Gönderen Konu: Ateşleme Sistemi Nedir Nasıl Çalışır?  (Okunma sayısı 1490 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • Toyant Toyota Antalya Servisi
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 170
  • Model Yılı: '06
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ateşleme Sistemi Nedir Nasıl Çalışır?
« : Şubat 11, 2018, 19:13:32 »
Merhaba arkadaşlar, marka model gözetmeksizin karşılaştığımız temel sorunlar için referans olması dileğiyle yazdığım yazıları kullanıcı düzeyinde paylaşıyorum. Mesleğim kesinlikle değil, elektronik ve mekanik hobim. Eksiklerim olabilir bu konularda fikir sahibi olan arkadaşlarında katkı sunmasını bekliyorum. Alıntı değildir. Forumu kaynak göstermek kaydıyla paylaşımında mahsur bulunmamaktadır. 

"Ateşleme Sistemi Nedir?
Günümüzde araçlar enerjilerini fosil yakıtların yakılması ile elde etmektedir. Dizel motorlar sıkıştırılarak ısıtılan motorinin patlaması sonucu ortaya çıkan enerji ile hareket etmektedirler. Benzinli motorlar ise benzin enjektörlerinden püskürtülen benzinin buji ile yakılması sonucu oluşan enerji ile hareket etmektedirler. Dizel motorları yanma prensibi gereği ateşleme sistemi dışında bırakarak benzinli motorlar ile ateşleme sistemlerini açıklamaya çalışalım.
Ateşleme, araçların hareket edebilmesi için silindire püskürtülen yakıtın yakılmasına denilmektedir. Yanmanın gerçekleşebilmesi için akümülatörden(akü) gelen akım endüksiyon bobini vasıtası ile 20000-28000 volta kadar yükseltilir. Oluşan yüksek gerilim distribütöre iletilir. Ateşleme sırası gelmiş olan silindirin bujisine, distribütör tarafından yüksek voltaj iletilmektedir. Bu iletim sonrasında buji ve buji tırnağı arasında oluşan kıvılcım, doğru hava ve yakıt karışımı ile yakılarak araçta yanma gerçekleştirilmiş olur. Ateşleme, araç motorlarının değişken devirleri nedeniyle pistonların en üstte bulunduğu ve sıkıştırmanın tamamlandığı ölü bölgeye gelmeden yapılmaktadır. Bu zamanlamanın yapılmasına avans zamanlaması veya avans ayarı denilmektedir. Avans ayarı düzgün olmayan araç için ateşlemeyi erken yapıyor veya ateşleme gecikiyor denilebilir. Ateşlemenin sonrasında karışımın yanması gerekmektedir. Hava ve yakıt karışımı kusursuz dahi olsa yanmanın başlayıp biteceği bir zaman mevcuttur. Bu esnada motor 20- 30 derecelik bir dönüş sağlamış olacak ve piston yukarıya çıkmaya devam edecektir. Ayrıca gecikme yaşanan bir ateşleme sisteminde yakıt tam olarak yanmaz ve ısının etkisi ile kalan yakıt yeniden yanabilir. Bu olayda karşılaşmak istemediğimiz vuruntu adı verilen problemin kaynaklarındandır. Aynı şekilde erken oluşan ateşlemede sıkıştırma oranı düşük olacağı için itme gücüde zayıf olacaktır.

Ateşleme Sistemi Arızaları Nelerdir?
Ateşleme sisteminde karşılaşılan arızaların geneli aracın sarsıntılı çalışmasıdır. Görevini tamamen yitiren bir ateşleme sistemi parçası aracınızın çalışmamasına, geç çalışmasına veya zaman zaman sarsıntılı çalışmasına neden olabilmektedir. Özellikle buji ve endüksiyon bobini arızaları yanmanın düzgün gerçekleşmemesine, performans üretememesine, düşük devirlerde yüksek sarsıntıya, yakıt sarfiyatının artmasına ve arıza ikaz lambalarının yanmasına neden olabilir. Distribütör arızalarında ise benzer belirtilerin yanı sıra aracın stop etmesi veya çalışmaması gibi arızalar ile karşılaşılabilir. Ateşleme sisteminde bulunan arızalar araç motoruna doğrudan zarar verebilecek etkilere neden olabilmektedir. Bu nedenle kontrollerinin ve bakımlarının kısa sürede yapılması gerekir."

İzinsiz reklam

Toyota Club Türkiye

Ateşleme Sistemi Nedir Nasıl Çalışır?
« : Şubat 11, 2018, 19:13:32 »