallice şehir içi yollar ,çukurlar,Tepeden bozma kasisler v.s varken araç olması gerekenden çok önce yıpranıyor.

5:Araç kullanmayı bilmiyoruz.Motor soğukken gazı kökleyenden tutunda ışığa gelinceye kadar gaza basıp ışıkta frene dibine kadar asılan insanlarız.Hal böyle olunca ne motor ne disk ne amortisör nede diğer ekipman sağlam kalıyor.

6:Özellikle kaportaya boya (nedense) bu ülkede suç işlemek gibi algılanınca kimse kolay kolay ufak tefek kaporta tamiratına girmiyor.Sonrada oradan paslanma çürüme alıp  başını gidiyor.

Yurt dışından gelen bir ustanın söylediği bir kriter var.Adam demişti ki: Yurt dışındaki (Avrupa)150 Bin km'de bir aracın yıpranması Türkiye'deki ancak 200-2500 Bin Km'de ki bir araca denktir diye.Benim elimde bir istatistik yok ama çevreme bakınca az bile söylemiş diyorum usta için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1150 kere teşekkür edildi
Ynt: 100.000 KM sonrası insanlardaki algı
« Yanıtla #4 : Ağustos 19, 2018, 20:00:34 »
hamza bingöl bey durumu tam olarak özetlemiş.100.000 km deki araç ekonomik ömrünü tamamlamış görünüyor.firma kitaplarında periyodik bakım km çizelgelerinde 160.000 km ye kadar görüyorum.o sıralarda araba baştan yenilenme sürecine giriyor,33.000 adet parçası olan bir otomobilin ileri km lerde yürütülmeye çalışılması oldukça maliyetli,riskli ve zaman alıcı,,ancak 0 km araç almakta artık rüya oldu,bu nedenle bu sıkıntıları yaşamaya devam edeceğiz.yıllar önce 2 el bir arabaya 16 yıl biniyorduk,iş için 1.5 milyon km yapmış r 12 leri kullanıyorduk,eski günler geri geliyor.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: 100.000 KM sonrası insanlardaki algı
« Yanıtla #5 : Ağustos 20, 2018, 00:15:45 »
hamza bingöl bey durumu tam olarak özetlemiş.100.000 km deki araç ekonomik ömrünü tamamlamış görünüyor.firma kitaplarında periyodik bakım km çizelgelerinde 160.000 km ye kadar görüyorum.o sıralarda araba baştan yenilenme sürecine giriyor,33.000 adet parçası olan bir otomobilin ileri km lerde yürütülmeye çalışılması oldukça maliyetli,riskli ve zaman alıcı,,ancak 0 km araç almakta artık rüya oldu,bu nedenle bu sıkıntıları yaşamaya devam edeceğiz.yıllar önce 2 el bir arabaya 16 yıl biniyorduk,iş için 1.5 milyon km yapmış r 12 leri kullanıyorduk,eski günler geri geliyor.
sıkıntı yok Tokay abi biz bu memlekette ne arabalara bindik sizinde dediğiniz gibi renolar murat 124 ler hâlâ çalışıyor bizim Gaziantep sanayimiz var adamlar sıfırdan blok döküyor demirin eskisi olmaz yeterli bakımlı olsun eskiden 50 60 binde motor yeni açılıyor derlerdi ustalar şimdi millet tutturmuş 100 bini geçmiş bu araba alınmaz niye 99 bin olunca alınıyormu tamamen algı meselesi demir bu eskir değişir elektronik.ömrünü doldurur değişir sıkıntı yok artık parça bol gezen çakal yatan aslandan iyidir adamlar 750000 de Linea getirdiler daha motora anahtar değmemiş sadece rutin bakım ticari taksi birde
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 670 kere teşekkür edildi
Ynt: 100.000 KM sonrası insanlardaki algı
« Yanıtla #6 : Ağustos 20, 2018, 23:47:05 »
durumum düzelince anladım ki uğraşmak istemiyorsun. sanayiye girince oradan çıkmak , ustaya dert anlatmak büyük sıkıntı.
garanti bitince güven duygusu bitiyor. malın arkasında kimse yoksa çıkacak arızayı kim üstlenecek ?

eski arabam olsa mekanik sorun olmadıkça yolda kalma ihtimalim yoktu. şimdi arabaların her yeri sensör. korkuyorum. endişeliyim.

ekonomi yapmak için arabanın suyu çıkana kadar kullanmak isterdim ama arabaya ayıracak bir miktar param varsa bunu sorunsuz binebileceğim , daha ekonomik ve oyuncaklı ve tabiki "yeni" makine almak için ayırabilirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Matematik öğretmeni
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 245000
  • Model Yılı: '09
  • 20 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: 100.000 KM sonrası insanlardaki algı
« Yanıtla #7 : Ağustos 21, 2018, 07:51:54 »
şahsen bu güne kadar 100.000 km alyında araba almak nasip olmadı. son 2 aracım da dizel hatta albea olanını 200.000 km'de aldım. şimdiki arabam da otomatik. bu arabaları sadece rutin bakımlara götürmekten başka ciddi bir masrafla karşılaşmadım. şimdiki araba da 200.000 km'ye yaklaştı ama 2 sene önce aldığımdaki zamandan bir farklılık yok. zaten sıkıntılı araba binince kendini belli ediyor her anlamda.
benim gibi elindeki parayla olabileceğin en iyisine binmek için km kıstasından fedakârlık yapmak şart. çünkü emsallerinden %30 düşük km araçlar emsallerinden %10 pahalıya satılıyor. hele bir de boyasız değişensiz ise adam 0km araba parası istiyor.
2009 BMW 320D PREMIUM
2009 Corolla d4d Elegant mmt 2009 Fiat Albea Multijet, 2005 Yaris 1.0,  1996 Ford Escort 1.6 CLX 1995 Corolla 1.6 xei

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 96000
  • Model Yılı: '15
  • 67 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: 100.000 KM sonrası insanlardaki algı
« Yanıtla #8 : Ağustos 21, 2018, 09:51:46 »
Merhabalar forum sakinleri. Sıfır arabaya herkes binmek ister. Hatta yeni model duyurulunca 6 aylık arabayı satıp bayiden sipariş vermeyi de. Ancak optimizasyon denilen bir şey var hayatta. Beklentilerimizi karşılayan araç ne kadar ucuz ise o araç alınır haliyle. Beklentiler işin içine girince de bu denklem sıkıntılı bir hal alıyor. Beklenti eşittir "Yeni" ise işte o noktada tüketmek üzere programlanan varlıklar haline geliyoruz. Bence 100.000 km'de firmaların belirlediği bir psikolojik sınır. İnsanları tüketmeye iten bir sınır. Bakımları zamanında yapılan, tüm sorunları vaktinde giderilen her araç sorunsuz ve "ucuz" olacaktır. Tüm forum üyelerimizin bayramını kutlarım. Saygılarımla.
2015 Avensis 1.6 D4-D Advance - 2007 Hyundai Accent Era (2001 Avensis D4, 1993 Corolla 1.6 XL AE101)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: 100.000 KM sonrası insanlardaki algı
« Yanıtla #9 : Ağustos 21, 2018, 22:43:42 »
Merhabalar forum sakinleri. Sıfır arabaya herkes binmek ister. Hatta yeni model duyurulunca 6 aylık arabayı satıp bayiden sipariş vermeyi de. Ancak optimizasyon denilen bir şey var hayatta. Beklentilerimizi karşılayan araç ne kadar ucuz ise o araç alınır haliyle. Beklentiler işin içine girince de bu denklem sıkıntılı bir hal alıyor. Beklenti eşittir "Yeni" ise işte o noktada tüketmek üzere programlanan varlıklar haline geliyoruz. Bence 100.000 km'de firmaların belirlediği bir psikolojik sınır. İnsanları tüketmeye iten bir sınır. Bakımları zamanında yapılan, tüm sorunları vaktinde giderilen her araç sorunsuz ve "ucuz" olacaktır. Tüm forum üyelerimizin bayramını kutlarım. Saygılarımla.
merhabalar Bora bey sizlerinde bayramı mübarek olsun hâlâ Avensis duruyor sanırım bu konudaki en iyi tecrübe sizde olmalı MAŞALLAH sizin araç baya km yapmıştı diye hatırlıyorum ve daha lpg yoktu herhalde gerçi benim emektar da az değil kmsi dediğiniz gibi herşey bakımla alâkalı kullanım şartları belirleyici oluyor 750 bin km tıkır tıkır çalışan Linea var adam daha motoru rutin bakım dışında elletmemiş ama bütün bakımları düzenli olarak serviste yapılmış bide bu araç ticari taksi düşünün gerisini eskiden büyüklerimiz demirin eskisi olmaz derdi bide boya takıntısı öğretildi millete arkasından km derken liste uzadı gitti her zaman derim gezen tilki yatan aslandan iyidir
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 745 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: 100.000 KM sonrası insanlardaki algı
« Yanıtla #10 : Ağustos 21, 2018, 22:46:24 »
sıkıntı yok Tokay abi biz bu memlekette ne arabalara bindik sizinde dediğiniz gibi renolar murat 124 ler hâlâ çalışıyor bizim Gaziantep sanayimiz var adamlar sıfırdan blok döküyor demirin eskisi olmaz yeterli bakımlı olsun eskiden 50 60 binde motor yeni açılıyor derlerdi ustalar şimdi millet tutturmuş 100 bini geçmiş bu araba alınmaz niye 99 bin olunca alınıyormu tamamen algı meselesi demir bu eskir değişir elektronik.ömrünü doldurur değişir sıkıntı yok artık parça bol gezen çakal yatan aslandan iyidir adamlar 750000 de Linea getirdiler daha motora anahtar değmemiş sadece rutin bakım ticari taksi birde
Tempralarda 200.000 KM Kuş serisinde ise 10.000 KM Sonrası sıfırlanıyordu o aklıma geldi kuş serisinde çok var 45 binde full orjinal diye millete kakalayan :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: 100.000 KM sonrası insanlardaki algı
« Yanıtla #11 : Ağustos 21, 2018, 23:39:39 »
Tempralarda 200.000 KM Kuş serisinde ise 10.000 KM Sonrası sıfırlanıyordu o aklıma geldi kuş serisinde çok var 45 binde full orjinal diye millete kakalayan :D
Anıl bey evet kuş serisinde dediğiniz gibi 100 bin sonrası sıfırlar ama 45 bindeki araç her halinden kendini belli eder zaten çok bindim onlara her huyunu bilirim komşumda 2000 modeli var araç 48000 de hâlâ fabrika etiketleri duruyor üstünde adam arabayı binmelik değil garajlık almış araç yılda toplasan 10 sefer ancak çalışıyor geçen yıl baktım lastikler dahi orijinal dı daha paraya kıydı değiştirdi herhalde yoksa yolda yürümez o halde adam oğluna bile vermiyor aracı düşünün gerisini son olarak araç yol yapmayla eskimez bakımsızlıktan eskir iyi forumlar
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '02
  • 171 kere teşekkür etti
  • 246 kere teşekkür edildi
Ynt: 100.000 KM sonrası insanlardaki algı
« Yanıtla #12 : Ağustos 22, 2018, 01:24:31 »
220bin kmde corolla kullanıyoruz araç km ve yıl itibariyle yorgun izlenimini uyandırsada gayet diri durumda yolda gidişatı gaz tepkileri yıpranmayan bir iç mekan ile bi 200bin km daha yapar güven duygusunu bana veriyor km takıntısına gerek yok düzgün kullanılmış araç kmsi yüksek olsada kendini belli ediyor zaten.