Bizde de satıyorlar ki, subap yağlama kiti adı altında. Subap yağlama kitinin faydalı olduğunu düşünmüyorum. Çünkü subap yağlarının içinde kerosen bulunuyor. Çok daha fazla yanıcı bir yakıt, daha fazla ısı yayıyor.
Subaplar eninde sonunda bir gün değişecek. Çünkü subapları koruyan benzinin yanması sonucu ortaya çıkan kurum. Bu kurum tabakası subapla yanma odası arasında bir yalıtım görevi görüyor. Fakat lpg de bu kurumlar çözülüyor ve temiz subap yüzeyi ısıl yüke daha fazla maruz kalıyor, haliyle de boyu uzuyor.
Bunun için ya subapların yüzeyini kurumla kaplamalıyız, ya da subaplar için ayrı bir soğutma sistemi kurmalıyız. 2. seçenek zor olduğundan 1. seçeneği uygulamak için benzin deposuna konulan lpg subap koruyucu katkılar ile ve de lpg de belirli oranlarda benzin püskürterek veya belirl bir devir sonrası tamamen benzinde çalışmasını sağlayarak başarılabilir. Düşük devirlerde lpg ile benzin çalışma sıcaklıkları arasında bir fark yok, fakat üst devirlerde bu durum artıyor. Öte yandan avans nedeniyle egzos zamanına sarkan lpg nin yanma süreci de gözardı edilmemeli. Bunun da etkisi büyük. Çünkü subap değişen araçların çoğunda egzos subapları zarar görmüş oluyor, emme subaplarında bir sıkıntı görülmüyor.