Gönderen Konu: Karbüratörlü araç rölanti sorunu  (Okunma sayısı 210 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '97
  • Kilometre: 178000
  • Kan Grubu: 0+
Karbüratörlü araç rölanti sorunu
« : Mayıs 17, 2018, 17:02:25 »
Merhaba arkadaşlar, konulara baya baktım araştırdım fakat benim yaşadığım soruna pek benzer bir şey bulamadım ve çok eskiydi konular. O yüzden yeni konu açmak istedim.

Öncelikle aracım corolla 97 model 1.3 xe karbüratörlü
Sorunum ise bir türlü rölantinin sabit kalmaması. Aracın soğukluğuna sıcaklığına bakmaksızın rölanti stop edecek kadar düşebiliyor da, 2200 devirlere kadar çıkabiliyor da. Rölanti çok yükseldiğinde rölanti vidasından 1000 devire getiriyorum. Sonrasında beklemeden aracı stop edip tekrar çalıştırdığımda bu kez stop edecek seviyede çalışıyor tekliyor (500-600d/d). Bu durum iyice canımı sıkmaya başladı. Rölanti düşükken trafik ışıklarında falan araç stop etmesin diye gaz veriyorum artık sürekli.

Geçen sene yazın bu durumdan dolayı sanayiye motorcuya götürdüm. Hava filtresini, bujileri, bazı kabloları, yağını suyunu aklıma gelmeyen ufak tefek baya şeylerini değiştirdi. Sorun devam ederse araç lpgli olduğu için bi lpg ciye götür veya bi karbüratörcü tarif etti (o da başka şehirde) onu götür demişti. Aynı sorun devam etti lpg ciye de götürdüm gaz ayarı şu bu baya bi işlem de o yaptı. Karbüratörcü dediğine götürmedim fırsatım olmamıştı. Sonra da askere gittim kaldı öyle. Yine aynı sorun devam ediyor hala. Artık kesin olmayan çözümler için de sanayiye para dökmek de istemiyorum. Düzeldiği hemen belli olmayacak bir şey olduğu için başka şehre götürsem adam anlık o zaman bi şekilde ayarlayabilir, sonrasında yine sorun devam edebilir.

Benim kendi fikrim dışarıdan motora hava alan borularda bir şey olacağı. Çünkü hava filtresi kazanına baskı uyguladığımda veya hava borularını oynadığımda baya rölanti oynuyor. Böyle bir durum başına gelen veya tavsiyesi olan varsa yardımcı olsun lütfen. Sürüş kalitesini acayip düşürüyor, yakıt tüketimini falan bahsetmiyorum bile. Millet az yaksın diye vitesi boşa atar ben viteste çoğu zaman o devirlerde kullanıyorum zaten.
:( :(
Türk olmayı en mukaddes bilirim.

Toyota Club Türkiye

Karbüratörlü araç rölanti sorunu
« : Mayıs 17, 2018, 17:02:25 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Ashes to ashes, dust to dust.
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2260 kere teşekkür etti
  • 2572 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörlü araç rölanti sorunu
« Yanıtla #1 : Mayıs 17, 2018, 18:37:01 »
Geçmiş olsun.
Hava emiş sistemini komple ve detaylı şekilde gözden geçirmeniz faydalı olur.
Karbüratör ayarı hassas bir konudur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 296500
  • Kan Grubu: A+
  • 464 kere teşekkür etti
  • 634 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörlü araç rölanti sorunu
« Yanıtla #2 : Mayıs 17, 2018, 18:47:58 »
Hava filtre kutusunun alt kısmını söküp kontrol edin karbüratörün üzerine oturan conta yıpranmıştır bi ihtimal.  Ek not olarak filtre kutusunun alt genelde çatlak oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 70 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörlü araç rölanti sorunu
« Yanıtla #3 : Mayıs 17, 2018, 19:36:08 »
Karbüratör alt takozunu ve emme manifoldunun contasını ve kendisini kontrol ettirin ve karbüratör içinde bir diyafram var ona baktırın
TOYOTA CORONA 3S FE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 29 kere teşekkür etti
  • 167 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörlü araç rölanti sorunu
« Yanıtla #4 : Mayıs 17, 2018, 22:35:51 »
Karbüratörlü araçlarda rölantide yakıt sağlayan bir memesi olması lazım.O meme tıkandığı zaman problem çıkartabiliyor.Memenin deliği de milimetrenin yarısından az yakıt deposundan gelebilecek minicik bir pislik bile tıkayabiliyor onu bir temizleyin önce.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 10120
  • Kan Grubu: 0+
  • 27 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörlü araç rölanti sorunu
« Yanıtla #5 : Mayıs 18, 2018, 10:20:14 »
karbüratör,o günkü teknolojide tabir caizse aracın kalbidir,nasıl kalpten kardiyoloji uzmanı anlıyorsa ,karbüratörü de özellikle karbüratörcü sökmeli ve takmalı.ancak karbüratör tamir takımının yedek parçacıda olup olmadığını da araştırın.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '97
  • Kilometre: 178000
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Karbüratörlü araç rölanti sorunu
« Yanıtla #6 : Mayıs 18, 2018, 14:21:36 »
Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. Genel olarak yorumlardan anladığım kendi yapabileceğim pek bir şey yok sanırım iyi bir karbüratörcüye gitmem gerek. O da yaşadığım ilçede olmadığı için ya Eskişehir'e, ya Kütahya'ya, ya da Bursa/İnegöl'e falan gidebilirim. Bunların arasında hangisinin sanayii iyidir? Bir bilginiz var mı?
Türk olmayı en mukaddes bilirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 296500
  • Kan Grubu: A+
  • 464 kere teşekkür etti
  • 634 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörlü araç rölanti sorunu
« Yanıtla #7 : Mayıs 18, 2018, 18:09:37 »
Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. Genel olarak yorumlardan anladığım kendi yapabileceğim pek bir şey yok sanırım iyi bir karbüratörcüye gitmem gerek. O da yaşadığım ilçede olmadığı için ya Eskişehir'e, ya Kütahya'ya, ya da Bursa/İnegöl'e falan gidebilirim. Bunların arasında hangisinin sanayii iyidir? Bir bilginiz var mı?
Sanayi için bişey diyemem oralarda ikamet eden arkadaşlar yardımcı olurlar.  Bendede o dert var sürekli benzinde yada lpgde binince sıkıntı yok. Taki lpgde uzun kullanım sonucu kısa bir süre benzinde binip tekrar lpgye alınca rölanti dengesizleşiyor.

Etiketler: