Gönderen Konu: silkeleme benzeri bir durum hakkinda  (Okunma sayısı 898 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 8 kere teşekkür etti
silkeleme benzeri bir durum hakkinda
« : Ağustos 11, 2018, 11:51:42 »
gectigimiz gunlerde de bu olaydan bahsetmistim. simdi tekrar konu uzerine bir seyler soylemek istiyorum. aracimiz 1.4 d 4d m/m otomatik corolla. problemimiz suydu, yolda seyir halindeyken sarsinti yapip ariza isigi yakip stop ediyordu. yakiti motorun oradan elle pompalayip marsa basinca arac calisiyordu. bize enjektorde hata gozukuyor vs. denip hata serviste silindi ve deneme amacli kullanildiginda o an bir daha tekrar etmedi hata. araci alip kullanmaya devam ettik. yine seyir halindeyken arac sanki 1 saniyeden kisa sure icersinde gazi birakip tekrar basmisiz gibi sarsiliyordu. bu bazen arac sollarken bazen 80-90 gibi hizlarda sabit sekilde giderken yasaniyordu. servisteki usta araci birak, bir sureligine unut, musait zamanlarimda en az maliyetli sorun olabilecegini dusundugum yerden baslayip motora kadar bakacagim dedi. sorun ne bilmiyoruz yani. bu duruma girmedik. arac ful depoydu. depo bitsin diye bayagi bir yol yaptik. bazen bu silkeleme olurken bazen olmuyordu. bazen sadece saniyelik silkemele - vuruntu seklinde degil, bir kac saniye suren ve ornegin 2000 devir 1700 devir vb. gibi surekli bir yuksek bir alcak devir olacak sekilde salliyordu. sanayilerde ustalar pislik olabilir depoda dediler. kimisi pompa yetersiz kaliyor dedi, kimisi yakit hortumdan geri kaciyor cevvalf koyun gecer derken kimisi arac yeterince yakiti motora iletemiyor dedi. kimisi deponun samandirasina bi bakmak lazim dedi. her usta farkli bir cozum sundu ve bunlarda kroniktir dedi. ozellikle volkswagen marka dizel araclarda cok daha sık rastlandigini ve genellikle cekvalfle isi cozduklarini soylediler. simdi depo doluyken daha fazla olan sarsinti depo azaldikca azalir gibi oldu ama guvenilmiyor malesef. ayrica vites manueldeyken sanki daha fazla yapiyor gibi geliyor bize ama otomatikte de yapiyor, ne zaman olacagi belli olmuyor. sanki seyir halinde arac vitesteyken kontak kapatip acmisiz gibi, cok sert sekilde degil ama tum yolvular tarafindan hissedilir bir silkeleme-vuruntu olmakta. benzer seyler yasayaniniz var mi ne gibi cozum onerileriniz var yardimlarinizi bekliyoruz. ilk kez toyota kullaniyoruz fakat sogumak uzereyiz. boyle devam ederse tamirini saglayip satmayi ve farkli marka araclarla yola devam etmeyi dusunuyoruz. halbuki gayet begenmistik.

Toyota Club Türkiye

silkeleme benzeri bir durum hakkinda
« : Ağustos 11, 2018, 11:51:42 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: silkeleme benzeri bir durum hakkinda
« Yanıtla #1 : Ağustos 11, 2018, 15:00:10 »
gectigimiz gunlerde de bu olaydan bahsetmistim. simdi tekrar konu uzerine bir seyler soylemek istiyorum. aracimiz 1.4 d 4d m/m otomatik corolla. problemimiz suydu, yolda seyir halindeyken sarsinti yapip ariza isigi yakip stop ediyordu. yakiti motorun oradan elle pompalayip marsa basinca arac calisiyordu. bize enjektorde hata gozukuyor vs. denip hata serviste silindi ve deneme amacli kullanildiginda o an bir daha tekrar etmedi hata. araci alip kullanmaya devam ettik. yine seyir halindeyken arac sanki 1 saniyeden kisa sure icersinde gazi birakip tekrar basmisiz gibi sarsiliyordu. bu bazen arac sollarken bazen 80-90 gibi hizlarda sabit sekilde giderken yasaniyordu. servisteki usta araci birak, bir sureligine unut, musait zamanlarimda en az maliyetli sorun olabilecegini dusundugum yerden baslayip motora kadar bakacagim dedi. sorun ne bilmiyoruz yani. bu duruma girmedik. arac ful depoydu. depo bitsin diye bayagi bir yol yaptik. bazen bu silkeleme olurken bazen olmuyordu. bazen sadece saniyelik silkemele - vuruntu seklinde degil, bir kac saniye suren ve ornegin 2000 devir 1700 devir vb. gibi surekli bir yuksek bir alcak devir olacak sekilde salliyordu. sanayilerde ustalar pislik olabilir depoda dediler. kimisi pompa yetersiz kaliyor dedi, kimisi yakit hortumdan geri kaciyor cevvalf koyun gecer derken kimisi arac yeterince yakiti motora iletemiyor dedi. kimisi deponun samandirasina bi bakmak lazim dedi. her usta farkli bir cozum sundu ve bunlarda kroniktir dedi. ozellikle volkswagen marka dizel araclarda cok daha sık rastlandigini ve genellikle cekvalfle isi cozduklarini soylediler. simdi depo doluyken daha fazla olan sarsinti depo azaldikca azalir gibi oldu ama guvenilmiyor malesef. ayrica vites manueldeyken sanki daha fazla yapiyor gibi geliyor bize ama otomatikte de yapiyor, ne zaman olacagi belli olmuyor. sanki seyir halinde arac vitesteyken kontak kapatip acmisiz gibi, cok sert sekilde degil ama tum yolvular tarafindan hissedilir bir silkeleme-vuruntu olmakta. benzer seyler yasayaniniz var mi ne gibi cozum onerileriniz var yardimlarinizi bekliyoruz. ilk kez toyota kullaniyoruz fakat sogumak uzereyiz. boyle devam ederse tamirini saglayip satmayi ve farkli marka araclarla yola devam etmeyi dusunuyoruz. halbuki gayet begenmistik.
Serhat bey profilinizde eksik bilgiler var yaşadığınız şehir gibi usta tavsiyesi yapılabilir ama bu dediğiniz arıza yakıt sorunu ağır basıyor yakıt filtresi nezaman degistirdiniz yakıtı nereden alıyorsunuz araç detaylı olarak incelenmeli ama öncesinde depo boşken vürth marka enjektör temizleyici koyun akabinde depoyu fulleyin ve yola çıkın aracı yüksek devirlerde kullanın bir iki defa tekleme yapıp düzelecektir ama km çok yüksekse enjektörlerin kontrol edilmesi lazım düzenli püskürtme yapmıyor olabilir veya biyerlerden hava alabilir mesala yakıt filitresinin oturduğu yerden iyi bir usta sistemi tam teferruatlı olarak kontrol etmeli araçtan boşuna soğumayın ikinci el hangi aracı alsanız bu ve benzeri sorunlarla karşılaşabilirsiniz Toyota bu konuda daha dayanıklı ve daha az masraf la çözülebilir
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.