Gönderen Konu: Otomatik viteste yokuşlarda gaz-fren kombinasyonu ile kalkmak  (Okunma sayısı 3510 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 3 kere teşekkür etti
Merhaba arkadaşlar,
Dizel otomatik corolla aracım yokuşlarda malum geri kaydırıyor. Bende dik yokuşlarda el freni ile kalkıyordum. Geçenlerde fren ile gaza aynı anda basarak ayağımı frenden yavaş yavaş çekerek kaldırdım. bu şekilde de geri kaçırma olayının önüne geçmiş oldum. Ancak bu durumun baskı balataya zarar vereceği konusunda tereddütlerim var. Siz değerli arkadaşların bu konudaki teknik yorumlarını rica edebilir miyim? Gaza basarken ayağımıda yavaş yavaş frenden çektim. Bir nevi debriyaj olarak kullandım. Bunun ne sakıncası vardır öğrenebilir miyim? El freni kullanımından bir farkı yok ise kalkışlarda bu yöntem daha pratik gelmekte. Teşekkürler.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik viteste yokuşlarda gaz-fren kombinasyonu ile kalkmak
« Yanıtla #1 : Nisan 16, 2018, 09:22:12 »
Daha kolayı var ayağınıza daha hızlı hareket yeteneği kazandirmanizi tavsiye ederim manuel de olduğu gibi sizin yaptığınızı eskiden murat 124 te yapardık hiç birinde el freni çalışmazdı çünkü  :)zamanla alışırsınız ayağı fren den çekip anlık gaza yumuşak hareketle dokunmaya
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik viteste yokuşlarda gaz-fren kombinasyonu ile kalkmak
« Yanıtla #2 : Nisan 16, 2018, 09:24:35 »
Geri mi kaçırıyor? Bizimki kaçırmıyor, farklı teknoloji var o zaman.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 195 kere teşekkür etti
  • 1147 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik viteste yokuşlarda gaz-fren kombinasyonu ile kalkmak
« Yanıtla #3 : Nisan 16, 2018, 10:33:14 »
bir şey olmaz,çok daha önceleri marş,kontakta değildi,gaz pedalının üzerinde ayrıca marş vardı,ayakkabının burnu ile marşa,topuğu ile gaza basılır,çalışınca 1.vitese atılır,el freni olsa da hiç kullanılmaz,ya allah,bismillah denilir ve kalkış yapılırdı,biraz gayretle meleke kazanılır,önce yokuşta ileri kalkış sonra geri geri yokuşta giderken,orta yerde durup,geri geri yokuş yukarı kalkış yapmak içinde 3 kişi ile(ehliyet komisyonu) şart idi.son söz;düz veya otomatik nasıl olursa olsun meleke kazanın,frenden ayağınızı hızlı da çekseniz yeterli seviyede gaz verdiğiniz ve arabada güzel gaz yediği sürede sorun olmayacaktır, hayat ve yol şartları hiç belli olmaz,bir gün lazım olur,içinde çoluk çocuk olur..
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 290000
  • Model Yılı: '04
  • 21 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik viteste yokuşlarda gaz-fren kombinasyonu ile kalkmak
« Yanıtla #4 : Nisan 16, 2018, 11:41:40 »
Otomatik şanzıman da ani gaz tepkimesi zararlı olur kanaatindeyim.
İSRA-37

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik viteste yokuşlarda gaz-fren kombinasyonu ile kalkmak
« Yanıtla #5 : Nisan 16, 2018, 13:43:51 »
Hangi Otomatik vites? Robotize tek/çift kavrama mı? CVT mi? yoksa planet sistemle çalışan standart otomatik vites mi?

Öncelikle sorulması gereken soru bu çünkü yapıları birbirinden tamamen farklı tipte aktarma organlarıdır .Planet sistemle çalışan standart sistemlerde ve CVT vites sistemleri Tork konvertör denilen bir kavrama sistemi barındırırlar ve arada mekanik bağlantı yoktur dolayısı ile geri kaçma durumu için frene ve gaza  basmanız sistemi etkilemez.

Diğer seçenek olan robotize vitesler (MMT-EDC-DSG gibi isim taşıyan) ise bildiğimiz baskı balata sistemini taşırlar ve davranış biçimide aynı manuel sistem gibidir.Tabi burada kavrama ve ayırma olayı insan tarafından değilde aktüatörler tarafından yapıldığı için daha düzgün bir çalışma rejimi barındırır manuele göre.Yine bu tip vites sisteminde frene aşırı uzun süre basmayıp aynı anda gazada çok yüklenmezseniz sistem çok hırpalanmadan düzgün şekilde kalkış yapacaktır ve balatalar hasar görmeyecektir ama çok  dik bir yokuşta zamanlamayı ayarlayamayıp frene basarken gazada aşırı yüklenirseniz balata yüzeyi bir miktar aşınma yaşar ve bu çok sık yapılırsa balata ömrü nisbeten kısa olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: Otomatik viteste yokuşlarda gaz-fren kombinasyonu ile kalkmak
« Yanıtla #6 : Nisan 18, 2018, 09:16:37 »
Hangi Otomatik vites? Robotize tek/çift kavrama mı? CVT mi? yoksa planet sistemle çalışan standart otomatik vites mi?

Öncelikle sorulması gereken soru bu çünkü yapıları birbirinden tamamen farklı tipte aktarma organlarıdır .Planet sistemle çalışan standart sistemlerde ve CVT vites sistemleri Tork konvertör denilen bir kavrama sistemi barındırırlar ve arada mekanik bağlantı yoktur dolayısı ile geri kaçma durumu için frene ve gaza  basmanız sistemi etkilemez.

Diğer seçenek olan robotize vitesler (MMT-EDC-DSG gibi isim taşıyan) ise bildiğimiz baskı balata sistemini taşırlar ve davranış biçimide aynı manuel sistem gibidir.Tabi burada kavrama ve ayırma olayı insan tarafından değilde aktüatörler tarafından yapıldığı için daha düzgün bir çalışma rejimi barındırır manuele göre.Yine bu tip vites sisteminde frene aşırı uzun süre basmayıp aynı anda gazada çok yüklenmezseniz sistem çok hırpalanmadan düzgün şekilde kalkış yapacaktır ve balatalar hasar görmeyecektir ama çok  dik bir yokuşta zamanlamayı ayarlayamayıp frene basarken gazada aşırı yüklenirseniz balata yüzeyi bir miktar aşınma yaşar ve bu çok sık yapılırsa balata ömrü nisbeten kısa olur.

Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Aracım 2009 corolla d-4d mmt 5 ileri şanzıman.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik viteste yokuşlarda gaz-fren kombinasyonu ile kalkmak
« Yanıtla #7 : Nisan 18, 2018, 09:41:38 »
Mmt aracı normal veya dik rampalarda manuel de kalkış yapmanız balata ve şanzıman açısından sağlıklı olandır şehir içinde sıkışık trafikte manuel kullanmanızı tavsiye ederim aksi halde şanzıman arızaları ile uğraşıyorsunuz ve baskı balata çabuk bitiyor veya ısınıp kilitliyor manuel de kullandığınız zaman zaten araç direk kavrama yapacaktır ve kayma çok az olacaktır
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis.. babam gibi araba:))
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 68453
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik viteste yokuşlarda gaz-fren kombinasyonu ile kalkmak
« Yanıtla #8 : Nisan 18, 2018, 19:27:43 »
Daha önce CVT ve şu an DSG şanzıman kullanan biri olarak rahatınız için bir kere aracınızı, donanımını iyi bilmek zorundasınız. Araçta yokuş kalkış desteği var mı, varsa nasıl programlı, erken mı bırakıyor, fazla mı bekletiyor? Değişik marka ve modellerde isimler aynı olsa da davranışlar farklı olabilir. Benim aracımda VAG grubu kablo ile bağlanarak gerekirse erken, geç ve normal şekilde bıraksın diye ayarlayabiliyorum. Ha bir de (bildiğim kadar-istisna olabilir) hill holder denen yokuş kalkış desteğinin devreye girebilmesi için frene iyice basmak gerekiyor! Araba duracak kadar hafif basmalarda devreye girmiyor, freni bıraktığınızda geri/ileri kaçmaya başlıyor. Belli bir alışma sürecinden sonra reflekslerinize bağlı olarak (çok fazla eğim olmadıkça) ne el freni ne de ayak freni kullanmak istemezsiniz (manuelde). Çünkü debriyajı hafiften baskıyı hissedecek şekilde bırakırsanız rolantide aracı sabit tuttuğunu görürsünüz. Otomatiklerde şanzımanlarda ise vitesi boştan vitese (D) aldığınızda belli bir kavrama süresi vardır. Dolaysıyla 1-1,5 saniye gibi gecikme süresince hemen kalkacak sanırsanız, hill holder/yokuş kalkış desteği yoksa ya da iyice frene basarak devreye girmemişse araba boştaymış gibi bir anda geri kayma durumu ile karşılaşırsınız. Otomatiklerde durma ve beklemelerde kesinlikle frene iyice basmalı, uzun beklemelerde boşa almayı alışkanlık haline getirmek gerekiyor. Ayrıca çok yavaş trafikte 1-2 arasında gidip gelen vites durumu ve baskı-balatanın yıpranmasını en aza indirmek için manuel 1 de gitmek öneriliyor. Yeni jenerasyon arabalarda auto-holder gibi sistemlerle el freni mekanik kol yerine elektronik ve park freni adı ile entegre hale getirilmiştir. Bu da yokuşlarda daha stressiz kalkış demektir. Sonuçta balatalar her kalkışta sürtünmeden dolayı aşınıyor, kaderi bu!
9. 2011 Skoda Yeti 1.2 TSI DSG (capondan almana ;) )
8. Terfi: Avensis 2001 Sol/AT D4.. Bilenler bilir:) (yeni sahibinde)
7. Arabam 6 yıl kullandığım Corolla 1997 GLi
...