Gönderen Konu: Servis mi yoksa Sanayi mi ?  (Okunma sayısı 5236 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 745 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Servis mi yoksa Sanayi mi ?
« : Şubat 04, 2018, 13:25:02 »
Aracım 2015 corolla servis ile aramda git gel 70 km bulunmakta sürekli oraya gitmekten bunaldım ayrıca fiyatlar ve ilgisizlikten dolayı aracım 32 binde şuan 40 bin bakımını malzemeleri kendim alsam sanayiye götürsem ne diyorsunuz bu konuda sizin düşünceniz nedir ?

Toyota Club Türkiye

Servis mi yoksa Sanayi mi ?
« : Şubat 04, 2018, 13:25:02 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 259400
  • Model Yılı: '95
  • 72 kere teşekkür etti
  • 61 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis mi yoksa Sanayi mi ?
« Yanıtla #1 : Şubat 04, 2018, 13:57:44 »
Garanti bitene kadar servisten şaşmayın, bir sorun olduğunda 40 bin bakımına gelmemişsiniz diyebilirler ayrıca ilerde lazım olursa iyi niyet garantisini kullanabilirsiniz. Benim kullandığım 2015 model fiat'ın garantisi bitmişken komple göstergeyi iyi niyet garantisinden değiştiriyorlar. (evet 2.5 yaşındaki arabanın garantisi bitti ve evet gösterge camı -10 derecede kendiliğinden çatladı)
Efsane '95 XEI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1152 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis mi yoksa Sanayi mi ?
« Yanıtla #2 : Şubat 04, 2018, 14:31:36 »
garanti bitinceye kadar resmi servis,sonra dürüstlüğü,ustalığı kanıtlanmış özel servis,en sonra sanayi tipi usta.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 2500
  • Model Yılı: '14
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Servis mi yoksa Sanayi mi ?
« Yanıtla #3 : Şubat 04, 2018, 20:16:01 »
2014 toyota corolla 1.33 life aracım bulunmakta ben sanayide arkadaşıma yaptırıyorum herşeyini . size tavsiyem garantiniz bitene kadar servis ondan sonra bence servise ugramayın abartı işçilik parası malzeme parası vb cebi yakıyor. Dışarda ise parçaları ben alıyorum castrol edge 530 filtreler polen hava ustama taktırıyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis mi yoksa Sanayi mi ?
« Yanıtla #4 : Şubat 04, 2018, 21:48:13 »
özel servis olup akredite belgesine sahip servislerde yapılan işlemler garantiyi bozmaz.Yetkili özel servis yani
Buludunuz şehir ?
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis mi yoksa Sanayi mi ?
« Yanıtla #5 : Şubat 05, 2018, 00:19:56 »
Garanti bitene kadar servis derim. Benim aracımda aks başı bilyalarının üç tanesi garantiden değişti. Yaklaşık 2000 tl lik bir masrafı vardı. Servise verdiğim paraları garanti kapsamında çıkarmış oldum.
 
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 291 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis mi yoksa Sanayi mi ?
« Yanıtla #6 : Şubat 05, 2018, 18:13:25 »
imkanınız var ise her zaman servis.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 34 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis mi yoksa Sanayi mi ?
« Yanıtla #7 : Şubat 27, 2018, 22:17:58 »
benim bu konuda sormak istediğim iki soru var:
1. Sanayide değiştirilen parçalar gerçekten de servis kalitesinde olabiliyor mu?
2. Servis ile ilişkisini kesen müşteriler, üretim hatasından dolayı (örneğin hava yastığı ile ilgili geri çağrılma) oluşan problemlerde geri çağrılıyor mu yoksa öncelik servis müşterilerinde mi?
bilgisi olan varsa yanıtlamasını rica ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1361 kere teşekkür etti
  • 886 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis mi yoksa Sanayi mi ?
« Yanıtla #8 : Şubat 27, 2018, 22:43:40 »
Geri çağırma olaylarında servis müşterisi yada değil gibi bir ayrım olmaz.Arcı ikinci el alanlar için servis kayıtlarını günceletmekte fayda var geri çağırmalar için.
Şahsi görüşüm serviste satılan malzemelerin piyasaya göre her zaman bir tık ileride olduğu,ayrıca serviste değişen parçalarda garanti kapsamında,bunu açmak gerekirse sanayide değiştirdiğiniz bir aks rulmanı tekrar arızalandığı zaman sebep siz olursunuz büyük ihtimalle serviste böyle bir durum yaşamazsınız.
Garanti kapsamında aracınızda değişmesi gereken bir parçadan dolayı çok zorluk çekmezsiniz ancak arkadaşlarımında dediği gibi aslında bakımı dışarıda akredite bir servise yaptırdığınızda aracınız garantiden çıkmaz ama maalesef yurdumda bu gibi durumda baya bir uğraşmanız gerekir diye düşünüyorum.
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • Toyant Toyota Antalya Servisi
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 170
  • Model Yılı: '06
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis mi yoksa Sanayi mi ?
« Yanıtla #9 : Şubat 28, 2018, 00:50:57 »
Aracım 2015 corolla servis ile aramda git gel 70 km bulunmakta sürekli oraya gitmekten bunaldım ayrıca fiyatlar ve ilgisizlikten dolayı aracım 32 binde şuan 40 bin bakımını malzemeleri kendim alsam sanayiye götürsem ne diyorsunuz bu konuda sizin düşünceniz nedir ?

Merhaba;
Özel servise gidilebilir. Güvenilir olması ve yapacağı işi kalem kalem faturalayabilmesi önemlidir. 
- Yedek parçacılardan orjinal yedek parçaları temin edebilirsiniz. Aynı zamanda yansanayi parçalarıda temin edebilirsiniz. Yetkili servislerde zaman zaman yansanayi parçalar kullanır.
- Üretim hatası veya kronik hata gibi durumlarda servis bakımı gözetilmez.
İzinsiz reklam

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 145600
  • Model Yılı: '11
  • 10 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis mi yoksa Sanayi mi ?
« Yanıtla #10 : Şubat 28, 2018, 10:20:06 »
corolla mı aldığım arkadaş toyota yetkili serviste çalışıyor. 1 hafta olmadı aracı alalı. araç 2011 model. expertiz roporları mükemmel çıktı. motor performansı %100 çıktı. aracı satan arkadaş abi araç servis dışına hiç çıkmadı dedi bu zaman kadar. daha önceki aracımda değişimleri yapılan rot kollarını bir iki ay geçmeden başka bi usta bunlar ucuz malzeme bozulmuş tekrar değişmesi lazım dedi. belki serviste değiştirseydim daha ucuza gelcekti.
bir ingiliz atasözü derki; ucuz mal alacak kadar zengin değilim....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 35000
  • Model Yılı: '12
  • 11 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis mi yoksa Sanayi mi ?
« Yanıtla #11 : Şubat 28, 2018, 10:35:45 »
corolla mı aldığım arkadaş toyota yetkili serviste çalışıyor. 1 hafta olmadı aracı alalı. araç 2011 model. expertiz roporları mükemmel çıktı. motor performansı %100 çıktı. aracı satan arkadaş abi araç servis dışına hiç çıkmadı dedi bu zaman kadar. daha önceki aracımda değişimleri yapılan rot kollarını bir iki ay geçmeden başka bi usta bunlar ucuz malzeme bozulmuş tekrar değişmesi lazım dedi. belki serviste değiştirseydim daha ucuza gelcekti.
bir ingiliz atasözü derki; ucuz mal alacak kadar zengin değilim....

Ali bey garantisi biten aracı yetkili servis yerine parçaları orjinal olarak temin etmek şartıyla bilindik ve sadece japon araçlarıyla ilgilenen servislerde yapılan işlem oldukça iyi sonuçlar vermekte. Ayrıca yetkili servise nazaran da çok daha ekonomik. İlk aracımı alırken çok sıkı pazarlık yapıp almıştım, en son bana aracın bayiye geliş fiyatlarını göstermiş ve parayı araç satışından daha ziyade bakım tamir ve onarımdan kazandığını ifade etmişti samimi bir şekilde. Saygılar.
Citroen C3 1.2 2014 yarı otomatik (2014-2016)
Toyota Auris 1.6 2012 elegant tam otomatik (2016-

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 145600
  • Model Yılı: '11
  • 10 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis mi yoksa Sanayi mi ?
« Yanıtla #12 : Şubat 28, 2018, 11:44:16 »
uğur bey size katılıyorum ama benim gibi talihsizlikler yaşayınca insan ister istemez pimpirikli  :wacko: davranıyor. bu işlerde güven çok önemli. güvenebileceğim bi usta olsa neden olmasın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis mi yoksa Sanayi mi ?
« Yanıtla #13 : Şubat 28, 2018, 18:26:00 »
-Garanti varsa garanti bitimine kadar yetkili servis.
-Arızanın durumuna bağlı olarak (fren balatası gibi basit bir iş ise) sanayi .Hatta parçayı kendim alabilirsem ala.
-Supap değişimi, Triger değişimi yada elektronik bir arıza için ise yetkili servis.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis mi yoksa Sanayi mi ?
« Yanıtla #14 : Şubat 28, 2018, 18:43:51 »
Bazı arkadaşların da belirttiği gibi Toyota'nın orijinal yedek parçalarını piyasadan alabiliyorsunuz. Hem de servis fiyatının 1/4 fiyatına. Servislerde takılan yedek parçaları siz istediğiniz taktirde size teslim ediyorlar. Önemsemezseniz veya biraz ilgi ve bilginiz yoksa parçalar serviste kalıyor. Kullanılan parçaların kutularını atmıyorlar ve çıkan parçalarını isteyen müşterilere söktüklerini söyledikleri parçaları koyup veriyorlar.

Yaşadığım bir olayı daha önce de yazmıştım bir kez daha yazayım. Belki bazı arkadaşlarıma örnek olur. Daha önceki aracımın tavan su oluk çıtası zamanla düşmüştü. Güvendiğim bir ustam ile Ankara Yıldız Oto Sanayi Sitesine (Yıldız Hurdacılar sitesi diye de bilinir.) gittik. Ustam "şu servis araçlarını görüyormusun?" dedi. Hakikaten dikkat edince bir çok firmanın mobil servis araçları sabah erken saatlerde hurdacılar sitesine hücum ediyor. "Bunlar ne yapıyor burada?" diye sordum. Meğer bu servis araçları muhtelif kazaya karışıp perte çıkan ve hurdacılara satılan araçların sağlam parçalarını söküyorlarmış. Örenğin araç önden darbeli ise arka taraftaki sağlam malzemeleri söküyorlar ve topluyorlar. Sonra bu pert araçlardan söktükleri parçaları ne yapıyorlardır acaba? İnanmayan arkadaşlar hurdacıların (çıkmacıların) bulunduğu yerlere sabah erken saatlerde gidip kontrol edebilir.

Bir kaç arkadaş piyasadan tedarik edilen parçaların garanti kapsamında olmayacağını yazmış. Parçanın garantisi takıldığı servis veya tamirhaneye göre belirlenmez. Her yedek parçanın garantisi var. Yeter ki siz garanti belgesini ya da en azından faturasını saklayın. Sizin ustanız parçanın hatalı olduğunu belirlemiş ise çıkan parçayı faturası veya garanti belgesi ile götürür aldığınız yerden değiştirirsiniz.

Üretim hatası nedeniyle geri çağırma olayına gelince; geri çağırma servisten değil otomobilin fabrikasından yani ilgili firmadan yapılıyor. Bu nedenle servise giden veya gitmeyen kullanıcı diye bir ayrım yapılmaz.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 35000
  • Model Yılı: '12
  • 11 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis mi yoksa Sanayi mi ?
« Yanıtla #15 : Mart 01, 2018, 10:07:51 »
uğur bey size katılıyorum ama benim gibi talihsizlikler yaşayınca insan ister istemez pimpirikli  :wacko: davranıyor. bu işlerde güven çok önemli. güvenebileceğim bi usta olsa neden olmasın.

Sizin bu konuda özenli davranmanızı çok iyi anlayabiliyorum aslında Ali Bey, forumda yer yer usta ve servis konusunda tecrübe edinmiş kişilerden tavsiyeler bulmak mümkün olabilir. Kazasız keyifli sürüşler dilerim, saygılar.
Citroen C3 1.2 2014 yarı otomatik (2014-2016)
Toyota Auris 1.6 2012 elegant tam otomatik (2016-

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 107000
  • Model Yılı: '16
  • 1 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis mi yoksa Sanayi mi ?
« Yanıtla #16 : Temmuz 10, 2020, 06:16:54 »
50 Bin bakımı için sanayi düşünüyordum. Geçen iki arkadaşımın da yaşadıkları sorundan sonra biraz fazla olsun servis olsun dedim. Arkadaşımın biri passatına motor yaptırdı artık kafam rahat uzun süre kullanırım bu aracı dedi. 10 bin bakımı gelince sanayide oldukça isim yapmış ve ustalığı övülen bir ustaya gidip bakımı yaptırdı. 450 tl ücret verdi. Adam 10 bin km dir aracında bir sıkıntı yokken araç 130u geçmemeye başladı. Ve hız yapan birisi olmadığından bunu bakımdan 2 veya 3 gün sonra farketti. Neyse motoru bi inceleyelim dedik, daha 500 km yol yapmamış aracın yağı simsiyah. Dizel olduğundan olabilir mi bilmiyorum ancak 300 km de araç yağı simsiyah yapıyorsa 10bine ne yapmaz. Neyse bir tane ince hortum bulduk ancak takılı değil. Gittik ustaya sorduk 130 u geçmiyor bir de şöyle bir hortum var her hangi bi yere bağlı değil diye, adam hortumun nereye bağlandığını arabayı alıp bi yere sormuş geldi ve yeri bulamadığı için takmadı. Oo senin hortumlar eskiymiş bunları değiştirelim dedi bide hortum değiştirdi. 80 lirada öyle aldı. Motor kaputu içindeki plastik parçada kırılmış ama arkadaş sonradan farketti hangi uatanın yaptığını bilemedi, onlarda söylenedi kırıldı diye. Aracın altına girmişlerdi vidaları gördünüz mü diye bir de soru sorunca dedim tamam ben sanayiye güvenemeyeceğim. Usta söktüpü vidayı müşteriye soruyorsa sıkıntı. Zaten işi başında aşkın galiba. Usta nın anladığım kadarıyla iş almama gibi adeti yok. İçeride saydım 19 tane araç vardı. Arada gelip gidenleri söylemiyorum bile. Mercedes geldi bi tane hemen bi özel ilgi felan. İlginç olan araç biraz düzeldi sonra yine performansı düşük demeye başladı arkadaş. Sorun olmayan aracında sorun çıkmaya başladı. Bu da beni biraz daha soğuttu.

Velhasıl servis faturalı iş yapıyor, bi sıkıntı durumunda hesap sorabiliyorsun. Sanayide usta ya hesap sormaya kalksan adamın morali bozuluyor. Sanki onun elindeyken sorun başlamamış gibi bi hareketler felan. Servisin ustası bi sanayi ustası kadar değildir belki ama en azından sorumluluk alan bi yapı. Ne diyim herkes gönlüne yatanı yapsın.
2016 makyajlı Corolla 1.33 life 2017 çıkışlı..
C.C.li =)
Prins Technomax 09/11/2019

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 6 kere teşekkür etti
Ynt: Servis mi yoksa Sanayi mi ?
« Yanıtla #17 : Temmuz 10, 2020, 06:39:06 »
Evet bende yetkili servisçiyim. 200 lira fazla olsun ,karşımda muhatap bulabileyim. Sanayide artık öyle çok ucuz değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis mi yoksa Sanayi mi ?
« Yanıtla #18 : Temmuz 10, 2020, 11:38:20 »
Arabadan arabaya ustadan ustaya değişir bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '02
  • 171 kere teşekkür etti
  • 246 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis mi yoksa Sanayi mi ?
« Yanıtla #19 : Temmuz 10, 2020, 22:29:54 »
Bence kaliteli bir özel servis yetkili servislerden daha iyi işler cıkartabilir. Ben mesela Tem Toyota'ya yetkili servislerden daha çok güvenirim.