Gönderen Konu: E120 Dizel ChipTuning ve Enjektör Sorunu  (Okunma sayısı 1401 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 168000
  • Model Yılı: '06
E120 Dizel ChipTuning ve Enjektör Sorunu
« : Temmuz 08, 2018, 19:25:14 »
Selamın aleyküm. 2006 model 1.4 d4d sedan aracımız var ve 12 yıldır bizde, yağını suyunu herşeyini babam kendisi değiştirir masraftan hiç kaçmaz , bir parça takılacaksa hep orijinal parça takar. Yakıtı TP veya Aytemizden alıyoruz katkılı yakıt. Yaklaşık 4 yıl önce araç 120 bin kilometredeyken racechip taktık ayarı da orta ayardaydı. 45 bin kilometre ve 4 yıl sıkıntısız kullandık performans gayet iyiydi yakıt da kısmen düşmüştü fakat son zamanlarda kalkarken fazla titremeye ve arada gri duman atmaya başladı biz de her depoda würth enjektör temizleyici karıştırdık , kısmen geçti ama babam içine sindiremedi ustaya götürdü. Usta makineye bağlayıp enjektör işeme yapıyor demiş 800-900 arası masrafı var demiş, sonradan bu böyle olmaz deyip Bosch marka orijinal parçayla değişti 2500 TL'ye . Usta babama yakıta faydası olur demiş ama değişmeden önce 30 kuruş yakıyordu , değiştikten sonra 350 km yol yaptı yine 30 kuruş yakıyor ve duman kesilmedi. Biz de racechipi söktük ecufast yazılım yaptırmaya karar verdik iyi de bir fiyat aldık . Duman olayı enjektörden değilse neyden kaynaklanıyor olabilir ? Ve racechip ile ecufast yazılımın farkı nedir ? Şimdiden teşekkürler.

Toyota Club Türkiye

E120 Dizel ChipTuning ve Enjektör Sorunu
« : Temmuz 08, 2018, 19:25:14 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '13
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: E120 Dizel ChipTuning ve Enjektör Sorunu
« Yanıtla #1 : Aralık 10, 2018, 18:38:41 »
Merhaba, duman atma problemi enjektörden değilse egzozdan olabilir. Racechip ekstra takılan bir parça bildiğim kadarıyla ve her çipte aynı yazılım bulunuyor.Ancak ecufast gibi firmalara gidip arabanızın durumunu analiz ettirdikten sonra araca göre yazılım yaptırabiliyorsunuz. Aracın orjinal beyni üzerine yazılıyor.Parça kondisyonuna göre yazıldığı için kimi firmalar işlem sonrasında garanti bile veriyor böylelikle hem motoru korumuş oluyorsunuz hemde duman atmıyorsunuz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: E120 Dizel ChipTuning ve Enjektör Sorunu
« Yanıtla #2 : Aralık 10, 2018, 23:25:55 »
merhabalar yorumunuza göre araç tahmini 165000 km'de ve yine yorumunuzdan yola çıkarak yazıyorum siz araca biraz eziyet etmişsiniz çip tuning gibi durumlar ve tp den yakıt alımı baya zararlı olmuş bende milliyetçi bir insanım yerli üretime herzaman önem veririm ama aracıma veya bana zarar verecek bir durum varsa kesinlikle tercih etmem araca bir kaç sefer Shell den yakıt alın ve yakıt filtresi ni orjinali ile değiştirin düzelme olmazsa iyi bir Toyota ustası bulup aracı dinletin gri duman atması sanki biraz sekmanlara zayıflığını işaret ediyor gibi ama araçta yağ eksiltme veya çalışırken zorlanma gibi durumlar varmı veya kompresyonu nasıl mesela viteste bayır aşağı bıraktığınız zaman araç devrini koruyabiliyor mu sanki anlık piston üstüne yağ alıyormuş gibi bir durum ama çok az gibi
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.