Gönderen Konu: ARKA FREN - KAMPANA , COROLLA FREN, ÖN TEKERLEKLERLER HEMEN KIZAKLIYOR  (Okunma sayısı 1245 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 216 kere teşekkür etti
  • 268 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar forumumuzda bu konu birkaç başlıkta mevcut. Fakat her biri ayrı içerik sahibi. Özetle affınıza sığınarak; toparlamak adına konu başlığını açtım. Umarız ki faydalanırız.

 Hemen herkesin derdi az yada çok tutmayan arka fren. P valfine el attık, yeni balatalar, kampanalar aldık ayarlattık, el frenini sıkı ayarladık, hidrolik yeniledik, yumuşak lastik kullandık vs. .....

  Bunlara rağmen sonuç tatmin etmediyse başlıklar halinde yazacağım maddelere bakalım. (Detaylı açıklamalar zaten daha önce yapıldığı burada uzun yazmayacağım. Gerekirse cevap yazar veya araştırabilirsiniz.)

  - Amortisörler, yaylar. Yani süspansiyon sistemi sağlam olmalı.
  - Ön düzen, rot ayarı ve bağlı parçalarda hata veya eksiklik giderilmeli.
  - Balata, disk, kampana sağlam olmalı. Öyle çıkma, toplama, derme çatma malzeme kullanılmamalı. (Kampana/disk tornalama ayrı bir iş.)
  - Fren merkezi, P (denge) valfi, pedal veya hortumlar görevini tam yapmalı, yağ kaçırmamalı, varsa sistemdeki hava alınmış olmalı.
  - Lastiklerin hava basınçları normal değerlerinde olmalı,  farklı şekil ve diş derinliğinde veya kabak tabir edilen lastik kullanılmamalı.
 Yukarıda yazılanlar tamam, üstelik yeni ayarlama yaptım fakat araç hala frene basınca sadece ön teker ile frenleme yapıyor veya çok kolay kaymaya başlıyor derseniz benim aracıma yaptığımızı anlatayım.
 1-2 klik sesinde tutan el freninin altında bulunan ayar vidasını gevşetip el frenini tutmaz hale getirdim. Arka kampanaları söktüm. Kampanayı torna yaptırdık, balatalar için eşit düzeyde sürtünme zemini sağladık. Toz vb. pislik için hava tutup temizledik. Sonra kampana ayarını yaptık. Tekerleri taktık ve aracı düz zeminde el frenini kullanıcı el kitabında anlatıldığı gibi ayarladım.
    [ Ziyaretçiler eklentileri göremez ]

 Şu an frenlerim daha da iyi oldu. Burada ayarlama için en çok önemli olan el freni arkadaşlar. Arka kampana ayarlanırken el freninin ayarını(telini) tamamen gevşetin. Çünkü sıkı el freni ayarı ve bozuk kampana yüzeyi arka fren mekanizmasını ayarının bozulma sebebi.

    Çok teknik detaya girmeden anlatmaya çalıştım. Eksiğim fazlam varsa gerekenleri belirtiniz.

Toyota Club Türkiye

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • /][
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '97
  • Kilometre: 162000
  • Kan Grubu: B+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
bizim bu arka kampanalarda kendinden otomatik ayar yapma özelliği varmı bilen varmı
97 xei stw atiker sıralı lpg

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 216 kere teşekkür etti
  • 268 kere teşekkür edildi
bizim bu arka kampanalarda kendinden otomatik ayar yapma özelliği varmı bilen varmı
  Maalesef yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Efsane kasanın daha önce de tartısılmıstı en olumsuz iki yanı, ilki frenler ikincisi yerden yüksekliği...
1993 brodway-  1995 corolla XLİ-  2005 corolla sol sedan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 216 kere teşekkür etti
  • 268 kere teşekkür edildi
Efsane kasanın daha önce de tartısılmıstı en olumsuz iki yanı, ilki frenler ikincisi yerden yüksekliği...
Maşallah diyeyim frenlerime. Son 2 yılda kendim takip edip gerekli bakım ve ayarlamaları yapmaya başladıktan sonra gayet memnunum. Ön lastiklerin (kalitesi ve doğru hava basıncının) kızaklamaya etkisini ve arka fren ayarının doğru olmasının durdurmaya etkisini anlayınca işi çözdüm. Zaten aracın kullanım kitabında yazıyor bunlar. İşi kitabına göre yapınca memnuniyet söz konusu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 10 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Belki faydası olur diye frenlerle ilgili kendi yaşadığım deneyimi aktarmak istiyorum.Aracım 96 XEİ 115 BG, 5 yıldır kullanıyorum ve bunun ilk 4 yılı frenlerden hiç memnun değildim.40 km hızla giderken frene basınca araba 3-4 metre kayıyordu.Birkaç farklı frenciye götürdüm hepside "abi frenleri normal, zaten bu arabaların freni zayıf, bunlar böyle" şeklinde şeyler söylediler.Şehir içinde 70 le giderken önümdeki araç ani fren yaptı ona arkadan çarptım.Bir dünya masraf ödedim.Bir gün yazlık tekerleri takan çocuk gelip abi fren disklerinde dalgalanma var dedi baktım harbiden öyle, gidip en iyisinde (BOSH) marka bir çift disk ve balata alıp taktırdım, sonra 4 tane petlas pt 515 (185 65 14) 86H yazlık lastik alıp taktırdım şu an bir yıldır kullanıyorum frenler çok iyi oldu.Şimdi artık kızaklama kayma vs yok artık.Fren sorunumm bu şekilde çözülmüş oldu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • /][
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '97
  • Kilometre: 162000
  • Kan Grubu: B+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
ben çözümü 3 ayda bir arka kampanaları kendim ayar yapmakta buldum.arkalar çabuk zayıf düşüyor açıp 2 çıt germek gerekiyor.yoksa tüm yük önlere kalıyor ve kilitlenip kızaklıyor
97 xei stw atiker sıralı lpg