Motor Kompresyonu

Gönderen Konu: Motor Kompresyonu  (Okunma sayısı 730 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '01
  • Kilometre: 200200
  • Kan Grubu: ---
  • 16 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Motor Kompresyonu
« : Şubat 12, 2018, 15:00:13 »
Aracım 2001 1.4 vvti lpg li corolla 199bin km
Önceki aracım 1996 Reno 19 europa 1.4 karbüratörlü lpg li 180bin km

Önceki aracımla 5. viteste ufak bir rampadan inerken örneğin rampa girişinde hızım 60 ise hiç gaza basmadan araç yavaş yavaş 80 e çıkıyordu.
Şimdiki corollamla aynı yere 5.vites 60 la giriyorum hız gaza basmadan 65 e anca geliyor.

Aracın vitesteyken rampada hızlanarak akması mı normal yoksa hızını korumaya çalışması mı normal.

Frenler herhangi bir şekilde tekerleklere baskı yapmıyor.
2018 - ....... | 2001 Toyota Corolla 1.4 VVT-i Terra Special A.C.
2016 - 2017 | 1996 Renault 19 Europa 1.4 RN

Toyota Club Türkiye

Motor Kompresyonu
« : Şubat 12, 2018, 15:00:13 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '09
  • Kan Grubu: B+
  • 78 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Kompresyonu
« Yanıtla #1 : Şubat 12, 2018, 15:04:42 »
Bildiğim kadarıyla araç viteste iken rampa aşağı hızlanır. Tabi yüksek viteste ise. Düşük viteste hızını korur yada düşürür. Yanlış hatırlamıyorsam sürücü kursunda aracın frenleri tutmuyorsa vitesi kademeli olarak düşürmekten başka şansınız yok demişti hoca. Yani düşük viteslerde hız azalıyor, yüksek viteste ise araç hız kazanıyor.
2007 Model Avensis 1.6 Elegant
1998 Model Corolla 1.6 Special GLİ
1998 Model Corolla 1.6 XEİ
2009 Model 1.6 E14 Corolla Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '00
  • Kilometre: 180000
  • Kan Grubu: A+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Kompresyonu
« Yanıtla #2 : Şubat 12, 2018, 15:13:41 »
Sorun basit: Eski renonuz karbüratörlü Corolla enjeksiyonlu  8-)
Toyo Toyo Toyo :D
Toyota Corolla 1.3 Terra A/C 180000 km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • Toyant Toyota Antalya Servisi
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 170
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Kompresyonu
« Yanıtla #3 : Şubat 12, 2018, 15:19:47 »
Aracım 2001 1.4 vvti lpg li corolla 199bin km
Önceki aracım 1996 Reno 19 europa 1.4 karbüratörlü lpg li 180bin km

Önceki aracımla 5. viteste ufak bir rampadan inerken örneğin rampa girişinde hızım 60 ise hiç gaza basmadan araç yavaş yavaş 80 e çıkıyordu.
Şimdiki corollamla aynı yere 5.vites 60 la giriyorum hız gaza basmadan 65 e anca geliyor.

Aracın vitesteyken rampada hızlanarak akması mı normal yoksa hızını korumaya çalışması mı normal.

Frenler herhangi bir şekilde tekerleklere baskı yapmıyor.

Merhaba; Bu durum normal bir durumdur. Endişe etmeyin. Gaza basmadığınız müddetçe aracınız kelebeği kapatır. İçeriye hava alamayan aracınızın direnç göstermesi tabiidir. Zaten böyle bir test yöntemide yoktur. Hızlı inmek istiyorsanız gaza basın siz en iyisi  :D
İzinsiz reklam

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 66000
  • Kan Grubu: A+
  • 1013 kere teşekkür etti
  • 696 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Kompresyonu
« Yanıtla #4 : Şubat 12, 2018, 23:34:40 »
Şahsi görüşüm eski aracın motoru biraz el sallamaya başlamış.
Yeni aracınızın motor komprasyonu çok,çok daha mükemmel bence,olması gereken durumda bu.
Yada aklıma gelen bir diğer husu önceki aracınıza yağ katkısı eklediniz,yağ tutuculuğu vs için.
Özetle şu anki aracın motoru iyi durumda.
Dert bu olsun :)
Selamlar
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '01
  • Kilometre: 200200
  • Kan Grubu: ---
  • 16 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Kompresyonu
« Yanıtla #5 : Şubat 12, 2018, 23:50:53 »
Şahsi görüşüm eski aracın motoru biraz el sallamaya başlamış.
Yeni aracınızın motor komprasyonu çok,çok daha mükemmel bence,olması gereken durumda bu.
Yada aklıma gelen bir diğer husu önceki aracınıza yağ katkısı eklediniz,yağ tutuculuğu vs için.
Özetle şu anki aracın motoru iyi durumda.
Dert bu olsun :)
Selamlar
Cevap için çok teşekkür ederim. Anladığım kadarıyla kompresyon kaçağı denilen durumda motor kendini salıyor o zaman.
Önceki aracım 1.5 yılda gram yağ eksiltmemişti ve çekişi çok çok iyi durumdaydı emsallerine göre. Ama demek ki kompresyonu zayıflamış.
Şuan ki aracımında çekişi çok kuvvetli 1.4 e göre. O zaman yola devam :)

 
2018 - ....... | 2001 Toyota Corolla 1.4 VVT-i Terra Special A.C.
2016 - 2017 | 1996 Renault 19 Europa 1.4 RN

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 12120
  • Kan Grubu: 0+
  • 27 kere teşekkür etti
  • 397 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Kompresyonu
« Yanıtla #6 : Şubat 13, 2018, 10:45:48 »
yokuş aşağı viteste iken hiç gaza basmadığım için söylediklerinizi anlıyorum,öyle araçlar kullandık ki değil yavaşlamak,alıp başını gider,vites küçülttüğüm zaman ise senkromeç sarıları yıprandığı için vitesten atardı.müsterih olun,motor kompressionu ve freni gayet iyi durumda demektir.
Tokay Ceritoğlu

Etiketler: