Gönderen Konu: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm  (Okunma sayısı 4500 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyotam var havam var
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 51000
  • Kan Grubu: A+
  • 30 kere teşekkür etti
  • 37 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #20 : Mart 09, 2018, 09:03:07 »
Zafer Bey siz en iyisi yetkili servise gidin bende benzer sorunu yaşamıştım  yakıt tüketimi 9 litreleri görmüştü.Servise gittim de kronik turbo arızası olduğunu şaşeden çağıracaklarını söylemişlerdi.2 yaprak dolusu parça değiştirdiler ücret ödemedim hepsinin karşısına kampanya yazmışlardı.

Evde servis evrakları duruyor bakar teker teker yazarım.
yardımcı olursan memnun olurum aracın garanti kapsamındamıydı turbo degişirken benim aracım motor işlem görmüştü zaten  yag yakmada ama turbo ya bişey yapmadılar

Toyota Club Türkiye

Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #20 : Mart 09, 2018, 09:03:07 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 130000
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #21 : Mart 15, 2018, 16:29:08 »
Bir önceki aracım 2009 model d4d elegant modeldi. Motoru çok zayıftı. İki sefer krank mili kırdı araç. 16.000 TL param gitti masraflara. Satıp benzinli düz vites aldım kurtuldum. Bence elinde olanlar hemen çıkarsın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyotam var havam var
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 51000
  • Kan Grubu: A+
  • 30 kere teşekkür etti
  • 37 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #22 : Mart 16, 2018, 09:52:24 »
Krank mili kırmak büyük beceri 5vitesle giderken 2ye mi aldın nasil kırılır hemde 2sefer

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Matematik öğretmeni
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '09
  • Kilometre: 170000
  • Kan Grubu: 0+
  • 11 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #23 : Mart 16, 2018, 17:20:43 »
Bir önceki aracım 2009 model d4d elegant modeldi. Motoru çok zayıftı. İki sefer krank mili kırdı araç. 16.000 TL param gitti masraflara. Satıp benzinli düz vites aldım kurtuldum. Bence elinde olanlar hemen çıkarsın.
Krank milinin kırılmasını dizel motora bağlamak değişik olmuş biraz. Krank kıran araba bu forumda ilk sizde duydum, yıllar önce de dedemin traktörü 2 sefer krank kırıp iflasına sebep olmuş, onu biliyorum.:D
Performansının ne olduğunu bilenler ve beklentilerinin farkında olanlar için piyasanın en mantıklı araçlarındandır. Benzinli modelinin 0-100 performansını beklemiyor zaten alanlar, yakıt ekonomisi bekliyor ve beklentilerini karşılıyor.
2009 Corolla d4d Elegant
2009 Fiat Albea Multijet, 2005 Yaris 1.0,  1996 Ford Escort 1.6 CLX 1995 Corolla 1.6 xei

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 130000
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #24 : Mart 16, 2018, 19:09:20 »
Aracım mmt şanzumandı arkadaşlar eksik yazmış olabilirim. Yani vitesi ben değişmedim. Başka bir sıkıntıdan oldu belli ki. Çözemedim ben. Bakımları tam dı. Daha 1000 km olmamıştı motor bakımları yapılalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '08
  • Kilometre: 75000
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #25 : Mayıs 25, 2018, 09:00:53 »
 Yaklaşık 1 ay önce arıza lambası yandı, tanıdık bir servise götürdüm baktı ve hava akış valfi arızalanmış - dedi. Kirlenince düzelir temizlerim - dedi, üstte bir parçayı çıkarıp sildi ve arıza ikazı kesildi.  Aynı şekilde birkaç hafta sonra yine arıza verdi yine temizlettim yine kesildi, geçen hafta yine arıza verince -bunun değişmesi lazım dedi ama yenisi 450tl imiş ve stokta yokmuş.



bu olay maf sensörü arızası bildiğim kadarıyla motora gıden hava hortumunda yer alır kucuk bı parca balata spreyı sıkıp kurumaya bırakılır o kadar kendımız de yapabılırız basıt youtube de vıdeoları var maf sensoru temızlıgı dıye izleyebılırsınız tesekkurler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 150000
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #26 : Haziran 18, 2018, 15:25:37 »
arkadaşlar merhaba.
benimde aracımda çekiş sorunum var. Daha önce aracımda DPF sorunu vardı ve bu sorunu çözdük. Ama araçta halen 1. viteste devam eden bi çekiş problemi var. aracın yüklü olup olmaması farketmeksizin hafif yokuşlarda çok ağır ve hantal kalıyor. 2. vites ve üstünde sorun yok. Ama bu problem neden kaynaklanır anlamış değilim. Bir de araç rölantide çalışırken sanki hırıltılı gibi çalışıyor. Sanki genel olarak da aracı ilk aldığımda DPF sorunu çıkmadan önceki performansı yok. Bu sorunlar neden kaynaklanır ve nasıl çözebilirim. Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #27 : Eylül 17, 2018, 14:52:35 »
arkadaşlar hava akış valfi ile egr valfi aynı şey mi? benim aracımda da egr valfi arızalı diyor ustanın biri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 189000
  • Kan Grubu: 0+
  • 92 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #28 : Eylül 17, 2018, 21:06:43 »
Serhan bey, Hava akışmetresi ile egr valfi tamamen farklı parçalardır.
Hava akışmetresi hava filresi kabininden motora giden hava emiş borusu üzerinde bulunur.
Egr valfi ise motor bloğu üzerine bağlıdır diyebilirim.
2006 COROLLA HB SOL.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #29 : Ekim 11, 2018, 13:45:19 »
Arkadaşlar çekişte düşme siyah duman atma sorunu yaşıyorsanız önce hava akış metre ve egr valfini temizlettirin. Her usta farklı bişey söylüyor bana enjektörler bitmiş diyeninden tutunda, turboyu değişmek gerek diyene kadar bir sürü şey söylediler. Egr yi temizlettim şimdilik bir sorun gözükmüyor aracım kendine geldi

Etiketler: