Gönderen Konu: Lexus GS bitiyor, Yeni Lexus ES Bayrağı devralyor  (Okunma sayısı 1188 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '05
  • 447 kere teşekkür etti
  • 427 kere teşekkür edildi
Lexus GS bitiyor, Yeni Lexus ES Bayrağı devralyor
« : Nisan 23, 2018, 11:27:01 »
Lexus GS Üretimi Duruyor.



Lexus, Avrupa pazarı için GS modelinin Nisan ayı itibariyle durdurulacağını doğruladı. Yükselen SUV pazarı ile zorlanmaya başlanılan sedan sınıfında yeni Lexus LS'in de tanıtılması ile birlikte GS modelinin satışlarının dahada düşmesi ve Lexus'un aynı sınıfta iki modeli (ES ve GS) birden barındırması GS veya ES modellerinden biri için sonun başlangıcını gösteriyordu. Lexus GS'in Avrupa üretiminin durdurulması Global pazarda ki GS modelinin sonunun da yaklaştığının en büyük göstergesi. Lexus GS arkadan çekişe, ES ise önden çekişe sahip bir otomobil olması ile öne çıkıyordu. Global çapta arkadan itişin kült haline geldiği BMW dahi bazı modellerinde arkadan çekiş sisteminden vazgeçeceğini açıklaması, arkadan çekiş bazı otomobillerin sonunun geldiğini açık açık göstermişti.
Lexus'un E segmentinde arkadan çekiş bir aracın üretimi durdurması onun yerine gelecek olan ES modelinin de önden çekiş olacak olması Lexus'un arkadan itiş otomobil sever kitlesi için oldukça büyük hayal kırıklığı yaratacaktır. Lexus bu durumu biraz dahi olsun toparlamak için ES modelinde dört tekerlekten çekiş sistemini sunacaktır.


Yeni Lexus ES Gün Yüzüne Çıkıyor



Yükselen SUV pazarı ile zorlanmaya başlanılan Lexus  E segmenti sedan sınıfında tek model ile yola devam kararı aldı. Yeni ES 25 Nisan tarihinde tanıtılacak. Onun öncesinde tasarıma dair bazı ipuçları Lexus tarafından paylaşıldı.



ES, Stil olarak Lexus'un amiral gemisi LS modelinden esinlenilmiş ince ve keskin hatlı farlar ile birlikte dikey hatlara sahip krom ızgara ile sert bir görünüm ile karşımıza çıkıyor. Toyota'nın yeni platformu TNGA üzerine inşa edilmiş yeni Avalon modeli ile aynı altyapıyı paylaşması bekleniyor. Yeni ES modelinin 3.5 Litre V6 300 beygir gücüne yükseltilmiş bir motor ve 8 ileri otomatik şanzıman (mevcut model 6 ileri) ile yola devam etmesi bekleniyor. Ayrıca 2.5 veya 3.5 Litre Hybrid motor seçeneği kuvvetle muhtemel sunulacak.




[/color]

Toyota Club Türkiye

Lexus GS bitiyor, Yeni Lexus ES Bayrağı devralyor
« : Nisan 23, 2018, 11:27:01 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '05
  • 447 kere teşekkür etti
  • 427 kere teşekkür edildi
Yeni Lexus ES Tanıtıldı
« Yanıtla #1 : Nisan 29, 2018, 00:57:52 »
Yeni Lexus ES Tanıtıldı



Pekin'deki lansmanı ile beraber Lexus ES, 7. jenerasyonuna merhaba diyor. Yakışıklı sedan'ın son versiyonu, LS ve LC modellerinde de bulunan keskin ve açılı hatlara sahip. Yeni nesil ES, boyutlarını da büyütmüş durumda.



Yeni ES, alçak tavanının oluşturduğu coupe görünümü sayesinde çok şık görünüyor. Lexus, şaşırtıcı ön ızgarasından da vazgeçmemeye devam ediyor. Eğer bu ızgara hoşunuza gitmiyorsa üzgünüz, zira bu modelde kendisi eskisinden bile daha büyük. Standart ES'te ortasındaki tasarım dikey çıtaları içerirken, F Sport modelinde bu çıtalar yatay pozisyonda konumlandırılmış. Keskin hatlara sahip olan arka kısmında L şeklindeki LED arka ışıkları dikkat çekiyor. F Sport türevi arkasında bir de küçük spoiler'e sahip olacak.



Lexus alıcılarına tamamen içten yanmalı ve hibrit motor seçeneklerini sunmaya devam edecek. ES 300h hala 2.5 litrelik 4 silindirli motoru kullanıyor fakat bu ünite 200 beygir yerine 215 beygir gücü üretebilecek. Nikel-metal hibrit pil ise çok küçük ve arka koltukların altına sığabiliyor. Alıcılar ayrıca ES 350'yi 3.5 litreli V6 seçeneği ile de satın alabilecek. Bu opsiyonun 8 ileri vitesli şanzımana sahip olacağını da belirtelim.

Yeni ES, New Global Architecture-K platformuna sahip. Üretiminde daha güçlü çelik kullanılan aracın, selefine göre daha hafif olması sağlanmış. Lexus bu farkın kaç kilogram olduğunu henüz açıklamadı. Firmaya göre otomobilin platformu, LS'in kullandığı Global Architecture-L ile eşit burulma gücüne sahip. Yeni ES 65 milimetre uzayarak toplamda 4975 mm'ye gelmiş. Bu durum sedan'ın GS modelinden daha uzun (4914 mm) olduğu anlamına geliyor. Aks mesafesi de 50 mm uzatılan aracın genişliği de 45 mm artmış.



Kabininde ise daha fazla LS stiline sahip olan aracın ön konsolunda 12.3 inçlik bir bilgi-eğlence sistemi bulunuyor. Bu sistem dokunmatik tuş takımı ile kontrol edilebiliyor. Standart ES içerisinde bambu ve ahşap elemanlara sahip iken, F Sport versiyonu 3 boyutlu hissiyatı yaratan metalik öğelere sahip olarak geliyor. Lexus bu malzemenin Japon kılıçlarından ilham alınarak üretildiğinin de altını çiziyor.

Yeni ES donanım konusunda da geride kalmıyor. Lexus'un yeni güvenlik sistemine ve sürüş yardımcısına sahip olan aracın içerisinde bisikletçileri ve yayaları daha rahat algılayabilen bir sistem de bulunuyor. Aracın Avrupa versiyonu da adaptif ön farları kontrol etmeyi sağlayan teknolojiye sahip olacak.










Kaynak: Motor1