Gönderen Konu: 1998 Model Efsane Kasa ile 2015 Model Auris'Kafa Kafaya Çarpışma Testi  (Okunma sayısı 394 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 56000
  • Kan Grubu: AB+
  • 73 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Otomobilin Mesut Abisi güzel bir video hazırlamış yine. Aradan bir yıl geçmiş. Aranızda mutlaka izleyeniniz de olmuştur. İzlemeyenler için paylaşmak istedim.
Buyrun:

''Üzülme! Der Mevlana Hazretleri ve Şöyle Devam Eder: ''Kaybettiğin Her Şey Başka Surette Geri Döner''

Toyota Club Türkiye

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '15
  • Kan Grubu: A+
  • 58 kere teşekkür etti
  • 79 kere teşekkür edildi
Eski araba sağlamdır kafasının izlemesi gereken bir video daha  :)
Burası basra değil izmit körfezi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 38 kere teşekkür etti
  • 225 kere teşekkür edildi
Gelsin bide benim Corona ya çarpsında göreyim o aurisin halini almış karşısına ea101 bile değil daha alt kasa aracı biri b segment diğeri c segment bide 2015 artık güvenliğin hat safhaya çıktığı herterafı çelik bar doldurulmuş Auris ile kıyaslanıyor buda Ramazan'ın ilk haftası bölünmüş yolda 110 km/h ile seyir halindeyken önümüze traktör çıkması sonucu vurduğumuz an araçta kaporta olarak sadece motor kaputu değişti yani uzun lafın kısası önce bir dengeli araç seçilsin de yapılsın göreyim bakalım
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 32 kere teşekkür etti
  • 183 kere teşekkür edildi
Böyle düz mantık karşılaştırma yapınca ortaya hali ile " eski arabalarda hiç sağlam değilmiş be..." gibi bir sonuç ortaya çıkıyor.Tabi kazın ayağı öyle değil.

Bir kere şu bilinmeli eskiden araçlar dizayn edilirken  öncelik "araçların sağlam" referans alınarak iş yapılıyordu.Zamanla bu "araç sürücü ve yolcu güvenliğine" yakın zamanda da "araç sürücüsü yolcu +yaya" güvenliğine evrildi.Yani mantık araç isterse darmaduman olsun ama ne araç içindekilere nede yayalara bir şey olmasına geldi.Meşhur Atasözümüzün buyurduğu üzere "Cana geleceğine mala gelsin" hesabı.

Hali ile iki ayrı mantığa dayanan dizaynı  düz mantıkla karşılaştırmak ne kadar doğru taktir sizin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '04
  • Kilometre: 57000
  • Kan Grubu: B+
  • 205 kere teşekkür etti
  • 372 kere teşekkür edildi
Böyle düz mantık karşılaştırma yapınca ortaya hali ile " eski arabalarda hiç sağlam değilmiş be..." gibi bir sonuç ortaya çıkıyor.Tabi kazın ayağı öyle değil.

Bir kere şu bilinmeli eskiden araçlar dizayn edilirken  öncelik "araçların sağlam" referans alınarak iş yapılıyordu.Zamanla bu "araç sürücü ve yolcu güvenliğine" yakın zamanda da "araç sürücüsü yolcu +yaya" güvenliğine evrildi.Yani mantık araç isterse darmaduman olsun ama ne araç içindekilere nede yayalara bir şey olmasına geldi.Meşhur Atasözümüzün buyurduğu üzere "Cana geleceğine mala gelsin" hesabı.

Hali ile iki ayrı mantığa dayanan dizaynı  düz mantıkla karşılaştırmak ne kadar doğru taktir sizin.
Hamza abi videoyu izlemediysen izlemeni tavsiye ederim. Örneklemelerin iki ayrı mantığın resmen videolandırılmış. Yeni nesilde, mala da gelmiyor cana da gelmiyor.eski nesil cana da geliyor mala da geliyor.Üstelik Video 64km(?) hızla gerçekleştiğini anlayınca Allah bizi efsane kasanın içinde korumuş.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 38 kere teşekkür etti
  • 225 kere teşekkür edildi
Hamza abi videoyu izlemediysen izlemeni tavsiye ederim. Örneklemelerin iki ayrı mantığın resmen videolandırılmış. Yeni nesilde, mala da gelmiyor cana da gelmiyor.eski nesil cana da geliyor mala da geliyor.Üstelik Video 64km(?) hızla gerçekleştiğini anlayınca Allah bizi efsane kasanın içinde korumuş.
barış bey o araç efsane değil siz hiç efsane kasayla kaza yaptınız mı (ALLAH CC herkesi esirgesin)efsane kasa güvenlik yönünden baya mukavemetlidir hatta ön paneli baya baya saglamdır o araç ea101 den önceki kasa Allah bilir kaç kere önden hasar almıştır nerdeyse kuş serisinden Renault tan daha kötü göstermişler
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 32 kere teşekkür etti
  • 183 kere teşekkür edildi
Hamza abi videoyu izlemediysen izlemeni tavsiye ederim. Örneklemelerin iki ayrı mantığın resmen videolandırılmış. Yeni nesilde, mala da gelmiyor cana da gelmiyor.eski nesil cana da geliyor mala da geliyor.Üstelik Video 64km(?) hızla gerçekleştiğini anlayınca Allah bizi efsane kasanın içinde korumuş.

Videoyu izlemiştim zaten ona istinaden dedim zaten eski araçların dizayn mantığı ile yenilerin arasında benzerlik yok diye.

Ayrıca tasarım ve üretim teknolojileri günümüzde o kadar ilerledi ki daha  tasarımda araç darbe aldığı zaman ezilme eğrisini tasarlayabiliyorsunuz.Vakti zamanında tasarlanan arabalar  ise daha göz kararı yapılıyordu amiyane tabirle.Sadece Monoblok gövdeye geçmek bile araç dünyasını kökten değiştirdi.

Hasılı anlatmak istediğim eski arabaların tasarım mantığı ve şekli farklı bir mantığa dayanıyordu (burada işini ne kadar iyi yapıp yapmadığı ayrı bir konu) günümüz araçlarının farklı bir nedene ve şekle dayanıyor.Buda hali ile farklı sonuçlar ortaya çıkartıyor.Yoksa eskiden de bu imkanlar vardı da bilerek yapmıyorlardı gibi bir durum değil yani.O günün şartları o günün bakış açısı...

Tabi burada "eski araçlar daha sağlamdı" algısı yıkılmak isteniyorsa o algı zaten yanlıştı.Biz halk olarak sırf saç kalınlığına,Şasinin et kalınlığına v.s  göre analiz yaptığımız için böyle kabul ettik ama işin mühendislik tarafını sormadık bile.

Birde merak ettiğim yer var...Böyle bir Testte "Volvo" nun eski modelleri ile Aurisi çarpıştırsak nasıl bir sonuç ortaya çıkar acaba..?

Tabi birde test var test var  :D :D   

Etiketler: