Gönderen Konu: Ekspertiz ve dyno sorunsalı  (Okunma sayısı 2023 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '16
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ekspertiz ve dyno sorunsalı
« : Temmuz 07, 2018, 17:16:45 »
Arladaşlar ekspertiz işi yapan bir arkadaşla biraz muhabbet ettik. Kendi aracımın 25000km de dynoda %80küsür bir değer verdiğini söyledim. Toyotaların bu kasalarda dizeli de aynı. Koruma var değerler hep %75 ile %85 arası çıkıyor dedi. Bana çok mantıklı gelmedi. Araç max gücü 6300devitde verirken test 5500devire kadar yapılıyor. O devirden sonra değerler artmaz zaten gibi bir yorum yaptı.
Ben de sırf iş olsun diye test edelim benim arabayı dedim sonuç hüsran %76 5300 devirde. Sonra çıktım başka bir yere götürdüm aracı bir test daha yaptırdım 5400 devirde %84. Max tork değeri de 138nm çıktı.
Aracım 1.6 advance. 36000km de. Bu kadar güç kaybı ve fark normal mi? Test yapılırken aracın önüne fan da koyulmadı. Ama kafam karışmıyor değil.
Aracın bakımları zamnında yapıldı. Lpg hiç takılmadı. Hava filtresini kendi isteğimle son bakımda değiştirdim. Herhangi kazası olan bir araç değil. İkinci el alan arkadaşların dyno test sonuçları nasıl acaba. Forumda bir arkadaşın da %85 sonuç aldığını okumuştum.

Toyota Club Türkiye

Ekspertiz ve dyno sorunsalı
« : Temmuz 07, 2018, 17:16:45 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 217340
  • Model Yılı: '07
  • 3 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekspertiz ve dyno sorunsalı
« Yanıtla #1 : Temmuz 07, 2018, 17:26:10 »
2007 1.6 corolla %84 225400 km aracım lpg var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 195 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekspertiz ve dyno sorunsalı
« Yanıtla #2 : Temmuz 08, 2018, 00:08:47 »
Dyno nun kalibrasyonu nasıl yapıldı acaba bu tarz ölçüm cihazları düzenli olarak kalibre edilmeli ki ölçümler doğru sonuç versin ben Türkiye de adam gibi kalibre edilmiş dyno olduğundan şüpheliyim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekspertiz ve dyno sorunsalı
« Yanıtla #3 : Temmuz 08, 2018, 01:26:53 »
Dyno verilerine inanmayın. Eskimiş hava filtresi, buji, yağ hepsi etki edebilir. Önemli olan yolda giderken ne hissettirdiği.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1150 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekspertiz ve dyno sorunsalı
« Yanıtla #4 : Temmuz 08, 2018, 01:29:22 »
kalibrasyon konusundan başka bir şey değildir,35.000 km de 308 sattık,resmi servis bakımlı şıkır şıkır aracımızda % 78 veya 80 gibi bir şey çıkmıştı,1.6-120 bg araçta.ciddiye almadık.araba 0 km den beri bizdeydi,alıcı umursamadı bile..
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '02
  • 171 kere teşekkür etti
  • 246 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekspertiz ve dyno sorunsalı
« Yanıtla #5 : Temmuz 08, 2018, 13:25:48 »
132 Hp lik valvematik motorun Toyota tarafından kendi sitesinde verdiği teknik özelliklere göre motor maksimum hpsi olan 132yi 6400devirde veriyor bu doğru.Lakin maksimum Torkunu (160)4400 devirde veriyormuş.O zaman araçları test ederken 2 kere teste sokmamız gerekiyor bi 6400 devire kadar çıkıp maksimum hpyi ölçmek birde 4400 devirde max torkunu ölçmek gerek diye düşünüyorum.Ki zaten heryer exper olmuş exper falan hikaye artık bence

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '16
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekspertiz ve dyno sorunsalı
« Yanıtla #6 : Temmuz 08, 2018, 14:00:39 »
Dynonun kalibrasyonundan emin olmak zor. Profesyonel çalışan yetler zaten ekspertiz işiyle uğraşmıyor. Benim kafama takılan hepsi böyle demesi. Yetkili servis bakımlı bir aracın lpg takılmadan normal kullanıcıda bu kadar güç kaybetmesi eğer bir arıza yoksa imkansız. Ama bu işi yapan firmanın dizelleri de aynı demesi kafamı karıştırdı. Bir araç alırken motor performansını neye göre değerlendireceğiz? Benim aracımın buji zamanı yaklaştı hadi oradan 3 5 hp kayıp olsa yine de bu kadar düşemez. Hiç bir arıza belirtisi yok filtreler yeni. Sadece lastikler eskidi. Er300 lastik var altında. Ben sadece ikinci el alan arkadaşların hangi değerleri gördüğünü merak ediyorum. Muhtemel dyno da vites dişli oranlarının yanlış olmasına bağlıyorum bu durumu. Ecufast firması test yaparken koca koca iki fan kullanıyor yeterli hava emişi olması için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekspertiz ve dyno sorunsalı
« Yanıtla #7 : Temmuz 08, 2018, 14:45:49 »
Önemli olan kaç hp ürettiği değil 132 hp yazıyor diye tam o gücü vermez önemli olan tekere aktarılan güç dayno testini ben hiçbir aracıma yaptırmadım bana göre motor için zararlı bir test çünkü motor yük altında değil aşırı bir zorlanmaya tabi tutuluyor benim için uzman bir Usta'nın yorumu önemli km işinede güvenmiyorum alanında uzman usta dinlemeli yağ çubuğunu çekip bakmalı yol testi yapıp incelenmeli ve cihaza bağlanıp bakılmalı gerisi kaporta ustasına kalmış
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 402 kere teşekkür etti
  • 288 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekspertiz ve dyno sorunsalı
« Yanıtla #8 : Temmuz 08, 2018, 15:08:14 »
Önemli olan kaç hp ürettiği değil 132 hp yazıyor diye tam o gücü vermez önemli olan tekere aktarılan güç dayno testini ben hiçbir aracıma yaptırmadım bana göre motor için zararlı bir test çünkü motor yük altında değil aşırı bir zorlanmaya tabi tutuluyor benim için uzman bir Usta'nın yorumu önemli km işinede güvenmiyorum alanında uzman usta dinlemeli yağ çubuğunu çekip bakmalı yol testi yapıp incelenmeli ve cihaza bağlanıp bakılmalı gerisi kaporta ustasına kalmış

cihaza baglayip bakilmali derken sanayideki ustalarin laptop a bagladiklarindan mi?
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekspertiz ve dyno sorunsalı
« Yanıtla #9 : Temmuz 08, 2018, 16:22:01 »
Hayır dışarıdaki ustaların bir çoğunda ki cihazlar detaylı göstermez
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekspertiz ve dyno sorunsalı
« Yanıtla #10 : Temmuz 12, 2018, 23:31:09 »
O araçlara nasıl kıyıyorsunuz anlamıyorum o testlere sokarak.Araç  10 dk boyunca resmen acı çekiyor ve sonuçlar sorunlu.
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekspertiz ve dyno sorunsalı
« Yanıtla #11 : Temmuz 12, 2018, 23:48:29 »
O araçlara nasıl kıyıyorsunuz anlamıyorum o testlere sokarak.Araç  10 dk boyunca resmen acı çekiyor ve sonuçlar sorunlu.
maalesef Köksal bey özel dayno merkezleri ve ezpertiz merkezlerinde ki dayno testleride araçları çok fazla yıpratıyor ben şahsen yaptırılmasına karşıyım aracın teker bilyasından başlayarak bütün aktarma organlarına şanzımana motora sırasıyla hepsine zarar veriyor ama kimse farkında değil
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Matematik öğretmeni
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 245000
  • Model Yılı: '09
  • 20 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekspertiz ve dyno sorunsalı
« Yanıtla #12 : Temmuz 13, 2018, 00:01:11 »
araçta yağ yakma problemi varsa gücü fabrika değerlerinden fazla bile çıkabilir. dyno testini çok da şaapmamak lazım :D
2009 BMW 320D PREMIUM
2009 Corolla d4d Elegant mmt 2009 Fiat Albea Multijet, 2005 Yaris 1.0,  1996 Ford Escort 1.6 CLX 1995 Corolla 1.6 xei