Gönderen Konu: gitti civic geldi hibrit chr  (Okunma sayısı 4059 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
gitti civic geldi hibrit chr
« : Temmuz 28, 2018, 12:30:15 »
herkese selamun aleyküm, 2013 otomatik civic aracımı sattıktan sonra  uzun zamandır kararsız kalıp size danıştığım yeni lpg civic ve chr kararsızlığıma

nihayet son vererek 2017 toyota chr hibrit aldım. uzun araştırmalar sonucunda rabbim chr'in en dolu versiyonu olan diamond paketi almayı nasip etti.

 hatasız, boyasız servis bakımlı 25 binde. bakımları 15 bin km'de bir yapılıyor. 119 bin tl'ye aldım. benzinli 1.0 boş polo'nun 107 bin tl olduğu düşünülürse

 aracın fiyatı gayet uygun ancak 1.8 motor olmasından mütevellit mtv vergisi haliyle 1.6 araçlara oranla 1000 tl civarı yüksek. ama  c sınıfındaki araçlara

 göre donanımı ve malzeme kalitesi tartışılmaz açık ara önde hatta çoğu d sınıfı araçta olmayan donanıma sahip. bazı donanımları:

 
anahtarsız çalıştırma, eller serbest kapı açma kilitleme, 9 hava yastığı, şerit takip sistemi, ön, yan, arka, çapraz araç yaklaşma uyarı sensörü, asb,

esp,ebd, asr, yaya algılayıcı ön çarpma önleyici, koltuk ısıtma, nano teknoloji dijital klima, elektirikli bel destek, led- zenon far, auto hold ileri geri

kaçırmama tuşu, elektirikli park freni, deri nubuk karışımı koltuk, deri kokpit, kol dayama ve torpido, yağmur, far, park sensörü, kapı kilidiyle birlikte

 kapanan yan aynalar, bluettoth bağlantısı, geri görüş kamerası, otomatik kararan iç dikiz aynası, lastik basınç sensörü, 18 alaşımlı jantlar,

 elektirikli sürüş modunu ve batarya durumunu ve doluşunu gösteren yol bilgisayarlı 8 inç dokunmatik ekran, park asistanı ( kendi kendine park etme),

yorgunluk algılama sistemi, refakatçi aydınlatma sistemi, antrasit siyah tavan döşeme, karartılmış arka camlar vs...

 Allah'tan bu özellikler bazı tok kapılı araçlarda olsaydı eminim fiyatı en az 250 bin tl olurdu. bir de çoğu kimse aracı bilmiyor, bu özellikleri bilse eminim

 çoğu kişi gözü kapalı alır bu arabayı. aracın en güzel tarafı ev ( yani elektirik modunda sadece elektirikle çalışıyor)  yokuş aşağı inişlerde, frene bastıkça

 ve gaza az yüklenip ayağınızı gazdan çektiğinizde araç tekerleklerden gelen enerjiyi bataryalarla aktararak hem kendi kendini şarz ediyor hem de ev

 modunda ( elektirik modunda) ileriliyor. özellikle yokuş aşağı inişlerde ekrandan bataryaların şarzının dolduğunu izlemek büyük keyf veriyor.  gelelim can

 alıcı noktaya yani yakıta çok özenli kullanmama rağmen  290 tl ile 1000 km'yi aştım ( 1074) ışık yanmaya başladı. yakıt göstergesinde 2.8'i de gördüm.

ortalama 4.5 gibi bir şey çıkıyor herhalde. bu arada hibrit araçların şehir dışında şehir içinde 1-2 litre daha fazla yaktığını da hatırlatma fayda var. evet

yanlış duymadınız bu araç şehir içi dur kalk trafiğinde daha az yakıyor ( frene çok basılırsa araç ev modunda gidiyor) yaklaşık 1.5 tonluk 1.8 motor

otomatik bir araç için bence yakıt gayet makul. bir başka güzelliği de japonların en çok bu yönünü seviyorum güvenlik paketi tüm donanımlarda standart.

 ( umarım bazı tok kapı almanlara ders olur.) çok yakın bir gelecekte dizelmotorların yerini çevreci hibrit ve elektirikli araçların alacağı gerçeği aşikar.

hatta aracı almadan önce yaptığım araştırmalarda amerika ve avrupa'da çoğu ticari aracın hibrit toyota, amerika'da çoğu sanatçının hibrit prius

kullandığını okumuştum. gelelim aracın eksilerine: 1.8 motor mtv dezavantajı (  avrupa'da çevre dostu olduğu için en düşük vergiler hibrit

 araçlardan alınıyor. yakında Türkiye'de de bu uygulamaya geçilecek diye duymuştum.) arka camların çok küçük oluşu, dokunmatik ekranın kabak gibi

 ortaya kabaca konulması ( kokpit biraz daha geniş yapılıp hız göstergelerinin ortasına konulması daha şık olurdu.) düz yolda çoğu aracı geride

bırakmama rağmen dik yokuşlarda araç maalesef performansını kaybediyor. zaten hız ve turbo  düşkünleri bu araca yaklaşmasın. bu aracın amacı

 ekonomi, güvenlik ve konforu jeep tadında sunmak. bence şu piyasada fiyatına göre alınabilecek en makul araba. hele de bu donanım, konfor ve

 malzeme kalitesine göre fiyatı çok uygun. sorularınız olursa cevaplamaya çalışacağım. herkese hayırlı günler.






Toyota Club Türkiye

gitti civic geldi hibrit chr
« : Temmuz 28, 2018, 12:30:15 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1149 kere teşekkür edildi
Ynt: gitti civic geldi hibrit chr
« Yanıtla #1 : Temmuz 28, 2018, 16:26:09 »
aracınız hayırlı olsun,iyi ve güzel günlerde kazasız,belasız ve de cezasız kullanmanızı dilerim.zaman içinde kullanım durumunuza göre hibrid olan bu araçla ilgili çok daha ayrıntılı bilgi sahibi olacağız .
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: gitti civic geldi hibrit chr
« Yanıtla #2 : Temmuz 28, 2018, 17:26:49 »
Allah razı olsun tokay abi. Rabbim daha güzellerini sizlere nasip etsin. elbette kullandıkça tecrübe aktarımlarına devam edeceğim inşallah.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '13
  • 220 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: gitti civic geldi hibrit chr
« Yanıtla #3 : Temmuz 28, 2018, 18:03:47 »
Aracınız hayırlı olsun, güle güle kullanın.

Hibrit araçlarda ki batarya ömrü nasıl? Sonuçta sürekli doldur boşalt batarya ömrünü etkiliyordur.

Birde şehir içi veya dışı sadece elektrik ile kaç km yol katediyor. Bataryanın tekrar dolması ne kadar süre alıyor. Bu hususları takip erme imkanınız oldu mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: gitti civic geldi hibrit chr
« Yanıtla #4 : Temmuz 28, 2018, 18:39:47 »
Aracınız hayırlı olsun, güle güle kullanın.

Hibrit araçlarda ki batarya ömrü nasıl? Sonuçta sürekli doldur boşalt batarya ömrünü etkiliyordur.

Birde şehir içi veya dışı sadece elektrik ile kaç km yol katediyor. Bataryanın tekrar dolması ne kadar süre alıyor. Bu hususları takip erme imkanınız oldu mu?

toyota'nın hibrit araçlara 10 yıl garanti verdiğini biliyorum. ( 5+5) hatta motor ömrünün araç ömrüyle eş değer olduğunu söylemişlerdi.

 avrupa ve amerika'da milyon km'yi bulan hibrit araçların hala kullanıldığını yaptığım araştırmalarda okumuştum. yokuş inişlerde pil hemen süratli bir

 şekilde doluyor. üstelik bu doluşu siz ekrandan görüyorsunuz. ( tekerleklerdeki enerji yeşil dalgalarla aküyü dolduruyor. 1-2 dakika sürmüyor) sadece

yokuş inişlerinde değil frene bastıkça ve hafif gaza yüklenip ayağınızı gazdan çektikçe araç ev modunda hem aküleri şarz ediyor hem de sadece elektirikle

 çalışıyor. dizel araçlardaki partikül sorunu, yüksek bakım maliyetleri, lpg'li araçların motora verdiği zararlar ölçü alınırsa bence batarya maliyeti ki o

 zamana kadar gelişen teknoloji sayesinde  batarya maliyetleri de düşer gibi geliyor. bu arada hayır dilekleriniz için çok teşekkür ederim erhan bey

  daha güzellerini rabbim size nasip etsin inşallah.



Mesaj Birleştirildi: Temmuz 28, 2018, 18:59:32
yanılmıyorsam 60- 70 km aralığında şarz doluyken araç sadece elektirikle çalışıyor. hızı aşarsanız benzine geçiyor. ancak uzun yolda 120 km hızla giderken

bile şarzınız doluysa elektirikle gidebiliyorsunuz. kural şu: gaza son sürat abanmayacaksınız, frene yavaş basacaksınız, yokuştan inişlerde ve frene bastıkça

 araç kendini şarz ediyor zaten.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: gitti civic geldi hibrit chr
« Yanıtla #5 : Temmuz 28, 2018, 19:11:07 »
Hayırlı olsun doğru yolu buldunuz sonunda :D
Rabbim kazasız belasız binmeyip nasip etsin.
Burası basra değil izmit körfezi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: gitti civic geldi hibrit chr
« Yanıtla #6 : Temmuz 28, 2018, 19:16:45 »
Allah razı olsun mustafa bey. Rabbim daha güzellerini sizlere nasip etsin inşallah.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 101000
  • Model Yılı: '12
  • 1003 kere teşekkür etti
  • 1007 kere teşekkür edildi
Ynt: gitti civic geldi hibrit chr
« Yanıtla #7 : Temmuz 28, 2018, 21:58:42 »
Hayırlı olsun iyi günlerde kullanın 👍
Toyota avensis 1.6 elegant 2006 Tüplü
Toyota avensis 1.6 elegant extra 2012 BRC Tüplü

Öleceğiz birgün, gömecekler. Birkaç gün övecekler, sonra kalan malını bölecekler; Hatta memnun kalmayıp üstüne birde sövecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '02
  • 171 kere teşekkür etti
  • 246 kere teşekkür edildi
Ynt: gitti civic geldi hibrit chr
« Yanıtla #8 : Temmuz 28, 2018, 23:37:33 »
Aracınız hayırlı olsun tasarım olarak çok beğendiğim bi araç CHr.Merak ettiğim bi husus var araç elektrikle giderken benzine geçmesi gerekiyor diyelim elektrikli motor sessiz bunu biliyoruz ama benzine geçince  atmosferik motor sesimi gelmeye başlıyor  yoksa siz aracın hangisinde gittiğini sadece ekrandanmı ayırt edebiliyosunuz biraz ilginç bi soru ama hep merak etmişimdir o geçişler nasıl oluyor rahatsız ediyormu diye yeri gelmişken soruyım  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '13
  • 220 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: gitti civic geldi hibrit chr
« Yanıtla #9 : Temmuz 28, 2018, 23:45:51 »
toyota'nın hibrit araçlara 10 yıl garanti verdiğini biliyorum. ( 5+5) hatta motor ömrünün araç ömrüyle eş değer olduğunu söylemişlerdi.

 avrupa ve amerika'da milyon km'yi bulan hibrit araçların hala kullanıldığını yaptığım araştırmalarda okumuştum. yokuş inişlerde pil hemen süratli bir

 şekilde doluyor. üstelik bu doluşu siz ekrandan görüyorsunuz. ( tekerleklerdeki enerji yeşil dalgalarla aküyü dolduruyor. 1-2 dakika sürmüyor) sadece

yokuş inişlerinde değil frene bastıkça ve hafif gaza yüklenip ayağınızı gazdan çektikçe araç ev modunda hem aküleri şarz ediyor hem de sadece elektirikle

 çalışıyor. dizel araçlardaki partikül sorunu, yüksek bakım maliyetleri, lpg'li araçların motora verdiği zararlar ölçü alınırsa bence batarya maliyeti ki o

 zamana kadar gelişen teknoloji sayesinde  batarya maliyetleri de düşer gibi geliyor. bu arada hayır dilekleriniz için çok teşekkür ederim erhan bey

  daha güzellerini rabbim size nasip etsin inşallah.



Mesaj Birleştirildi: Temmuz 28, 2018, 18:59:32
yanılmıyorsam 60- 70 km aralığında şarz doluyken araç sadece elektirikle çalışıyor. hızı aşarsanız benzine geçiyor. ancak uzun yolda 120 km hızla giderken

bile şarzınız doluysa elektirikle gidebiliyorsunuz. kural şu: gaza son sürat abanmayacaksınız, frene yavaş basacaksınız, yokuştan inişlerde ve frene bastıkça

 araç kendini şarz ediyor zaten.
Bilgi için teşekkür ederim.
10 yıl garanti motor için iyi ama telefonda kullanılan lityum piller şarjın bitmesine bakılmaksızın 1000 defa şarja takılma ömrü var. Hybrit in de bir çeşit bataryası olduğuna göre onun da bir ömrü vardır. 10 yıllık garanti kapsamına giriyorsa iyi birşey. Ancak girmiyorsa pillerin de pahalı olduğunu varsayarsak maliyet açısından sıkıntı olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 101000
  • Model Yılı: '08
  • 4 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: gitti civic geldi hibrit chr
« Yanıtla #10 : Temmuz 29, 2018, 00:49:57 »
Öncelikle hayırlı olsun güle güle kullanın.Benim merak ettiğim bataryalar çabuk boşalıyor mu? Bir de şarj sadece frene basınca ve rampa aşağı inerken mi oluyor.Benzinli motor çalışınca jeneratörle de piller şarj olabiliyor mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: gitti civic geldi hibrit chr
« Yanıtla #11 : Temmuz 29, 2018, 09:04:27 »
öncelikle hayırlı dilekler için tüm arkadaşlara tekrar teşekkür ederim. Rabbim daha güzellerini sizlere nasip etsin. aslında ben de hibrit konusuna tam vakıf

 değildim öğrendiğim kadarıyla aktarıyorum. sorulara bildiğim kadar cevap vereyim. evet aracın çalıştırma düğmesine bastığınızda aracın çalışıp çalışmadığı

 anlaşılmıyor ta ki vites değiştirene kadar. araç elektirik modundayken göstergede yeşil renk 'ev' (elektirik modu) yazısı çıkıyor. elektirikten çıkınca o mod (

yazı) kayboluyor. yüksek devirlere çıkınca tabi ki atmosferik motorun sesini duyuyorsunuz. aracın 5+5 garantili olması büyük avantaj. zaten o zamana kadar

batarya teknolojisinin gelişip maliyetlerinin düşeceğini düşünüyorum. son olarak bildiğim kadarıyla söylüyorum araç frene bastıkça, yokuştan aşağı

indikçe ve gaza hafifçe yüklenip hafifçe ayağınızı gazdan çektikçe kendi kendini şarz ediyor. jeneratör olayını hiç bilmiyorum. son olarak hibrit araçlar

 şehir iç dur kalk trafiğinde uzun yola göre daha az yakıt tüketiyor. (1-2 litre) yani mevcut  araçlardaki kuralın tam aksi yönde çalışıyor. özellikle büyük

 şehirlerde yoğun trafikle cebelleşenler için büyük nimet diye düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: gitti civic geldi hibrit chr
« Yanıtla #12 : Temmuz 30, 2018, 01:50:41 »
araciniz hayirli olsun kazasiz belasiz iyi gunlerde kullanin. yanlis anlamazsaniz bi sey dikkatimi cekti yazarken neden surekli satir satir yaziyorsunuz bazen kelimeyi yarim boluyorsunuz insan okurken anlamakta zorlaniyor
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • BİZE HER YER TRABZON
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 156200
  • Model Yılı: '08
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: gitti civic geldi hibrit chr
« Yanıtla #13 : Temmuz 30, 2018, 09:04:13 »
Hayırlı uğurlu olsun .Tasarım olarak çok ilgi çeken güzel bir tercih yapmışsınız.Donanım olarakta gayet dolu .
BİZE HER YER TRABZON

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: gitti civic geldi hibrit chr
« Yanıtla #14 : Temmuz 30, 2018, 09:14:31 »
Aracınız hayırlı olsun tasarım olarak çok beğendiğim bi araç CHr.Merak ettiğim bi husus var araç elektrikle giderken benzine geçmesi gerekiyor diyelim elektrikli motor sessiz bunu biliyoruz ama benzine geçince  atmosferik motor sesimi gelmeye başlıyor  yoksa siz aracın hangisinde gittiğini sadece ekrandanmı ayırt edebiliyosunuz biraz ilginç bi soru ama hep merak etmişimdir o geçişler nasıl oluyor rahatsız ediyormu diye yeri gelmişken soruyım  :)
Ben cevap vereyim, belli bir hızda giderken 20 veya üstü yol sesi başladığından benzinli motorun devreye girdiği anlaşılmıyor,zaten marş motoru da olmadığından öyle bir ses de yok. Gaza çok yüklenirseniz o zaman motor sesi duyuluyor tabii.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1
  • Model Yılı: '17
  • 8 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: gitti civic geldi hibrit chr
« Yanıtla #15 : Temmuz 30, 2018, 11:15:54 »
hayırlı olsun güle güle kullanın arabanın dış tasarımı çok güzel ama arka koltuğa oturunca bi basıklık hissediyorsunuz
corolla advance 1,6 multidrive s inci beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • SUBARU Forester SG
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 114000
  • Model Yılı: '07
  • 195 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: gitti civic geldi hibrit chr
« Yanıtla #16 : Temmuz 30, 2018, 12:12:59 »
hayırlı uğurlu olsun. peder'de bir ara düşünmedi değil. corolla'yı satıp almayı düşünüyordu sonradan vazgeçti. güzel araç.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: gitti civic geldi hibrit chr
« Yanıtla #17 : Temmuz 30, 2018, 13:05:15 »
iyi niyet, temenni ve dileklerinden dolayı tekrardan arkadaşlara teşekkür ediyorum. Allah razı olsun. daha güzelleri sizlerin olsun. evet arka camların dar

 oluşu ve tavanın antrasit renginden dolayı arka taraf biraz boğucu ve basık gibi duruyor. keşke cam tavan veya sanruf olsaymış. ama 1.0 boş polo'nun

 107 bin lira olduğu şu piyasada parasının hakkını donanımı, güvenliği, konforu ve hepsinden öte hibrit teknolojisiyle fazlasıyla veren bir araç. biraz piyasa

 araştırması yaptım ve şu sonuca vardım. corolla, civic ve c-hr muadillerine göre kıyaslandığında her yönüyle ( fiyat, donanım, güvenlik, ) üstün ayrıca

  japon araçlardaki güvenlik donanımın standart olması bile işin etiği açısından takdire şayandır. eksiler yok mu? elbette var: cam tavan, sanruf, 1.8

motor dezavantajı, dokunmatik ekranın ergonomik olmayışı, arka camların küçük oluşu vs...