Gönderen Konu: Afr ayarı  (Okunma sayısı 5494 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Afr ayarı
« : Mart 26, 2018, 20:25:28 »
Aracıma afr ayarı yaptıracam. Nette çok konuşulan şeylerden biri. Yapıldığında
Bazılarının dediği gibi arabayı muhteşem yapan birşey mi yoksa bazılarının dediği gibi gereksiz birşey mi? Yaptıranlar aydınlatabilir mi

Toyota Club Türkiye

Afr ayarı
« : Mart 26, 2018, 20:25:28 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 202600
  • Model Yılı: '01
  • 17 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Afr ayarı
« Yanıtla #1 : Mart 26, 2018, 20:56:36 »
2 senedir LPG'li araç kullanıyorum daha önce hiç LPG ayarı yaptırmadım ama AFR ayarını youtube da görmüştüm kısaca şu sorunlara iyi geldiği söylenir.
- LPG de fazla yakıyorsa.
- LPG de performans kaybı olması gerekenden fazlaysa. (Mükemmel montajda hiç fark olmaması gerekir ama genelde 1 tık fark olur).
2018 - ....... | 2001 Toyota Corolla 1.4 VVT-i Terra Special A.C.
2016 - 2017 | 1996 Renault 19 Europa 1.4 RN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: Afr ayarı
« Yanıtla #2 : Mart 27, 2018, 14:54:48 »
Çok uzun ve karışık bir olay. Normalde aracınızın lpg ayarı güzel ise afr ayarına gerek olmuyor.

Afrwideband yeni çıkan bir şey değil. Modifiye camiası motorun yakıt durumunu kontrol etmek için kullanıyor. Ama bu aletin bağlantısı egzoza yapılmıyor. Oksijen sensörünün arkasına takılıyor. Egzoza bağlandığında göstergesi +1 zengin karışım gösteriyor. Buna göre ayar yapılırsa araç fakire çekiliyor. Bu daha çok zararlı. Ayrıca bu işi yapanların bir yeri yok, vergi levhası yok, size fatura kesmiyorlar. Olumsuzluk karşısında karşınızda muhattap bulamazsınız.
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Afr ayarı
« Yanıtla #3 : Mart 31, 2018, 16:52:18 »
Aracıma bugün izmirde özdin ustaya afr ayarı yaptırdım. Inanın arabam başka bir araba oldu. Brc nın kendi servisi bile yol ayarı yapmıyor ve araçlar tam anlamıyla eşek gibi gidiyor. Aracım Hem fazla yakıyor hemde hemen bayılıyordu. Ayardan sonra bayılma gitti. Yolda yağ gibi akıyor.  Vereceğiniz 150 tl ye acımayın derim ben.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Viofo, aydınlatma pk, koltuk ısıtma, ses yalıtım
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 3550
  • Model Yılı: '23
  • 28 kere teşekkür etti
  • 60 kere teşekkür edildi
Ynt: Afr ayarı
« Yanıtla #4 : Eylül 22, 2018, 01:01:16 »
Aracıma bugün izmirde özdin ustaya afr ayarı yaptırdım. Inanın arabam başka bir araba oldu. Brc nın kendi servisi bile yol ayarı yapmıyor ve araçlar tam anlamıyla eşek gibi gidiyor. Aracım Hem fazla yakıyor hemde hemen bayılıyordu. Ayardan sonra bayılma gitti. Yolda yağ gibi akıyor.  Vereceğiniz 150 tl ye acımayın derim ben.

Afr ayarı için sensörü nereye bağladılar? Egzoz çıkışına mı yoksa oksijen sensörüne mi?
Sen harika bir uçurtmasın, bende senin ipinim unutmayasın...
Corolla Flame X-Pack Mds 1.5 Benzin 2023-.....
Corolla Advance Manuel 1.6 Benzin&Lpg (Zavoli) 2018-2023 (105.000 km)
Corolla Hb Sol Manuel 1.6 Benizn&Lpg (Zavoli) 2016-2018 (45.000 km)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Afr ayarı
« Yanıtla #5 : Eylül 22, 2018, 07:18:24 »
Afr ayarı için sensörü nereye bağladılar? Egzoz çıkışına mı yoksa oksijen sensörüne mi?
Egzoz çıkışı na bağlıyor. O süreçte araştırmıştım. Aradaki değer farkı çok az. Bunun için o kadar uğraşmaya gerek yok. Ama tabi isteğiniz dahilinde yapar mi bilemem.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: Afr ayarı
« Yanıtla #6 : Eylül 22, 2018, 11:11:46 »
Afr ayarı için sensörü nereye bağladılar? Egzoz çıkışına mı yoksa oksijen sensörüne mi?

Oksijen sonsoru sokulupte, oraya takilir ise,
Motor ariza lambasini yakip, farkli haritalarda cakisacagindan ayarda duzgun olmaz.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Afr ayarı
« Yanıtla #7 : Eylül 22, 2018, 11:37:57 »
Bu noktada Mehmet Özenç Bey'in dediklerinin doğru olduğunu düşünüyorum.
Ha wideband sensör takıp ayar yapmışsınız, ha aracın kendi oksijen sensörünün motor beyninin değerlendirmesi sonucu enjektörlere yakıt artırımı ya da azaltımı komutlarına (ltft+stft) bakarak ayar yapmışsınız aynı yola çıkıyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Afr ayarı
« Yanıtla #8 : Eylül 22, 2018, 16:50:24 »
Yaklaşık 3 yıldır LPG ayarı işine kafa yormuş biri olarak söylemek gerekir ki.

Afr ayarı doğru yapılırsa iyi.
Ama sınırlılık şudur ki kitiniz de obd olmazsa sizin yaptığınız afr ayarı sadece afr yapıldığı zamanki rakım /hava sıcaklığı/yakıt kalitesi tutturulduğında  başarıya ulaşır.hava sıcaklığı rakım vb değiştiği zaman sistem kendini adapte edemediği için yapılan ayarda sapma meydana geliyor ve bu sapma hiçte küçük değil. Zira LPG de mükemmel ayar yaptım diyen adamın yakıt karışımı ortalama yüzde +7-7 civarı sapabiliyor.


LPG kitiniz obd düzeltmeli ise ayarını en azından open loop bölgesi hariç diğer alanları değişkenliklere karşı hala mükemmel dozajda devam eder.
Open loop ta zaten sistem düzeltme yapamaz hatta aracın orjinal ecusu bile düzeltme yapamaz önceki atanan değeri okuyup ona göre karışıma devam eder.


Peki ne yapılmalı?
Yeni bir çok araçta artık afr /02 sensörü var 0-5v aralığı değer üretiyor bizim valvematiklerde mesela.
Murat abi sağolsun onun sayesinde öğrendik.
İşte bu sensör  open loop ta da çalışıyor değer üretiyor.
Benzine göre bakılıp afr ayarını herhangi gibi bir cihaza bağlı kalmadan en doğru şekilde yapmak mümkün oluyor.

@Murat Köse (28015) abiye tekrar teşekkür ederim bu afr işini de çözdü sağolsun herkes kendi ayarını bir kablo parasına yapabilir

Hatta LPG kablosunu kendiniz 3tl lik devre ile yapabilirsiniz araştırın bulursunuz.


***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 17 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Afr ayarı
« Yanıtla #9 : Mart 11, 2020, 17:45:44 »
2019 otomatik corolla aracimda lovato c obd2 kit var aractan bir sikayetim yok ama sadece rolantide kalibrasyon yapildi o kadar uzun vadede sorun yasamamak adina isin ehli bir ustaya afr ayari yaptirmali miyim ?
2011 şampiyonu TRABZONSPOR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 44000
  • Model Yılı: '16
  • 10 kere teşekkür etti
  • 66 kere teşekkür edildi
Ynt: Afr ayarı
« Yanıtla #10 : Mart 12, 2020, 13:23:18 »
2019 otomatik corolla aracimda lovato c obd2 kit var aractan bir sikayetim yok ama sadece rolantide kalibrasyon yapildi o kadar uzun vadede sorun yasamamak adina isin ehli bir ustaya afr ayari yaptirmali miyim ?
Kesinlikle evet, yolda ayar çok önemli ilerde arıza lambasi yakmamasi,yakıt sarfiyatı ve enjektör erimesi gibi şeylerle uğraşmamak adına yapılmalı. Ancak ayrı ücret ödeyerek değil madem yeni yapıldı montajı yolda ayar yaparak vermesi lazımdı
Gazi Mustafa Kemal Atatürk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 289500
  • Model Yılı: '01
  • 2 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: Afr ayarı
« Yanıtla #11 : Mart 17, 2020, 21:58:06 »
2019 otomatik corolla aracimda lovato c obd2 kit var aractan bir sikayetim yok ama sadece rolantide kalibrasyon yapildi o kadar uzun vadede sorun yasamamak adina isin ehli bir ustaya afr ayari yaptirmali miyim ?
İnsanları bu şekilde soru işaretleri içinde bırakıp psikolojik olarak ayar yaptırmayı zorunlu hale getirmeye çalışıyorlar.

Amaç sizin arabanıza karşı hassas olmanızı kullanmak. AFR ayarıyla şöyle kaliteli böyle performanslı olur vs.

Hatta kullanıcıları can evinden vuruyorlar, diyorlar ki sübaplarınız yanmaz, benzinde dayandığı kadar dayanır. Ben bu konuyu bilimsel olarak, gerekli teknik açıklamalarla ve (TR'de de yayınlanan) bilimsel makalelere dayanarak da birkaç yerde YALANLADIM. Sonra baktım insanlar bilinçlenmeye başladıkça sübaplar benzindeki kadar dayanır demekten vazgeçtiler, 30-40 bin km değil de 100 bin km dayanır ama benzindekine yakın dayanır vs demeye başladılar. O sübaplar benzindeki kadar dayanmaz, basitçe nedenini söyleyeyim sizin de kafanızdaki soru işaretleri gitsin. Benzin karbon atığı bırakır, bu karbon atığı özellikle sübap yüzeylerinde tutunma/birikme yapar. Bu biriken kurumlar yanma odasındaki anlık ısı yükselmesi/düşmesine karşı, yani ısıl şoka karşı bariyer görevi görerek sübapların uzun ömürlü olmasını sağlar. Motor bileşenlerinde bu durumu en basitinden egzoz manifold korumasında görebilirsiniz. Egzoz manifoldunda da ısıl bariyer olarak manifold koruma plakası vardır, bu hem insan faktörünü manifoldun yüksek sıcaklığına karşı korumak hem de manifoldu motorun stop edilmesinden sonra ani sıcaklık düşüşüne karşı korumak için koyulmuştur. Egzoz manifold çatlaklarının çok büyük bölümü koruma plağının çıkarılmasından kaynaklıdır. (Motor yükleme, manifold polish vs gibi görsel değişiklikler için)

Neyse konu dağılmasın, bu bahsettiğim kurumlar LPG'de olmadığı için sübap yüzeyleri temiz kalarak ısıl şoka maruz kalıyor, sonuç olarak sübaplar yanıyor. E hani benzindeki kadar dayanırdı? Yalan.

Ben hiç problemim yokken sırf meraktan İzmir'de önerilen kişiye yaptırdım. 1 defa ayar, 1 defa ayar sonrası oluşan problemin çözülmeye çalışılması, 1 defa da kontrol yapıldı(sözde).

Neden sözde, çünkü kontrolden 12 saat sonra İzmir'den İstanbul'a yola çıktım, LPG'de gidiyorum zannederken meğerse benzinle gidiyormuşum. Halbuki göstergede LPG ışığı yanıyor. Kontrol sonrasında da 20-30 saniyede bir hafif öksürme/tıkanıklık gibi bir belirti vardı motorda. Bana bobin arızalı dedi ayar yapan kişi. Meğerse ayar bozukmuş. Araba LPG ile beraber benzin de tükettiği için boğuluyormuş sürekli.

Aracımda hiç problem yokken ayar sonrası düşük devirde silkeleme, LPG'ye geçişte rölanti dalgalanması ve tekleme, sabit hafif gazda çek-bırak gibi problemler yaşadım. Durduk yere başıma iş aldım.

O reklamını yaptıkları "montaj hatalarını da buluyoruz, gerekli düzeltmelerin de yapılmasını sağlıyoruz" vs argümanları da yalan. Enjektör hortumları anya konya hesabı farklı ölçüde duruyor (arabayı yeni almıştım ve mevsilerden kıştı, soğuk havada arabayla uğraşmaya üşenirim hep) bakıyor ama görmüyor arkadaş. Ayara gitmeden önce ben düzelttim hortumları.

Facebook gruplarında olumsuz yorumları yayınlamıyorlar(gözden kaçanlar istisnadır). Olumsuz yorum yaparsanız arabanızdan başlarlar karakterinize kadar problem ararlar. Gruptan atarlar, forumlarda olumsuz yaparsanız takip edip hesap falan sorarlar. Ben sadece AFR ayarı yapılan motorda LPG'de rölantideki HC miktarını nasıl düşürürüm diye sordum, vay arkadaş nasıl sorarım bunu, sanki AFR'yi kötülemişim, niyetim farklıymış vs. O zaman anladım yaptıkları iş de, kendileri de düzgün değiller. Alt tarafı HC miktarını düşürmek istiyordum, sakince söyle işte "buji tırnak aralığını 0,1-0,2 mm düşür" diye değil mi?

Yaşadığım ayar problemlerini ise kendim çözdüm, kablo aldım, birkaç gün video vs izledim yazılım için, araştırdım, öğrendim. 2 defa İstanbul'da yola çıktım. İlkinde tam istediğim gibi olmayınca(yol da kalabalıktı) ikinci defa yola çıkıp, arkasından da birkaç müdahale ile tüm problemleri çözdüm.

Sonrasında da 150 TL ücretimi geri istedim. Ödedi ayarcı kişi. Tek başarılı iş parayı geri ödeme kısmıydı. Bana da güzel bir ders oldu. Her merak ettiğin şeyin peşine düşmemek lazım. Ayarcıya kalsak bobinden başlayacağız sağlam parçaları değiştirmeye. Sonu nereye varır Allah bilir. İzmir ve İstanbul'da 2 tane çok iyi ustam vardır, onlara danışmadan iş yapmam. Aradım bir tanesini sordum böyle böyle bir konu var diye, "yok değiştirme, illa değiştireceksen gel ben denemelik bobin takayım kendi gözünle gör" dedi. Öyle deyince ben ayağımı denk almaya başladım zaten.

Bu arada, ben deneyimlerimi forumlarda paylaşmaya başladıktan sonra bana ulaşanlar, problemlerini çözmek isteyenler falan oldu. Bir kere Bursa'dan birisi ulaştı bana. Çok defa konuştuk. Sıfır aldığı ve LPG taktırdığı araca da AFR ayarı yaptırmak istiyormuş. Defalarca dedim ki problemin yoksa AFR ayarı yaptırma. Boşa para da ödeme. Bu arkadaş sıfır aldığı için arabasına karşı çok hassas. 150 TL ne olacak ki dedi gitti İstanbul'da AFR ayarı yaptırdı. Adam 20 bin km problemsiz kullandıktan sonra AFR ayarı yapıyorlar ve nasıl bir probleme sebep olmuşlarsa araç sahibi defalarca yetkili servise gidiyor, sorun çözülemiyor. LPG tesisatını komple söktürüyor. Akabinde yine defalarca servise gidiyor ve bir süre sonra araç haftalarca serviste kalmaya başlıyor. Birçok sensör değiştiriliyor vs. En son hala problem çözülememişti.

Bu kadar detaylı yazdım ki hem sizin için hem de sonradan foruma gelip okuyacaklar için en azından biraz detaylı bir deneyim paylaşmış olayım. Yine yaptırıp yaptırmama kararı size kalmış.

Son olarak; bazı forumlarda ve facebook gruplarında yazdığım mesajlar "bağış karşılığı" silinmiş. Forumun kalitesi nedeniyle bu mesajın silinmeyeceğini düşünerek bu kadar uzun yazdım.
Beyaz Guzu - 35 TGN 58
Küheylan - 61 KD 626

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Afr ayarı
« Yanıtla #12 : Mart 18, 2020, 12:02:27 »
İnsanları bu şekilde soru işaretleri içinde bırakıp psikolojik olarak ayar yaptırmayı zorunlu hale getirmeye çalışıyorlar.

Amaç sizin arabanıza karşı hassas olmanızı kullanmak. AFR ayarıyla şöyle kaliteli böyle performanslı olur vs.

Hatta kullanıcıları can evinden vuruyorlar, diyorlar ki sübaplarınız yanmaz, benzinde dayandığı kadar dayanır. Ben bu konuyu bilimsel olarak, gerekli teknik açıklamalarla ve (TR'de de yayınlanan) bilimsel makalelere dayanarak da birkaç yerde YALANLADIM. Sonra baktım insanlar bilinçlenmeye başladıkça sübaplar benzindeki kadar dayanır demekten vazgeçtiler, 30-40 bin km değil de 100 bin km dayanır ama benzindekine yakın dayanır vs demeye başladılar. O sübaplar benzindeki kadar dayanmaz, basitçe nedenini söyleyeyim sizin de kafanızdaki soru işaretleri gitsin. Benzin karbon atığı bırakır, bu karbon atığı özellikle sübap yüzeylerinde tutunma/birikme yapar. Bu biriken kurumlar yanma odasındaki anlık ısı yükselmesi/düşmesine karşı, yani ısıl şoka karşı bariyer görevi görerek sübapların uzun ömürlü olmasını sağlar. Motor bileşenlerinde bu durumu en basitinden egzoz manifold korumasında görebilirsiniz. Egzoz manifoldunda da ısıl bariyer olarak manifold koruma plakası vardır, bu hem insan faktörünü manifoldun yüksek sıcaklığına karşı korumak hem de manifoldu motorun stop edilmesinden sonra ani sıcaklık düşüşüne karşı korumak için koyulmuştur. Egzoz manifold çatlaklarının çok büyük bölümü koruma plağının çıkarılmasından kaynaklıdır. (Motor yükleme, manifold polish vs gibi görsel değişiklikler için)

Neyse konu dağılmasın, bu bahsettiğim kurumlar LPG'de olmadığı için sübap yüzeyleri temiz kalarak ısıl şoka maruz kalıyor, sonuç olarak sübaplar yanıyor. E hani benzindeki kadar dayanırdı? Yalan.

Ben hiç problemim yokken sırf meraktan İzmir'de önerilen kişiye yaptırdım. 1 defa ayar, 1 defa ayar sonrası oluşan problemin çözülmeye çalışılması, 1 defa da kontrol yapıldı(sözde).

Neden sözde, çünkü kontrolden 12 saat sonra İzmir'den İstanbul'a yola çıktım, LPG'de gidiyorum zannederken meğerse benzinle gidiyormuşum. Halbuki göstergede LPG ışığı yanıyor. Kontrol sonrasında da 20-30 saniyede bir hafif öksürme/tıkanıklık gibi bir belirti vardı motorda. Bana bobin arızalı dedi ayar yapan kişi. Meğerse ayar bozukmuş. Araba LPG ile beraber benzin de tükettiği için boğuluyormuş sürekli.

Aracımda hiç problem yokken ayar sonrası düşük devirde silkeleme, LPG'ye geçişte rölanti dalgalanması ve tekleme, sabit hafif gazda çek-bırak gibi problemler yaşadım. Durduk yere başıma iş aldım.

O reklamını yaptıkları "montaj hatalarını da buluyoruz, gerekli düzeltmelerin de yapılmasını sağlıyoruz" vs argümanları da yalan. Enjektör hortumları anya konya hesabı farklı ölçüde duruyor (arabayı yeni almıştım ve mevsilerden kıştı, soğuk havada arabayla uğraşmaya üşenirim hep) bakıyor ama görmüyor arkadaş. Ayara gitmeden önce ben düzelttim hortumları.

Facebook gruplarında olumsuz yorumları yayınlamıyorlar(gözden kaçanlar istisnadır). Olumsuz yorum yaparsanız arabanızdan başlarlar karakterinize kadar problem ararlar. Gruptan atarlar, forumlarda olumsuz yaparsanız takip edip hesap falan sorarlar. Ben sadece AFR ayarı yapılan motorda LPG'de rölantideki HC miktarını nasıl düşürürüm diye sordum, vay arkadaş nasıl sorarım bunu, sanki AFR'yi kötülemişim, niyetim farklıymış vs. O zaman anladım yaptıkları iş de, kendileri de düzgün değiller. Alt tarafı HC miktarını düşürmek istiyordum, sakince söyle işte "buji tırnak aralığını 0,1-0,2 mm düşür" diye değil mi?

Yaşadığım ayar problemlerini ise kendim çözdüm, kablo aldım, birkaç gün video vs izledim yazılım için, araştırdım, öğrendim. 2 defa İstanbul'da yola çıktım. İlkinde tam istediğim gibi olmayınca(yol da kalabalıktı) ikinci defa yola çıkıp, arkasından da birkaç müdahale ile tüm problemleri çözdüm.

Sonrasında da 150 TL ücretimi geri istedim. Ödedi ayarcı kişi. Tek başarılı iş parayı geri ödeme kısmıydı. Bana da güzel bir ders oldu. Her merak ettiğin şeyin peşine düşmemek lazım. Ayarcıya kalsak bobinden başlayacağız sağlam parçaları değiştirmeye. Sonu nereye varır Allah bilir. İzmir ve İstanbul'da 2 tane çok iyi ustam vardır, onlara danışmadan iş yapmam. Aradım bir tanesini sordum böyle böyle bir konu var diye, "yok değiştirme, illa değiştireceksen gel ben denemelik bobin takayım kendi gözünle gör" dedi. Öyle deyince ben ayağımı denk almaya başladım zaten.

Bu arada, ben deneyimlerimi forumlarda paylaşmaya başladıktan sonra bana ulaşanlar, problemlerini çözmek isteyenler falan oldu. Bir kere Bursa'dan birisi ulaştı bana. Çok defa konuştuk. Sıfır aldığı ve LPG taktırdığı araca da AFR ayarı yaptırmak istiyormuş. Defalarca dedim ki problemin yoksa AFR ayarı yaptırma. Boşa para da ödeme. Bu arkadaş sıfır aldığı için arabasına karşı çok hassas. 150 TL ne olacak ki dedi gitti İstanbul'da AFR ayarı yaptırdı. Adam 20 bin km problemsiz kullandıktan sonra AFR ayarı yapıyorlar ve nasıl bir probleme sebep olmuşlarsa araç sahibi defalarca yetkili servise gidiyor, sorun çözülemiyor. LPG tesisatını komple söktürüyor. Akabinde yine defalarca servise gidiyor ve bir süre sonra araç haftalarca serviste kalmaya başlıyor. Birçok sensör değiştiriliyor vs. En son hala problem çözülememişti.

Bu kadar detaylı yazdım ki hem sizin için hem de sonradan foruma gelip okuyacaklar için en azından biraz detaylı bir deneyim paylaşmış olayım. Yine yaptırıp yaptırmama kararı size kalmış.

Son olarak; bazı forumlarda ve facebook gruplarında yazdığım mesajlar "bağış karşılığı" silinmiş. Forumun kalitesi nedeniyle bu mesajın silinmeyeceğini düşünerek bu kadar uzun yazdım.

Çok güzel açıklamışsın Can, ellerine sağlık. Burada silinmez kesinlikle. Başkalarının sponsorluğunun kuklası olan bir forum değiliz çok şükür. :) Mehmet Özenç de aynı açıklamayı yapmıştı daha önce. Bu AFRciler enjektöre gelen yakıt trimlerinden yola çıkılarak yapılan normal yol ayarı nedir bilmezlerken, piyasadaki çok iyi (ama çok az) lpgciler bunu zaten yapıyordu.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 289500
  • Model Yılı: '01
  • 2 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: Afr ayarı
« Yanıtla #13 : Mart 18, 2020, 19:42:58 »
Çok güzel açıklamışsın Can, ellerine sağlık. Burada silinmez kesinlikle. Başkalarının sponsorluğunun kuklası olan bir forum değiliz çok şükür. :) Mehmet Özenç de aynı açıklamayı yapmıştı daha önce. Bu AFRciler enjektöre gelen yakıt trimlerinden yola çıkılarak yapılan normal yol ayarı nedir bilmezlerken, piyasadaki çok iyi (ama çok az) lpgciler bunu zaten yapıyordu.
Mehmet Özenç Usta ile hararetli bir tartışma sonrası orta yolu bulmuştuk. Sağ olsun üşenmeden, bildiği ne varsa paylaşıyor.
Beyaz Guzu - 35 TGN 58
Küheylan - 61 KD 626

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Afr ayarı
« Yanıtla #14 : Mart 19, 2020, 12:27:46 »
Afr ayarı denilen iş yolda yapılan ince ayardır ayriyeten afr ayarı adı altında bir iş yaptırmaya gerek yokki,zaten çok kasmayın nekadar düzgün ayar yapılsada belirli km sonrası o siboblar her türlü yanacak uzun vadede motor zayıflayacak aracın genel olarak her yerine bu düzensizlikler sirayet edecek çünkü benzinde en doğru şekilde çalışması için dizayn edilen üniteye uydurma yakıt ile çalış diyoruz keşke benzin uygun olsada LPG illeti ile hiç uğraşmasak.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Afr ayarı
« Yanıtla #15 : Haziran 14, 2021, 08:11:02 »
Afr ayarı yaptırmak isteyenler için Volkan bey telefon +905342434468 güzergah listeside ekte.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 90000
  • Model Yılı: '12
  • 7 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Afr ayarı
« Yanıtla #16 : Eylül 13, 2022, 13:21:58 »
Hafta sonu afr ayarı konusunda iyi anlamda nam salmış Volkan Bey İstanbul'a geliyor. Bu zamana kadar her yıl standart lpg ayarını yaptırdım (kontağı kapatırken ötünce  :D)

1 sene önce hararet sorunundan dolayı da regülatörü ve boruları değiştirmiştim. (Atiker)

Sizce şimdi afr ayarı yaptırmalı mıyım? Yaptırdıktan sonra ne gibi farklılıkları hissederim. İstanbulda 32 litre gaz alımında 280 km yol yapabiliyorum.

 Standart lpg ayarı yaptırsam 150 TL'ye yapıyorlar. Afr ayarının 400 TL olduğunu söyledi Volkan Bey.

Afr ayarı yaptırtırsam nelere dikkat etmeliyim? Bir de filtre geçen yıl (8000 km oldu) değişti. Onu da yine değiştirmeli miyim?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 17000
  • Model Yılı: '18
  • 61 kere teşekkür etti
  • 143 kere teşekkür edildi
Ynt: Afr ayarı
« Yanıtla #17 : Eylül 13, 2022, 15:57:44 »
Hafta sonu afr ayarı konusunda iyi anlamda nam salmış Volkan Bey İstanbul'a geliyor. Bu zamana kadar her yıl standart lpg ayarını yaptırdım (kontağı kapatırken ötünce  :D)

1 sene önce hararet sorunundan dolayı da regülatörü ve boruları değiştirmiştim. (Atiker)

Sizce şimdi afr ayarı yaptırmalı mıyım? Yaptırdıktan sonra ne gibi farklılıkları hissederim. İstanbulda 32 litre gaz alımında 280 km yol yapabiliyorum.

 Standart lpg ayarı yaptırsam 150 TL'ye yapıyorlar. Afr ayarının 400 TL olduğunu söyledi Volkan Bey.

Afr ayarı yaptırtırsam nelere dikkat etmeliyim? Bir de filtre geçen yıl (8000 km oldu) değişti. Onu da yine değiştirmeli miyim?
daha önce yapılmadiysa kesinlikle yaptırın, filiyrenizi afr ayarından önce kendiniz bile değiştirebilirsiniz basit bir işlemdir, afr ayarı aracın az yakması veya çok yakması için değil her yük ve devirde ideal hava yakıt oranını yakalamak için yapılır, fakir veya zengin karışım nedeniyle oluşabilecek sorunlar yasanmasin diye yapılır, benzinde nasıl bir düzeni varsa aynı şekilde LPG de de aynı düzen olmalıdır