Gönderen Konu: Aracın patlayan amortisoru  (Okunma sayısı 1078 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '10
  • 12 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Aracın patlayan amortisoru
« : Temmuz 01, 2018, 10:47:08 »
Bı kaç gün önce aracı bakıma götürdüğümde usta aracı lifte kaldırınca sağ arka amortisorde ya olduğunu gördüm, ustaya sorduğumda lak Luk ses varmı dedi , ben yok diyince o zaman kaçak var dedi, gider ama değişmesi lazım dedi, bende ikisini mi değişmemiş lazım diye sorunca yok tek degisirim bişe olmaz dedi, şimdi ben amortisör de sorun varsa çift değişir diye biliyorum acaba yanlış mı biliyorum, bı arkadaş ben daha evvel tek değiştim diğerine göre bı kaç ay yüksek kaldı sonra düzeldi dedi, doğrusu nedir nasıl yapılır, arka amortisör için onerebileceginiz marka ve yer varmıdır
2010 Toyota Corolla Comfort Benzin/Lpg

Bize Heryer ....     :)

Toyota Club Türkiye

Aracın patlayan amortisoru
« : Temmuz 01, 2018, 10:47:08 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 195 kere teşekkür etti
  • 1147 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracın patlayan amortisoru
« Yanıtla #1 : Temmuz 01, 2018, 10:52:42 »
ikisini birden değiştirmek daha doğru olur.piyasada çeşitli markalar var.marka,fiyat ve satın alma için tem toyota dan bilgi alabilirsiniz.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracın patlayan amortisoru
« Yanıtla #2 : Temmuz 01, 2018, 18:24:28 »
tek değişim olurmu hiç :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracın patlayan amortisoru
« Yanıtla #3 : Temmuz 01, 2018, 21:10:20 »
İdeali dörtlü değişimdir. Normal durumda ise ikili (karşılıklı) değişim şarttır. Bunun tek istisnası, amortisörler henüz bir kaç günlük ve birinden üretim kaynaklı yapısal sorun varsa ve değişmesi gerekiyorsa tekli değişebilir.
Ayrıca amortisörler karşılıklı olarak aynı marka, tip, özellikli olmalı. Yeni amortisör %100 performans ile işlevine başlar, zaman içinde ve kullanım şartlarına bağlı olarak performansı düşer. Aracın yol tutuş, frenaj vb. dengesi için yıpranma oranları da belli tölere değerler içinde aynı olmalıdır.
Yeni amortisör alırken saklanma koşullarına da çok dikkat edin!!!
Ayrıca toz körüklerinin değişimi ve kule vb. kontroller de faydalı olur.
Bu arada şekildeki istemde amortisör değişimi nispeten kolaydır.