Gönderen Konu: Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)  (Okunma sayısı 6923 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Matematik öğretmeni
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 245000
  • Model Yılı: '09
  • 20 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)
« Yanıtla #20 : Şubat 23, 2018, 21:29:42 »
Dizeli otomatik vitese kavuştuktan sonra filo satışları da peşinden gelecek ve muhtemelen corollayı geçecektir. İçi ve dışıyla çok hoş duran araç, dizel otomatik ile satış patlaması yaşar.
2009 BMW 320D PREMIUM
2009 Corolla d4d Elegant mmt 2009 Fiat Albea Multijet, 2005 Yaris 1.0,  1996 Ford Escort 1.6 CLX 1995 Corolla 1.6 xei

Toyota Club Türkiye

Ynt: Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)
« Yanıtla #20 : Şubat 23, 2018, 21:29:42 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)
« Yanıtla #21 : Şubat 24, 2018, 00:17:24 »
Dizeli otomatik vitese kavuştuktan sonra filo satışları da peşinden gelecek ve muhtemelen corollayı geçecektir. İçi ve dışıyla çok hoş duran araç, dizel otomatik ile satış patlaması yaşar.

9 ileri 1.6 diesel otomatik sedan Civic'in ingiltereden geleceği söyleniyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '11
  • 7 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)
« Yanıtla #22 : Şubat 24, 2018, 08:23:40 »
Dizel devri geçti söylemlerine Dünya için katılabilirim ancak Türkiye için çok katılamayacağım. Bu vergi sisteminde hibrit araçların motor büyüklüğü açısından pek şansı kalmıyor. Zaten vergi farkı 1.3 motor altı bir araç alındığında hibrit avantajını ortadan kaldırıyor. Yakıt fiyatları da bu seviyelerde olunca Türkiye’de yüksek kilometreler yapan kişiler için dizel en doğru seçenek olmaya devam edecektir.

Honda bu anlamda piyasaya giriş yapmış oldu.

Ama gönlüm tesla ve yerli elektrikli otomobille birlikte Türkiye’de bir an önce elektrikli araçlara geçilmesinden yana. Umarım en yakın zamanda bunları da görürüz. Bu gelişme ve yapılacak vergi reformuyla birlikte araç piyasasında çok büyük değişikliklerin bizi bekleyeceğini düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Matematik öğretmeni
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 245000
  • Model Yılı: '09
  • 20 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)
« Yanıtla #23 : Şubat 24, 2018, 10:10:56 »
9 ileri 1.6 diesel otomatik sedan Civic'in ingiltereden geleceği söyleniyor.
Hocam vw arabaları da meksika'dan geliyor ama satışlarını görüyorsunuz, anlatmıyorum :D
2009 BMW 320D PREMIUM
2009 Corolla d4d Elegant mmt 2009 Fiat Albea Multijet, 2005 Yaris 1.0,  1996 Ford Escort 1.6 CLX 1995 Corolla 1.6 xei

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)
« Yanıtla #24 : Şubat 27, 2018, 12:06:13 »
Piyasaya nal toplatacağını söyleyenler neye göre bunu söylüyor acaba ?
Bu fiyatlara ancak kendileri nal toplar yıl sonu ellerinde patlayan araçlar için kampanyaları cayır cayır ilan ederler.

Honda benzin/lpg executive 117 bin ₺ otomatik
Honda benzin otomatik executive 111 bin ₺
Honda dizel executive MANUEL 130 bin ₺

Honda’nın satış müdürleri piyasayı yanlış anlamış bence.

Otomatik benzinli ile otomatik dizel arasında EN AZ 30 bin₺ fark koymuş.( dizel oto. 140 Dan satarlarsa oda)

LPG & DİZEL arasında bile 13 bin ₺ fark var ve MANUEL.

Dizel araba satışlarının düştüğü ve dizel araçların tedavülden kalkacağı haberlerinin ayan beyan ortaya çıktığı bu günlerde Honda bu fiyatlarla kendi nal toplar bence.
Burası basra değil izmit körfezi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)
« Yanıtla #25 : Şubat 27, 2018, 15:36:09 »
Honda Türkiye ve ortadoğuda diesel araçların yasaklanma sürecinin min 20 yıl olduğunu biliyor o yüzden diesel araçları bu tarafa kaydırma kararı almış olabilir. Türkiye için çok kötümser değilim ama hadi olsun 10 yıl.Yani 10 yıl sonra sıfır diesel olmaz belki ama ikinci elde kıyamet olacağını düşünüyorum.

Benim şahsi beklendim ise Mazda nın yeni benzin motoru ki verimlilik deninde dieselden çok daha iyi....  Yakıt tüketimi tamam ama verdiği torku merak ediyorum.Fabrika test verileri var tabi ama reelde görmek lazım.
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)
« Yanıtla #26 : Şubat 28, 2018, 01:19:31 »
Honda Türkiye ve ortadoğuda diesel araçların yasaklanma sürecinin min 20 yıl olduğunu biliyor o yüzden diesel araçları bu tarafa kaydırma kararı almış olabilir. Türkiye için çok kötümser değilim ama hadi olsun 10 yıl.Yani 10 yıl sonra sıfır diesel olmaz belki ama ikinci elde kıyamet olacağını düşünüyorum.

Benim şahsi beklendim ise Mazda nın yeni benzin motoru ki verimlilik deninde dieselden çok daha iyi....  Yakıt tüketimi tamam ama verdiği torku merak ediyorum.Fabrika test verileri var tabi ama reelde görmek lazım.

Tork olayı harika bir şey cidden 136 hp 320 nm 1.6 dizel astra ile 155nm 115hp astra h benzinli astra(bendeki) bir deneme yaptık dizel olan astra benzinli astranın içinden geçti :rofl:

Radyoda haberlerde dizel araçların, (Almanya'da) fiyatlarının düşeceğinden bahsediyorlardı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)
« Yanıtla #27 : Mart 01, 2018, 18:54:45 »
Diesel ile Benzinin litre fiyatı arasında 60 krş var. Bu fark kapansa bile diesel motorlu araçların daha uzun menzil ortaya çıkarabilmeleri, ülkemizde yıllık ortalamaları yüksek olan sürücüler tarafından hala tercih edilmesini sağlayacaktır.

İlave, sürpriz, farklı senaryolar gelişip psikolojik sınır kırılmadığı sürece, ülkemizde diesel satışı düşmez.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)
« Yanıtla #28 : Mart 01, 2018, 19:26:33 »
Avrupa da dizel araçların yasaklanması, satılmaması bizde fiyatları pek etkilemez. Zira itimat etmeyen Avrupa daki aynı aracın  benzinli ve dizel fiyatlarına bakabilir. Bizdeki gibi afaki farklar yok.
Ben tüccar değil, eğitimciyim (Mahmut Hoca).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 48850
  • Model Yılı: '16
  • 192 kere teşekkür etti
  • 1142 kere teşekkür edildi
Ynt: Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)
« Yanıtla #29 : Mart 01, 2018, 20:51:48 »
bizim milletin ne honda aşkı ne de dizel aşkı bitmez,satış rakamları üst seviyelerde olacaktır,ancak fiyatlamanın çok akılcı olması şart.bu kadar güzel bir arabayı alan insanlar yurt içinde gezer ,çevresel ekonomiye de faydası olur,yakıt fiyat farkları azalsa da konu uzak mesafeler olunca ve çok km yapılınca yine de avantaj oluyor.bu nedenle eğer arkadaşlarımızında yazdığı gibi dizel benzinli fiyat farkı fahiş tutulmazsa geziler için teşvik olur.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)
« Yanıtla #30 : Mart 01, 2018, 21:26:26 »
Dizel bu ülkede de ila nihaye devam edemeyecektir. Ülke olarak Motor geliştirme gibi bir durumumuz yok.dolayısı ile yurt dışı kaynaklı üretici firmaların sundukları ürünlere tabiyiz.Bu tür üreticiler Dizellerden ellerini eteklerini çektikleri zaman ister istemez etkileneceğiz.Kimsede Türkiye gibi bir ülke için bu teknolojiye ar-ge veya yatırım yapmayacağı için özellikle gittikçe katılaşan Euro normlarını karşılayacak sıfır bir araçta dizel bulmak mümkün olmayacaktır.

Yani eninde sonunda bizde gelişmiş ülkelerin gittiği yola girmek zorunda kalacağız.

Buradaki mesele bu geçiş sürecinin ne kadar hızlı olacağı.Bunu belirleyende Elektrikli araçların maliyetleri ,Teknik değerlerinin tatmin edici olup olmayacağı,getireceği yenilikler,Devletlerin destek veya köstek olması v.s gibi etkenler olacaktır.Bunun da ne kadar hızlı olacağını ülkemizde yaşayıp göreceğiz.

Örneğin Devlet ürettireceği elektrikli araca 500 km bir tek şarj menzili, sık ve kolay ulaşılabilir şarj istasyonları ve standart sedan ölçülerini koyup bunu 80 bin lira civarına satsın kimse ne dizele nede benzinliye bakar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)
« Yanıtla #31 : Mart 01, 2018, 21:44:15 »
dünyanın çevreci hibrite döndüğü, avrupa'da birçok ülkenin dizeli yasakladığı, ilk yerli aracımızın hibrit olacağının açıklanıp hibrit araçlara ötv indiriminin uygulandığı, başta toyota olmak üzere tüm araçların modellerinde yavaş yavaş hibrite dönüştürdüğü şu dönemde dizel araçların yakında müzelik olacağı aşikar. dizeller yasaklanmasa bile vergileri artırılarak cazibesini kaybedecektir. kaldı ki mazda'nın  sıkıştırma oranı neredeyse  dizelle aynı olan sky active motoru da dizeli bitirecek gibi gözüküyor. senede 5-10 satılır diye alay edilen hibrit toyota chr geçen ay satış rakamlarında passat ile aynı satış rakamını yakalamış. gidişat belli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 48850
  • Model Yılı: '16
  • 192 kere teşekkür etti
  • 1142 kere teşekkür edildi
Ynt: Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)
« Yanıtla #32 : Mart 02, 2018, 15:49:40 »
bizim yerli ve milli aracımız elektrikli veya olmazsa hybrid olacak.2021 de yollara çıkacak deniyor.renault zoe 135.000 tl elektrikli,niro,ioniq,chr 2 hybrid fiyatları o civarda. pil  kiralaması euro üzerinden olacak,6-7 yıl ömrü var,tutarı ne kadar olur allah bilir,anadoluda elektrik şarj istasyonlarını kim kuracak?rekabet olacak mı? normal elektrik özelleşince ucuzlayacak diyorlardı,hani nerede ucuzlama?gelelim pil işlemine,pilin ana ham maddesi lithium dünyada amerikada,şilide ,brezilyada ve çinde var,manisadaki babayiğit bu işi yapacakmış ama ham madde yine ithal edilecek.bu kadar,kamyon,tır,otobüs ,kepçe,dozer vs tozu dumana katarken sadece otomobilleri kısıtlamak çok ta bir işe yaramayacak çevre bakımından.dolayısıyla maliyetlerin düşeceğini,çok uygun fiyatlarla elektrikli araç satın alacağımızı ve düşük vergilerle kullanacağımızı hiç mi hiç düşünemiyorum.dizel araçların tamamen yasaklanması ile ilgili kesin bir şey de yok ,dün bir yazı okudum bir yerlerde,muğlak ifadeler vardı.belki 3-5 kuruş vergi yüksek olur eğer bizde emisyona göre vergi alma niyetimiz olursa, ancak dizel 20 yıl daha devam eder.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)
« Yanıtla #33 : Mart 02, 2018, 16:31:33 »
bizim yerli ve milli aracımız elektrikli veya olmazsa hybrid olacak.2021 de yollara çıkacak deniyor.renault zoe 135.000 tl elektrikli,niro,ioniq,chr 2 hybrid fiyatları o civarda. pil  kiralaması euro üzerinden olacak,6-7 yıl ömrü var,tutarı ne kadar olur allah bilir,anadoluda elektrik şarj istasyonlarını kim kuracak?rekabet olacak mı? normal elektrik özelleşince ucuzlayacak diyorlardı,hani nerede ucuzlama?gelelim pil işlemine,pilin ana ham maddesi lithium dünyada amerikada,şilide ,brezilyada ve çinde var,manisadaki babayiğit bu işi yapacakmış ama ham madde yine ithal edilecek.bu kadar,kamyon,tır,otobüs ,kepçe,dozer vs tozu dumana katarken sadece otomobilleri kısıtlamak çok ta bir işe yaramayacak çevre bakımından.dolayısıyla maliyetlerin düşeceğini,çok uygun fiyatlarla elektrikli araç satın alacağımızı ve düşük vergilerle kullanacağımızı hiç mi hiç düşünemiyorum.dizel araçların tamamen yasaklanması ile ilgili kesin bir şey de yok ,dün bir yazı okudum bir yerlerde,muğlak ifadeler vardı.belki 3-5 kuruş vergi yüksek olur eğer bizde emisyona göre vergi alma niyetimiz olursa, ancak dizel 20 yıl daha devam eder.

Abi;

Pil kirası diye bir şey yok.Bunu Renault ilk zamanlarında denedi ve tutmayınca onlar bile vaz geçti.

Ayrıca lityum nadir bulunan element sınıfında değildir. MTA bulunabilirlilik açısından 25. sırada diyor dünyada.Tabi bunun ötesinde ticari olarak talebin çok artacağı aşikar mesele  arzın talebe dengesi.Birde şu var yine MTA Lityum kulanımının %60'ının pil dışı kullanımda harcandığını söylüyor (Gres yağları gibi)  O yüzden şimdilik arz-talep sıkıntısı öngörülmüyor ama dünyadaki potansiyel tüm araç ve elektroniklerin pil kullanımına yeter mi bunu zan etmiyorum.

Türkiye'de  ise dizellerin seyri tabiki avrupa gibi olamayacaktır.En azından geçiş süreci bizde daha uzun sürecektir.Yasal olarak yapılacak düzenlemeyi biz görürmüyüz onu bile bilmiyorum.Kaldı ki düzenlemeler hep binek araçlara yönelik ,dediğiniz gibi iş makineleri ,gemi makineleri gibi gibi alanlarda kullanımı devam edecektir.

Son olarak pil maliyetleri sizin öngördüğünüz gibi değil.Hızla düşüyor.




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Ynt: Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)
« Yanıtla #34 : Mart 02, 2018, 19:46:21 »
Dizel ünitelerin avantajı ortada, zaten bunları bilen biliyor.
Şehir merkezleri hava kirliliği konusu sadece dizel üniteler ile alakalı değil, tüm içten yanmalı motorların etkisi var bunda. Emisyon başlığımızda da belirtildiği gibi, bazı emisyonlarda dizel kirlilik nedeni, bazı emisyonlarda ise benzinli. Dizel hybrid de muhtemelen yaygınlaşacak. Ayrıca partikül konusunda egzoz sistemlerinde yapılacak gelişme birden durumu değiştirecektir. Yüksek basınçlı enjektörler de bu noktada aha da gelişiyor zaten.
Bugünkü benzinli hybridlerin de asıl kökü taşımacılık (demiryolu ve denizyolu) kaynaklı teknolojiler temelli olarak geliştirilmiştir.
Dizel ünite olmazsa, alınan hybrid araçların, yedek parçaların, sebze, meyvenin, ulaşımın da daha pahalanacağı da unutulmamalı.
Bazı ülkelerde dizel kullanımına sınırlama gelirse, bu Türkiye gibi ülkeler için avantaj bile olabilir özellikle dizel yakıt fiyatları açısından.
Araç pilleri konusunda Lityum'un ilerisine de geçilecektir. Sonuçta ister LiIon olsun, ister LiPolimer bazı sakıncaları mevcut. Ancak ağırlık-enerji verimleri oldukça iyi.
Hava taşıtları kaynaklı hava kirliliği de unutulmamalı.

Biraz da sorun şehirleşme planlamacılığında. Yani ünitelerin verimi, salınımları vs. elbet ki de önemli ancak metrekareye düşen insan ve araç sayısı arttıkça, trafik sıkışacak ve salınımlar olması gerekenin çok üstünde artacaktır. Kalabalık şehir merkezlerinde yakıtın (enerjinin) çok az bir kısmı işe dönüşebiliyor, çoğu ısı ve emisyon olarak kaybediliyor.
Aynı hassasiyet, kalabalık şehir merkezlerinin insanlar üzerine etkileri yönünden de incelenmesi dileğiyle.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
Ynt: Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)
« Yanıtla #35 : Mart 02, 2018, 19:53:24 »
Tekin abim selamlar. C sütunu içerisine köpük sıkalım teklifleri geliyormuş servislerden doğruluğu nedir bilgin var mı?
Sedat bey, servislere çağırıp, arka stop lambasını söküyorlar ve o kısımdan bir çelik kablo ile köpük sıkıyorlar. Araç 24 saat serviste kalıyor ama yapılan işlem için gene de tekrar göçük olmayacağına dair garanti vermiyor honda.
" Less English, more bike."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
    • Oto Aksesuar Almanın En Hızlı Yolu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '13
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Test - Honda Civic Sedan 1.6 Dizel (2018)
« Yanıtla #36 : Mart 08, 2018, 12:54:42 »
İnceleme harika olmuş çok sağ olun  :alkis: :alkis: :alkis: :alkis: :alkis: :alkis: