Gönderen Konu: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm  (Okunma sayısı 17976 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyotam var havam var
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '11
  • 31 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #20 : Mart 09, 2018, 09:03:07 »
Zafer Bey siz en iyisi yetkili servise gidin bende benzer sorunu yaşamıştım  yakıt tüketimi 9 litreleri görmüştü.Servise gittim de kronik turbo arızası olduğunu şaşeden çağıracaklarını söylemişlerdi.2 yaprak dolusu parça değiştirdiler ücret ödemedim hepsinin karşısına kampanya yazmışlardı.

Evde servis evrakları duruyor bakar teker teker yazarım.
yardımcı olursan memnun olurum aracın garanti kapsamındamıydı turbo degişirken benim aracım motor işlem görmüştü zaten  yag yakmada ama turbo ya bişey yapmadılar

Toyota Club Türkiye

Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #20 : Mart 09, 2018, 09:03:07 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 200000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #21 : Mart 15, 2018, 16:29:08 »
Bir önceki aracım 2009 model d4d elegant modeldi. Motoru çok zayıftı. İki sefer krank mili kırdı araç. 16.000 TL param gitti masraflara. Satıp benzinli düz vites aldım kurtuldum. Bence elinde olanlar hemen çıkarsın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyotam var havam var
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '11
  • 31 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #22 : Mart 16, 2018, 09:52:24 »
Krank mili kırmak büyük beceri 5vitesle giderken 2ye mi aldın nasil kırılır hemde 2sefer

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Matematik öğretmeni
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 245000
  • Model Yılı: '09
  • 20 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #23 : Mart 16, 2018, 17:20:43 »
Bir önceki aracım 2009 model d4d elegant modeldi. Motoru çok zayıftı. İki sefer krank mili kırdı araç. 16.000 TL param gitti masraflara. Satıp benzinli düz vites aldım kurtuldum. Bence elinde olanlar hemen çıkarsın.
Krank milinin kırılmasını dizel motora bağlamak değişik olmuş biraz. Krank kıran araba bu forumda ilk sizde duydum, yıllar önce de dedemin traktörü 2 sefer krank kırıp iflasına sebep olmuş, onu biliyorum.:D
Performansının ne olduğunu bilenler ve beklentilerinin farkında olanlar için piyasanın en mantıklı araçlarındandır. Benzinli modelinin 0-100 performansını beklemiyor zaten alanlar, yakıt ekonomisi bekliyor ve beklentilerini karşılıyor.
2009 BMW 320D PREMIUM
2009 Corolla d4d Elegant mmt 2009 Fiat Albea Multijet, 2005 Yaris 1.0,  1996 Ford Escort 1.6 CLX 1995 Corolla 1.6 xei

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 200000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #24 : Mart 16, 2018, 19:09:20 »
Aracım mmt şanzumandı arkadaşlar eksik yazmış olabilirim. Yani vitesi ben değişmedim. Başka bir sıkıntıdan oldu belli ki. Çözemedim ben. Bakımları tam dı. Daha 1000 km olmamıştı motor bakımları yapılalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '08
Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #25 : Mayıs 25, 2018, 09:00:53 »
 Yaklaşık 1 ay önce arıza lambası yandı, tanıdık bir servise götürdüm baktı ve hava akış valfi arızalanmış - dedi. Kirlenince düzelir temizlerim - dedi, üstte bir parçayı çıkarıp sildi ve arıza ikazı kesildi.  Aynı şekilde birkaç hafta sonra yine arıza verdi yine temizlettim yine kesildi, geçen hafta yine arıza verince -bunun değişmesi lazım dedi ama yenisi 450tl imiş ve stokta yokmuş.



bu olay maf sensörü arızası bildiğim kadarıyla motora gıden hava hortumunda yer alır kucuk bı parca balata spreyı sıkıp kurumaya bırakılır o kadar kendımız de yapabılırız basıt youtube de vıdeoları var maf sensoru temızlıgı dıye izleyebılırsınız tesekkurler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '12
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #26 : Haziran 18, 2018, 15:25:37 »
arkadaşlar merhaba.
benimde aracımda çekiş sorunum var. Daha önce aracımda DPF sorunu vardı ve bu sorunu çözdük. Ama araçta halen 1. viteste devam eden bi çekiş problemi var. aracın yüklü olup olmaması farketmeksizin hafif yokuşlarda çok ağır ve hantal kalıyor. 2. vites ve üstünde sorun yok. Ama bu problem neden kaynaklanır anlamış değilim. Bir de araç rölantide çalışırken sanki hırıltılı gibi çalışıyor. Sanki genel olarak da aracı ilk aldığımda DPF sorunu çıkmadan önceki performansı yok. Bu sorunlar neden kaynaklanır ve nasıl çözebilirim. Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #27 : Eylül 17, 2018, 14:52:35 »
arkadaşlar hava akış valfi ile egr valfi aynı şey mi? benim aracımda da egr valfi arızalı diyor ustanın biri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 145000
  • Model Yılı: '13
  • 102 kere teşekkür etti
  • 63 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #28 : Eylül 17, 2018, 21:06:43 »
Serhan bey, Hava akışmetresi ile egr valfi tamamen farklı parçalardır.
Hava akışmetresi hava filresi kabininden motora giden hava emiş borusu üzerinde bulunur.
Egr valfi ise motor bloğu üzerine bağlıdır diyebilirim.
2006 Corolla HB Sol
2013 Civic FB7 Premium

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #29 : Ekim 11, 2018, 13:45:19 »
Arkadaşlar çekişte düşme siyah duman atma sorunu yaşıyorsanız önce hava akış metre ve egr valfini temizlettirin. Her usta farklı bişey söylüyor bana enjektörler bitmiş diyeninden tutunda, turboyu değişmek gerek diyene kadar bir sürü şey söylediler. Egr yi temizlettim şimdilik bir sorun gözükmüyor aracım kendine geldi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #30 : Eylül 01, 2020, 17:20:39 »
2007 1.4d  Corolla aracım var. Geçen yıl rampa performansi iyiydi. Şimdi rampada çekiş düşüklüğü hissediyorum. Egr valfini temizlettim, hava akış metreye sprey sıktırdım. Selenoid valfi kırıktı değiştirdim, hatta baskı balata dâhi değiştirdim . Hiçbir arıza lambası yanmıyor ama rampa performansi düşük. Nedir önerileriniz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #31 : Eylül 01, 2020, 18:06:36 »
Aracınızda kullanılan yağ özellikleri, değişim periyodu, yakıt kalitesi, yakıt filtresi değişim zamanı gibi bakım bilgilerini de eklerseniz, daha geniş bir yaklaşım gösterilebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #32 : Eylül 02, 2020, 10:23:54 »
Aracınızda kullanılan yağ özellikleri, değişim periyodu, yakıt kalitesi, yakıt filtresi değişim zamanı gibi bakım bilgilerini de eklerseniz, daha geniş bir yaklaşım gösterilebilir.
5X30 yağ kullanıyorum her 10bin kilometrede değiştiriyorum. Yakıtı genelde Opetten almaya çalışıyorum. Mazot filtresini son bakımda değiştirmedik usta gerek yok dedi.Hava filtreini orjinal aldım 165 liraya.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #33 : Eylül 02, 2020, 18:14:43 »
Aracın kilometre değeri nedir? Katalitik dönüştürücü kontrolü yapıldı mı?
Aracı genel olarak hangi devirlerde kullanıyorsunuz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #34 : Eylül 03, 2020, 13:36:01 »
Km 240binde. Katalitik dönüştürücü kontrolü nedir bilmiyorum yaptırmadım. Genel olarak normal devirlerde vites değiştiriyorum bazen rampada yüksek devirde kullandığım oluyor. Kilometrede 5,6 litre yakıt tüketimi gösteriyor. Ustalar çözemedi, hemen  turbodandır diyorlar ama kara duman da yok. Servis de bir gün bırak bakalım dedi ona da fırsat olmadı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #35 : Eylül 03, 2020, 17:57:45 »
Bazı donanımların, basitten başlayarak sıra ile kontrolü iyi olur. Katalitik dönüştürücü egzoz sistemine bağlıdır ve performansını yitirdi ise, çekişte azalmaya neden olabilir. Tabi enjektör basınçları, turbo basıncı vs. de sıra ile kontrol edilmeli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #36 : Eylül 04, 2020, 09:16:42 »
Bu basınçları ölçmek için sanırım özel cihazlar gerekir; Kayseride Toyota Yetkili Servis dışında bunları yaptırabileceğim bir yer var mıdır? Teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 58000
  • Model Yılı: '14
  • 18 kere teşekkür etti
  • 73 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #37 : Eylül 04, 2020, 09:35:21 »
Sıra ile gitmekte fayda var. Bir pompacıya gidin enjektörlerinizi söküp bir baksın. Bu bahane ile temizletmiş de olursunuz.
1996 1997 xli 1997 xei 1.6 gri
2007 corolla hb sol boncuk&Auris coupe d4d elegant buz bey.
2010 corolla d4d elegant manuel gri 2011 verso d4d
2014 Dizel Tekna Qashqai

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Corolla dizel d4d çekiş sorunu - nasıl çözdüm
« Yanıtla #38 : Ekim 27, 2021, 16:04:14 »
arkadaşlar kara duman atıyor ve aracınız gaza basmanıza rağmen gitmiyorsa yüksek ihtimalle egr den kaynaklıdır temizletin sorun düzelir