Gönderen Konu: Neden çift kavrama yok !  (Okunma sayısı 2178 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • 44 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Neden çift kavrama yok !
« : Şubat 02, 2018, 17:51:14 »
Toyota nın çift kavrama kullanmamasının sebebi mmt şanzumandan aldığı ders kaynaklı mı? Yani sorun çıkar diye mi ? Neden lexus gibi bi arabada bile olmaz bu çift kavrama düşündürücü değil mi ?
94' reno broadway :)

Toyota Club Türkiye

Neden çift kavrama yok !
« : Şubat 02, 2018, 17:51:14 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Neden çift kavrama yok !
« Yanıtla #1 : Şubat 02, 2018, 18:01:05 »
Toyota hiçbir zaman performans meraklısı olmadı.
Almanyada trafik koşulları gereği çift kavrama kullanılabilir. Ama Japonya'da trafik Türkiye'deki gibi olabilmekte. Adamlar araçlarını üretirken önce kendi koşullarını düşünüyorlar.

Ayrıca çift kavramaların sorunları malum. Sıfır araçta bile sorunlarla karşılaşanlar var. Öte yandan Almanlar seri, Japonlar yalın üretim taraftarıdır. Üretim ve ürün geliştirmeye bakış açıları farklıdır.

Makyajla birlikte cvt nin ilk kalkıştaki hantallığı da kalktı. Zaten 11 saniyede 0-100 hızlanması olan araca çift kavrama takılıp 10 saniyeye düşürülse nolur, düşürülmese nolur?

Performans istiyorsanız bir Alman deneyin, hevesinizi alın. :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Neden çift kavrama yok !
« Yanıtla #2 : Şubat 02, 2018, 18:12:05 »
Çift kavramalar yapıları itibarı ile ;

-Karmaşık
-Kaha çok parça ihtiva ediyor
-Bir çok mekanik parça eş güdümle çalışmak zorunda
-Maliyetli (üretici açısından)
-Maliyetli (tüketici açısından- belirli Km'lerde balata değişimi yada aktüatör arızası v.s)
-Hassas

CVT ise bu zaaflardan muaf.Sadece hızlanması lineer olduğu için araba aniden hızlanmıyor.Performans açısından ise Subaru'nun kullandığı CVT için son derece iyi diyorlar mesela (Kulaktan duymadır.Kullanıcı arkadaşlar daha iyi bilir) Yani istenirse performans sorunu çekmeden de CVT kullanılabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • 44 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Neden çift kavrama yok !
« Yanıtla #3 : Şubat 02, 2018, 19:43:03 »
Toyota performans meraklısı olmadı ama performanslı aracı çok oldu. Gt86 çift kavrama ile satılsa eminim alıcısı 2 3 kat fazla olurdu.

Sorunsuz üretim mantığından ileri geliyor olsa gerek. En basitinden lexus modellerinde kullanması çok büyük avantaj olurdu. 2 tonluk aracı 6 sn de 100 km ye ulaştır ama buna bahsi geçen şanzıman koyma! Tek açıklaması sorunsuzluk bu durumun.

Keza 130 bin tl ye passat alan arkadaşım manuel tercih etti bu sebeple. Ben 130 bin lira verecek olsam kendinin vites atmasını isterim şahsen :))
94' reno broadway :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '16
  • 6 kere teşekkür etti
  • 29 kere teşekkür edildi
Ynt: Neden çift kavrama yok !
« Yanıtla #4 : Şubat 02, 2018, 19:43:59 »
Toyota Auris 1.6 cvt aracım var ben performansında bir sıkıntı görmüyorum. Vitesi M ye ( manuel) atınca yüksek devir çeviriyor, isterseniz motor freni sağlıyor. Ben cvt yi beğeniyorum. 2. Aracı da cvt jazz aldık. Biradere Civic hb cvt aldık. Velhasil güzel şanzıman cvt

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: Neden çift kavrama yok !
« Yanıtla #5 : Şubat 02, 2018, 20:09:47 »
vw çift kavrama yaptı da ne oldu? hep şanzıman indiriyor, servisleri şanzıman arızalı araçlarla dolu. japonların temel felsefesi sorunsuzluk kaldı ki japonların cvt ve tam otomatikleri de yabana atılmamalı. çok performanslı olmasa da bence tatminkar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Neden çift kavrama yok !
« Yanıtla #6 : Şubat 02, 2018, 20:22:34 »
Şanzıman da motor gibi başlı başına bir teknoloji. Dünyada da belli başlı şanzıman üreticileri var.
Çift kavramanın çok önemli avantajları var, tabi dezavantajları da. Ayrıca kullanım tarzına da duyarlılar. Zaten bu yüzden genelde problemle karşılaşılanları kuru tip kavramalılar oluyor. Çünkü viskoz tipte tölerasyon daha yüksek.
Cvt vb şanzımanlarda da dikkat edilmesi gereken noktalar vardır. Performanstan ziyade ekonomiye yöneliklerdir. Onların da kendi içinde farklı tipleri mevcut.
Elektrikli araçların da bu konuda önemli avantajları var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • 44 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Neden çift kavrama yok !
« Yanıtla #7 : Şubat 02, 2018, 21:39:46 »
Çift kavramanın en mantıklı hali viskoz kavramayla olan sanırım. Powershift ler öyle oluyor diye biliyorum. Ama güzel teknoloji kabul etmek lazım. Adam 6 bin tl servis masrafı çıkardığı halde bi daha olsa yine alırım diyor. Bu kadar seveni olması iyi bişe olduğunu gösterir
94' reno broadway :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 131 kere teşekkür edildi
Ynt: Neden çift kavrama yok !
« Yanıtla #8 : Şubat 02, 2018, 22:00:42 »
Çift kavrama çok güzel bir şanzıman tipidir. Cvt'ye göre de bir tık öndedir (benim görüşüm) Gel gelelim teori ve pratik kısmına. 5 sene civic sedan otomatik (benzinli) cvt kullandım. Şu an 5 senedir a3 1.6 tdi kullaniyorum ve 3 senedir de yaris hibriti şehir içi ağırlıklı kullanmaktayım. Auris de kullandım. Corolla kullanmadığım için yorum yapmayacağim ancak a3 bambaşka bir araç. Bu araclar kıyas edilmez kısmina girmiyorum. Sadece sürüş dinamiği ve aldığım haz açısından NESNEL (ŞAHSİ) olarak alman araçları daha tercih edilesi maalesef... Şimdi şu da varki audi a4 veya c180 veya passat kullanmış olsam daha da farklı değerlendirebilirim. Sonuç aslında yine hep aynı yere çıkıyor:
1- otomobil kullanım şekli
2- konfor
3- otomobilin kullanılacağı arazi, iklim v.s
4- düzenli bakım yapılıp yapılmaması
5- yakıt tasarruf durumu
6- malzeme kalitesi
7- yedek parça temin durumu ve fiyatı
8- fiyat
9- performans gibi ve belki başka şu an bahsetmediğim diğer etmenlere baglı olarak alacağımız ya da almak istediğimiz araç resmi az çok ortaya çıkıyor.
Ancak bize sunulan ne? Bu kriterlerde çift kavrama cazip durmamasına rağmen bir çok kişi çift kavramayı tercih ediyor. Burada bir problem aramaya gerek yok aslında. Burada bir problem varsa çift kavramalı şanzımanın tüketici açısından uzun vadede nelere mal olup olmayacağı bilinmeden tercih edilmesi olabilir ki çoğu kişi 3-5 sene kullanıp araç yenileme yoluna gidiyor. Ancak bu araç fiyatları böyle giderse tüketiciler motor ve sanzıman konusunda şu ankinden daha dikkatli ve seçici olacaklardır diye düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '14
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Neden çift kavrama yok !
« Yanıtla #9 : Şubat 03, 2018, 03:28:46 »
Ben zamanla Almanlar'ın da CVT 'ye geçeceği düşüncesindeyim. Evet DSG diye markalaştılar yalnız Apple şuanda telefon AMOLED ekranlarını Samsung'a yaptırıyor.

CVT yapısı gereği daha ekonomik fakat biz bu ekonomikliği Türkiye'de göremiyoruz. Belki de ekonomiktir.

Dişliler,çarklar bunlarla uğraşmakyerine en kaba tabiriyle bir kayışı koni etrafında döndürmenin daha az sorun çıkaracağını düşünüyorum.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Touch

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '16
  • 6 kere teşekkür etti
  • 29 kere teşekkür edildi
Ynt: Neden çift kavrama yok !
« Yanıtla #10 : Şubat 03, 2018, 08:23:11 »
Cvt yi doğru kullanınca bence oldukça ekonomik. Araç fabrika verilerinin bile altında yakıt yakabiliyor. Tecrübeyle sabittir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Matematik öğretmeni
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 245000
  • Model Yılı: '09
  • 20 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: Neden çift kavrama yok !
« Yanıtla #11 : Şubat 03, 2018, 15:38:03 »
Toyota cvt üzerine yatırım yapmış ve o yönde epey aşama kaydetmiş. Zamanında ford ve audi arabalarında cvt denemiş ve fiyasko ile sonuçlanmış (eski dizel focus ve audi multitronic) sonra da hiç bulaşmayıp çift kavramaya yönelmişler.
Bence toyotanın cvt şanzımana yönelmesindeki asıl amaç hibrid motorlara uyumunun üst düzeyde olması. Adamlar dizele hiç yatırım yapmadıkları gibi yeni modellerde dizel seçeneği sunmayıp tüketiciyi hibrid araçlara yönlendiriyorlar. Önümüzdeki 10 yıllık süreçte toyotada hibrid daha ön plana çıkacak. Bu motorla uyum yakaladığı şanzımanı geliştirmeye çalışmasından da daha mantıklı bir iş yok.
2009 BMW 320D PREMIUM
2009 Corolla d4d Elegant mmt 2009 Fiat Albea Multijet, 2005 Yaris 1.0,  1996 Ford Escort 1.6 CLX 1995 Corolla 1.6 xei