Gönderen Konu: Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)  (Okunma sayısı 425 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Model Yılı: '05
  • Kilometre: 154000
  • Kan Grubu: 0+
  • 512 kere teşekkür etti
  • 477 kere teşekkür edildi

Toyota Club Türkiye

Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)
« : Şubat 10, 2018, 13:52:12 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '15
  • Kan Grubu: A+
  • 50 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)
« Yanıtla #1 : Şubat 12, 2018, 20:31:26 »
Dizel arabalar tedavülden kalktı  :rofl:
Honda bi 10 yıl geriden geliyor sanırım  :)
Burası basra değil izmit körfezi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 48000
  • Kan Grubu: ---
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)
« Yanıtla #2 : Şubat 12, 2018, 23:32:39 »
Benzinli arac güzeldir.

Ancak dizel candır. Para varsa benzinli yoksa dizel.

Hibrit olayı şimdilik hikaye... yakıt tasarrufu için biraz daha ilerletmeleri lazım.

Toyota da versodaki 1.6 dizeli getirmeli artık.

Civic dizel otomatik güzel olur. Ancak kaporta, saç inceliği ve göçük olayı insanları düşündürür.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 15000
  • Kan Grubu: ---
  • 1815 kere teşekkür etti
  • 2264 kere teşekkür edildi
Ynt: Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)
« Yanıtla #3 : Şubat 13, 2018, 12:31:46 »

Hibrit olayı şimdilik hikaye... yakıt tasarrufu için biraz daha ilerletmeleri lazım.
Toyota Yaris ve CHR Hybrit'ler küçük otomobiller, hybrit olunca şehir içinde yok'a yakın tüketimleri çok güzel ama küçük otomobillerin bu satış rakamlarıyla şansları yok.

Toyota da versodaki 1.6 dizeli getirmeli artık.
Corollanın yeni kasasında belki hem hybrit hemde diesel seçeneği olur.

Civic dizel otomatik güzel olur. Ancak kaporta, saç inceliği ve göçük olayı insanları düşündürür.
Civic diesel'in satış rakamları uygun olursa, satışı patlar. 9 ileri yeni otomatik şanzımanla sunulursa daha düşük tüketim ve daha yüksek performanslı olacaktır ki satıcı öyle olacağını söylüyor.
Benim kaportada incelik yada göçük problemi yok, yani genellememek gerekiyor. Kaldıki sorunlu olanları çözüme ulaştırdılar fabrikadan çoktandır sorunsuz şekilde çıkıyor.
Geçen, boykot için Ankaradan İstanbula gelen 15 Civic sahibi bunun yerine servislerine gitselerdi aynı süre içinde sorunları halledilmiş olurdu.
C sütunu onarılmış bir Civic inceledim, orjinalinden daha iyi durumda. Düşündüğümüzün aksine satışlarında düşüş yok. Antalyada Honda popüler. 


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 756 kere teşekkür etti
  • 151 kere teşekkür edildi
Ynt: Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)
« Yanıtla #4 : Şubat 13, 2018, 12:41:07 »
Tekin abim selamlar. C sütunu içerisine köpük sıkalım teklifleri geliyormuş servislerden doğruluğu nedir bilgin var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2004 ACCORD 2.0 i-vtec
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '04
  • Kilometre: 280
  • Kan Grubu: B+
  • 142 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)
« Yanıtla #5 : Şubat 13, 2018, 14:14:06 »
Dizel Civic piyasaya renk getirecektir.(Dizel muadilleri arasında) Tamamen Elektrikli araçlara geçmemiz ise bence daha bir 10 seneden fazla sürer. Bu süreç içerisinde civic bunun ekmeğini fazlasıyla yer zaten.

C sütunu olayı için daha önce dediğim gibi milletimiz imkansızı istiyor. Kaportadaki problem çözüme kavuşturulduğu halde insanımız(kendince haklı sebeplerle) para iadesi veya değişim istiyor. Bu değişim olayını bu zamana kadar gerçekleştiren kaç tane firma var bilemiyorum. 100 araçtan 1 tanesi fabrikadan hatalı üretilir ve telafisi yoktur bunun değişimi mümkündür ancak bu şekilde bir hata için değişim talebi boşa kürek çekmeye benziyor.

Lafın kısası fiyatlar biraz makul olduktan sonra en mantıklı araç olur ancak bildiğimiz honda ise vwden aşağı fiyatla piyasaya sunmayacağı bir gerçek.
2002 Corolla 1.6 Terra E11 (110-150bin km arasında )2011-2013
2006 Corolla 1.6 Terra E12 HB (110-140bin km arasında)2013-2015
2006 Focus   1.6 Tren Sedan Otm. (170-176bin km arasında) kullanıldı.2015-2015
2004 Accord  2.0 Sport (235bin kmde alındı hala biniliyor...) 2015-???  http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=68690.0  1998 Palio 1.6 HL (209xxx kmde alındı)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 55000
  • Kan Grubu: B+
  • 30 kere teşekkür etti
  • 77 kere teşekkür edildi
Ynt: Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)
« Yanıtla #6 : Şubat 13, 2018, 14:37:34 »
dizel motorlu honda ülkemizde kendine sağlam bir yer edinecektir.
rüzgar eken fırtına biçer.
opel astra 1.3 cdti easytronic essentia comfort

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 48000
  • Kan Grubu: ---
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)
« Yanıtla #7 : Şubat 13, 2018, 15:39:17 »
Tartışmaya girmek istemiyorum ama.

Şöyle düşünün: Amerika’da vw’ye ceza kesildi mi? Satışları durdu mu?
Aynı durum yurt dışında da varmış. Oralarda nasıl çözülecek onu merak ediyorum.

Amerika’da bu durum olsa nasıl sonuçlanırdı?
 
Başka olayda olabilir. Herhangi bir firma hatalı aracını veya ürünü ücretsiz değiştirse (bakınız apple) çok güzel reklam yapmış olmaz mı?

Sonuçta herkes alın teri ile kazandığı parasını veriyor. Yetmiyor kredi çekiyor. Ülkemizde maalesef servis konusu herşey de sıkıntılı. Firmaların anlayışı farklı. Servis konusunda beğendiğim iki firma var: Biri Apple diğeri Arçelik 😊

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 59 DP 590
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '02
  • Kilometre: 210000
  • Kan Grubu: ---
  • 118 kere teşekkür etti
  • 167 kere teşekkür edildi
Ynt: Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)
« Yanıtla #8 : Şubat 13, 2018, 22:18:00 »
Tartışmaya girmek istemiyorum ama.

Şöyle düşünün: Amerika’da vw’ye ceza kesildi mi? Satışları durdu mu?
Aynı durum yurt dışında da varmış. Oralarda nasıl çözülecek onu merak ediyorum.

Amerika’da bu durum olsa nasıl sonuçlanırdı?
 
Başka olayda olabilir. Herhangi bir firma hatalı aracını veya ürünü ücretsiz değiştirse (bakınız apple) çok güzel reklam yapmış olmaz mı?

Sonuçta herkes alın teri ile kazandığı parasını veriyor. Yetmiyor kredi çekiyor. Ülkemizde maalesef servis konusu herşey de sıkıntılı. Firmaların anlayışı farklı. Servis konusunda beğendiğim iki firma var: Biri Apple diğeri Arçelik 😊

Merhabalar Apple'ın yaptığı değişimlerdeki cihazlar tamamen 0 üretilmiş cihazlar değil diye biliyorum yani sizden aldığı cihazı çöpe atmıyor onarıyor kasasını yeniliyor ve başka bir kullanıcıya veriyor size gelen cihazda başka bi kullanıcının telefonunun yenilenmiş halidir diye biliyorum ben hatta 0 gelen cihazı sorunlu olan bir çok kullanıcıya rastladım bu teoriyi destekler nitelikte bana kalırsa
Toyota Corolla 1.4 Terra Sedan 2002 4ZZ-FE
Canon eos 1100d-18-55dcIII-50mm 1.8II-Canon powershot a800-Canon Gadget Bag 300EG.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 15000
  • Kan Grubu: ---
  • 1815 kere teşekkür etti
  • 2264 kere teşekkür edildi
Ynt: Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)
« Yanıtla #9 : Şubat 13, 2018, 23:32:12 »
Tekin abim selamlar. C sütunu içerisine köpük sıkalım teklifleri geliyormuş servislerden doğruluğu nedir bilgin var mı?

Honda'dan teklif mi yapılıyor yoksa zaten konu için Honda'dan haber yapıldı da insanların haberi mi yok?

Bu konuda insanları bilgilendirmek adına ben de youtube videosu yayınladım.

Yeni alınmış elektronik büyükçe bir eşyada hata olduğunda, yaptığımız 1. adım servise gidip durumu anlatıp, ürünü onarılması için bırakmak oluyor, biliyorsunuz.
Servis ürünü kontrol eder, değiştirilecek parçası varsa değiştirir ve geri iade eder.
Peki hangi elektronik eşyalar tamir olmaz? küçük flash bellek veya bu tarz elektronik kısmı micro olan elimizde tutabilmemiz için plastik dış kısmı büyük üretilmiş ürünler. Bunlar tamir olmaz ve komple yenisi tüketiciye verilir ama para iadesi olmaz.

Daha büyük olan tüketim eşyaları/araçları ise mekanik ve elektronik olarak çalışan şeylerdir. Arıza tespit edilir, hangi parça arızalı ise o değiştirilir ve geri verilir. Yani geri alıp para iadesi diye bir şey söz konusu değildir. Toyota diesel motorlarda yaşanmış sorun gibi. Başlarda bu sorun olduğunda, sadece eksilen yağın tamamlanıp geri gönderildiğini, kullanım hatası olduğu, yanlış viskozite kullanıldığı gibi değişik bir çok sebepler söylenmiş, bir çok insan Toyotadan soğumuştu. Bu şikayetler binler kadar artmış ve Toyota araştırma sürecine girmişti. Aylar sonra Turbolarda değişimler yapılmaya başlandı fakat bu araçlar hala yağ kaybediyorlardı. Yaklaşık 1. yıl sonunda Vakum pompalarınında değişimine karar verildi. Bu uzun süreç içersinde bazı motorlarda oldukça ağır hasarlar oluştu. Bunlarında motorları komple yenilendi ve sahibine iade edildi. Bu süreçleri yaşayan insanların manevi ve maddi zararları oldu, bu 118.TL'den çok daha büyüktü.

Şimdi, Honda Civic'teki durum da aynı, doğal olarak insanlar üzüldü, Honda sorunu araştırdı, tamirinin nasıl yapılacağını, yöntemini ve araçlarını geliştirdi ve hatasına sahip çıktı.
Peki neden 118.TL ödeniyor? Her iki sütuna uygulanan pahalı malzeme ücreti, faturalandırıldığı için de KDV,  işçilik kısmı garantiden.
Bu köpüğü baştan koysaydı ya, neden hatasının parasını bizden alıyor? Bugün artık hatasız çıkan c sütunları için 118.TL'den daha fazla ödeniyor, inanın. Yani bedava bir şey yok.

En ihtişamlı markalarda bile arızalar ve hatalar olabiliyor ve neler yaşanıyor bilemiyoruz. Komşumdan Örnek, henüz 3 aylık olan 200 bin TL değerindeki Passat'ın şanzımanı indirilip, DSG onarıldı ama şanzıman yağı tahsil edildi. 

İnsanların, şikayetlerini değişik yollarla duyurmaları çok doğaldır ama çözümü üretilmiş bir sorunu, hayat meselesiymiş gibi abartmanın, ürünümüzü geri alın gibi olmayacak bir ısrarı yapmanın/sürdürmenin bir anlamı yok. Servise gidip, ürününüzü verip, orjinal olarak onarılmasını sağlarsınız. Tüketici olarak bundan haz almak gerekir. İşlem sonunda aracınızı hala çok sevdiğinizi anlarsınız.

Honda Civic Sedan, Türkiyede başarıyla üretilen en kaliteli dünya markalarından biridir.
 
Honda, Clarity adıyla Hybrit Civic modelinide dünya piyasalarına sundu ama şimdilik bizim için pahalı bir seçenek olduğunu düşünüyorum.

Konu başlığına dönersek, diesel motorların sonunda değiliz.

   

Etiketler: