Gönderen Konu: DPF-Esp- Motor arıza ışığı- Çekişte kayıp  (Okunma sayısı 5095 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 25 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
DPF-Esp- Motor arıza ışığı- Çekişte kayıp
« : Ağustos 16, 2018, 14:41:01 »
Baya bir detaylı anlatacağım arkadaşlar. İki konuö var ilki DPF.
Yaklaşık 2 ay önce DPF lambamla motor arıza lambam yandı. Hemen otobona geçip yarım saat 60km/s hızla sürüşe geçtim. 3000 devir bandında kullandım. Sönmedi. Mecburen eve geçmek zorunda kaldım. Ertesi gün servise götürdüm. DPF niz tamaemn dolmuş. Boşaltımda yapamıyor araç rejenerasyon yapılacak denildi. Tamam dedim. Yapıldı. Aradan 1 ay sonra tekrar yandı ışıklar. Tekrar gittiğimde şehir içi çok kullanmayın gibi bi cümle sarf edildi. Ondan dolayı tıkanabilirmiş yakıt istasyonununuz değiştirin denildi. Ki 2. Kez gititğimde farklı istasyondan almıştım.. Neyse tekrar rejenerasyon yapılacak ama komple değişmesi gerek dendi sistemin. Egzozla beraber değişiyormuş 3.500 tl bi fiyat çıkardırlar. Benim anlamadığım kendi kendine kırum temizleyen bir aracın DPF Sisteminin değişmesi. Şehir içinde kullanmayın denmesi. Neyse şuan dpf ile ilgili bi sorunum yok ancak fikir almak istiyorum bu konuyla ilgili.

Diğer konum dün iş çıkışı yoldayken birden ESP ışığı ile arıza lambası yandı. Çekiş düştü. Eve geldim akşam tekrar bakayım dedim esp ışığı sönmüştü. Sadece arıza lambası yanıyordu. Bugün servise götürdüm. Turbo hatası denildi. Şimdişik bi sorun yok denildi. Dpf arızası için gittiğimde oradaki arkadaş şehir içinde trafiklerde 2.500 devrin altında kullanma demişti. Acaba çok kullanınca turboya mı baskı yaptı. Dpf temizliği için sabit ve yüksek devirde kullanım yaptım ondan mı kaynaklı. Şuan turbo fena değil ama eskisi gibi değil. Motor sesi gürültülü çekiş orta seviyede. 80.000 km de aracım. DPF tıkanırsa değişecek. Turbo arızam var bide mis gibi :kötü:

Toyota Club Türkiye

DPF-Esp- Motor arıza ışığı- Çekişte kayıp
« : Ağustos 16, 2018, 14:41:01 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF-Esp- Motor arıza ışığı- Çekişte kayıp
« Yanıtla #1 : Ağustos 16, 2018, 18:52:30 »
Baya bir detaylı anlatacağım arkadaşlar. İki konuö var ilki DPF.
Yaklaşık 2 ay önce DPF lambamla motor arıza lambam yandı. Hemen otobona geçip yarım saat 60km/s hızla sürüşe geçtim. 3000 devir bandında kullandım. Sönmedi. Mecburen eve geçmek zorunda kaldım. Ertesi gün servise götürdüm. DPF niz tamaemn dolmuş. Boşaltımda yapamıyor araç rejenerasyon yapılacak denildi. Tamam dedim. Yapıldı. Aradan 1 ay sonra tekrar yandı ışıklar. Tekrar gittiğimde şehir içi çok kullanmayın gibi bi cümle sarf edildi. Ondan dolayı tıkanabilirmiş yakıt istasyonununuz değiştirin denildi. Ki 2. Kez gititğimde farklı istasyondan almıştım.. Neyse tekrar rejenerasyon yapılacak ama komple değişmesi gerek dendi sistemin. Egzozla beraber değişiyormuş 3.500 tl bi fiyat çıkardırlar. Benim anlamadığım kendi kendine kırum temizleyen bir aracın DPF Sisteminin değişmesi. Şehir içinde kullanmayın denmesi. Neyse şuan dpf ile ilgili bi sorunum yok ancak fikir almak istiyorum bu konuyla ilgili.

Diğer konum dün iş çıkışı yoldayken birden ESP ışığı ile arıza lambası yandı. Çekiş düştü. Eve geldim akşam tekrar bakayım dedim esp ışığı sönmüştü. Sadece arıza lambası yanıyordu. Bugün servise götürdüm. Turbo hatası denildi. Şimdişik bi sorun yok denildi. Dpf arızası için gittiğimde oradaki arkadaş şehir içinde trafiklerde 2.500 devrin altında kullanma demişti. Acaba çok kullanınca turboya mı baskı yaptı. Dpf temizliği için sabit ve yüksek devirde kullanım yaptım ondan mı kaynaklı. Şuan turbo fena değil ama eskisi gibi değil. Motor sesi gürültülü çekiş orta seviyede. 80.000 km de aracım. DPF tıkanırsa değişecek. Turbo arızam var bide mis gibi :kötü:
kullandığınız yakıt ve yağ bu konuda etkendir özellikle dizel araçlarda orijinal yağ ve temiz yakıt kullanılması gerekiyor aşırı zorlamalar turboya zarar verir dizel araç kullanırken çok dikkatli olmak gerekiyor uzun yoldan geldiğinizde aracı en az 1 dk yerinde çalıştırın turbo millerinin soğuması açısından sabah ilk marşta gaz vermeden yerinde yine en az 1 veya 3 dk hava soğukluğuna göre bekleyin aksi halde turbo arızaları oluşabilir çekişin düşüklüğü turbo kaynaklı olabilir hortumlarına bakın en ufak delik yırtık olması basınç düşüklüğü ne sebeb olur ve çekiş düşer ve yine turbo hortumu bu söküp bakın hava filtresi tarafına yağ verme varmı turbo kanatçıkları zarar görmüşse üzeri kurum kaplamışsa yine havayı düzenli basmaz yakıtı tek istasyon ve markadan almaya çalışın 3 4 depoda bir würth marka enjektör temizleyici koyun depoya uzun yolda temizlik yapar

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 16, 2018, 18:56:03
Ve yakıt filtresi nin kesinlikle orijinal olması gerekmekte aracı yetkili servis dışında tecrübeli bir ustaya da gösterin ve fikrini alsın 80 bindeki bir Toyota daha yeni sayılır
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 25 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF-Esp- Motor arıza ışığı- Çekişte kayıp
« Yanıtla #2 : Ağustos 16, 2018, 21:12:38 »
kullandığınız yakıt ve yağ bu konuda etkendir özellikle dizel araçlarda orijinal yağ ve temiz yakıt kullanılması gerekiyor aşırı zorlamalar turboya zarar verir dizel araç kullanırken çok dikkatli olmak gerekiyor uzun yoldan geldiğinizde aracı en az 1 dk yerinde çalıştırın turbo millerinin soğuması açısından sabah ilk marşta gaz vermeden yerinde yine en az 1 veya 3 dk hava soğukluğuna göre bekleyin aksi halde turbo arızaları oluşabilir çekişin düşüklüğü turbo kaynaklı olabilir hortumlarına bakın en ufak delik yırtık olması basınç düşüklüğü ne sebeb olur ve çekiş düşer ve yine turbo hortumu bu söküp bakın hava filtresi tarafına yağ verme varmı turbo kanatçıkları zarar görmüşse üzeri kurum kaplamışsa yine havayı düzenli basmaz yakıtı tek istasyon ve markadan almaya çalışın 3 4 depoda bir würth marka enjektör temizleyici koyun depoya uzun yolda temizlik yapar

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 16, 2018, 18:56:03
Ve yakıt filtresi nin kesinlikle orijinal olması gerekmekte aracı yetkili servis dışında tecrübeli bir ustaya da gösterin ve fikrini alsın 80 bindeki bir Toyota daha yeni sayılır

Ümit bey önerileriniz ve tavsiyeniz için çok teşekkür ederim.Yarın tekrar kontrol edeceğim. İnanırmısınız şehir içinde bile kullansam   30 sn rölantide bırakıyorum arabayı. Bütün bakımları  serviste oldu. Yakıt filtresi orjinal ki serviste dışarıdan yakıt filtresini kabul etmiyor.Dışarıda hiç yaptırmadım. 2 hafta önce  würthün ürününü aldım. Depoya koyup fulledim depoyu. Onu da yaptım anlayacağınız. Bekleyip göreceğiz ama can sıkıcı bir noktaya geldi bende bu durum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF-Esp- Motor arıza ışığı- Çekişte kayıp
« Yanıtla #3 : Ağustos 16, 2018, 21:43:52 »
2011 1.4 dizel corolla var. Sorundan baska bir faydasi yok. Daha 70 binde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 25 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF-Esp- Motor arıza ışığı- Çekişte kayıp
« Yanıtla #4 : Ağustos 16, 2018, 22:48:04 »
2011 1.4 dizel corolla var. Sorundan baska bir faydasi yok. Daha 70 binde.

Anlamıyorum ki kamil bey. Araçtan resmen soğudum ben. Bir daha Toyota almayı da düşünmüyorum açıkcası  :olmamış:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '14
  • 3 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF-Esp- Motor arıza ışığı- Çekişte kayıp
« Yanıtla #5 : Ağustos 17, 2018, 10:12:19 »
2014 model RAV 4 aldım aldığım sırada motor kontrolünde DPF temizliği yapılması gerekiyor. denildi.
Toyotronic serviste aracı aldıktan sonra  110.000 Km bakımında Motoryağı 5W 30 yağ filtresi
Hava filtresi polen filtresi  ön arka fren balata değişimi  DPF temizliği yapıldı ve  DPF katkısı  aldım yarım depo mazota kattım  şimdilik sorun yok : Uzun yolda kullandım Corolla 1.4 D 4 D ye göre daha değişik geldi. Yokuşlarda  hiç devir/km  düşmüyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla&Yaris
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 56000
  • Model Yılı: '17
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF-Esp- Motor arıza ışığı- Çekişte kayıp
« Yanıtla #6 : Ağustos 19, 2018, 11:31:48 »
DPF temizliği motor belli bir sıcaklığa ulaştığında, uzun süre 2500 devir gibi seviyelerde çalıştığında yakıt sistemine fazla yakıt yollayıp giden fazla yakıtın egzost sisteminde yakılması ile oluyor. Yani 60km hız biraz az kalmış. Bir de dedikleri gibi bu düzenli olarak yapılmazsa fazlaca dolmuş DPF bu şekilde temizlenmiyor. 2 saatlik en az 100 ile gidebileceğiniz, dur-kalkı olmayan bir yolda yapmayı deneyin. Deviri 2000 altına düşürmemeye çalışın, ortalama 2500 yeterlidir.

Onun dışında hala düzelmezse ben olsam sanayide baktırıp fikir alıp yetkili serviste işlem yaptırırdım. Sanayinin vereceği fiyat ve parçaya göre sanayide de yaptırılabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF-Esp- Motor arıza ışığı- Çekişte kayıp
« Yanıtla #7 : Ağustos 24, 2018, 19:56:30 »
Cok ilginc, saniyorum yag veya yakit ile ilgili bir durum. Benim 1.4 dizel aracim 170 binde, bir kere aldigim yakittan sonra DPF isigi yandi ve devirli kullanmam uzerine sondu, onun disinda bir sorun yasamadim.
Gecmis olsun, umarim kisa surede cozulur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF-Esp- Motor arıza ışığı- Çekişte kayıp
« Yanıtla #8 : Ağustos 25, 2018, 21:43:20 »
motor yağını dpf ye uygun olanından kullan, mobil1 esp 5w30 veya castrol edge fst titanium 5w30 yağ kullanın yoksa dpf yi kullanılan yağlar da tıkar.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 25 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF-Esp- Motor arıza ışığı- Çekişte kayıp
« Yanıtla #9 : Ağustos 31, 2018, 16:58:46 »
DPF temizliği motor belli bir sıcaklığa ulaştığında, uzun süre 2500 devir gibi seviyelerde çalıştığında yakıt sistemine fazla yakıt yollayıp giden fazla yakıtın egzost sisteminde yakılması ile oluyor. Yani 60km hız biraz az kalmış. Bir de dedikleri gibi bu düzenli olarak yapılmazsa fazlaca dolmuş DPF bu şekilde temizlenmiyor. 2 saatlik en az 100 ile gidebileceğiniz, dur-kalkı olmayan bir yolda yapmayı deneyin. Deviri 2000 altına düşürmemeye çalışın, ortalama 2500 yeterlidir.

Onun dışında hala düzelmezse ben olsam sanayide baktırıp fikir alıp yetkili serviste işlem yaptırırdım. Sanayinin vereceği fiyat ve parçaya göre sanayide de yaptırılabilir.

Timur bey bu dediklerinizi uyguladım. Sönme olmadı serviste tıkandığından temizlik yapılamayabilir denildi.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 31, 2018, 17:00:00
motor yağını dpf ye uygun olanından kullan, mobil1 esp 5w30 veya castrol edge fst titanium 5w30 yağ kullanın yoksa dpf yi kullanılan yağlar da tıkar.
Atilla abi servisten başka bir yere götürmedim hiç aracımı. Bakımları düzenli olarak serviste yaptırdım. O zaman servisin yağları sorunlu diyebilirmiyiz ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF-Esp- Motor arıza ışığı- Çekişte kayıp
« Yanıtla #10 : Ağustos 31, 2018, 20:28:22 »
Araçtan resmen soğudum ben. Bir daha Toyota almayı da düşünmüyorum açıkcası  :olmamış:

Soğuyacak bir durum yok,

Diesel motor neden alınır? şehir içi ve şehir dışı herkesin ortalamasının üzerinde yıllık daha fazla km yapıyorsanız, tasarruf etmek için.

Peki, özellikle şehir içinde bir benzinlinin ortalaması kadar km yapılırsa ne olur? DPF tıkanır.

Bu durumu yaşamamak için,

1- Servis yağı olarak 5W-30 veya dışardan alınıyorsa, Mobil 1 ESP 0W-40 yağları kullanılmalı,
2- Düzenli olarak 10 bin km içinde 3 defa ucuz enjektör temizleyici kullanmalı,
3- Yakıt, Shell V Power Dynaflex,
4- Her 10 bin bakım öncesi veya sonrası MAF sensörünü temizleyin.

Şu an yaşadığınız durumu hemen atlatmak için ise, ya ucuz 2 adet enjektör temizleyiciyi tek seferde yada würth marka olanını (miktarı fazla olduğundan) deponuza koyup üstünü shell yakıt ile doldurun.

Bu otomobilin bundan sonraki hayatında DPF'sini temizlemek için başka özel bir şey yapmanıza gerek kalmaz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF-Esp- Motor arıza ışığı- Çekişte kayıp
« Yanıtla #11 : Ağustos 31, 2018, 21:26:29 »
Atilla abi servisten başka bir yere götürmedim hiç aracımı. Bakımları düzenli olarak serviste yaptırdım. O zaman servisin yağları sorunlu diyebilirmiyiz ?

Servisine sorun bakalım kullandıkları yağın kullanıcı el kitabında belirtildiği üzere ACEA C2 onayı var mı? Gelene geçene 5W30 koyuyorlar sanki bütün konu viskoziteymiş gibi...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 25 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF-Esp- Motor arıza ışığı- Çekişte kayıp
« Yanıtla #12 : Eylül 01, 2018, 13:12:55 »
Servisine sorun bakalım kullandıkları yağın kullanıcı el kitabında belirtildiği üzere ACEA C2 onayı var mı? Gelene geçene 5W30 koyuyorlar sanki bütün konu viskoziteymiş gibi...

Bi ara kendim götüreyim dedim 5w30 c3 onaylı istemişlerdi. Şimdilik bi sorun yok ama olduğunda da egzos sisteminin komple değişmesi gerekiyor teklifi de mantıklı gelmiyor