Gönderen Konu: Araçlarda Yakıt Tasarrufu Nasıl Yapılır? Yakıt Tasarrufu için Öneriler  (Okunma sayısı 2258 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '10
  • 16 kere teşekkür edildi
Bu yazımızda araç sahipleri için ve yeni araç almak isteyenler için çok önemli bir konu olan yakıt tasarrufundan bahsedilmiştir. Özellikle de işi gereği uzun seyahatler yapmak zorunda olanlar için yakıt büyük bir sorundur. En az yakıtla ve aracınıza zarar vermeden uzun yolculuklar yapmak, yakıt masrafının bütçenizi çok etkilememesi için bilmeniz gereken tüm bilgiler yazımızda mevcuttur.

Bizler, dünyanın en düşük maaşıyla çalışan, ama benzin için dünyanın en yüksek fiyatlarından birini ödeyen bir ülkede yaşıyoruz. Özellikle döviz kurları yükseldikçe benzine gelen zamlar, aracı olanları isyan etme noktasına getiriyor. Ve bu durum sık sık şu sorunun sorulmasına sebep oluyor: Senin araba km’de kaç yakıyor? En ucuz yakıt tüketen araç hangisi? En az yakıt harcamak için kaç devirde gitmeliyiz? Vitesi boşa alsak, çok kar sağlar mıyız vs…

Araç kullanıcıları genel olarak az yakıtla neden daha fazla yol alamadıklarından şikayet ederler. Ancak bu şikayetleri ederken kendi yaptıkları yanlışları göz ardı ederler. Daha doğrusu yanlış olduğunu bilmeden davranmaktadırlar.

Uzmanlar otomobili kullanma şeklinin, yakıt tüketiminin artmasına veya azalmasına neden olduğunu belirtmektedir. Araç kullanırken yakıt tüketimini en aza indirmek ve daha uzun yol almak sizin elinizdedir. Bu makalemizde, aracınızı en az yakıtla, en uzak mesafeye nasıl götürürüz, onun ipuçlarını bulacaksınız.

Araçlarda Yakıt Tasarrufu Nasıl Yapılır?



En birinci altın kural şudur: Aracınızı iyi tanıyın. Yapılan araştırmalara göre, aracını iyi tanıyan kullanıcılar, tanımayanlara göre en az %10 civarında yakıt tasarrufu sağlıyor. Bu rakamı, %20’lere çıkartmak da mümkün.

Ani hızlanmaya çalışmak, motora bir anda yüksek hacimde yakıt ilettiği için, israfı artırır. Hızınızı, yavaş yavaş artırmayı deneyin.

Gaz pedalına hiç basmamak, bazı durumlarda normalden daha fazla yakıt israfına sebep olur. Eğer yokuş aşağı gitmiyorsanız, gaz pedalına basmadığınız durumlarda bir süre sonra aracınız yavaşlar. Aracınızı hızlandırmak için gaz pedalına yüklenmeniz gerekir. Aracınız hızlandığında tekrar yakıt tasarrufu yaptığınızı zannederek, gaz pedalından ayağınızı çekerseniz, bir süre sonra tekrar yavaşlayacaksınız ve tekrar gaz pedalına yüklenmeniz gerekecektir.

Eğer haddinden fazla yakıt harcamak ve motorunuzu erkenden yıpratmak istiyorsanız, hızlandığınızda gaz pedalından ayağınızı çekin; yavaşlayın ve yavaşlayınca tekrar gaza yüklenin.

Pek çok kişi bu hataya düşüyor. Ne kadar az gaz pedalına basarsa o kadar az yakıt tasarrufu sağlayacağını düşünüyor ancak bu, büyük bir yanılgıdır.

En etkili yöntem gaz pedalına az az ama sürekli basmaktır. Çünkü araba en çok yakıtı giderken değil; kalkışlarda ve hız artımlarında harcar. Sürekli sabit hızda giden bir araç, çok da fazla yakıt harcamaz. Ayağı gaz pedalından çekmeniz demek, arabanın bir süre sonra yavaşlayacağı anlamına gelir. O yavaşlayınca siz hız artırmak için tekrar gaz pedalına yükleneceksiniz. İşte bu, yakıtın da motorun da düşmanıdır. Bunun yerine; gaz pedalını, arabanın hızını düşürmemek için kullanın. Sabit bir şekilde pedala basılı tutun.

Tabi ki yukarıda söylediğimiz durum, yokuş aşağı giderken geçerli değildir. Yokuş aşağı giderken ayağınızı gaz pedalından çekmeniz, elbette ki yakıt tasarrufu sağlar.

Yakıt tasarrufuyla ilgili bir diğer konu da arabanın devridir. Eğer tasarruflu şekilde kullanmak istiyorsanız, araba devrini 2000 ile 2500 arasında tutun. Bunu sağlamak için, bir vites üstten gitmeniz yeterli olacaktır. Bu şekilde hem aracınızdan çıkan ve sizi rahatsız eden motor sesi azalacaktır; hem de aracınızın kullandığı yakıt miktarı azalacaktır. (Bilmeyenler için söyleyelim, devir demek Krank Mili’nin bir dakikada yaptığı dönüş sayısıdır.)

Ancak, yokuş yukarı giderken dikkat etmeniz gerekir. O zaman, devrinizi 2500 – 3000 arasına çıkarmanız gerekecektir. Bazı durumlarda gerekirse 3500 hatta daha fazlası olabilir. Çünkü, yokuş çıkarken devri çok düşürdüğünüz takdirde, aracınız baygınlaşabilir. Eğer baygınlık durumu uzun süre devam ederse ve sürekli yokuşu 2000 devrin altında çıkarsanız aracınız hararet yapabilir.

Bir de, yokuş aşağı giderken dikkat etmemiz gereken durumlar vardır. Yakıt tasarrufu sağlamak için yapılan en tehlikeli ve gereksiz hareketlerden birisi de, yokuş aşağı giderken vitesi boşa almak ya da kontağı kapatmaktır. Bu durumlarda, freninizin tutması güçleşir hatta bazı durumlarda imkansız hale gelir. Kaldı ki, vitesi boşa almak zannedildiği gibi yakıt tasarrufu da çok sağlamaz. Onun yerine yüksek viteste gidin ve ayağınızı gaz pedalından çekin. Bu şekilde, motora az da olsa yakıt tasarrufu girişi devam ettiği için, frenlerin çalışma sisteminde bir bozulma olmaz. Vites boştayken de motor yakıt almaya devam eder. En iyisi, o yakıtı vitesteyken almasıdır. Çünkü güven her şeyden önce gelir.

Yakıt tasarrufu sağlamanın en bilinen formüllerinden biri de, yüksek hız yapmamaktır. Bilinen bir gerçektir ki, 90 km hızdan sonra yaptığınız her 1 km’lik hız artışı, yakıt tüketiminizi yaklaşık %1 oranında artırır.

90 km hızla gitmek yerine, 110 km hızla gitmeniz; yaklaşık %20 daha fazla yakıt harcayacağınız anlamına gelir. 130 km ile gitmeniz, yakıt israfını %40’lara çıkartır. Neredeyse yarı yarıya!

Bunlar dışında, araç motor bakımlarını düzenli yaptırmak; filtreleri düzenli değiştirmek; gerekmedikçe klimaları açmamak; tekerleri orijinal seviyede şişirmek gibi etkenler de, önemli derecede yakıt tasarrufu sağlar.


Alıntı

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Düzgün araç kullanımının ilk ilkesi (bizde bir türlü öğretilmeyen) : Yola göre en yüksek vitesin ,en düşük devridir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '10
  • 20 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
*Birbirini takip eden trafik ışıklarında yeşil dalga varsa onu yakalamak tasarrufu azaltabilir. (Bat-çıklar olamadan önce Eskişehir çevre yolunda vardı böyle uygulama)
*Gaz pedalının altında yumurta varmış gibi gaza basmalı,
*Şehirler arası yollarda önüne yolcu otobüsü alarak (yakın takip biraz riskli) hava direncini azaltmalı (kaz sürüsünde öndeki kazın daha çok efor harcaması veya F1 deki gibi)
100 kg yük 100km yolda 0,3lt fazla yakıt tükettirir. Gereksiz ağırlıklardan kaçınılmalı,
*Yaz aylarında ş.dışı yolculuklarda camlar açılmamalı.
*Yakıta bu gece 24'te  şukadar zam haberini duyunca hemen en yakın vergi dairesinden (istasyon) yakıt alınmalı,
*Ayak sağ baş parmağın altına pamuk bağlanmalı,

Aklıma gelenler bunlar.
Benim babam TOYOTA gibi adam...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '14
  • 24 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Arabayı kullanırken çıtkırıldım gibi sürmek
Asla bağırtmamak
zam haberi gelince petrole koşmak
tabi bunları yapınca çok sıkıcı oluyor ama yakıt gerçek anlamda fabrika verilerine yaklaşıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 2 kere teşekkür etti
Geçenlerde youtube'da gezerken VGT diye birşey gördüm. Önce inanasım gelmedi ama çok farklı ve birbirinden ayrı insanlar bu cihazı test ediyorlar. Hepsi de olumlu bazısı nötr yanıt vermiş. Benzinli ve dizel toyotalara da takanlar var. Bu cihazı takanlar arasında düz ve otomatik vitesli olanlar hatta sıfır kilometre passat bile var.  Denildiğine göre bu cihaz, aracın vakum hava basıncını kullanarak tasarruf sağlıyormuş. minimum %5 maksimum %28 deniyor. Fiyatını sordum çok uçuk. 776 tl dediler. Çinde bir benzerini buldum 12 dolara. Çindekinin üzerinde basınç ölçer de var. Bu vgt'de ise düz alüminyum kapalı bir tüp. ne olduğu belirsiz.
Toyata'sına bu cihazdan takan var mı? Taktıkları yer motor vakum girişi. arabalardan pek anlamadığım için, bu vakum girişi neresi bilemedim. Aracına taktıran var mı? resimli gösterebilir mi? memnun mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota candır gerisi heyecandır.
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '12
  • 51 kere teşekkür etti
  • 69 kere teşekkür edildi
Lastik ebatları doğru olmalı, çap küçülürse daha çok tur atacak daha az yol alınacaktır. Ayrıca kışlık lastikleri yazın kullanmamak gerekir.
Avensis Elegant Extra 1.6

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Geçenlerde youtube'da gezerken VGT diye birşey gördüm. Önce inanasım gelmedi ama çok farklı ve birbirinden ayrı insanlar bu cihazı test ediyorlar. Hepsi de olumlu bazısı nötr yanıt vermiş. Benzinli ve dizel toyotalara da takanlar var. Bu cihazı takanlar arasında düz ve otomatik vitesli olanlar hatta sıfır kilometre passat bile var.  Denildiğine göre bu cihaz, aracın vakum hava basıncını kullanarak tasarruf sağlıyormuş. minimum %5 maksimum %28 deniyor. Fiyatını sordum çok uçuk. 776 tl dediler. Çinde bir benzerini buldum 12 dolara. Çindekinin üzerinde basınç ölçer de var. Bu vgt'de ise düz alüminyum kapalı bir tüp. ne olduğu belirsiz.
Toyata'sına bu cihazdan takan var mı? Taktıkları yer motor vakum girişi. arabalardan pek anlamadığım için, bu vakum girişi neresi bilemedim. Aracına taktıran var mı? resimli gösterebilir mi? memnun mu?

Bu konu forumda daha önce konuşulmuştu zaten.Keşke arama yapsaydınız.

Link:http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=81057.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 1 kere teşekkür etti
Yola göre en yüksek vitesin ,en düşük devridir. Bunun ne olduğunu anlayamadım. açıklayıcı olurmusunuz lütfen?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '14
  • 85 kere teşekkür etti
  • 109 kere teşekkür edildi
Yola göre en yüksek vitesin ,en düşük devridir. Bunun ne olduğunu anlayamadım. açıklayıcı olurmusunuz lütfen?

Düz yolda 80 km/s ile sabit hızda seyredeceksiniz, bu hızda motor 4. viteste 2500 d/d, 5. viteste 2000 d/d, 6. viteste 1500 d/d çeviriyor diyelim. Eğer 6. viteste 1500 d/d.da motorun zorlandığını hissetmiyorsanız bu viteste daha az yakıt tüketirsiniz. Zorlandığını hissediyorsanız veya hizlanmaniz gerekiyorsa bir düşük vitese gecmeniz gerekir.
2014 Auris TS Advance Skypack CVT
2011 Corolla Comfort Extra D4D Manuel (SATILDI)
2009 Yaris Terra 1.3 VVTI Manuel (SATILDI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '19
  • 224 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Geçenlerde youtube'da gezerken VGT diye birşey gördüm. Önce inanasım gelmedi ama çok farklı ve birbirinden ayrı insanlar bu cihazı test ediyorlar. Hepsi de olumlu bazısı nötr yanıt vermiş. Benzinli ve dizel toyotalara da takanlar var. Bu cihazı takanlar arasında düz ve otomatik vitesli olanlar hatta sıfır kilometre passat bile var.  Denildiğine göre bu cihaz, aracın vakum hava basıncını kullanarak tasarruf sağlıyormuş. minimum %5 maksimum %28 deniyor. Fiyatını sordum çok uçuk. 776 tl dediler. Çinde bir benzerini buldum 12 dolara. Çindekinin üzerinde basınç ölçer de var. Bu vgt'de ise düz alüminyum kapalı bir tüp. ne olduğu belirsiz.
Toyata'sına bu cihazdan takan var mı? Taktıkları yer motor vakum girişi. arabalardan pek anlamadığım için, bu vakum girişi neresi bilemedim. Aracına taktıran var mı? resimli gösterebilir mi? memnun mu?
ben kullanıyorum gayet de memnunum.
Corolla 2019 ve üstü modeller icin her sey-> Facebook Corolla2019+ Grubunda!
2019 Corolla Vision 1.6 Valvematic
2014 Corolla Advance 1.4 D4D
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I